Mazda 6 Forum
https://mazda6forum.pl/

Niskie obroty
https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=82&t=4533
Strona 1 z 1

Autor:  Krystian91 [ Cz, 10 gru 2015, 14:53 ]
Tytuł:  Niskie obroty

Witam. W mojej mazdzie gdy dobrze zagrzeje się silnik są obroty na 750 i trzęsie się cała buda,powinny być chyba na 800 bo wtedy nie ma takiego czegoś. Byłem dzisiaj u mechanika i powiedział mi,że jest jakiś silniczek który odpowiada za wolne obroty i można by go wyczyścić to by może pomogło.Powiedział,że za jego wyczyszczenie 50zł,ale,spokojnie mogę sobie to zrobić sam.I teraz takie pytanie gdzie jest ten silniczek,jak go wyczyścić i czym.Może ktoś ma zdjęcia tego itp.

Pokazał,że to jest w tym miejscu(zdjęcie nie moje)
Obrazek

Autor:  flesi [ Cz, 10 gru 2015, 17:32 ]
Tytuł:  Re: Niskie obroty

Obroty chyba mają być 750. Widzę że masz lpg, kiedy wymieniałes świece bo to może być przyczyna trzęsienia budy na postoju.

Wysłane z mojego LG-D605 przy użyciu Tapatalka

Autor:  Krystian91 [ Cz, 10 gru 2015, 18:10 ]
Tytuł:  Re: Niskie obroty

Zdjęcie nie jest moje,chciałem tylko pokazać w którym miejscu pokazywał mi ten mechanik. Ale chodzi prawopodbnie o silniczek krokowy,jak go wyczyścić?. Jak wyczyszczenie jego nie pomoże to zobaczę poduszki pod silnikiem.

Autor:  krzysiek1980 [ Cz, 10 gru 2015, 19:35 ]
Tytuł:  Re: Niskie obroty

Nie chcę nikogo wprowadzać w błąd, ale kiedyś czytałem że w M6 nie ma standardowego silniczka krokowego tylko jest jakiś zintegrowany i że nie ma prawa się zabrudzić. U mnie drgania w 90% powodowała zabrudzona przepustnica, ale ogolnie jak poczytasz to jest to lekka przypadłość M6 i sporo osób ma podobnie. Nawet mojemu kumplowi spod bloku (ma identyko co ja) też lekko dygocze. Mogą to być też poduszki lub dostaje jakieś lewe powietrze. Podejrzewam że gdyby była wadliwa cewka lub coś ze swiecą to też by był podobny efekt.

Znalazłem ten temat - http://www.mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=82&t=2727

Autor:  Krystian91 [ Cz, 10 gru 2015, 22:04 ]
Tytuł:  Re: Niskie obroty

Przepustnice i przepływomierz wyczyściłem i nic nie pomogło.Ten mechanik co byłem u niego też szukał czy gdzieś nie dostaje lewego powietrza,ale nic nie znalazł.

Autor:  dexterxx [ N, 13 gru 2015, 23:00 ]
Tytuł:  Re: Niskie obroty

To 750 to masz interfejsem zmierzone? U mnie obroty nawet do 630 spadają (650 to jałowa wartość wedle manuala silnika) nawet i fakt, trzęsie budą, ale da się przyzwyczaić <o0> Szczególnie odczuwalne skoki obrotów przy wł/wył wiatraka chłodnicy.

Autor:  Piotrekonio [ Wt, 22 gru 2015, 21:39 ]
Tytuł:  Re: Niskie obroty

A może poduszki zawieszenia silnika poszĺy na emeryturę?

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

Autor:  ZoZo [ So, 21 sty 2017, 19:33 ]
Tytuł:  Re: Niskie obroty

Witam, ja swoja 2.o mzr pb + lpg mam od października i bez różnicy czy na pb czy lpg jak zejdzie na jałowym do ok 650 obr to wyczuwać drgania , zanim kupiłem mierzyłem się do innych 6-ek i albo miałem szczęście albo tak jest ze te silniki maja skłonność do wibrującej pracy na niskich obrotach, wiem jedno ze jak tylko lody znikną.... mrozy odpuszcza a na drzewach pojawią się pierwsze robale... to rozpocznę poszukiwanie i ew. postaram się poprawić Madzi prace na jałowym ;)

Autor:  Rawson [ Pt, 28 cze 2019, 10:09 ]
Tytuł:  Re: Niskie obroty

Cześć,
Czy orientuje się ktoś jakie powinny być obroty w automacie przy wrzuconym biegu Drive?
Na P i N wedle obrotomierza (niczym niezmierzone) oscylują w granicach poruszanych wcześniej 750 (to jest taki poziom na oko). Gdy zmieniam bieg do pozycji D i trzymam hamulec wskazówka obrotomierza lekko opada, a buda zaczyna się trząść. Po dodaniu gazu i wejściu na obroty powyżej 1000 drgania odpuszczają, ale też tak nie całkowicie.
Poduszki silnika wymieniane, kombinacji z nimi było sporo.

Silnik 2.0 Pb + LPG (2007).

Autor:  Geniek [ Cz, 18 lip 2019, 13:13 ]
Tytuł:  Re: Niskie obroty

Mam wprawdzie GH ale u mnie na P/N jest około 750 obrotów a na Drive to różnie. Przeważnie koło 700 choć zdarza się, że spadnie nawet w okolice 600 ale żadnych objawów trzęsienia budą nie ma. Podejrzewam u ciebie problem z którąś z poduszek silnika lub skrzyni biegów (choć nie wiem czy w automatach tez są poduszki skrzyni).

Autor:  Rawson [ Wt, 14 sty 2020, 07:29 ]
Tytuł:  Re: Niskie obroty

Witajcie,
Powracam z tematem wibrującej budy, bo nie daje mi to spokoju.
2-3 miesiące temu wymienione zostały wszystkie 3 poduszki na zamienniki YAMATO polecone przez Pana w sklepie Mazparts.
Wczoraj byłem również u specjalistów od automatycznych skrzyń biegów, bo to proponowali w Mazparts jako kolejny krok do sprawdzenia. Diagnoza taka, że ze skrzynią jest wszytko ok.
Jak natomiast sytuacja wygląda?
Poniżej wstawiam poglądowy film z wnętrza auta (drgania przy wskazówce obrotomierza poniżej 1k):
https://www.youtube.com/watch?v=GIOWfZ4GPFc

Trzeba dać volume na max, jeśli nie będzie dobrze słychać.

Jakieś propozycje co można jeszcze sprawdzić? Mam już ból głowy od kilkukrotnych prób zmian poduszek na różne konfiguracje przez różnych mechaników (po drodze między innymi była używana oryginalna poduszka olejowa). Żaden z nich niczego nie zdiagnozował, a wszyscy się dziwią dlaczego mi to w ogóle przeszkadza...
Przeszkadza, bo jak kupiłem auto, to tych wibracji nie było (lub nie było aż takich).

Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie.

Autor:  Burman [ Wt, 14 sty 2020, 10:55 ]
Tytuł:  Re: Niskie obroty

Można sprawdzić układ wydechowy tj wieszaki oraz plecionkę. Do tego bym sprawdził jak spalanie w komorze spalania, czy dochodzi do pełnego wypalenia mieszanki, w jakim stanie są świece. Zwracałeś może uwagę czy to jest zawsze czy np na cieplnym silniku bądź na samej benzynie mniej ?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/