Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 10:15

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 3 sie 2021, 01:43 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.08.2021
Posty: 6
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Witam
Silnik w mojej mazdzie ,jakoś od niedzieli zaczął pracować jak głośny diesel, bardzo głośno i klekotając metalicznie, jak w traktorze. D o tego normalnie gaśnie, na małych obrotach, na jałowym.
Po wizycie u mechanika i sprawdzeniu błędu check engine - błąd pozycji wałka..i coś tam dalej...Żałuje, że zdjęcia nie zrobiłem. Diagnoza - łańcuch do wymiany !! Mazda ma przejechane jakieś podobno 200 tyś, od połowy 2005 roku.
W każdym razie, mechanik zaproponował cały zestaw łańcucha Firmy SKF za jakieś 1100 i z robocizną 1800 pln, no i że będzie trzeba miske olejową zdejmować i olej wymieniać, więc około 1-2 dni.
W związku z tym, mam kilka pytań?
1. Czy trzeba wymienić cały układ rozrządu łańcucha, ślizgi, napinacz i zębatki?? A może tylko napinacz, się uszkodził, łańuch mozna sprawdzić i wymienić tylko napinacz??
2. Czy rzeczywiście potrzebne jest zdejmowanie miski oleju, przy wymianie łańucha??
3. Czy ceny zestawu i robocizny są odpowiednie??

Z góry dziekuje za pomoc ;)
Pozdrawiam pozostałych zadowolonych z Mazdy !

_________________
Mazda 6 08.2005 rok
2.0 Benzyna GY 147km
Station Wagon 16W


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 sie 2021, 13:00 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Twoje auto do diesel a one miały pasek rozrządu. Łańcuch miały benzyny. Potem była gh z 2.0 diesel również na pasku. I dopiero 2.2 gh od 2009 była na łańcuchu. Niooooo chyba ze coś pokręciłem ;)).
A co do pytań:
1. Zawsze wymieniamy komplet i mamy spokój na lata. Poza tym jak sobie to wyobrażasz wymienisz ślizgi za 3 lata z owy robota wymienisz łańcuch itd bez sensu za wszystko 2 razy płacić
2. Miskę się zdejmuje chodźmy dla weryfikacji smoka olejowego. Który to w twoich modelach lubiła się zapychać od nieszczelnych podkładek.
3. Cena jak za rozrząd ok

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 sie 2021, 14:50 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.08.2021
Posty: 6
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Dzięki za odpowiedź, moje auto to benzyna, już poprawiłem w danych profilowych...

Jeszcze jedna sprawa mnie trapi i zastanawia, piszą wszędzie, ze właśnie mechanizm rozrządu oparty jest własnie na łąnuchu z bezterminową gwarancją, a tu nagle u mnie wymiana po 200 tyś. km

Napiszcie proszę czy u Was w silnikach benzynowych również pojawiały się problemy z łańcuchem i po ilu km, musieliście je wymieniać, będzie coś wiadomo dla pozostałych...

Pozdrawiam

_________________
Mazda 6 08.2005 rok
2.0 Benzyna GY 147km
Station Wagon 16W


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 6 mar 2022, 16:38 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.04.2018
Posty: 3
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: dolnośląski
Witam,

Mazda 6 GY 2005-2007 (FL) PB 2.0 147KM LF-DE

1. Czy ten silnik jest kolizyjny czy nie? Słyszałem raz, że jest a raz że nie jest. Więc sam już nie wiem?
2. Rozumiem, że puki nie słyszę żadnych niepokojących dźwięków to łańcucha się w tym silniku nie wymienia?
3. Wymieniać pompę wody, czy dać zdecydować mechanikowi?
4. Czy na tym pasku znajdę gdzieś datę produkcji/datę ważności? Mam to auto już 4 lata i zastanawiam się nad zmianą tego paska. Nie jest to na szczęście contitech, ale to też raczej nie jest oryginał.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

-- Dodano: 6 marca 2022, o 17:38 --

Dobra ja chyba jednak wrzuciłem pasek klinowy a nie pasek rozrządu.... To jak to jest z rozrządem w tym silniku?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 7 mar 2022, 11:24 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Post przeniosłem.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.