Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 15:31

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 239 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 13 mar 2015, 13:55 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.10.2014
Posty: 12
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: lubelski
Witam
Pierwszy wątek i niestety niezbyt dobry :(
Od października 2014 jestem posiadaczem Mazdy 6 1.8 PB+LPG (założona po zakupie). Od pewnego czasu obserwuję ubytki oleju i dym z wydechu. Wymiana oleju i filtra nastąpiła na początku listopada przy przebiegu 113500 km (tyle było na liczniku ;)). Do samochodu został zamontowany filtr w postaci wkładu HART i olej (sprzedawca nie miał na stanie nic polecanego do mazdy (dexelia lub millers) ale powierzał, że ten mobil spełnia parametry):

Obrazek

I tak jeździłem aż do końca grudnia, gdy sprawdziłem poziom oleju... A tam sucho. Do dnia dzisiejszego (117260 km) zostało dolane trochę ponad litr oleju. Czyli wciąga niecałe 300 ml na 1000 km. Po przeanalizowaniu innych tematów o znikającym oleju stwierdziłem, że nie będę opowiadał bajek na temat tego co leci z rury albo spod korka ;) tylko nakręcę filmiki, cyknę zdjęcia i wrzucę na forum.

Odpalenie po nocce, zimny silnik, widoczny dym, pod koniec lekkie przegazowanie do 2000


Otwarcie korka wlewu oleju, brak dymu, powietrze dmucha


Kolor oleju według mnie ok
Obrazek

Wyciągnięcie miernika oleju, dymu brak, powietrza brak


Opiłków na bagnecie brak
Obrazek

Odpalenie po przejechaniu około 6 km, silnik ciepły, przegazowanie do 2000, dymek niezauważalny



Jazda na niskich obrotach, dym praktycznie niewidoczny


Przyspieszanie, dym bardzo widoczny


Odpalenie po 30 minutach postoju, dymek widoczny


Po dolaniu pół litra oleju. W niedzielę jadę na Wawę i w poniedziałek wrzucę zdjęcie poziomu oleju oraz dystans jaki przejechałem
Obrazek

Ponadto: silnik suchy, podłoga pod samochodem sucha (osłona pod silnikiem odkręcona i też sprawdzona - bez zastrzeżeń), brak dziwnych odgłosów z silnika, nie zauważyłem aby ubywało płynu w chodnicy i obecności oleju w płynie chłodniczym.

W przypadku zapotrzebowania na inny materiał filmowy lub fotograficzny proszę pisać w temacie.
Proszę bardziej doświadczonych użytkowników forum o wszelkie porady i sugestie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 mar 2015, 14:12 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
spuścić tego mobila,nie wymieniać filtra oleju,wlać ELF 5W-30 900 SXR,nalać do poziomu MAX,zrobić 1000 km i zobaczyć efekt.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 mar 2015, 06:45 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Ja mam na to swoją teorię, bo wystarczy poczytać na [inne forum] ile osób ma problemy z braniem oleju przez jednostki benzynowe. Ja u siebie też zauważyłem ten problem. Podobno jak się korzysta z wyższych obrotów to potrafi trochę łyknąć. Ludzie piszą że tak nie powinno być i że silnik przegrzany lub do remontu, bo poprzedni włściciel nie dbał. Tylko, czy wszystkie samochody które kupiliśmy z Niemiec to zajechane szroty, bo czytalem post kolegi który miał w tamtym czasie 5 letnie auto z przebiegiem ok. 80k km i też mu potrafiła brać. Podobno norma spalania oleju w Naszych autach ( i nie tylko Naszych) to 1l/1000km. Ja u siebie zauważyłem, że jak jeżdże po mieście spokojnie to nie bierze, ale jak wyskoczę w dalszą trasę i mu trochę depnę to potrafi łyknąć. Szkoda że filmiki nakręciłeś w dość niskiej temp. i przy dużej wilgotności, bo uważam że o takiej porze to wszystkie samochody dymią, szczególnie w chlodny deszczowy dzień. U mnie też silnik suchy, brak oleju w płynie chłodniczym, nic nie kapie a jak mu depnę pod czerwone pole to dymek też potrafiłem zobaczyć we wstecznym lusterku. Zobaczymy ile będzie brała na dłuższą metę. Najlepiej by było określić poprzez kontrolę emisji spalin i zmierzyć kompresję w jakiej kondycji jest silnik.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 mar 2015, 17:50 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.10.2014
Posty: 12
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: lubelski
Po przejechaniu 427 km stwierdzam, że olej Mobila jest jak Teletubisie "mówi PA PA i ucieka" ;)

