Teraz jest Pt, 26 kwi 2024, 05:27

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 27 lip 2016, 12:30 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.07.2016
Posty: 3
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Witam wszystkich
Jestem użytkownikiem madzi 6 od dwóch miesięcy i mam pytanie dotyczące filtra powietrza (w wyszukiwarce nic nie wskoczyło :) )
W silniku 1,8 z 2006 r obudowa filtra powietrza ma dwa wloty - jeden od dołu-przodu i jeden od góry nakryty daszkiem. Ten nakryty daszkiem "ciągnie" ciepłe powietrze z chłodnicy i silnika. Rozwiązanie dobre ale tylko jeżeli ma termostat (renault clio albo twingo) - inaczej ze względu na mniejszy opór "zasysa" ciepłe powietrze do spalania a to już niedobrze.
Inne wyjście to może osłona której ja nie mam (górnego wlotu) którą np. zakłada się na lato a zdejmuje na zimę?
Do tego dochodzą "skrzela" (otwory) w nadkolach kół przednich - jeżeli jest mokro to nawet filtr jest lekko wilgotny (nie piszę o środku pod klapą - wyglada jak zatopek, tyle jest piachu).
Napiszcie czy tak ma być, czy klucze w dłoń i czas poprawić japońskich inżynierów :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 lip 2016, 09:20 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 30.05.2016
Posty: 103
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: zagranica
ZBANOWANY!
Te na dole to pucha rezonansowa ,a pod daszkien na obudowie filtra nie ma zadnej dziury ty tam wogle zagladales.oskrz3la to ryby maja nie autab :wstyd:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 lip 2016, 12:06 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 110
Rok produkcji: 2002
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Skoro masz wilgotny filtr to znaczy że rezonator usunał poprzednik , otwory żebrowane w nadkolu miały za zadanie chłodzić coś tam ale dokładnie nie wiadomo co żółty człowieczek miał na myśli a potrafią wkur.............ć bo zajebutują co tylko popadnie w okolicach rezonatora i nie tylko, wystarczy okleić taśmą termo 3 pierwsze górne i już nie masz syfu

_________________
Sti Prodrive limited
Albo Grubo Albo Wcale


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 lut 2017, 19:40 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.07.2016
Posty: 3
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Problem rozwiązałem - na "skrzela" kawałek nadkola zamocowany na zatrzaski przez co piach i inne brudy nie dostają się pod maskę. Otwory miały prawdopodobnie chłodzić puszkę filtra która pełni funkcję akumulatora powietrza jednak ilość brudu pod maską dyskwalifikuje to rozwiązanie. Wlot powietrza do filtra (wygięta rura) na zimę w stronę silnika, na lato w stronę lampy. Rozwiązanie oryginalne w 6-tce to porażka ze względu na zasycanie powietrza przechodzącego przez chłodnicę. Nie rozumiem dlaczego w madzi tak jest (nowsze modele też) ponieważ we wszystkich moich samochodach wlot powietrza do filtra jest łączony rurą z przestrzenią za reflektorem - "puszką" w której podczas jazdy panuje nadciśnienie powietrza wlatującego małą kratką w zderzaku. Jedynie clio ma dwukanałowy dolot - jeden od góry kolektora wydechowego, drugi z boku za światłami - kierunek regulowany jest termostatem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.