Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 22:52

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 239 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 23 lut 2017, 09:38 
Adept
Offline
Od: 19.08.2016
Posty: 144
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Ja wlalem shella 5w40 i po 6tys nic nie bierze. Jeśli silnik jest w kiepskiej kondycji to każdy olej wciągnie.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 lut 2017, 13:38 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 02.02.2016
Posty: 66
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: kujawsko-pomorski
Oj, to nie wygląda zbyt dobrze :/ Na wiosnę (czyli w sumie już niedługo) planuje wymiane rozrządu. Może wtedy przy okazji zrobię wymiane pierścieni i uszczelniaczy. Zastanawia mnie tylko kwestia tej kompresji. Gdyby pierścienie były "up" - to raczej nie miałbym 14bar? Co myślisz?

_________________
Stilgardozaurus


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 lut 2017, 19:02 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 29.01.2017
Posty: 278
Rok produkcji: 2005
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
jaki masz przebieg ze hcesz wymieniac rozdzad? pompe wody? łańcuch?

_________________
why?? - why not?!
lniane ubrania dla dzieci


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 lut 2017, 19:21 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Stilgardozaurus napisał(a):
Oj, to nie wygląda zbyt dobrze :/ Na wiosnę (czyli w sumie już niedługo) planuje wymiane rozrządu. Może wtedy przy okazji zrobię wymiane pierścieni i uszczelniaczy. Zastanawia mnie tylko kwestia tej kompresji. Gdyby pierścienie były "up" - to raczej nie miałbym 14bar? Co myślisz?


Koszt remontu wersji 1.8 czy 2.0 to ok. 3,5 tys zł. Raczej samych pierścieni i uszczelniaczy się nie wymienia, bo trzeba zobaczyć jak wygląda wszytko w środku, tłoki, cylindry, planowanie głowicy, wymiana prowadnic zaworowych, komplet pierscionków itd. Często jest tak, że jak wymienisz pojedyncze elementy po taniości lub oddasz do kiepskiego warsztatu, to nic się nie zmienia i olej dalej bierze. Powiem więcej, czytalem o sytuacjach kiedy ktoś władowal kupe kasy i po pół roku problem powrócił, więc ja bym oddał do jakiegos dobrego mechanika. Z pierścieniami czytałem że jest taka sprawa, że masz olejowe i kompresyjne, więc jeżeli te drugie bedą ok. to kompresja będzie w normie a olej przepalany. A dlaczego chcesz wymieniać łańcuch rozrządu?

Maciej1486 oczywiście że silnika nie zregenerujesz olejem, ale pewne zabiegi ( płukanie, dobór lepszego oleju) mogą zredukowac te przepały. Jeżeli robisz remont, to nie ma co się bawić w takie zabiegi, ale jeżeli nie robisz to człowiek się cieszy nawet z drobnej poprawy. Mnie zuzycie spadło prawie o połowę.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 lut 2017, 21:38 
Adept
Offline
Od: 19.08.2016
Posty: 144
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Spróbować nie zaszkodzi:)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 lut 2017, 00:37 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 02.02.2016
Posty: 66
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: kujawsko-pomorski
fate napisał(a):
jaki masz przebieg ze hcesz wymieniac rozdzad? pompe wody? łańcuch?


Ponad 270.000 teraz. Niestety nie wiadomo czy byl rozrzad wymieniamy juz wczesniej. Slychac "szum" z rejonów silnika gdzie jest łańcuch. Jak dla mnie jest to do wymiany.
Madzia też nieraz szarpie (szczególnie na zimnym) i tak dość mocno. Do tego szum z okolic pompy oleju = też łańcuszek pompy raczej do wymiany.
Mechanika znalazłem dobrego co nie było łatwe :)

