Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 13:19

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 10 gru 2015, 01:59 
Świeżak
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 15
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Hej,

Miewam od jakiegoś dłuższego czasu problem z braniem oleju w mojej Maździe. Ostatnimi czasy problem ten przerodził się w coś gorszego a mianowicie ciągle wypada zapłon na trzecim cylindrze.
Po wykręceniu świecy zauważyłem że dolna część ceramicznej osłony gdzieś się ukruszyła i najprawdopodobniej wpadła do tłoka co mogło spowodować jego ewentualne uszkodzenie.
I tak teraz się zastanawiam co dalej z tym robić. Albo remont, tylko gdzie to mogę zrobić solidnie i za dobre pieniądze powiedzmy w promieniu 100km od Warszawy, albo przekładka na 2.0 tylko pozostaje kwestia czy z tym silnikiem nie było jakichś tego typu problemów co z 2.3 i co z instalacją LPG którą mam zamontowaną w obecnym silniku. Podpowiecie coś?


Link do fotek świecy i tłoka na trzecim cylindrze
http://imgur.com/a/D8Eah


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 gru 2015, 14:40 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.01.2014
Posty: 341
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.3 MZR DISI Turbo (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: MPS
Region: mazowiecki
Ja bym proponował rozszerzyć nieco zakres poszukiwania fachowca, który zrobi Ci ten remont w dobrych pieniądzach w przede wszystkim solidnie. Odradzał bym rzeźbę ze zmianą silnika na 2,0. Masz do remontu górę silnika + zapewne tłok co nie powinno być aż tak kosztowne. Zdecydowanie polecam Tadziola w Katowicach.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 gru 2015, 14:43 
Świeżak
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 15
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Jestem po pomiarze kompresji i na wszystkich cylindrach wyszło w okolicach 17 barów a na trzecim ledwo 1.5bara.

Właśnie kwestia tego ile pieniędzy powinienem szykować i co będzie do roboty.

-pierścienie
-tłok
-uszczelka pod głowicę
-uszczelniacze zaworów

Coś pominąłem?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 gru 2015, 15:56 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 24.03.2015
Posty: 123
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Ja bym wolał remontować niż bawić się w przekładanie.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 gru 2015, 10:09 
Świeżak
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 15
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
A znacie jakieś dobre zamienniki tych pierścieni żeby wiedzieć czego szukać ewentualnie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 gru 2015, 14:14 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 18.01.2015
Posty: 299
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
Masz Jakse w Warszawie. Jego atakuj;) Nie wiem jak z cenami, ale na pewno zrobi dobrze;) Możesz dać znać ile krzyknie za remoncik;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 gru 2015, 14:20 
Świeżak
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 15
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Z nim rozmawiałem. 4500 minimum... :/


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 11 gru 2015, 14:28 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Marrud napisał(a):
Zdecydowanie polecam Tadziola w Katowicach.


x2

Tadeusz Cudzik – specjalizacja MAZDA
ul. Wapienna 18, 40-609 Katowice / Ochojec
tel. 601 436 706

Zadzwoń, warto zapytać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 gru 2015, 14:28 
Świeżak
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 15
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Próbowałem się dodzwonić od wczoraj ale mi się nie udaje.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 gru 2015, 14:34 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.01.2014
Posty: 341
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.3 MZR DISI Turbo (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: MPS
Region: mazowiecki
Bartek2580 napisał(a):
Masz Jakse w Warszawie. Jego atakuj;) Nie wiem jak z cenami, ale na pewno zrobi dobrze;) Możesz dać znać ile krzyknie za remoncik;)

Tu cena będzie 1,5 raza wyższa niż w Katowicach. Do tego dochodzi jeszcze to o czym kolega wspomniał na początku. Ja i nie tylko ja z W-wy wybraliśmy Tadziola. Akurat w moim przypadku cena nie była najważniejsza.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 gru 2015, 14:38 
Świeżak
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 15
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Na chwilę obecna jeden z mechaników w Ząbkach pod Warszawą robi dla mnie kosztorys. Jeśli cena mnie nie zadowoli to będzie dzwonił do Katowic.
A tak jak już wspominałem wcześniej, poleci ktoś jakieś dobre zamienniki pierścieni itp?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 gru 2015, 20:56 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
RobertK napisał(a):
gdzie to mogę zrobić solidnie i za dobre pieniądze

no niestety,ale tanio i dobrze to rzeczy,które u mnie nie idą w parze.
a przy kompresji 1,5 bar nie wróżę nic dobrego.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 gru 2015, 10:45 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 18.01.2015
Posty: 299
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
tadziol za dobrego mechanika niestety trzeba zapłacić tyle ile chce, żeby obie strony były zadowolone;)
Pytanie mam co do samego kontaktu z Tadziolem.W jakich godzinach można próbować się dodzwonić? Jak sprawa wygląda w weekend? Telefon wyłączony? Pozdrawiam;))


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 gru 2015, 18:44 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Bartek2580 napisał(a):
za dobrego mechanika niestety trzeba zapłacić tyle ile chce

całkowicie się zgadzam z kolegą.za dobrego dentystę też.jednorazowo,ale do tematu się już nie powraca.i nie mówię tu o extrakcji :wink:
Bartek2580 napisał(a):
Pytanie mam co do samego kontaktu z Tadziolem.W jakich godzinach można próbować się dodzwonić? Jak sprawa wygląda w weekend?

miło jest pogadać w pn-pt 8-20....weekend przeznaczmy na odpoczynek,w końcu każdy ciężko pracuje,prawda ?

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 lut 2016, 09:41 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.07.2015
Posty: 6
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Nie wiem czemu ale od 2 tyg chce sie dodzwoni... i dostaje info że osoba ma wyłączony telefon.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 lut 2016, 11:09 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Widocznie myli kolega numer telefonu.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 sty 2019, 13:35 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 02.02.2016
Posty: 66
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: kujawsko-pomorski
I jak? Zrobiles remoncik?

_________________
Stilgardozaurus


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 lut 2019, 14:30 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.09.2018
Posty: 2
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Tak, tak i jaki final?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 wrz 2019, 12:03 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.09.2019
Posty: 2
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Witam, pacjent mazda 6 2.3, 166km, 2002rok.
Przyczyna: 1-1,5L oleju na 500 km. Myślę że to pierścienie. Planuje wyjąć cały silnik i rozebrać go, oczyścić wszystko i zlokalizować przyczynę.
Może posiada ktoś wymiary jakie powinny mieć wały na panewkach, momenty dokręcania śrub itd każda informacja cenna ponieważ nie mogę znaleźć informacji na ten temat.


Ostatnio edytowano Śr, 25 wrz 2019, 12:03 przez victor, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 paź 2019, 09:36 
Świeżak
Offline
Od: 29.10.2019
Posty: 34
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SL
LPG: Tak
Region: lubuski
https://www.osaczony.pl/mazda/mazda6.html
Tam masz wszystko opisane.
Przy takim poborze oleju możesz mieć też owal na tulejach i zmiana pierscieni w tym przypadku nie pomoże.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 29 paź 2019, 10:13 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
gryff <spoko> <spoko> <spoko>
świetne manuale !

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.