Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 19:43

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
 Tytuł: sprzęgło
PostNapisane: Wt, 14 lip 2015, 22:41 
Amator
Offline
Od: 25.12.2014
Posty: 91
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: łódzki
Witam, Mam kilka dość poważnych pytań do kolegów co się znają i mogą pomóc :) W mojej Madzi zepsuło się sprzęgło (nie samo,przez moje zaniedbanie...). Wydaje mi się że chodzi o docisk sprzęgła. Problemem jest zmiana biegów. Wchodzą bardzo ciężko. Na początku pedał był twardy, i biegi nie zawsze chciały się wpiąć. Najgożej jedynka i wsteczny... Wiedziałem że coś nie gra ale zamiast zająć się tym dopieszczałem wizualke auta... Wiem, wiem. głupi jestem. Ale mniejsza z tym.
po jakimś czasie biegi zaczęły wchodzić bardzo ciężko w zasadzie na siłę i z chrupnięciem a pedał sprzęgła musiałem jakby podpompowywać. Jakby był zapowietrzony Sprzęgło nie zawsze odbijało samo. Dziś usłyszałem trzask. Spojrzałem pod spód i zobaczyłem że taka blaszka która łączy pedał sprzęgła i płytę podłogową (nazwijmy to np. cięgło) jest złamana. Owo cięgło było już widać spawane a mogowane jest bodajże na nity... chciałbym to wymienić oraz zająć się sprzęgłem. Moje pytania brzmią tak :
- Jak sądzicie, to docisk czy co innego?
- Czy warto wymieniać sam docisk czy ewentualnie kompletne sprzęgło?
- Jakie mogą być koszta?
- Jakie sprzęgło polecacie? (jaka firma)
- Jakie oznaczenia może mieć moje sprzęgło? (2002 rok z silnik 2 litry benzyna, moc 141 koni)

Obrazek


Obrazek


Obrazek

_________________
Mazda - Jak dbasz, tak masz. Ja nie narzekam. :) A ty?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: sprzęgło
PostNapisane: Wt, 14 lip 2015, 23:37 
Amator
Offline
Od: 20.04.2015
Posty: 63
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: świętokrzyski
Cześć,kupiłem mazde z dokładnie identycznymi objawami,winny był docisk,ale wszyscy doradzali,abym wymienił komplet bo za jakiś czas może się zużyć reszta i znowu trzeba będzie płacić za wymianę. Kupiłem sprzęgło Aisin z tego co wyczytałem,to fabrycznie było takie montowane,koszt sprzęgła 609zł + 350zł wymiana,za zespawanie tej blaszki 30zł.

Co do sprzęgła Aisin,przejechałem na nim 2tys km od wymiany i słyszę,że głośno pracuje łożysko dociskowe (dźwięk oćierjącego się metalu o metal) jak się wciśnie pedał sprzęgła na 0,5cm to przestaje piszczeć.Byłem u mechanika który jest bliżej mnie i mu to pokazałem to powiedział,że jakoś dziwnie,bo łożysko powinno piszczeć przy wciśniętym pedale a nie tak jak u mnie przy puszczonym.Muszę się przejchać do mechanika który mi to wymieniał i mu pokazać, ale jakoś nie mogę się zebrać.Nie wiem czy to sprzęgło było kijowe czy poprostu on schrzanił robotę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: sprzęgło
PostNapisane: So, 18 lip 2015, 21:56 
Amator
Offline
Od: 25.12.2014
Posty: 91
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: łódzki
Dziś ogarniałem to sprzęgło i odziwo nie było ani trochę zapowietrzone, aczkolwiek były wielkie luzy na pedale co przenosiło się na niedociąganie sprzęgła dlatego też docisk nie pracował tak jak należy a ja musząc mocno deptać złamałem tamtą blaszkę. Widoczna na drugim zdjęciu złota śrubka służy do regulacji tych luzów. Doszedłem do tego po długich rozkminach i aplejskich kombinacjach plus super wyczynowa gimnastyka przy pedałach. Dokręciłem tą śrubkę na max i biegi zaczęły wchodzić łagodnie i bez zgrzytu a sprzęgło odbija bez problemu i elegancko. potem pospawałem tamtą blaszkę i wspawałem wspornik z 3 milimetrowej blachy aby sytuacja z łamaniem się nie powtórzyła. Teraz wszystko gra i buczy tak jak należy. Pozdrawiam, mam nadzieje że pomogę innym w rozwiązaniu problemu

