Cześć,
To mój pierwszy post na forum, a piszę bo już nie mam siły do swojej Mazdy. Dwa pierwsze błędy są na pewno związane z tematem okołosilnikowym. Jeśli jednak piszę temat w złym miejscu to prosiłbym o taryfę ulgową i przeniesienie do innego działu.
Auto to: Mazda 6 GG 1.8 2005 JMZGG148261608082
Mam swoje auto od dwóch lat i zacznę od problemu, do którego mam jakąkolwiek pewność. Błędy U0121 U0155. Byłem u elektryka parę razy, stwierdzili niesprawność pompy ABS. Czym się objawia u mnie ten problem? Mianowicie nie liczy mi przebiegu, nie pokazuje prędkości, na desce rozdzielczej świecą się kontrolki ABS, DSC, ESP i ręcznego. Auto traci na mocy. Tak się dzieje przez większość czasu. Jednak co jakiś czas pompa (chyba) się załącza i działa normalnie. Od wtorku udało mi się na działającej pompie zrobić 60 km. Powoli powątpiewam czy rzekoma niesprawność pompy jest prawdziwa, czy po prostu jakieś styki są zaśniedziałe. Najczęściej właśnie auto zaczyna działać dobrze po deszczu. Za wymianę pompy elektryk liczył jakieś 600 zł zeszłej jesieni.
Błędy P0302 i P0443 są świeże, bo dowiedziałem się o nich dzisiaj przy wymianie oleju. Wydaje mi się, że objawem ich może być nierówna praca silnika na biegu jałowym. To znaczy, gdy się zatrzymuje lub auto jest na luzie to obroty falują między 700-1000 rpm. Świec zapłonowych nie wymieniałem od początku posiadania auta. Sam nie wiem jak ten problem ugryźć, bo nie chcę na darmo wymieniać części, a studencki budżet nie pozwala za bardzo na stanie auta u mechanika.
Czy byłby ktoś w stanie pomóc albo czy miał ktoś podobny problem?