Czerwony-po dolaniu, zielony dzisiejszy pomiar (dzisiejszy pomiar naniosłem na stare zdjęcie)
Obrazek

Po wizycie w trzech sklepach motoryzacyjnych, tylko w jednym mogłem dostać polecony przez tadziola olej. Choć jak to sprzedawca stwierdził mobil jest dobrym olejem i elf-em nic nie wskóram. A później dodał, że jak w swoim samochodzie zmienił mobila na valvoline to silnik zaczął mu głośniej chodzić. Więc sam nieświadomie potwierdził, że dwa oleje o tych samych parametrach są jednak inne. Więc może sam nie wie co mówi ;)

I teraz kolejna prośba do forumowiczów, gdzie w necie można kupić oryginalny olej (mowa o ELF evolution 900 sxr oczywiście ;) )?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 mar 2015, 18:12 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Ja kupowałem ze sklepu przez allegro, ale niedalej jak w sobotę widziałem też w takim większym Tesco. Osobiście zrobię jeszcze parę wymian oleju, bo może się ustabilizuje. U mnie Elf parę dni po wymianie sporo ściemniał, może to jest wynik różnych nagarów w silniku lub zmieszania jeszcze pozostałego starego oleju ze świeżym. Z tego co widziałem, to serwis wymieniał olej co dwa lata lub co 20 tys km, co wdł. mnie jest zbyt długim okresem, szczególnie jeszcze jak ktoś deptał ostrzej. Co by nie mowić, to z tego co czytałem na konkurencyjnym forum ( 60 stron w temacie) większośc ma problemy z braniem oleju i dotyczy to zarówno silnika 2.3, jak i 1.8 czy 2.0. Jednym bierze mniej a innym więcej, a nawet spotkałem się z wpisami że po remoncie silnika nadal problem występuje tylko w mniejszej skali. Sam nie wiem co o tym sądzić, bo to że spali trochę przy wkręcaniu na 5-6k obrotów, to normalka ale jak pali przy spokojnej jeździe to już trochę daje do myślenia. Nie sądzę że każdy samochód sprowadzany był tak skatowany że nadaje się do remontu. Wcześniej miałem Mazde 626 z 96r, jeździlem nią 11 lat i od wymiany do wymiany nic nie musiałem dolewać ( Mobil 10W40). Mój ojciec też ma jeszcze 626 z 97r i też nic mu nie bierze, a w kwestii M6 z kim się nie pogada to większość ma z tym problem.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Wt, 17 mar 2015, 18:18 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.01.2014
Posty: 775
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Elf na pewno jest w Auchan. Kupowałem na dolewkę pewnej niedzieli przed wyjazdem w trasę jak jeździłem na dexelii.

_________________
Obrazek
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 mar 2015, 10:30 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.10.2014
Posty: 12
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: lubelski
Właśnie z tym Auchanem i Tesco będzie problem gdyż żadnego w pobliżu nie ma, najbliższy gdzieś koło 100 km. Dlatego poszukuje sprawdzonego sprzedawcy w necie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 mar 2015, 11:56 
Świeżak
Offline
Od: 10.10.2014
Posty: 17
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Kolego spróbuj w tym sklepie:
http://www.kolegaberlin.pl/
Kupowałem 2 razy i towar jest jak należy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 mar 2015, 10:05 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.03.2015
Posty: 3
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
niedawno kupiłem Mazdę 6 2,0 w benzynie, po zakupie zrobiłem standardowy serwis czyli wymiana filtrów i oleju, pech chciał, że mechanik polecił mi dokładnie ten sam olej co założycielowi wątki i u mnie też olej zaczyna ginąć w zastraszającym tempie.