_________________
Mazda - Jak dbasz, tak masz. Ja nie narzekam. :) A ty?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: sprzęgło
PostNapisane: N, 19 lip 2015, 08:57 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.09.2014
Posty: 927
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Twardy pedał sprzęgła w GG/GY?
Poniżej link do fajnego artykułu o naszym modelu:
http://moto.pl/Testy/1,126861,11026599, ... to_pl.html

Wniosek: należy przesmarować mufkę łożyska wyciskowego w sprzęgle.
Nie mam pojęcia z czym się to je ale chętnie się dowiem :idea:

_________________

"Gdzie wszyscy myślą tak samo, nikt nie myśli zbyt wiele"


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: sprzęgło
PostNapisane: N, 19 lip 2015, 11:16 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 18.01.2015
Posty: 299
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
Miszcz Mam tak samo:D Na zlocie musimy o tym pogadać, a dzisiaj idę to sprawdzić.. Jeżeli i u mnie naprawisz to masz browar:)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: sprzęgło
PostNapisane: N, 19 lip 2015, 22:00 
Amator
Offline
Od: 25.12.2014
Posty: 91
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: łódzki
Hehe to weź ze sobą klucz 12 i widzimy sie 9tego :)

_________________
Mazda - Jak dbasz, tak masz. Ja nie narzekam. :) A ty?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: sprzęgło
PostNapisane: Śr, 22 lip 2015, 23:23 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 18.01.2015
Posty: 299
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
Chyba jednak założe nowy zestaw:P Przed zlotem:D Mam nadzieje że dwumasa w dobrym stanie. <modlisie>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: sprzęgło
PostNapisane: Pn, 21 mar 2016, 10:58 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.03.2016
Posty: 1
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
Na dobry początek, witam wszystkich :)

Miszcz, dopóki nie natrafiłem na ten wątek, byłem przekonany, że mój problem jest odosobniony, ale na szczęście nie jestem sam z tym felerem.
Mocowanie pedału sprzęgła pękło w mojej M6 praktycznie w tym samym miejscu, co u Ciebie i również na spawie zrobionym przez poprzedniego właściciela.
Efektem tego jest wpadnięcie pedału w podłogę i nieodbijanie do góry.

Biorąc pod uwagę, że w Twoim przypadku cała operacja naprawy zakończyła się pomyślnie, chciałbym podpytać o jakiś protip z tym związany ;)
W sensie, czy wyciągałeś pedał razem z mocowaniem, żeby go pospawać? (patrząc na cały syf jaki jest u mnie, wnoszę, że poprzednik wbił się na wyżyny ekwilibrystyki i spawał to bez wyciągania :))
Jeśli tak, to czy oprócz jednej nakrętki od strony komory silnika i dwóch od wnętrza, są jeszcze inne mocowania uniemożliwiające wyciągnięcie tego wszystkiego na światło dzienne?

Z góry dzięki za pomoc.

