Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 07:18

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 8 mar 2014, 21:56 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.03.2014
Posty: 6
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Witam, napisałem tutaj ostatnio dwa posty odnośnie problemu z biegami i wyciekiem oleju, postanowiłem je połączyć, ponieważ chyba niestety te dwa problemy się ze sobą łącza. (Do Administratora - chciałem skasować dwa poprzednie i zamieścić jeden post zbiorczy, ale niestety nie wiem jak).

Do rzeczy: Ostatnio jadac do pracy, a właściwie ruszając spod domu i wrzucając drugi bieg, lekko szarpnęło autem, coś jakbym za szybko puścił sprzęgło, nic szczególnie godnego uwagi, ale na pierwszych światłach po tym, zatrzymałem sie, wyrzuciłem na luz i... i juz nie moglem wrzucić żadnego biegu – od jedynki do wstecznego. Zepchnąłem auto na pobocze, popróbowałem na wyłączonym silniku – wszystkie biegi wchodziły tak jak powinny, na zapalonym nie. Po chwili zaskoczyło, biegi zaczęły wchodzić także na zapalonym silniku, wiec pojechałem dalej, ale niedaleko – do kolejnych świateł. Sytuacja ta sama, po 2-3 minutach, paru próbach wrzucenia biegu, w końcu się udało i wróciłem do domu, żeby nie ryzykować.

Dzisiaj rano wybrałem sie do kilku warsztatów – od domu przejechałem może 500 metrów i na skrzyżowaniu znowu to samo – po zatrzymaniu, nie moglem wrzucić żadnego biegu. Zaciągnąłem auto do warsztatu – w warsztacie mechanik wsiadł, sprawdził i wszystkie biegi chodziły gładko <rotfl> Bylem w kilku warsztatach, ponieważ chciałem mieć pewność, ze panowie wiedza, co planują naprawiać. I niestety nie wiedza co planują naprawiać. Jeden z nich stawiał na sprzęgło, drugi na docisk, trzeci na skrzynie biegów, czwarty na olej w skrzyni, piaty stwierdził, ze może jakiś kawałek czegoś odkształcił/oderwał lub coś w tym stylu i gdzieś haczy, w zależności od tego jak sie ułoży. W każdym razie, żaden nie był pewien, wiec właściwie mógłbym sobie rzucić moneta i wybrać któregoś z nich, problem tylko w tym, ze są to dość kosztowne naprawy, a wiec wolałbym uniknąć metody prób i błędów, dlatego tez wróciłem do domu i stwierdziłem, ze może znajdę jakieś inne rozwiązanie, niż loteria.

Wracając do domu, przy zmianie biegu w czasie jazdy, coś jakby zgrzytnęło, po czym normalnie dojechałem do domu, zmieniając biegi gładko, bez żadnych zgrzytów i problemów – tak jak zawsze. Pomyślałem, ze ten ostatni mechanik może miał racje, bo sprawdzałem auto jeszcze później – jeździłem przez 15-20 min w okolicach domu i nie było żadnego problemu ze zmiana biegu.

I jeździłem tak przez 2-3 dni, dziennie ok 60-70 km, bezproblemowo. Dojeżdżając do domu poczułem coś w stylu spalonego oleju, podobny zapach do mocno rozgrzanego silnika, na który wcześniej skapnęło trochę oleju przy uzupełnianiu jego stanu. Próbowałem sprawdzić co to może być, pod autem na parkingu była plama oleju, a silnik od spodu wygląda tak:

http://fotoo.pl/show.php?img=744900_imag0589.jpg.html
http://fotoo.pl/show.php?img=744910_imag0596.jpg.html
http://fotoo.pl/show.php?img=744915_imag0601.jpg.html
http://fotoo.pl/show.php?img=744916_imag0599.jpg.html

Bylem dzisiaj na kanale, wyciek nie jest spod filtra oleju, ewidentnie spod skrzyni biegów, jak już pisał jeden z forumowiczów. Nie leje się oczywiście ciurkiem, ale tez nie jest to "pocenie" - z dołu skrzyni co jakiś czas spadają krople oleju.

Dodam tylko, ze do tej pory biegi wchodzą tak jak powinny, nie ma żadnego problemu. Mazda 6 2.0 benzyna, 150k na liczniku.

Co może być przyczyna? Jakieś mechaniczne uszkodzenie/pęknięcie skrzyni? Uszczelniacze? Jakieś sugestie?

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 mar 2014, 00:58 
Avatar użytkownika
Firma
Offline
Od: 02.01.2014
Posty: 40
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Napisz kolego jaki masz pedal sprzegla podczas tego problemu , moze naprowadzisz mnie troche a ja bede mogl cos wiecej powiedziec w temacie . Wyciek oliwy filtrem raczej nie bedzie problemem dla mechanika ktory umie myslec .

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 mar 2014, 01:35 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.03.2014
Posty: 6
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Jeśli to kogoś ciekawi i ktoś będzie miał podobny problem – sprzęgło, mimo, ze nie dawało oznak zużycia / awarii, rozleciało się. A konkretniej słoneczko. Biegi raz wchodziły, raz nie, aż w kocu przy zmianie biegu w trakcie jazdy, poczułem jakby zgrzytniecie, dziwny odgłos. Jeden z jego elementów sprzęgła (a konkretniej słoneczka) wbił się w skrzynie, rozwalił obudowę, stad wyciek. Oglądałem swoja stara skrzynie po wymianie – masakra. Skrzynia porysowana od wewnątrz, aż w końcu fragment sprzęgła wbity w obudowę skrzyni tak, jakby ktoś go wbił młotkiem. Do wymiany sprzęgło, skrzynia – na szczęście używana. Pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.