Czy wymiana na Elfa coś zmieniła?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 mar 2015, 17:15 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Osobiście nia mialem porównania, bo po sprowadzeniu auta od razu wymienilem na Elf. Wątpię że jak samochód bierze olej, to po zmianie oleju na innego producenta zaraz przestanie Nam brać. Oczywiście testowac możesz, ale czy to coś pomoże...? I następna osoba zgłaszająca tą przypadlośc, więc może coś jest na rzeczy z tymi silnikami i "ten typ tak ma"? Jasne, nie piszę o sytuacji kiedy dolewamy 1l/100km.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 mar 2015, 09:59 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.10.2014
Posty: 12
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: lubelski
Olej zamówiony :) we wtorek powinien być. W wolnej chwili wjazd na kanał i zmiana oleju. Przy okazji mam zamiar zdjąć miskę i zobaczyć jak wygląda smok (wiem, że zatykający się smok to przypadłość głownie silników napędzanych olejem napędowym ale nie zaszkodzi sprawdzić). W przypadku zaszlamionego smoka czym go czyścić? W necie używają benzyny lub rozpuszczalnika.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 mar 2015, 20:07 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
szmalec2406 napisał(a):
mam zamiar zdjąć miskę i zobaczyć jak wygląda smok

daruj sobie tę wątpliwą przyjemność,tam nie znajdziesz smoka,tylko zagiętą rurkę z tworzywa bez żadnego sita.
poza tym do zdjęcia miski trzeba zdjąć obudowę rozrządu....

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 mar 2015, 21:11 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 660
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Ciekawe, ja od nowości stosuje dexielle i nie ma takich problemów z olejem co wy
Oczywiście olej na pewno coś tam bierze , ale nigdy nie dolewał i zawsze w ASO na przeglądzie nigdy nie stwierdzono że jest go za mało


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 mar 2015, 19:37 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.10.2014
Posty: 12
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: lubelski
Widzę, że dzięki tadziolowi zaoszczędziłem pewnie sporo czasu i nerwów :), therion gdybym miał samochód od nowości to też bym zadbał o niego od pierwszego dnia. A tak nigdy nie wiadomo co leli poprzednicy... chyba, że nic nie leli tylko jeździli na starym...

-- Dodano: Śr, 25 mar 2015, 19:37 --

Olej zmieniony na podany przez tadziola i zalany na max

ELF Evolution 900 SXR 5w30
Obrazek

Na liczniku 117954. Teraz czekam aż przejadę zasugerowane 1000 km.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 kwi 2015, 20:55 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.04.2015
Posty: 2
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Witam,
Jestem posiadaczem mazdy 6 1.8 2006 touring pack (angielska wersja) z przebiegiem 113 tys km. Posiadam autko 4 miesiace. Po zakupie zrobilem servis (wymiana oleju w silniku, w skrzyni, wszystkich filtrów) zrobilem autem 4 tys km i w pewnym momencie okazalo sie ze autko mi kopci jak mu dołoże do pieca :( po dojechaniu do domu sprawdzilem poziom oleju i okzalalo sie ze go w ogole nie widac na bagnecie czyli poniżej minimum. Dodam iż po wymianie oleju 2 me temu poziom na bagnecie był w połowie niedzy min a max. Po przejechaniu 4 tys km zeby wyrównać do poziomu takiego jak po servisie niestety misialem dolac 2 litry oleju :(. Czyli wychodzi że na 1000 km bierze mi 500ml oleju . Czy to jest normalne? Czy powinienem wymienic jak czytałem na forum PIERSCIENIE LUB USZCZELKE POD GLOWICĄ czy tez ZROBIĆ TEST KOMPRESJI CYLINDRÓW.??? PROSZĘ O RADĘ ??????
P.S. zapomnialem dodać że olej jaki zalaną mam mazde to TOTAL QUARTZ INEO LONG LIFE 05W30.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 kwi 2015, 21:06 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Najgorsze jest to sprawdzanie co dalsza trasa, bo nigdy nie jestem pewien ile wciągnęło. Mój mechanik radzi jeszcze spróbować zmienić Elf na jakiś inny olej typu Motul itp. Tylko obawiam się wlaśnie że wydam prawie 200zł za bańkę i będzie mi brał tak samo jak Elfa. No, ale spróbować można i zobaczyć w ciągu roku ile chlapnęła.
Nagrzany a Ty jakim zalałeś?

