Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 21:17

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 532 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 18  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 3 lis 2017, 12:01 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
31 października 2017, o 22:57 Paragraf6 napisał(a):
Wie ktoś cokolwiek na temat oleju Mazda Oryginal Ultra 5w30 od firmy Fanfaro?


Raczej wg. Fanfaro jest to Mazda Engine Oil Ultra 5w30 ;) Starają się możliwie upodobnić poprzez nazwę i szatę graficzną do produktów realnie dystrybuowanych przez Mazdę. Sam fakt czynienia takich zabiegów marketingowych jest dość słaby wizerunkowo. Czy masz jakiekolwiek karty dot. tego oleju? Kartę danych technicznych lub MSDS?

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 lis 2017, 21:37 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 24.07.2017
Posty: 24
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: śląski
No właśnie nic o tym oleju nie ma. Przynajmniej jako Mazda. Znaczy się podróba? :)

_________________
Lepiej być cichym mordercą, niż morderczym cichaczem. . .
FIAT 126elx Maluch '98
SHL M11 175ccm 1967
SHL M11 175ccm 1961
DAEWOO LANOS 1,5 8V '99
DAEWOO LANOS 1,4 8V '00
MAZDA 6 2,3 FL 2006


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 lis 2017, 19:15 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Paragraf6, wygląda na to, że ta firma bardzo chce się podszyć pod oleje, które oferuje pod swoim logiem Mazda. Zresztą podszywają się też pod produkty dedykowane do innych marek np. Genuine GM Motor Oil, który sam w sobie jest niskiej jakości produktem, kupowanym bardzo często ze względu na niską cenę.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 5 lis 2017, 19:31 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Bazowanie na renomie oryginalnych olejów poprzez podobieństwo opakowań nie świadczy dobrze o producencie - nie ma znaczenia czy to olej, elektronika czy cokolwiek innego.
Jeżeli producent chce być wiarygodny i budować opinię swojej marki to powinien unikać podszywania się pod inne.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lis 2017, 07:51 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 24.07.2017
Posty: 24
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: śląski
Jednak trochę działa, bo odruchowo wziąłem 1l na dolewki, spojrzałem, że ultra, że mazda, opakowanie takie samo, dopiero gdy olej przyszedł, zdziwiła mnie walcowata metalowa puszka i to FANFARO... całe szczęście, że majątku nie kosztował. Początkowo myślałem, że może jakiś inny producent na licencji, a tu lipa :) Na każdym kroku ktoś chce nasz orżnąć albo przerżnąć :)

_________________
Lepiej być cichym mordercą, niż morderczym cichaczem. . .
FIAT 126elx Maluch '98
SHL M11 175ccm 1967
SHL M11 175ccm 1961
DAEWOO LANOS 1,5 8V '99
DAEWOO LANOS 1,4 8V '00
MAZDA 6 2,3 FL 2006


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lis 2017, 16:40 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
5 listopada 2017, o 19:31 victor napisał(a):
Bazowanie na renomie oryginalnych olejów poprzez podobieństwo opakowań nie świadczy dobrze o producencie - nie ma znaczenia czy to olej, elektronika czy cokolwiek innego.
Jeżeli producent chce być wiarygodny i budować opinię swojej marki to powinien unikać podszywania się pod inne.


Dokładnie tak :wink:

Paragraf6, nie przejmuj się. Grunt, że w porę zapytałeś co to jest i masz już świadomość produktu, który kupiłeś :wink:

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 lis 2017, 23:46 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.11.2017
Posty: 6
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: kujawsko-pomorski
Cześć wszystkim

Kupiłem kilka dni temu Mazdę 6 KOMBI 2.0 CITD SPORT, 2006r. 143KM, 210 tyś. km....jeżdziłem kilka dni i kontrolnie sprawdziłem stan oleju. Zaniepokoił mnie widok na bagnecie. Mianowicie sporo ponad max - w połowie drogi do X... Martwić się... Planuje w związku z tym wymianę oleju. Poprzedni użytkownik powiedział, że tam jest Mobil 10w40... zostać przy tym, czy zmienić?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 lis 2017, 10:26 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
3610koper, czy Twój silnik jest wyposażony w DPF?

