Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 17:50

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 14 paź 2014, 18:06 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.08.2014
Posty: 3
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Problem z pozoru zabawny, ale jednak nie do zlekceważenia. Mam ostatnio problem z szybko spadającym poziomem oleju w mojej "Madzi", ale zastanawiam się również czy czasem nie odczytuję błędnie poziomu oleju z bagnetu. Za każdym razem jak wyciągam bagnet za drugim razem, po wcześniejszym przeczyszczeniu, (robię to zawsze na zimnym silniku, w takich samych warunkach) z jednej strony bagnetu jest wyraźna kreska między Min i Max, a z drugiej ślady oleju są sporo wyżej od poziomu Max. Czy to normalne? Z której strony bagnety wskazanie jest wiążące?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 paź 2014, 11:54 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Pepa napisał(a):
z jednej strony bagnetu jest wyraźna kreska między Min i Max, a z drugiej ślady oleju są sporo wyżej od poziomu Max. Czy to normalne? Z której strony bagnety wskazanie jest wiążące?


Wskazanie jest wiążące od strony gdzie owe kreski są zaznaczone.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 lut 2015, 16:49 
Świeżak
Offline
Od: 09.01.2015
Posty: 22
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: podlaski
Panowie to mam rozumieć,że w Madzi czyta sie olej w ten sposób ,że na zimnym silniku wyjmuje bagnet przecieram go i ponownie wkładam i dopiero teraz wyjmując go ponownie odczytuje właściwy stan.Pytam się o takie rzeczy gdyż przy pierwszym wyjeciu mam troche [ok 1mm] ponizej min a przy kolejnym nastepnym stan jest na maxa.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 lut 2015, 17:58 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Wszystko dobrze, tylko ponoć na ciepłym. Sam w sumie nie wiem jak się to robi żeby było dobrze, ale instrukcja każe rozgrzać silnik do temp. pracy i odczekać 5min (benzyna) bądź 10min (diesel) i wtedy sprawdzić tak jak opisujesz.


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: So, 14 lut 2015, 18:16 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.01.2014
Posty: 775
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Olej poprawnie powinno się sprawdzać w następujący sposób:
- Silnik rozgrzany do temp. roboczej ok. 90 stopni
- Samochód stawiamy na równym podłożu
- Gasimy silnik i czekamy ok. 10 min
- Wyciągamy bagnet i przecieramy szmatka bądź czymkolwiek innym
- Bagnet wkładamy z powrotem do samego końca, wyjmujemy i sprawdzamy stan

Najlepiej sprawdzać na stacji po tankowaniu. Ja robię tak, że tankuje, idę zapłacić i jak wracam z powrotem to sprawdzam. Przy dystrybutorach mają w dość równe podłoże.

Stan oleju w samochodzie powinien być w okolicy MAX lecz nie powyżej, dlaczego nie w środku skali?
A to dlatego, że jeździmy po różnie ukształtowanej powierzchni np. wjeżdżając na jakieś strome wzniesienie olej przelewa się w jedna stronę, zjeżdżając z niego w drugą czy biorąc jakiś ciasny zakręt przelewa się na stronę zewnętrzną w takich przypadkach pompa może zassać powietrze i mamy chwilowy zanik ciśnienia co może skutkować zarysowaniem np. panewek. W mniej drastycznych przypadkach przy zbyt małej ilości oleju po prostu szybciej się on zużyje bo będzie musiał rozpuścić więcej sadzy czy produktów ubocznych spalania.