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 kwi 2015, 21:14 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.04.2015
Posty: 2
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
ja zalałem TOTAL QUARTZ INEO LONG LIFE 05W30


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 kwi 2015, 21:18 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Na Twoim miejscu na razie bym nic nie robił, tylko poczekał kilka wymian oleju i zobaczył jak będzie to dalej wyglądało. Chłopaki zalecają płukankę i zminę oleju na lepszy, ale są też przeciwnicy płukanek. Ja również w przyszlym roku zmienię na lepszy i zobaczę wtedy co się będzie działo.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 kwi 2015, 10:32 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.10.2014
Posty: 12
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: lubelski
Trochę się zeszło, ale przejechałem 1000 km. Co zauważyłem jeżdżąc na oleju elf?
-wyższa kultura pracy silnika (nawet żona to potwierdziła ;) )
-dużo mniejsze zużycie oleju (teraz na tysiąc bierze tyle co wcześniej na 250-300 km)
-dymek z rury wydechowej leci dalej
-z wlewem oleju i otworem na wskaźnik poziomu oleju nic się nie zmieniło
-płynu w chłodnicy nie ubywa (cały czas max)
I tu pytanie: co robić dalej? Latać po mechanikach, obserwować dalej czy jeszcze coś innego?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 kwi 2015, 20:18 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.04.2015
Posty: 3
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: kujawsko-pomorski
Witam serdecznie . Od niespełna 3 miesięcy jestem posiadaczem mazdy 6 kombi z 2003 r.Po zakupie wymieniłem filtry oraz olej na ( Castrol Magnatec 10w40 ). Podczas eksploatacji zauważyłem iż silnik spala olej ok 500 - 600 ml na 1000km .Moje pytanie kieruję do was koledzy i koleżanki odnośnie ilości spalanego oleju .
Silnik jaki posiadam to 2,0 ( 104 kW) + lpg .
Przebieg 220 000.
Proszę o jakąkolwiek informację .


Ostatnio edytowano Pn, 27 kwi 2015, 20:18 przez Sabat, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem. Na Przyszłość rozglądnać się i użyć wyszukiwarki, a nie zakładać nowy topic.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 kwi 2015, 20:18 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
szmalec2406 napisał(a):
I tu pytanie: co robić dalej? Latać po mechanikach, obserwować dalej czy jeszcze coś innego?

to ile wciąga na tysiaka ? jeśli mieścisz się do 300 ml/1 kkm to spoko jeździć....

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 kwi 2015, 20:53 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Tadziol, a testowaleś oleje Valvoline Maxlife? Piszą że silnik na tym oleju może troche mniej go spalać? Cena nie wygórowana, ale nie wiem jak z jakością, chociaż olej rozlewany chyba w Anglii.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 maja 2015, 20:59 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
jestem zwolennikiem ELF-a.nigdy nie miałem z nim problemu czy to Pb czy ON.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 2 maja 2015, 13:58 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.10.2014
Posty: 12
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: lubelski
Na chwilę obecną na Elf-ie branie oleju wychodzi poniżej 300 ml na 1000. Więc będę jeździł dalej i na bieżąco monitorował stan oleju.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 cze 2015, 07:22 
Świeżak
Offline
Od: 09.05.2014
Posty: 27
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: podlaski
witam,

czytam tak ten temat na tym forum i na innym. I tu i tam kończy się na zmianie oleju z tego na tamten i tak w kółko.
Czy jeżeli bierze olej to nie jest podstawą do sprawdzenia silnika pod względem jakiejś awarii??
Osobiście słyszałem/czytałem, że trzeba sprawdzić uszczelniacze lub pierścienie. Dlaczego to piszę?
Ponieważ:
Mam problem z moją Mazdą. Dokładnie:
przy kupnie auta bagnet wskazywał połowę przedziałki,
Po przejechaniu około 400 km i użytkowaniu auto około tygodnia sprawdziłem olej i poza „mokrą” pokrywą zaworów od oleju to bagnet oleju miał ledwo na czubku.
Oczywiście żadnej jazdy. Wyczyściłem pokrywę, dokręciłem śruby pokrywy i uszczelniłem korek wlewu oleju (jakoś luźno latał). Dolałem 1 litr oleju(tyle dało mi się zdobyć) i na bagnecie zero zmian.
Z dniem wypłaty zajechałem do mechanika aby wymienił mi olej i filtry.
Nic nie mówiłem o stanie oleju. Wymieniany olej to TOTAL 5W40.
Przy odbiorze auta mechanik nic nie mówił o tym, że oleju nie ma albo, że było bardzo mało. Po prostu oddał mi auto, zainkasował należność i nara.
Stan bagnetu wskazywał połowę przedziałki. Jazda około 1,5 miesiąca głównie po mieście nie wskazywała ubytku oleju. Pokrywa też nie była bardziej mokra niż po jej wyczyszczeniu.
Miesiąc później zrobiłem około 200 km (wycieczka). Następnego dnia przy sprawdzaniu oleju stan pokazywał minimalną kreskę bagnetu. Dolałem około 0,5 litra oleju (tyle zostało po wymianie). I wskaźnik na bagnecie pokazuje połowę stanu oleju. Teraz jazda tylko miastowa i do tej pory cisza – mniej więcej 2 tygodnie.
Byłem u innego mechanika żeby sprawdził mi sprężanie. Wyszło mi 10 10 10 10. Nie wiem czy to dobrze czy nie.
Zapytałem o radę czy wymieniać uszczelniacze czy od razu brać się za pierścienie.
Powiedział, że najlepiej od razu zrobić i to i to. Bo jak wymienię tylko uszczelniacze i to nie pomoże to tak czy siak trzeba pierścienie robić.

