Teraz jest So, 27 kwi 2024, 14:10

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Dym z pod maski
PostNapisane: Pn, 25 gru 2023, 18:53 
Wstydliwy
Offline
Od: 29.10.2018
Posty: 5
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: warmińsko-mazurski
Witam!
Dzisiaj (25.12) zdarzyła mi się nieprzyjemna sytuacja. Pojechałem zatankować auto (diesel 2.0, 143 hp, 2006 r.) na oddaloną od domu ok. 2 km stację paliw. Podczas jazdy auto zachowywało się normalnie. Po zatankowaniu i ponownym odpaleniu przetoczyłem się dosłownie z 10 m od dystrybutora do kompresora by podpompować koła i nagle poczułem zapach spalenizny oraz zauważyłem wydobywający się z pod maski jasnoszary dym. Nie zauważyłem żadnej kontrolki na desce, czym prędzej zgasiłem auto i otworzyłem klapę maski by zlokalizować co się stało. Dym wydobywał się zza silnika. Gdy już całkowicie uleciał to próbowałem namierzyć być może jakiś wyciek oleju ale nic z tych rzeczy. Po odczekaniu tak z 30-40 minut, drapaniu się po głowie i zastanawianiu się co to mogło być odpaliłem auto ponownie i ku mojemu zdziwieniu silnik pracował równo, zero smrodu oraz jakiegokolwiek dymu. Chwilę jeszcze przyglądałem się silnikowi i pozostałym elementom ale wszystko działało jak gdyby nigdy nic. Postanowiłem wrócić pod dom i po zaparkowaniu raz jeszcze sprawdziłem co się dzieje pod maską i tak samo nie czułem żadnego zapachu i nie wydobywał się nigdzie dym. Na desce również nie paliła się żadna z kontrolek. Dodam, że dwa dni wcześniej zapaliła mi się kontrolka z akumulatorem i po wizycie u mechanika szczotki i łożysko w alternatorze okazały się do wymiany, co też mechanik poczynił. Czytałem też, że taki dym zza silnika jest objawą spalenia się alternatora, z tym że powinna się wtedy chyba zapalić kontrolka z akumulatorem a u mnie tego nie było.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 sty 2024, 20:29 
Wstydliwy
Offline
Od: 26.10.2023
Posty: 2
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: lubelski
Siemanko, z tymi błędami to różnie bywa. Jak się spalił alternator to za daleko nie pojedziesz i się akumulator rozładuje i auto stanie. Zmierz multimetrem jak tam napięcie na włączonym silniku się zachowuje (włącz światła, klimę).

Inna spalona rzecz to mógł być jakiś szczur mysz, która tam wlazła podczas tankowania i się najzwyczajniej spaliła.

Dobrą opcją by było obejrzenie na kanale co tam jak tam pod spodem jeśli z napięciem wszystko będzie okej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 lut 2024, 00:36 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.01.2023
Posty: 6
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: lubelski
Ja mam to samo. Dym z pod maski jakąś minutę albo dwie po odpaleniu. Ale doszedłem do wniosku że to Webasto któte mam zamontowane koło filtra paliwa. Szary dym z tyłu silnika który znika po minucie. Czy powinno tak być nie wiem ale nic złego się nie dzieje na razie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.