_________________
Obrazek
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 lut 2015, 06:17 
Świeżak
Offline
Od: 09.01.2015
Posty: 22
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: podlaski
Madzie kupiłem 10 dni temu i troche już mialem nerwa bo sprawdzając normalnie tak jak w moich poprzednich autach [na zimnym] miałem stan na min.Dziwiło mnie tylko to,że po kolejnym wyjęciu bagnetu stan miałem wyższy,nie raz był powyżej maxa[na zimnym].Musze sprawdzic na ciepłym,tak jak koledzy piszą powyżej.Dzięki za info.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 kwi 2015, 15:02 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 06.01.2015
Posty: 79
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
LPG: Tak
Region: małopolski
nie wiem czy tylko dla mnie jest malo czytelny ten bagnet wg mnie, jak to jest u Was? w poprzednich samochodach nie mialem problemu z odczytem, tu mi sprawia troche trudnosc, z jednej strony jest caly mokry, od drugiej na miarce wyglada jakby bylo pol... :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 kwi 2015, 22:03 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 27.03.2013
Posty: 1046
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zachodniopomorski
Mam to samo i patrzę zawsze na tą drugą stronę :)

_________________
Odeszła na żyletki :( Moja GG
teraz jest.Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 gru 2016, 22:38 
Świeżak
Offline
Od: 27.09.2016
Posty: 16
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
Witam,

Problem z odczytem poziomu oleju mam i ja. Wyciągałem bagnet już z 30 razy (na zimnym i ciepłym silniku) i nigdy po obu stronach nie ma równego poziomu? Czytamy z wklęsłej strony (tam gdzie są kreski) czy tam gdzie jest napis FoMoCo? Robić to na zimnym czy na ciepłym bo już sie pogubiłem? Silnik 2.3 2007 rok.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 gru 2016, 22:45 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 27.10.2014
Posty: 176
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Musisz odczytać od strony wklęsłej na rozgrzanym silniku 5 min po wyłączeniu silnika benzyna 10 min diesel. Tak jest w instrukcji jaka posiadam.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 gru 2016, 22:58 
Świeżak
Offline
Od: 27.09.2016
Posty: 16
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
miras81 napisał(a):
Musisz odczytać od strony wklęsłej na rozgrzanym silniku 5 min po wyłączeniu silnika benzyna 10 min diesel. Tak jest w instrukcji jaka posiadam.


Do tej instrukcji dostęp mam i ja. Zastanawia mnie fakt czemu na ciepłym a nie na zimnym jak w przypadku 90% pozostałych aut?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 gru 2016, 23:04 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 27.10.2014
Posty: 176
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Powiem Ci że się nad tym nie zastanawiałem. Ja i tak sprawdzam co 500 i dolewam. Jak byłem w Polsce, wypożyczyłem Peugeota i w jego instrukcji było sprawdzić stan na rozgrzanym silniku po 20 min.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 21 gru 2016, 17:15 
Świeżak
Offline
Od: 27.09.2016
Posty: 16
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
miras81 napisał(a):
Musisz odczytać od strony wklęsłej na rozgrzanym silniku 5 min po wyłączeniu silnika benzyna 10 min diesel. Tak jest w instrukcji jaka posiadam.


No i robiłem tak dzisiaj i raz jest wskazanie zdecydowanie ponad stan, raz 1/3 na minimum a raz jest trochę nad minimu przerwa i ponad stan... Kurde nie wiem jak to dobrze odczytać... Może ktoś kto wie że ma dobrze powie mi ile ma być na zimnym to będzie łatwiej?


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Cz, 22 gru 2016, 14:00 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.01.2014
Posty: 775
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Torp napisał(a):
Do tej instrukcji dostęp mam i ja. Zastanawia mnie fakt czemu na ciepłym a nie na zimnym jak w przypadku 90% pozostałych aut?


Sprawdza się na ciepłym dlatego, że olej zmienia swoją objętość pod wpływem temperatury. Optymalne parametry ma wtedy jak jest ciepły (ok. 95-105 ⁰C )

_________________
Obrazek
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 gru 2016, 05:05 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 27.10.2014
Posty: 176
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Witam
Ja nie mam takich rozbieżności. Mogę sprawdzać dwa trzy razy i wynik jest podobny( silnik rozgrzany do temp. pracy jak pisali wcześniej koledzy i oczywiście na równej nawierzchni ), ale za każdym razem odpalam Magdę na chwilę aż się olej rozpłynie po silniku i czekam 5min. Moja Madzia to 2.0 benzyna 2008r, a bagnet jest taki
Obrazek