Dodatkowe zauważone „usterki”:
Po odpaleniu auta i lekkie depnięcie w gaz powoduje biały dym.
Szarpanie przy przyspieszaniu. Występuje gdy jadąc na np. 3 chce szybko przyspieszyć.
Mazda 6 GY 2.0 benzyna 147KM 108kW. 2006r.

bagnet sprawdzany jest prawidłowo. Wyjmuję – wycieram – wkładam ponownie – czekam kilka sekund – wyjmuję – sprawdzam. Zawsze sprawdzam rano, auto stoi całą noc na parkingu. Pochylenia nie ma.
Wnioskuję, że danym autem nie wolno jechać gdzieś dalej bo zeżre olej.
Jazda w mieście wiadomo jak wygląda. Moje wycieczki nie ocierają się o autostradę czy nawet ekspresówkę. Prędkość wycieczkowa do MAX 110 KM/H. Nie wrzucam nawet 6 biegu.

Takie pytanie czy sprężanie 4x10 jest prawidłowe?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 cze 2015, 15:47 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Nie pamiętam, ale sprężanie powinno być chyba w okolicy 14, ale moge się mylić. Masz normalne objawy jak u większości z Nas, którym auto bierze olej. Ja mam zalany 5W30 i jak kupiłem to po przyjeździe bagnet był suchy. Przy miastowej krótkiej jeździe nie bierze lub bierze niezauwazalnie, lecz jeżeli wyskoczę gdzieś dalej to już widac ubytek na bagnecie. W zimę spalał mi średnio 1L/1000, teraz latem nawet do 1,5l/1000, w zależności gdzie jeżdżę. Ja własnie chcę spróbować przejść na 5W40, ale w Twoim przypadku możesz spróbować przejść na olej innego producenta. Ponoć na Valvoline, Millersie i Motulu mozna odnotować mniejsze przepalanie oleju, z tym że w Naszym przypadku to chyba lepiej Valvoline bo jest sporo tańszy. Ja się jeszcze łudzę że jak trochę silnik się oczyści, to się to unormuje bo musiałem mieć sporo nagaru w silniku, ponieważ dzień po wymianie oleju już był ciemny. Jak dla mnie to teraz idzie się na ilość i wygląda to na celową robotę żeby ludzie co raz to kupowali nowe auta. Wystarczy poczytać na innych forach jak silniki potrafią chlać olej, a jak już przeczytalem problemy ludzi posiadających Vectry C to się za głowę złapalem, i nawet remonty im nie pomagają. Kidyś jednak silniki byly duzo lepsze. Jasne, ktoś zaraz napisze że jemu wogole nie bierze, ale to jest tak ze wszystkim. Przykładem może być moja poprzednia Mazda 626 96r i stała pod blokiem, zero rdzy. Mój ojciec ma taką samą z 97r. garażowaną i z obu stron całe nadkola przerdzewiałe. Wszystko zależy od danego egzemplarza i pewnie jak ktoś od początku dbał. Jak jeździł kumaty gościu w Niemczech, nie katował, wymieniał olej przy 12 tys a nie przy 20 tys, to podejrzewam że silnik by nie brał. Ale jak tepy szkop lał Dexalie i deptał po 170km/h zmieniając biegi pod czerownym polu, po czym wymiana oleju wdł. ASO co 20 tys/km to nie ma co się dziwić że silniki przegrzane i pierścienie pozapiekane. Niektórzy jeszcze sugerują zastosowanie płukanki, ale jak pytalem się paru mechaników to mi odradzali. Ja się nie zdecydowałem, ale ponoć może pomóc.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 20 cze 2015, 17:10 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
krzysiek1980 napisał(a):
Ale jak tepy szkop lał Dexalie i deptał po 170km/h zmieniając biegi pod czerownym polu, po czym wymiana oleju wdł. ASO co 20 tys/km to nie ma co się dziwić że silniki przegrzane i pierścienie pozapiekane