_________________
Stilgardozaurus


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 maja 2017, 13:25 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.05.2017
Posty: 3
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: pomorski
Cześć. To mój pierwszy wpis na tym forum.
1. Czy ktoś może polecić jakiś warsztat mechaniczny w trójmieście, który mógłby zająć się problemem z Mazdą 6 2005 rok (147KM, manual).
2. Zrobiliśmy dłuższą trasę autem, przed nią wymienilłem olej (na 5w30 - nie wiem co było wcześniej bo auto dopiero co kupione - ogólnie brzydki kolor), filtry itd. Po przejechaniu 1200 km bagnet był prawie suchy (czyli spaliło 4,5 litra na nieco ponad 1000 kilometrów). Kupiłem znów 5w30 - wlałem połowę (z 2,5 litra), zrobiłem trasę powrotną 1300 km - teraz jest gdzieś na połowie przedziałki (tzn. czyli spalił już mniej). Sądzicie, że silnik jest do remontu?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 15 maja 2017, 13:32 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
1. Tego Ci nie powiem, bo z łódzkiego jestem.
2. Ile oleju wlałeś po wymianie ? Napisałeś, że spaliło 4,5l, do Mazdy 6 2.0Pb z wymianą filtra wchodzi 4,3l. (zostaje idealnie 0,7l na dolewkę od min do max) Nie nalałeś za dużo ? Robiłeś przed wymianą płukankę ? Sprawdzałeś ile oleju jest na miarce przed wymianą ?

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 maja 2017, 15:04 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.05.2017
Posty: 3
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: pomorski
victor napisał(a):
2. Ile oleju wlałeś po wymianie ? Napisałeś, że spaliło 4,5l, do Mazdy 6 2.0Pb z wymianą filtra wchodzi 4,3l. (zostaje idealnie 0,7l na dolewkę od min do max) Nie nalałeś za dużo ? Robiłeś przed wymianą płukankę ? Sprawdzałeś ile oleju jest na miarce przed wymianą ?


Ponieważ auto "nowe", to przed podróżą zostawiłem w warsztacie (wahacz itd.) - mechanik powiedział, że zlali olej czarny jak cholera i zalali tak jak napisałeś 4,3 litra. Płukanki nie robili - dopiero teraz wczytuję się w forum, wcześniej o takich praktykach nie słyszałem (jeździłem Saabami, które za to miały milion innych problemów).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 maja 2017, 17:58 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Nie mozliwe żeby Ci przepalił 4,5 L bo do układu wchodzi 4,3 L. Jeżeli bagnet był "prawie suchy", czyli rozumiem że pokazywał olej ale na samym końcu bagnetu, to do max. by wystarczyło dolanie ok. 1L, a nie 2,5L. Od min. do max. jest 0,75 L. Więc jeżeli ten olej Ci jeszcze pokazywało po zrobieniu 1200 km, to Ci wciągnął gdzieś 1L. Z tego co piszesz to silnik musi przepalać olej, bo gdzie by Ci zniknął po zrobieniu tego 1000 km? Nie Ty pierwszy i nie ostatni masz problem z poborem oliwy i uważam że te silniki benzynowe nie są tak świetne jak to się w prasie rozpisują, bo ktoś dał d..y na etapie produkcji skoro pierścienie nie wytrzymują przebiegów pod 200 tys i wiekszych. Cena remontu to mniej więcej 3,5 - 4 tys i to tez lepiej zlecić komuś kto się zna na tych silnikach, żeby nie utopić kasy a olej dalej będzie znikał.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 maja 2017, 11:33 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.05.2017
Posty: 3
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: pomorski
krzysiek1980 napisał(a):
Nie mozliwe żeby Ci przepalił 4,5 L bo do układu wchodzi 4,3 L. Jeżeli bagnet był "prawie suchy", czyli rozumiem że pokazywał olej ale na samym końcu bagnetu, to do max. by wystarczyło dolanie ok. 1L, a nie 2,5L. Od min. do max. jest 0,75 L. Więc jeżeli ten olej Ci jeszcze pokazywało po zrobieniu 1200 km, to Ci wciągnął gdzieś 1L. Z tego co piszesz to silnik musi przepalać olej, bo gdzie by Ci zniknął po zrobieniu tego 1000 km? Nie Ty pierwszy i nie ostatni masz problem z poborem oliwy i uważam że te silniki benzynowe nie są tak świetne jak to się w prasie rozpisują, bo ktoś dał d..y na etapie produkcji skoro pierścienie nie wytrzymują przebiegów pod 200 tys i wiekszych. Cena remontu to mniej więcej 3,5 - 4 tys i to tez lepiej zlecić komuś kto się zna na tych silnikach, żeby nie utopić kasy a olej dalej będzie znikał.