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


Ostatnio edytowano Pt, 23 gru 2016, 05:05 przez TEDEW, łącznie edytowano 3 razy
Cytowanie zbyt długiego fragmentu wypowiedzi (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 gru 2017, 16:58 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.12.2017
Posty: 1
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Witam wszystkich.Olej sprawdzać w sposób taki. Na zimnym silniku wyciągnąć bagnet przetrzeć szmatką odczekać co najmniej 15 minut żeby olej ze ścianek ściekł i wtedy sprawdzamy pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 kwi 2019, 21:10 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.03.2019
Posty: 10
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: pomorski
O kurde z tym się jeszcze nie spotkałem, faktycznie w instrukcji jest żeby rozgrzać silnik, poczekać 5 minut i dopiero. Ja mam branie olejku ale mam nadzieję że pomoże wymiana uszczelki zaworów bo wyciągnąłem świecę i była cała zawalona olejem.

-- Dodano: 26 marca 2019, o 23:47 --

No i ja tak sprawdzam ten olej, próbowałem już na różne sposoby - czasami wychodzi mi pomiędzy min max, czasami min. Nie wiem o co chodzi. Probowałem na zimnym, na rozgrzanym, na rozgrzanym + 5 minut po wyłączeniu, 5 minut po wyjęciu bagnetu.

Zauważyłem że mam bagnet lekko wygięty w "banana", ale trochę nieregularnie. Może tu jest problem?

-- Dodano: 4 kwietnia 2019, o 21:10 --

Pokaże ktoś bagnet z jedynki, 2.0 147km? Wydaje mi się że mam jakiś "zły".


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 kwi 2019, 15:02 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Masakra jakaś, próbowałem wczoraj sprawdzić i zielonego pojęcia nie mam czy jest dobrze czy źle.
Auto rozgrzane (30 minut w korku), bagnet wytarty i... jedna strona uwalona powyżej tego "zawijasa/skręcenia", druga na ukos lekko upaćkana mniej więcej pomiędzy dziurkami, dziurki obydwie w oleju. Bądź pan mądry.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 cze 2019, 20:11 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 10.06.2019
Posty: 32
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: warmińsko-mazurski
A myślałem, że tylko ja nie potrafię odczytać poziomu oleju. I się wstydziłem z tym problemem poradzić mechanika ;)

_________________
Nigdy więcej ropy - tylko benzyna w czystej postaci - może kiedyś fabryczny lpg.
Póki co: Ropa do traktorów,
Gaz do kuchenek.
Dieasel - prowizoryczna oszczędność.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 lip 2019, 13:21 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.03.2019
Posty: 1
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: dolnośląski
Problem ten sam. Mazda 6 2005 PL, trochę bierze olej, ale nie mogę tego w żaden sposób kontrolować, ponieważ bagnet zawsze wygląda jakby był suchy, pomimo wielokrotnych prób odczytania poziomu oleju na różnych konfiguracjach (silnik zimny, rozgrzany, przed jazdą, po jeździe itp.). Problem występował nawet po wymianie oleju, bagnet po stronie wklęsłej wyglądał na suchy. Jakieś pomysły co z tym zrobić? Istnieje możliwość wymiany na bagnet sztywny z lepszym wskazaniem, lub coś w tym stylu?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 lip 2019, 20:01 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 10.06.2019
Posty: 32
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: warmińsko-mazurski
Więc jak sprawdzać monitorować olej?? Na zimnym oleju niby brak, na ciepłym po 10 minutach lekko ponad stan. Kontrolka oleju się zapala co pewien czas - po dolaniu oleju "na oko" z kontrolką spokój na jakiś czas, ale tak naprawdę nie wiem ile mam oleju. A to jest dość ważna sprawa w aucie.

_________________
Nigdy więcej ropy - tylko benzyna w czystej postaci - może kiedyś fabryczny lpg.
Póki co: Ropa do traktorów,
Gaz do kuchenek.
Dieasel - prowizoryczna oszczędność.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.