No i tu jest pies pogrzebany - długie interwały wymiany oleju.

krzysiek1980 napisał(a):
Niektórzy jeszcze sugerują zastosowanie płukanki, ale jak pytalem się paru mechaników to mi odradzali


Bo niestety w takim przypadku nie mają pojęcia o produkcie i ze strachu przed skutkiem odmawia się jego użycia. Płukanki na bazie ropopochodnej z dodatkiem dichlorobenzenu czy kwasu benzosulfonowy są absolutnie bezpieczne dla uszczelnień i pomagają usunąć depozyty węglowe.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 21 cze 2015, 04:53 
Świeżak
Offline
Od: 09.05.2014
Posty: 27
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: podlaski
Fakt czytałem, że sporo z nas ma ten problem.
Ale czy wymiana oleju to nie jest półśrodek naprawienia probemu?
Rozumiem, że niekażdego stać na naprawę. Sam będę musiał brać kredyt.
Kupiłem auto za dość sporą kase i nie chce cały czas myśleć gdy gdzieś wyjadę czy mi oleju wystarczy.
A może poprostu naprawy nic nie dają i dlatego cały czas temat kończy się na sprawdzaniu różnych olejów?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 21 cze 2015, 06:25 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Podejrzewam że jak jest fachowo wykonana to załatwia problem, tylko właśnie "fachowo". Może się okazać że utopisz kasę, a za pół roku wszystko powróci, albo jedno ci zrobią a inne zepsują. Ja tam na razie o remoncie nie myslę, tylko pokombinuję z olejami. Kiedyś się lało półsyntetyk i człowiek był zadowolony, że przy 10W40 nie bierze lub mało bierze. Mogłoby się okazać że jak bysmy tamte auta zalali 5W30, to też by brały i na odwrót, że jak M6 by pojeździła na 10W40 to też spalanie oliwy by nie było dokuczliwe. Ja powiem szczerze (a mialem juz kilka aut) że pierwszy raz się spotkałem żeby samochód z takich roczników miał tak duży apetyt na olej, dlatego jak napisałem albo jest to celowa robota i montowane są słabej jakości pierścienie, albo te wszystkie oleje lekkobieżne/ECO wykańczają silniki, albo zbyt długie interwały między wymianami? Mój samochod praktycznie nie ma widocznych objawów, a jednak bierze. Mechanik mówił żeby dolewać olej i się nie przejmować, tylko Cię rozumiem, bo mnie też wkurza to ciągłe sprawdzanie i myslenie czy mam jeszcze olej czy już bagnet suchy. Teraz to nie wiem czy bym go nie opchnął, bo utopić 3k w remont, dodatkowo inne rzeczy które musimy wykonać przy aucie i się okazuje że za taką kasę byśmy mieli sporo nowszy rocznik. Jeżeli nie chcesz się pozbywać, to poczekaj trochę i zmień olej na inny, możliwe że po kilku wymianach będzie lepiej. Koledzy jak pisalem wyżej też zalecają płukanki.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 cze 2015, 10:30 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 27.10.2014
Posty: 176
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Witam forumowiczów. Dwa miechy temu zmieniłem olej . Po przejechaniu 1600km ubyło 0,8l. Czy to normalne? Jadąc do pracy mam 3000-3300 obr/min. i dużo jeżdżę po mieście. Auto 2008r 2.0Pb 67000mil (107200 km).
To jest olej po przejechaniu 1600km
Obrazek

A to olej który zalałem
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 239 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.