No dobrze. Wlane 4,3 - zaokrągliłem. Zrobiłem potem trasę Gdańsk - Tallinn - wiecie, na raz. W Tallinie sprawadzam - oleju nie ma praktycznie, ledwo końcówka bagnetu (2 mm mokra), dolałem najpierw 0,7, potem - żeby doszło do góry wskażnika - jeszcze ze dwa litry. Wróciłem do Gdańska - i jest ok. W drodze powrotnej prawie nie zeszło. Dziwne to i tyle. Problem jest taki - jest jakaś wyszukiwarka warsztatów/ fachowców, żeby pokazać komuś, kto się zna na Mazdach właśnie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 maja 2017, 15:31 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Nie możliwe żeby od min. na bagnecie, a nawet poniżej min. wchodziło prawie 3 litry pod max. :) Przelałeś zbyt duzo oleju, dlatego jak w trasie powrotnej Ci silnik przepalił to i tak miałeś oleju na połowie bagnetu. U mnie jak olej spadnie poniżej min. to wystarczy że doleję 1 L i mam już max. U Ciebie pojemnośc miski olejowej jest taka sama. W układ wchodzi 4,3 L, a Ty mając olej na samym końcu bagnetu dolałeś 2,7 L :-P Gdyby Ci tyle oleju przepaliło, to podejrzewam że już by Ci się kontrolka ciśnienia paliła lub byś zatarł silnik, bo w układzie by pozostało tylko 1,6 L.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 cze 2017, 15:00 
Offline
No ja miałem poniżej min na bagnecie. Dolalem litra i było równo na max. Nie wiem jakim cudem tam udało Ci się wlać 3litry :-) kurde , ale przed dolaniem powinieneś się dowiedzieć, ile na bagnecie to jest. Ja tutaj pytałem i w instrukcji szukałem, od min do max 750ml i dopiero później zrobiłem dolewkę :-)

-- Dodano: Wt, 30 maja 2017, 09:28 --

No i poleciało 500-600ml oleju przy około 500km. Dolewać czy zbierać na remont silnika ? Generalnie ile można jeździć na takim dolewaniu?

-- Dodano: Cz, 1 cze 2017, 15:00 --

Cytuj:
Cena remontu to mniej więcej 3,5 - 4 tys


Ja dostałem wycenę na maksymalnie 2.800zł. Warsztat który się specjalizuje mazdami i w sumie też naprawami silnika. Posiada dużo pozytywnych opinii. Generalnie orientowałem się dzwoniąc po warsztatach, koszt naprawy zamyka się w 3,000zł. Więc nie wiem skąd te 4,000?


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 cze 2017, 17:30 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Robił tu chyba wycenę kidyś Tadziol i kilku innych kolegów i taka suma wychodzi. Remont a "remont" to też jest różnica, a poza tym nie rozumiem jak ktoś może tak skrupulatnie wycenić remont silnika jak jeszcze go nie ma na warsztacie i nie wie co jest do zrobienia? Wszystko zależy w jakiej kondycji jest silnik, dlatego pewnie są rozbieżnośći w wycenach. Z tego co pisał Tadziol, to duże znaczenie ma na jakich częsciach remontujemy, bo czytałem sporo wpisów jak to koledzy zrobili u Janka w szopie trochę taniej, a olej jak znikał tak znika dalej lub zaczął znikać ponownie za jakiś czas od remontu.