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 lis 2017, 18:22 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.11.2017
Posty: 6
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: kujawsko-pomorski
Tak. Jest DPF (jeszcze). Rozważam jego usunięcie w niedalekiej przyszłości.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 lis 2017, 12:23 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Jeśli silnik jest wyposażony w DPF a

22 listopada 2017, o 23:46 3610koper napisał(a):
Poprzedni użytkownik powiedział, że tam jest Mobil 10w40


to źle to wszystko wróży. Taki silnik należy wypłukać, zalać olejem o niskiej popiołowości i obserwować jego poziom.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 lis 2017, 11:29 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.11.2017
Posty: 6
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: kujawsko-pomorski
Jaki olej polecasz? i Dlaczego źle to wróży?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 lis 2017, 11:50 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Nie widzę na stronie Mobila żadnego oleju 10w40, który spełniałby wymagania Mazdy odnośnie zawartości popiołów dla tego silnika z DPF. Stosowanie takiego oleju jak obecnie zalany negatywnie wpływa na żywotność DPF. Źle świadczy o jakości wcześniejszych serwisów olejowych.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 lis 2017, 12:31 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.11.2017
Posty: 6
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: kujawsko-pomorski
Łudzę się zatem, że może gość, który mi auto sprzedał nie do końca miał świadomość co tam było. Tak czy inaczej płukanie silnika i jaki olej wg Ciebie wlać?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 lis 2017, 19:27 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Bo w PL cały czas pokutuje opinia że półsyntetyk 10W40 to najlepsza opcja jak nie wiadomo co wcześniej było zalane lub jaki ma auto przebieg. Są też ludzie którzy uważają że po przekroczeniu 100 tys km już się powinno lać półsyntetyk, a po 200 tys minerał. Takich zabobonów w motoryzacji jest mnóstwo. Trzymamy się norm i zaleceń producenta, gdzie jeśli dobrze pamiętam do diesla była chyba jedyna zalecana lepkość 5W30. Obecnie, czytając trochę tematów olejowych nie widzę zastosowania dla oliwy 10W40, czy jakiegoś mineralnego. Gorsze parametry takiego oleju i gorsze smarowanie w minusowych temp., a w temperaturze roboczej lepkość taka sama jak 5W40 czy 0W40.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 27 lis 2017, 21:12 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
To tak na potwierdzenie słów krzysiek1980. Kupiłem sobie Opla Astrę G z 1999r 1,8 16V , tak do jeżdżenia "w koło komina" - szkoda mi Mazdy <pucu>
Pisałem z serwisem Opla o jakieś części i przy okazji zapytałem o olej do tego cuda techniki, oto odpowiedź:

Cytuj:
Jeśli chodzi o olej to w roczniku 1999 pojazdy fabrycznie były zalewane olejem mineralnym 15w40.
Jak nie wiadomo na jakim jeździł przez ostatnie lata to raczej stosować 15w40 mineralny lub 10w40 półsyntetyczny.


Wlałem to co było wcześniej, ale zrobię z 3000-4000km i wleci płukanka Penrite i 5W40 :wink:

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 lis 2017, 21:17 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.11.2017
Posty: 6
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: kujawsko-pomorski
No właśnie to chore myślenie... Ludzie słuchają i leją to badziewie. Czyli 5W30... Jakis konkretny producent?
No i płukanka - ten temat jest mi zupełnie obcy. Firma / producent?
Planuje też zrobić wodorowanie tego silnika. Co myślicie?

