Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 10:40

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 1 gru 2014, 19:03 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.12.2014
Posty: 1
Rok produkcji: inny
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Witam jestem nowy na forum mam problem z mazdą 626 rok 99 silnik 2.0 diesel 73kW po odpaleniu na zimno zaczyna mrugać kontrolka świec żarowych i ma potwornego muła. Po dogrzaniu silnika kontrolka gaśnie i na ciepło odpala już normalnie bez mrugania (Świece OK) podejrzewam czujnik temperatury chłodziwa ale nie potrafię odczytać błędów i tu proszę was o pomoc posiadam konto na turbo i tam wrzuciłem filmik czy może ktoś ściągnąć i odczytać te błędy

http://c.wrzuta.pl/whthq17168/1ef32d600 ... a722?rnd=0

http://turbobit.net/28g9tmxlems6.html

Z góry dziękuje i przepraszam administracje i moderatorów jeśli złamałem punkt regulaminu porostu jestem zdesperowany cała sytuacją.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 gru 2014, 21:04 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Hej Łukasz, posiadasz Mazdę 626 GF . z jakich rejonów świata jesteś, witamy na forum Mazdy 6 <spoko>

Posiadasz jeden problem związany ze świecącą kontrolką zaraz po odpaleniu zimnego lub niedogrzanego silnika, jak się nagrzeje po kilku chwilach kontrolka ta od świec żarowych gaśnie. To jest problem który faktycznie dotyczy układu grzania świec żarowych. Nie koniecznie masz je sprawne jak piszesz, te świece to dość prosta konstrukcja, niemniej jednak dwukierunkowa. TO że się nagrzewają nie znaczy że są sprawne. Usterka prawdopodobnie tkwi w przebiegu/starości silnika a dokładnie tych świec. Zamienniki nie są mile widziane. Pocieszeniem jest że niczego dalej złego się nie stanie, wiedz że DiTD ma bezpośredni wielopunktowy wtrysk paliwa do komory tłoka, nawet bez grzania świec silnik odpala normalnie pod warunkiem że jest zdrowy.

Pierwszy objaw jest często połączony z drugim problemem, w tym przykłądzie to twój kod błędu, widzę że sprawdziłeś po zmostkowaniu pinu GND i TEN w gnieździe diagnostycznym pod maską, ten błąd (z filmiku) to błąd P0335 Crankshaft Position Sensor A Circuit Malfunction.
Tu się sprawa komplikuje, ten czujnik jest bezpośrednio w pompie paliwa, pompa jest dość sporawo rozbudowania i dostanie się do czujnika wiąże się z demontażem połowy silnika czyli całego rozrządu i pompy, jest sposób na wyjęcie samej pompy bez ruszania rozrządu ale najpierw to sobie odpuśćmy.
Ów czujnik mierzy położenie pierwszego tłoka w GMP, czujnik "patrzy" na cztery przerwy co 90stopni bo właśnie co 90stopni obrotu następuje wtrysk paliwa, czujnik normalnie jak czujnik ABS analizuje wyzębienia wałka pompy wtryskowej i że coś nie tak z kątem wtrysku, ale czujnik się sam nie psuje niestety. Problem się pojawia w większości od niestety zużytej samej pompy.
Owszem należałoby się upewnić czy sam pasek nie przeskoczył, czy napinacz paska hydropneumatyczny nie jest już zmęczony, czy wogóle pompa nadaje się jeszcze do jazdy, bądź czy czasem jakiś gryzoń nie przegryzł jakiejś wiązki przypuszczalnie odpowiadającej odczytom z tego czujnika do głównego PCM.

To tak z pamięci napisałem, minęło już jakieś dziesięć latek jak miałem takową GFkę z DiTD 74KW :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 gru 2014, 19:19 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Millerek napisał(a):
P0335 Crankshaft Position Sensor

Millerek napisał(a):
ten czujnik jest bezpośrednio w pompie paliwa

błąd,P 0335 oznacza usterkę czujnika położenia wału korbowego,a ten znajduje się pod obudową rozrządu,pod hydronapinaczem.najczęstszą przypadłością jest przetarty przewód przez paski klinowe lub koło pasowe.
w momencie usterki silnik powinien pracować "twardo"....jest tak ?

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 gru 2014, 19:21 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Gdzie? W RF2A?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 gru 2014, 19:41 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
W RF2A,RF4F i nawet w RF5C :wink:
Czujnik w pompie,o którym piszesz to Pump Speed Sensor.Jego usterka uniemożliwia zapalenie silnika,a kod sygnowany przez PCM to P1189.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 gru 2014, 20:38 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Faktycznie mój błąd <slabo>

Te dwa czujniki ze sobą "współpracują", czujnik położenia wału korbowego na dole przy kole pasowym wału korbowego i ten czujnik obrotu pompy jest również wyznacznikiem momentu wtrysku paliwa dający sygnał co 90st wałka pompy poprzez wybrakowanie na koronce....

Prawda Tadziol <spoko> ...mnie się pomyliło :sad: a koledze Lukasz70 już chyba nie pomoże :/


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 gru 2014, 21:01 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Millerek napisał(a):
koledze Lukasz70 już chyba nie pomoże

co ? puścił żelazo do ludzi czy podołał sam ?

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 gru 2014, 21:51 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Zapomniał chyba że się tu znalazł :wink:
Tak nawiasem pisząc... gdzie diabeł nie może, tam Tadziol się pokaże :wink:


Ostatnio edytowano Śr, 17 gru 2014, 21:59 przez Millerek, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 gru 2014, 21:58 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Millerek napisał(a):
pokarze
"ż" :wink:
Millerek napisał(a):
Te dwa czujniki ze sobą "współpracują", czujnik położenia wału korbowego na dole przy kole pasowym wału korbowego i ten czujnik obrotu pompy jest również wyznacznikiem momentu wtrysku paliwa dający sygnał co 90st wałka pompy poprzez wybrakowanie na koronce....

Millerek napisał(a):
gdzie diabeł nie może, tam Tadziol

czytałeś szatańską lekturę.... <brawo>

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 gru 2014, 22:06 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Oczywiscie że tak, a kto nie zna Twojej lektury, a słownik T9 nie ufam i czasem nie spojrzę ;)

PS,... lub inaczej, to było tak dawno ze już prawie nie pamiętam, a to co pamiętam to mi się czasem myli;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 gru 2014, 08:08 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Millerek napisał(a):
kto nie zna Twojej lektury,

niewidomi :lol: chyba czas wydać to w formie audiobook'a.....
zara wpadnie mod i będzie zadyma.....proponuję zakończyć OT :piatka:

Wywołałeś wilka z lasu , na razie nie sprzątam :> -Sabat

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.