Ja na dolewaniu jeżdżę ponad 2 lata ( ok. 15 tys km) i remont dla mnie osobiście jest nieopłacalny. Ty musisz sobie przekalkulować. Ja robię rocznie ok 7 tys km, a za olej płacę ok. 110 zł/5L. Auto przepala mi od 0,8 do 1,8 L /1000 km w zależności od czasu i stylu jazdy. Więc niech na rok by mnie wyszło samego oleju na dolewki 10L ( nie liczę tego na wymianę), to za cenę remontu silnika mam 150 litrów oleju, a to przekłada się na 15 lat jazdy. Podejrzewam że te auta nie wytrzymają wieku 25 lat, bo prędzej je rdza dopadnie i na złom trafią bo robota będzie niepłacalna.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 cze 2017, 22:22 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 16.11.2014
Posty: 14
Rok produkcji: 2007
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: śląski
Koledzy podłączę się co prawda w dieslu mam taki problem nie w benzynie.
Mazda 6 1gen, 2.0 diesel 120km, nalatane 220 tyś (podobno :P ) oleju idzie z litr na 1000km, auto po dłuższym postoju (noc) rano puszcza dość sporego dymka jasno szarego. DPF jest usunięty. Bardziej martwi mnie to spalanie oleju które jest spore. Czy takie zachowanie po odpaleniu wskazywało by na uszczelniacze? Jeśli po trasie np 50km zgasimy auto i odpalimy nie ma dymu.

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 cze 2017, 05:29 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Mówią że jak uszczelniacze to rano puszcza dymka i przy zmienie biegów, a jak pierścienie to przy mocnym depnięciu i wysokich obrotach. Ja miałem zawsze benzyne, więc nie wiem czy to też odnosi się do diesla? Diesel sam w sobie zadymi jak się mu porządnie depnie w gaz, tylko na ciemno. Powiem szczerze że przewaznie to branie oleju jest w jednostkach benzynowych, a nie przypominam sobie żeby jakiś właściciel diesla zgłaszał problem i to w takiej ilości.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 cze 2017, 12:44 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 16.11.2014
Posty: 14
Rok produkcji: 2007
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: śląski
Koledzy nagrałem dziś film. Ewidentny przedmuch. Celować w uszczelki pod wtryskami? Auto z 2007 roku, 180 tyś km przebiegu podobno, uszczelki z tego co wiem nigdy nie robione. Rozumiem że to może być przyczyna dymków i brania oleju?

Film:



 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 cze 2017, 10:52 
Offline
krzysiek1980 napisał(a):
Robił tu chyba wycenę kidyś Tadziol i kilku innych kolegów i taka suma wychodzi. Remont a "remont" to też jest różnica, a poza tym nie rozumiem jak ktoś może tak skrupulatnie wycenić remont silnika jak jeszcze go nie ma na warsztacie i nie wie co jest do zrobienia? Wszystko zależy w jakiej kondycji jest silnik, dlatego pewnie są rozbieżnośći w wycenach. Z tego co pisał Tadziol, to duże znaczenie ma na jakich częsciach remontujemy, bo czytałem sporo wpisów jak to koledzy zrobili u Janka w szopie trochę taniej, a olej jak znikał tak znika dalej lub zaczął znikać ponownie za jakiś czas od remontu.

Ja na dolewaniu jeżdżę ponad 2 lata ( ok. 15 tys km) i remont dla mnie osobiście jest nieopłacalny. Ty musisz sobie przekalkulować. Ja robię rocznie ok 7 tys km, a za olej płacę ok. 110 zł/5L. Auto przepala mi od 0,8 do 1,8 L /1000 km w zależności od czasu i stylu jazdy. Więc niech na rok by mnie wyszło samego oleju na dolewki 10L ( nie liczę tego na wymianę), to za cenę remontu silnika mam 150 litrów oleju, a to przekłada się na 15 lat jazdy. Podejrzewam że te auta nie wytrzymają wieku 25 lat, bo prędzej je rdza dopadnie i na złom trafią bo robota będzie niepłacalna.