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 lis 2017, 22:05 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Napisz do Czarne Paliwo to Ci doradzi jaki konkretnie olej, bo dla aut z DPF się inne stosuje i bez DPF też inne. Z DPF muszą mieć oznaczenie C2/C3 czyli niskopopiołowe. Co do producenta, to każdy lubi coś innego i ja osobiście bym wybierał oleje nie rozlewane w PL z powodu mniejszego ryzyka trafienia podróbki, chociaż teraz to chyba już wszystko podrabiają. Możesz kupić dobry olej HC za powiedzmy 120 zł/5L a możesz kupić typowy Full Syntetyk marki premium ( Amsoil, Redline, Royal Purple, Penrite itd) gdzie ceny oscylują pod 200 zł i więcej za 5L. Uważam że bardziej od producenta i czy to będzie dobre HC czy Full syntetyk, to liczy się odpowiedni interwał wymiany i rozsądek przy użytkowaniu pojazdu. Co do płukanki, to kupuj znanych marek olejowych np. Penrite Engine Flush, Liqui Moly, Valvoline, Millers, Motul, a unikaj badziewia marketowego na bazie rozpuszczalników. Ja w M6 stosowałem Penrite, Valvoline VPS i Ligui Moly Pro Line ( ta niby mocniejsza) i żadnego negatywnego skutku nie zauważyłem. Żadnych wycieków czy pogorszenia pracy silnika. W składzie w większości to chyba nafta plus jakieś dodatki.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 gru 2017, 18:33 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.05.2017
Posty: 10
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: łódzki
Tomek napisał(a):
5w40 C3

C3 to norma przydatna w przypadku silników diesla.
Sorry, ale nowa norma C3 wcale nie jest do diesla tylko: do benzyny i do diesla, a dokładnie do silników z katalizatorem. Ja wlewam castrol 5w30 i musiałem "zrobić doktorat" z norm by odróżnić ten castrol w wersjach LL oraz C3.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 1 gru 2017, 18:54 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
avrski, sorry, ale musisz bardziej przyłożyć się do tego doktoratu ;)

W kontekście mojej wypowiedzi z pierwszej strony tego tematu, którą zacytowałeś - nie ma sensu stosowanie olejów w specyfikacji ACEA C3 w silnikach benzynowych Mazdy konstrukcji MZR. Wiele razy pisałem na forum dlaczego ;) Linkuję doskonałą lekturę: http://www.aftonchemical.com/Insights-a ... n-Handbook


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 gru 2017, 19:05 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Coś chyba też w tym jest co napisał avrski. Cyt. http://zmienolej.pl/ "C3 Stabilny, zachowujący właściwości olej przeznaczony do stosowania w pojazdach wyposażonych w filtr cząstek stałych DPF lub katalizator TWC w samochodach osobowych o wysokich osiągach i silnikach wysokoprężnych oraz benzynowych lekkich konstrukcji, o minimalnej lepkości HTHS 3.5mPa*s. Oleje te zwiększają żywotność DPF i TWC. Ostrzeżenie: oleje te nie nadają się do stosowania w niektórych silnikach. W razie wątpliwości należy zapoznać się z instrukcją obsługi."

Cyt . http://oleje.blox.pl/ "Jeżeli auto zostało wyposażone w filtr cząstek stałych (DPF / FAP) lub w trójdrożny katalizator (TWC) to w silniku powinien być stosowany dedykowany dla tego typu silników olej. Są to zwykle syntetyczne oleje ze średnią zawartością zawartością popiołów siarczanych, fosforu i siarki (mid SAPS) oraz oleje niskopopiołowe (low SAPS) o lepkości 5w30, które przedłużają trwałość wymienionych powyżej układów obróbki/spalania spalin."

"Stowarzyszenie Europejskich Producentów Samochodów wprowadziło specjalne normy dla silników Diesla, z układami oczyszczania spalin, jak i silników benzynowych z katalizatorami - ACEA C1/C2/C3/C4. W tej chwili każda licząca się marka olejowa posiada w swojej ofercie takie oleje ale żeby być pewnym co do przydatności konkretnego oleju warto sprawdzić za pomocą aprobat producenta samochodu wymagania, jakie dany olej musi spełniać."

