Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 17:27

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 9 gru 2014, 19:24 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Online
Od: 14.09.2014
Posty: 927
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Niepokojące zjawisko da się zaobserwować u mnie podczas dłuższej jazdy autostradą. :idea:
Postaram się to obrazowo opisać:
Mam przez pewien czas wciśnięty pedał gazu (np. przy prędkości 110km/h), zwalniam pedał gazu po czym wciskam i w tym momencie wyczuwam na pedele opór (tak jak by się zablokował), który ustępuje przy wciśnięciu z większą siłą lub zwolnieniu pedału i ponownym dodawaniu gazu.
W cyklu miejskim nie zaobserwowałem tego zjawiska.
Ma ktoś pomysł co może być przyczyną i jak problem wyeliminować?

_________________

"Gdzie wszyscy myślą tak samo, nikt nie myśli zbyt wiele"


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 gru 2014, 20:15 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Pedał gazu na linkę?

Edit:
Z tego co się zdążyłem zorientować to jest linka :) Warto rozpiąć przy przepustnicy i sprawdzić czy linka nie zacina się i nie ma oporu w pancerzu. Jeśli jest ok to przepustnica zapewne ma dużo syfu i nagaru - wymaga czyszczenia.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 gru 2014, 21:47 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Online
Od: 14.09.2014
Posty: 927
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
To jest pomysł <metal>
Dzięki <witam> .
Tylko czy czyszczenie przepustnicy to sprawa dla amatora jak ja? Czy coś bardziej skomplikowanego wymagającego zaangażowania specjalistycznego laboratorium naukowo badawczego??? :lol:

_________________

"Gdzie wszyscy myślą tak samo, nikt nie myśli zbyt wiele"


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 gru 2014, 21:54 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Dasz radę :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Śr, 10 gru 2014, 01:40 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.01.2014
Posty: 775
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Przepustnica do wyczyszczenia na 100 % miałem to samo po pewnym czasie pedał w ogóle nie chciał się dać wcisnąć. Za dużo nagaru się nagromadziło na obrzeżach i się skleja jak się nagrzeje. Czyszczenie przepustnicy 30 min. na spokojnie do odkręcenia jeden wąż od filtra powietrza i 4 śruby od przepustnicy no i linkę trzeba odpiąć chyba nawet dwie bo jedna od tempomatu jak dobrze pamiętam.

_________________
Obrazek
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 gru 2014, 16:32 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Online
Od: 14.09.2014
Posty: 927
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Dzięki chłopaki <spoko>
Pod blokiem tego raczej nie zrobię <niewiem>
Ale jestem uspokojony ufff.. :wink:

_________________

"Gdzie wszyscy myślą tak samo, nikt nie myśli zbyt wiele"


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Śr, 10 gru 2014, 17:01 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.01.2014
Posty: 775
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
adrian41 Dasz rade :wink: Ja to pod blokiem robiłem, wymontowałem przepustnice i zabrałem do domu aby ja przeczyścić.

_________________
Obrazek
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 gru 2014, 17:11 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Online
Od: 14.09.2014
Posty: 927
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Kurde ale jest :zimno:
Bbbrrrryyyy :zimno:

:cool: Jakoś to załatwię :)

_________________

"Gdzie wszyscy myślą tak samo, nikt nie myśli zbyt wiele"


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 gru 2017, 23:21 
Świeżak
Offline
Od: 26.04.2017
Posty: 15
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: mazowiecki
Pozwolę sobie odkopać ten temat, gdyż po przeczytaniu opisu tego problemu (także w innych wątkach) wnioskuję, że również mam problem z przepustnicą. Sam nie podejmę się czyszczenia przepustnicy, natomiast mechanika mam zamiar odwiedzić po nowym roku. Powiedzcie jak długo można z tym jeździć? Czy ten nagar może się dostać do silnika i spowodować jakąś większą usterkę?

