Teraz jest So, 20 kwi 2024, 04:31

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 26 gru 2014, 15:42 
Świeżak
Offline
Od: 06.06.2014
Posty: 16
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Witam,
Potrzebuje Waszej rady, mianowicie ostatnimi czasy moją Mazdę nawiedziło trochę usterek. Niedawno ją kupiłem i to pewnie wina poprzedniego właściciela, który nie dbał. Zaczęło się od tego, że silnik dziwnie zaczął pracować, terkotać podczas jazdy. Do tego na postoju z zapalonym silnikiem auto miało dziwne niepokojące drgania. Pojechałem podłączyć Mazdę pod komputer, okazało się, że wtryskiwacz do wymiany, wtryskiwacz wymieniłem, automatycznie podkładki, które już były trochę na skraju żywotności. Dodatkowo wymieniłem zawór, który jest ponoć odpowiedzialny za turbinę (jest niedaleko EGR, taki na dwie wtyczki bodajże), a także przepływomierz. Powodem wymiany tych dwóch części było to, że mocowania tych wężyków były powyłamywane i w zaworze uciekało podciśnienie, a w przepływomierzu także szło lewe powietrze. Usunąłem błędy na komputerze i jako tako praca silnika wróciła do normy i przestało trząść. W międzyczasie powymieniałem jeszcze przeguby i sworznie wahacza, ale to nie ma znaczenia do aktualnego problemu. Ostatnio po przejechaniu trasy około 120km problem powrócił i to z nawiązką. Teraz też na postoju trzęsie silnikiem (może trochę mniej) i w silniku coś stuka. Dodatkowo przy przyśpieszaniu (wciśnięciu gazu, ale tak za połowę), czyli z większym obciążeniem zaczyna głośno terkotać, czuję się jak bym kosił trawę a nie jechał tym samochodem. Problemu nie ma na luzie, jedynce i czasami dwójce. Na pozostałych biegach strasznie trajkocze przy szybszym przyśpieszaniu.

Podobno Vacum Pompa dziwnie u mnie syczy i głośno chodzi. Wiem, że steruje ona jakimiś tam ciśnieniami, ale czy to trzęsienie i trajkotanie podczas przyśpieszania jest spowodowane przez nią? W dodatku na włączonym silniku przy kilkukrotnym wciśnięciu hamulca on zaczyna twardnieć, czytałem gdzieś tu na forum, że tak się dzieje przy uszkodzonej Vacum.

Proszę o pomoc bo nie wiem co mam robić, myślicie, że wymiana tego Vacum rozwiąże problem?

Przeniosłem do odpowiedniego działu - Sabat


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 gru 2014, 15:49 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
setbrand napisał(a):
wymiana tego Vacum rozwiąże problem?

wątpię.....raczej potrzebny dobry diagnosta,a nie wymiana na "pałę" tego co się da.
no i uzupełniony profil wyjaśni innym jaki masz motor.
ja już wiem.... :-P

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 gru 2014, 16:14 
Świeżak
Offline
Od: 06.06.2014
Posty: 16
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
tadziol napisał(a):
wątpię.....raczej potrzebny dobry diagnosta,a nie wymiana na "pałę" tego co się da.
no i uzupełniony profil wyjaśni innym jaki masz motor.
ja już wiem.... :-P


To jest motor 2.0 diesel 136 KM.
Ale skoro słychać, że Vacum hałasuje to nie jest to przyczyną?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 gru 2014, 21:39 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Vaccum czasami hałasuje (sprzęgiełko),ale to nie jest powód do jej wymiany.
Gdyby brakowało podciśnienia,to dawno są kody EGR (P0401-0404) czy doładowania P0299,poza tym świeci MIL i DSC (jeśli masz).
Co to motor dokładnie ? RF5C czy RF7J ?

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 gru 2014, 22:35 
Świeżak
Offline
Od: 06.06.2014
Posty: 16
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
To jest 2002 rok, więc z tego co wyczytałem na forum to RF5C. Jeśli to nie zależy od roku to proszę mnie poprawić i napisać od czego to zależy?

-- Dodano: N, 28 gru 2014, 22:35 --

Jest podejrzenie dwumasy i panewek, jutro rozbiorą auto, będę wiedział coś więcej. A Wy jak oceniacie po filmiku?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.