Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 20:10

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 23 lip 2014, 08:28 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.01.2014
Posty: 9
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
Witajcie, możne ktoś słyszał o podobnym przypadku.
Od pewnego czasu mam problem z madzia. W trakcie opadów deszczu auto zaczyna szarpać (dokładnie taki sam efekt jak w benzynie gdy zamokną przewody wysokiego napięcia. Gubi zapłony). Już trzy razy miałem taka przygodę. Lecz ostatnim razem nie obyło się bez lawety.
Sytuacja:
Mocny deszcz, prędkość około 60km/h, spora kałuża i zaczęło się – kilka szarpnięć, następnie nagła utrata mocy można było tylko podtrzymać prędkość, zero przyspieszenia i cały czas szarpanie plus odgłosy klekotania. Klekotanie było dziwne (ciężkie do zlokalizowania czy to z pod maski czy gdzieś z dołu) występowało tylko w czasie "gubienia zapłonu" (szarpania). Gdy zwolniłem przed skrzyżowaniem, nie było już szans na przyspieszenie. Tylko 20km/h, szarpanie i klekotanie. A że do warszawy było jeszcze około 80km zjechałem na pobocze i cóż, polisa, nr. tel. Po 40 min. zjawła się laweta.
Jako że była to niedziela i późne godziny wieczorne, zawiozłem Madzie pod dom.
Rano oczywiście jakby nic się nie stało, M6 zapaliła i poleciałem (moc i cala reszta ok) do Jarka – AutoJaksy. Tu na komputerze wywaliło trzy błędy. Jeden mi znany EGR. Nauczyłem się już z nim żyć. I dwa obce – P0200 – usterka obwodu wtrysku – oraz P0093 – wykrycie nieszczelności w układzie paliwowym. Oba wydaje się jak by od czapy po dyskusji z Jarkiem uznaliśmy ze te błędy były skutkiem nie przyczyna.

Za namowa Jarka Pojechałem do "DE dieselsystem" na ul. Sokratesa 15.
Tu auto stało cały dzień i po próbach prowokacji z woda, oczywiście nic nie wystąpiło. Werdykt auto zdrowe :–)

Mam świadomość ze takie usterki ciężko zdiagnozować dlatego zwracam się do Was, możne już ktoś miał taka przygodę.

Pozdrawiam Wojtek.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 lip 2014, 08:54 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 27.03.2013
Posty: 1046
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zachodniopomorski
W sumie ja się nie znam , ale wygląda na to że gdzieś ta woda musi się dostawać i powoduje problemy, może jakaś wiązka przetarta, czujnik odsłonięty albo zaśniedziały?
Ciężko to będzie zdiagnozować :( może coś z wtyczkami przy pompie paliwa?

_________________
Odeszła na żyletki :( Moja GG
teraz jest.Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 lip 2014, 09:12 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jeśli wszystkie widoczne wtyczki kabelki łączenia itp będą bez uwag proponuje szukać dalej.
Obczaić wiązki przewodów w dwóch miejscach, po przetartym peszlu ochronnym można domniemywać ze przewody będą również przetarte i skorodowane wewnątrz izolacji.
Pierwsza lokalizacja to peszel nad IC (intercooler) pod reflektorem.
Druga lokalizacja to peszel w okolicy przedniego pasa/chłodnicy na wysokości reflektora/przewodu klimatyzacji/podłużnicy nad zbiorniczkiem płynyu do spryskiwaczy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 4 sie 2017, 09:21 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.08.2017
Posty: 2
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Witam, odgrzewam temat, bo mam ten sam problem. Podobnie jak jest mokro, albo po myciu myjką ciśnieniow a pojawia mi się kod błędu p093 i p200. Auto gaśnie, wtryski stukają... Czasami uda się uruchomić, a czasami nie. Już nie mam pojęcia co może być problemem. Wtryski są raczej ok. Auto przechodzi kalibrację i test przelewowy nie potwierdza uszkodzeń wtryskiwaczy. Maszyna też pokazała, że wtryski są ok. wojtekawm, co było problemem u Ciebie? Udało Ci się dojść przyczyn? pozdro.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 4 sie 2017, 10:25 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.01.2014
Posty: 9
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
Konkretnej odpowiedzi i wskazania palcem ze - To TO!! - nie dostalem.
Uporal sie z Tym J. Grabowski w Piasecznie kolo Wawy.
Cytuje:
"Przepatrzylismy wszystkie wiązki tam gdzie byly slabe konektorki wymienilismy na nowe, gdzie trzeba bylo zaizolowac, zaizolowalismy. Slabe napiecie bylo tez (gdzies tam nie pamietam juz) to podniesli.. itd itp."

Bez wskazania winowajcy! Faktem jest ze Udało sie! :)

ps. wiec potrzeba elektryka z ZAMILOWANIEM i z SERCEM :( a tacy jak i Grabowski też - tani nie są.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 4 sie 2017, 12:12 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.08.2017
Posty: 2
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Dzięki za szybką odp. Będę działał. Na wstępie sam sprawdzę peszel nad intercoolerem, bo mam podejrzenia, że to może być to. Zwłaszcza, że problem praktycznie zawsze pojawia się jak jest mokro, albo jak myję auto pod ciśnieniem (nadkola).


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google BOT i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.