_________________
lepiej mieć spokój, niż rację...


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: sprzęgło
PostNapisane: Śr, 23 mar 2016, 10:19 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.10.2015
Posty: 11
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Witam,

mam pytanie, gdzie znajduje się mufka łożyska wyciskowego? Jakiego smaru użyć?
U mnie również biegi jakby ciężej wchodziły.
Jeżeli nasmarowanie może pomóc to dlaczego nie spróbować. Podobnie było u mnie ze stukami w okolicy kolumny kierowniczej, nasmarowanie pomogło :)

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: sprzęgło
PostNapisane: Śr, 23 mar 2016, 21:45 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Zdejmujesz osłonę pod silnikiem, znajdujesz wysprzeglik.
Demontujesz szpilke między wysprzeglikiem a łapą sprzęgła.
Demontujesz gumowy fartuch, z łapy sprzęgła.
Złap ręką te łapę i zobaczysz że ma niewielki luz, zobaczysz że gdzieś wewnątrz opiera się o korpus skrzyni, i blokuje się właśnie na łożysku i tam musisz wprowadzić smar....
Kupisz sobie gęsty smar w aerozolu np do zawiasów lub grafitowy odporny na ciężkie warunki, ważne jest aby gestnial po czasie bo w momencie użycia jest bardzo płynny by dotrzeć w zakamarki.
Lepiej żeby by był z rurką o długości około 15 do 20 cm.
Używasz go wewnątrz skrzyni po omacku, użyj intuicji i wyobraźni tak aby trafić w punkty G...
Najważniejsze abyś tzn żeby udało się nasmarowac łapę w miejscu gdzie opiera się o skrzynie.
Dobrze jest wyczyścić części które zdemontowales, polecam przy okazji wymienić płyn hamulcowy w układzie sprzęgła, nasmarowac łącznik i nie zapomnij przekręcić osłony silnika ;)
Wiedz o tym że w okolicy będą przewody elektryczne i podciśnieniowe od zaworów układ podciśnieniowego.


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: sprzęgło
PostNapisane: Cz, 24 mar 2016, 13:00 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.10.2015
Posty: 11
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Zatem podsumowując, smaruję wewnątrz miejsce opierania się łapy o skrzynię oraz końcówki łapy przy łożysku.
Dla pewności zadam pytanie kończące temat: część łożyska z wygiętymi blaszkami do blokowania łapy to tzw mufka?
Po świętach kupię smar i popryskam. Podzielę się później efektem.

Millerek, wielkie dzięki za pomoc, super porada i wskazówki!


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: sprzęgło
PostNapisane: N, 19 lis 2017, 10:47 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.11.2017
Posty: 10
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: lubuski
Witam mam mazde 6 2,0 benzyna 2003 rok 280000 tys i chciałbym wymienić sprzęgło samodzielnie dlatego że auto juz ma duzy przebieg i niechce dokładać do niej mechanikowi a chciałbym jeszcze troszke pojeżdzić bo w tamtym roku zrobiłem kompletną blacharke takze autko ma wytrzymac minimum 4 lata potwierdzone przez blacharza prosił bym o pomoc w wymianie sprzęgła może jakaś książka jest albo ktoś sam już robił to
Pozdrawiam wszystkich


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: sprzęgło
PostNapisane: Pt, 22 gru 2017, 11:48 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.08.2017
Posty: 4
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Witam wszystkich forumowiczow. Mam ogromny problem, wczoraj podczas jazdy zauważyłem, iz daje gazu, obroty sie dzwigaja, a auto nie nabiera prędkości od razu tylko w zolwim tempie. Wstepna diagnoza mechanika - sprzeglo sie konczy.
Rozbierze to zobaczy, ale jak nie tylko sprzeglo ale i dwumas siadl, to cena tego to 5 tys zl - malo zawalu nie dostalem. Auto za niecale 10 tysiecy, a tu taki prezent świąteczny. Koszt sprzegla 1700, dwumasu od 3 do 4 tysiecy. Z tad moj wpis tutaj. Czy ktos moglby mi poradzic cos w tym temacie zeby nie trzeba bylo oddawac nerki czy moze gdzies w polsce poza zakopanym sa nizsze ceny tych części albo ma dobrego mechanika, ktory to robil i nie nawalil. Mazda 6 combi z 2005 roku dizel 2.0. Bede bardzo wdzieczny za jakakolwiek pomoc w tym temacie.