Opór na pedale gazu czuję najbardziej na zimnym silniku, jak się rozgrzeje jest już znacznie lepiej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 gru 2017, 23:53 
Bywalec
Offline
Od: 19.04.2016
Posty: 278
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
Powiem tak. Na zimnym zawsze będzie gorzej bo jak ten szlam się rozgrzeje to jest bardziej rzadki. Jeździć z tym można chociaż osobiście bym sobie to wyczyścił. Raczej nikt nie będzie na tyle odważny aby określić ile można tak jeździć. Na pewno będzie miało to negatywny wpływ na osiągi samochodu. Nagar może się gromadzić również na kanałach dolotowych i zaworach ssących jak przejdzie to dalej. Tam jest taki motylek koło przepustnicy - w zasadzie na niej odpowiadający za otwieranie klapki w środku. Są do niego dwie linki podpięte. Sprawdź sobie czy masz tam jakiś opór. Sam demontaż przepustnicy do prosta robota. Trzeba odpiąć gumowy przewód że tak to nazwę wychodzący z rezonatora ( puszki gdzie mieści się filtr powietrza). Następnie wyciągasz ten przewód. Wtedy masz przepustnice na wierzchu. Masz tam 4 śruby na klucz najlepiej nasadowy 10. Jedyne na co przestrzegam to na tym gumowym wężu do przepustnicy jest zamocowany tak wsunięty zawór podciśnienia i należy na niego uważać ponieważ jest on z plastikowymi końcówkami które lubią pękać a nawet jak się to poklei to nie zdaje to egzaminu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 23 gru 2017, 23:12 
Świeżak
Offline
Od: 26.04.2017
Posty: 15
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: mazowiecki
Dzięki za odpowiedź. Przekonałeś mnie do tego, żeby lepiej zmienić olej (a tym samym odwiedzić Pana Jaksę) zaraz po nowym roku. 400 km z wymianą w tą czy w tamtą nie robi różnicy. A przede wszystkim zrobi mi czyszczenie tej przepustnicy, chyba że się okaże, że to jednak linka.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 wrz 2018, 06:24 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 10.07.2018
Posty: 39
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: świętokrzyski
Odświeżę temat. U mnie od niedawna również pedał gazu się lekko przycina. Zgodnie z opisem w wątku poszukałem czyszczenia przepustnicy na YouTubie:

https://www.youtube.com/watch?v=bqJvJ1FSDpo

i nie widzę tam, gdzie podłączona jest linka od gazu - człowiek na filmie odpina tylko 2 wężyki i kostkę z przepustnicy. A co z linką? Gdzie ją znaleźć?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 wrz 2018, 08:13 
Bywalec
Offline
Od: 19.04.2016
Posty: 278
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
To jest elektroniczna przepustnica.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 wrz 2018, 08:14 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 10.07.2018
Posty: 39
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: świętokrzyski
Skoro tak, to co może powodować przycinający się pedał gazu? Szukać przyczyny w samym pedale?


Ostatnio edytowano Śr, 19 wrz 2018, 12:21 przez victor, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 wrz 2018, 08:22 
Bywalec
Offline
Od: 19.04.2016
Posty: 278
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
Na youtube jest elektroniczna. Nie wiem jaka masz. W 1,8 oraz 2,3 jest mechaniczna.
Nie widziałem silnika 2,0. Jak masz zdjęcie to wrzuć to bd można określić.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 wrz 2018, 06:29 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 10.07.2018
Posty: 39
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: świętokrzyski
No to ja mam z linką.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 wrz 2018, 07:14 
Bywalec
Offline
Od: 19.04.2016
Posty: 278
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
Więc jak odkręcisz przepustnicę to wtedy sobie odepnij te linki. Zresztą jest to zrobione intuicyjnie. 15 min i masz ściągniętą przepustnicę.
W tym wątku w 10 poście masz krótką instrukcje :D


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 wrz 2018, 07:29 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 10.07.2018
Posty: 39
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: świętokrzyski
Czy do czyszczenia nagaru WD-40 da radę, czy szukać specjalnego środka do tego?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 wrz 2018, 08:00 
Bywalec
Offline
Od: 19.04.2016
Posty: 278
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
Możesz odtłuszczaczem wyczyścić. Tylko przed montażem benzyną estrakcyjną sobie przetrzyj.
Są też środki do czyszczenia przepustnic.
To zależy od Ciebie co zastosujesz.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 wrz 2018, 12:39 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jakiego środka użyjesz, zwróć uwagę że są to środki wysoko palne, i wskazane jest, aby środek dobrze odparował i nie zakłócił pierwszego rozruchu silnika po tym czyszczeniu. Efekt czasami może być wybuchowy....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 wrz 2018, 12:13 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 10.07.2018
Posty: 39
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: świętokrzyski
Temat ogarnięty - WD-40 spisał się na medal. Dzięki za wskazówki - teraz pedał gazu super płynnie się zachowuje.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 wrz 2018, 12:37 
Bywalec
Offline
Od: 19.04.2016
Posty: 278
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
Gratuluje udanej pracy.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 sty 2019, 08:33 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.01.2019
Posty: 3
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: kujawsko-pomorski
Witam ostatnio w te mrozy że podczas jazdy zacina mi się pedał gazu.Czy to może być związane z przepustnicą?


Ostatnio edytowano Pn, 28 sty 2019, 08:33 przez victor, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 mar 2019, 21:08 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.03.2019
Posty: 1
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Witam,
widziałem podobny temat ale zapytam jednak tutaj....

czy ktoś się orientuje co może byś przyczyną zostawania pedału gazu w podłodze???

Trzy razy mi się zdarzyło takie coś na trasie, wciskam gaz w podłogę a on nie odbija, na szczęście po kilku ruchach stopy odbił ale jednak nie jest to raczej bezpieczna sytuacja.


Ostatnio edytowano Pn, 4 mar 2019, 21:08 przez victor, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem. Nie twórz niepotrzebnie takiego samego wątku - szukaj i pisz w istniejących.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.