Ja szukałem raczej lepszych warsztatów, w tym jeden jest który specjalizuje się mazdami z tym z polecenia z forum (opinii bardzo dużo pozytywnych tym z napraw silników) Fanpage z dużą ilością materialu Generalnie, gdzie można zobaczyć u nich fotorelacje z napraw silników. Pisałem przez fb to kontakt natychmiastowy. Dostałem informację że takie remonty już ma warsztat za sobą i wycena była nie więcej niż na 2,800zl. Reszta podobnie, na 10 zapytań do różnych warsztatów, nigdzie nie przekroczyła cena 3,000 zł. Jeśli ktoś potrzebuje w okolicach Wrocławia to podam na prw namiar.

Z drugiej strony, zrobiłem pierwsze 500km to miałem wrażenie że ubyło mi około 500 ml. Od momentu dolewki zrobiłem około 400km i nic mi nie ubyło ;) samochód nie będzie u mnie pewnie 5 lat - więc też nie planuje jednak tego remontu, jeśli dolewki nic nie zaszkodzą to tak zostanie, lepiej raz do roku kupić bańkę oleju i sobie dolać :-)


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 cze 2017, 17:16 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
To jeżeli piszesz że teraz zrobiłeś 400 km i nic Ci nie ubyło, to może się unormowało? Czasami tak się zdarza, że silnik jest zasyfiony lub dany typ oliwy mu nie podchodzi i trochę wtedy lubi przepalić, a po zmianie oleju użytkownicy piszą że potrafiło się wszystko unormować. Najpierw to sobie obserwuj i zobaczysz co dalej będzie, bo remont to można w każdej chwili zrobić. Teraz właśnie czytam post nowego kolegi yojo83, który też ma M6 z 2006 r i pisze że Mu przepala 1L/1000 km. Utrapienie coś z tymi silnikami :| Od min. do max. na bagnecie masz 750 ml, więc jako tako można sobie wyliczyć ile przepala.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 cze 2017, 20:07 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.11.2016
Posty: 240
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
mi tak opel kiedyś dmuchał... przyczyna byl pęknięty i zapieczony pierścień. mało tego zapiekl się tak ze z cylindra wyrobił owal... silnik poszedł do wymiany. nie czekaj rozkręcaj naprawiaj !


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 cze 2017, 20:19 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Coś mi się wydaje że tutaj występuje podobny problem co w Ecotecach, a winne są pierscienie. Akurat jestem na wczasach i trochę się zdziwiłem jak na dystansie 500 km przepalił mi ok. 1,5 L oliwy, ale fakt że jechałem od 130 km/h nawet do 190 km/h. Z drugiej strony chyba nie o to chodzi, żeby przy mocy prawie 150 KM jeździć 120 km/h po autostradzie? Ci koledzy co nie mają problemu, to albo dobrze trafili albo moga mówić o szczęściu. Jednostkowe przypadki jeszcze bym rozumiał, na zasadzie " kupiliśmy trupa", ale nie w takiej skali jak to ma miejsce na tym i konkurencyjnym forum. A ile jest jeszcze osób które się nie ujawniają?

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 cze 2017, 20:36 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.11.2016
Posty: 240
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
niestety tak jest z autami używanymi.. co z tego ze gość sprzedający powiedział mi ze jeździł na syntetyku... ze i ja prowadziłem wymianę również na syntetyk.. po rozkręceniu silnika było bardzo dużo "marasu" na jednym cyl pierścienie totalnie poszły na wakacje.. na 3 pozostałych pierścienie zbierające już miały ciężko a w dodatku kanaliki w tłokach były zapchane. moim zdaniem silnik poprzez dużą konsumpcje oleju, był zalewany jakimś G&^em. ja podczas zakupu sprawdzałem bagnet . gęstość oleju na zimnym silniku.. przed sprzedażą mógł wlać coś rzadszego.. pojeździłem ok 8 miesięcy i jak wcześniej wspomniałem przeprowadzana była akcja wymiany serca ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 cze 2017, 20:56 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Tylko zobacz stary co to są teraz za silniki. Kiedyś jeździłeś na półsyntetyku przez kupę km i nic się nie działo. Sam w 626 lałem Mobil 10W40 i nawet grama dolewki przez 19 lat, a teraz cuda się wyczynia żeby zredukowac pobór i nic nie daje rady. Ja osobiście jestem zwolennikiem starych, nawet sporych silników o rozsądnych mocach, bo teraz jak czytam o autach segmentu premium o masie 1600 kg które napędza silnik 1.6 L o mocy 200 KM to łapię się za głowę. Po pierwsze taka pojemność nie przystaje do takiego auta, a po drugie po dystansie 200 tys taki silnik już kwalifikuje się do remontu.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 cze 2017, 21:11 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.11.2016
Posty: 240
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
no tak... bo teraz liczy się $... sprzedać a później serwisować. mam kolegę jeździ audi 80 quatro z chyba z 90r i ostatnio narzekał ze znowu klocki musi wymienić heh a na warsztacie ma fabie z 2013 od handlowca... z przebiegiem ok 180 kk do kapitalki...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 cze 2017, 21:21 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
No właśnie o tym mówię. Kiedyś silnik 2.0 osiągał 115 KM, ewentualnie petarda to było 136 KM. Teraz z silnika o pobnej pojemności osiąga się moc 2 x wiekszą, więc coś za coś. Gdyby jeszcze producenci przykładali nacisk na trwałość i jakość montowanych części, ale jak wiemy najważniejsze jest to żeby klient kupił nowe auto lub przynajmniej wyremontował 10 letnie auto :lol:

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 lip 2017, 13:38 
Świeżak
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 27
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: łódzki
Też miałem taki problem, problemy zaczęły się po zalaniu mobila, skończyło się to wymianie pierścieni. Teraz będę lał liqui moly, zobaczymy jak będzie.

http://allegro.pl/liqui-moly-olej-5w30-5w-30-5l-special-tec-f-2326-i6760375738.html


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 lip 2017, 19:40 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.08.2016
Posty: 13
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Witam. Mam pytanie do znawców naszych mazd, mam 2.0 mzr-cd 2008r. i jeżdże na dexeli z dpf ale któregoś dnia dowiedziałem się że auto jest bez dpf-u i kata ( niewiedziałem przed zakupem) i auto często zakopci przy odpalaniu szczególnie w ciepłe dni a w zimne do momentu nagrzania kopci cały czas...ok.5min. niewiem czy jest się czym martwić, ale też niewiem czy dalej zalewać dexelią z dpf 5w30 choć jest wybebeszony, ale oleju pobiera ok.600ml. na 11000 tys.km...wydaje mi się,że ogólnie rzecz biorąc chyba taki pobór mieści się w normie i jak myślicie czy dalej zalewać w/w olejem?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 lip 2017, 21:01 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 386
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
PBjaca napisał(a):
niewiem czy jest się czym martwić,

środowiskiem


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 lip 2017, 09:19 
Świeżak
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 27
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: łódzki
Zależy na jaki kolor kopci, niebieski czarny? :P


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 lip 2017, 16:18 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.04.2017
Posty: 3
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: świętokrzyski
Witam mam problem ze swoją madzią 2002r 1.8 lpg +bp bierze olej i to dość sporo po wymianie oleju (nie wiem co było wcześniej) zalałem GM 5w30 gdy ten wchłonęła cały nastpenie poszedł ELF 10w40 (którego rzekomo miała brać mniej) nic to nie dało teraz na bieżąco dolewam jakiś tańszy 10w40 objawów nie ma wycieków również po porannym odpaleniu 0 dymka płynu chłodniczego nie ubywa oraz nie ma w nim oleju. Pod korkiem i bagnetem tez ok na biegu jałowym obroty około 4tyś pojawia się niewielka ilość białego dymku auto nie straciło na mocy kompresja mierzona przez znajomego która wyszła ok nie pamiętam wartości ale mówił ze jest bardzo dobrze(jeszcze nie robiłem próby olejowej) wie ktoś jak się zabrać za diagnozę spalanie oleju wynosi 100ml na 100km coś takiego w przybliżeniu. niepokoi mnie kolor oleju. gdy dolewałem 10w40 w piątek na bagnecie był ładny czysty a dziś po jakiś 150km wygląda trochę gorzej https://zapodaj.net/5c753e8daa744.jpg.html


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 239 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.