Ostatnio edytowano Pt, 22 gru 2017, 11:48 przez victor, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: sprzęgło
PostNapisane: Pt, 22 gru 2017, 14:03 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Można dwumas regenerować lub kupić regenerowany. Może poszukaj jakiś zamienników, chociaż ceny do najniższych nie należą. Kumpel w Vectra C też wymieniał ze sprzęgłem, ale dał z tego co pamiętam ok. 3,5 k.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: sprzęgło
PostNapisane: So, 23 gru 2017, 00:10 
Bywalec
Offline
Od: 19.04.2016
Posty: 278
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
Tutaj niestety nie ma złotego środka. Sprzęgło w dieslu to niestety koszty.
Choć teraz już i w benzynach montują tzw. dwumas.
Zależy ile zamierzasz jeszcze tym samochodem pokonać. Fakt jest taki że może i kosztuje swoje ale starcza na dłużej. Można założyć regenerowane jak napisał kolega wyżej. Słyszałem również że można przerobić na pojedyncze. Tylko nie wiem jak to finansowo wychodzi oraz jak wpływa na redukcję drgań jaką gwarantuje właśnie dwumas.


Ostatnio edytowano So, 23 gru 2017, 17:38 przez GRETKIEP, łącznie edytowano 3 razy

 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: sprzęgło
PostNapisane: So, 23 gru 2017, 15:12 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.08.2017
Posty: 4
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Dziekuje za odpowiedz .No niestety autem musze jeszcze trochę pojeździć dopiero pol roku temu kupilem .A z innej beczki moze ktos cos wie .Przeczytałem duzo informacji tutaj i niestety duzo jest naciągaczy w firmach regenerujacych te części. Czy bylby ktos w stanie polecic mi jakas pewną firme która sie tym zajmuje ? Najbardziej by mi odpowiadala w promieniu 150 kilometrow od zakopanego gdyz poprostu zawiozlbym im ja i w razie klopotow z gwarancja czy cos miałbym ich na widelcu .Ale nie koniecznie musi byc z tych okolic moze tez byc z polski ale godna polecenia .Wiem iz duzo jest ich po internecie ale jak już zauwazylem czytajac wypowiedzi w roznych dzialach bardzo duzo jest niezetelnych firm. Przy okazji chciałbym złożyć wszystkim zyczenia Zdrowych spokojnych Świat Bożego Narodzenia w gronie najbliższych oraz udanej zabawy sylwestrowej.


Ostatnio edytowano So, 23 gru 2017, 23:31 przez sheto09, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: sprzęgło
PostNapisane: So, 23 gru 2017, 16:45 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.09.2014
Posty: 927
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Nie da się czytać Twojego postu - domyśl się dlaczego.
Tobie również Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku.

_________________

"Gdzie wszyscy myślą tak samo, nikt nie myśli zbyt wiele"


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: sprzęgło
PostNapisane: N, 24 gru 2017, 18:06 
Świeżak
Offline
Od: 04.09.2014
Posty: 34
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
LPG: Tak
Region: świętokrzyski
ceny kolega nie są az takie wysokie jesli regenrował bys sprzegło, koszt regeneracji w tym warsztacie co my robimy to 600zł. nowe sprzegła kompletne ponizej 1000zł dobrej firmy valeo luk czy sachs. do tego robota, ja za mazde za wymiane biore około 300zł za diesla, za benzyne mniej bo skrzyni nie trzeba wyciagac, wiec za 1900zł u mnie miałbys auto naprawione


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: sprzęgło
PostNapisane: Pn, 25 gru 2017, 16:59 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.08.2017
Posty: 4
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
luksad2200Cena zawiera nowe sprzeglo i robocizna albo regenerowane jesli dobrze zrozumialem ? A caly komplet sprzeglo plus dwumas jaki bylby koszt .Pytam o dwumas gdyz duzo forumowiczow i znajomych mowi mi ze ten akorat model mazdy ma bardzo ciezko dostac sie do sprzegla i trzeba dzwigac silnik i skrzynie wyciągać zeby sie dostac i najlepiej zrobic to od razu niz płacić dwa razy za ta sama robote .


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.