Nie wiem jakie to auta wyposażone w ten katalizator TWC? Z tego to chyba by trzeba było mieć doktorat :-P Ogólnie to należy trzymać się norm podawanych przez producenta samochodu, a producenta oleju już dobrać wdł. swojego gustu i zasobności portfela.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 1 gru 2017, 19:20 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
1 grudnia 2017, o 19:05 krzysiek1980 napisał(a):
Nie wiem jakie to auta wyposażone w ten katalizator TWC?


Np. Mazda 6 1.8 MZR, 2.0 MZR itd. :hihi:, w których instrukcjach obsługi nie ma ani słowa odnośnie potrzeby stosowania olejów z grupy ACEA C do tych silników benzynowych :wink:

Jest nawet procedura techniczna na wygrzanie katalizatora TWC, która jest tak banalna, że robi się sama - wystarczy 10min jazdy w określonym zakresie prędkości: http://www.mazda3tech.com/warm_up_three ... -1305.html

Katalizator bez problemu oczyszcza się sam przy założeniu stosowania oleju minimum API SL czy też ACEA A3/A5. Nie ma związku z tym żadnego sensu stosowanie bardziej restrykcyjnego względem zawartości popiołów oleju.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 gru 2017, 19:48 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Czyli Tomek, katalizatory TWC to jest teraz norma przy silnikach benzynowych czy jednak jakieś odstępstwo od normy dla wybranych silników. Powiem tak, że mój ojciec ma M3 1.6 i mechanik tez mu zalecił olej Shell z normą C2 lub C3 że niby do benzyny tez jest ok? Ja uwazałem że te normy C1-C4 odnoszą się tylko do diesli z DPF?

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 1 gru 2017, 20:03 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
1 grudnia 2017, o 19:48 krzysiek1980 napisał(a):
Czyli Tomek, katalizatory TWC to jest teraz norma przy silnikach benzynowych czy jednak jakieś odstępstwo od normy dla wybranych silników.


To jest nic specjalnego czym nikt nie zawraca sobie zupełnie głowy, bo nic się z tymi katalizatorami nie dzieje. Sam nawet nie wiedziałeś, że TWC jest także montowany w Mazdach ;)

Zrozumcie, że olej z obniżoną popiołowością z grupy ACEA C jest przeznaczony przede wszystkim do silników diesla z DPF, ponieważ to z DPF byłby problem, gdyby olej miał zbyt wysoką popiołowość. Katalizatorom przy silnikach benzynowych to bez większego znaczenia czy olej będzie w specyfikacji A3 czy C3 (na przykładzie silnika MZR). Sam silnik jednak z pewnością wolałby olej z pełną zawartością popiołów i co się z tym wiąże pełnym pakietem dodatków przeciwzużyciowych ZDDP.

1 grudnia 2017, o 19:48 krzysiek1980 napisał(a):
Powiem tak, że mój ojciec ma M3 1.6 i mechanik tez mu zalecił olej Shell z normą C2 lub C3 że niby do benzyny tez jest ok?


Mechanikowi tak jest wygodnie.

Poczynię analogię. Dajmy na to osobę z uczuleniem na laktozę (to diesel z DFP) oraz osobę bez uczulenia (silnik benzynowy). Ta druga także może pić mleko bez laktozy, ale odwrotnie już niespecjalnie - skończy się to reakcję alergiczną.


Ostatnio edytowano Pt, 1 gru 2017, 20:05 przez Tomek, łącznie edytowano 2 razy

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 gru 2017, 20:03 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.05.2017
Posty: 10
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: łódzki
Tomek napisał(a):
avrski, sorry, ale musisz bardziej przyłożyć się do tego doktoratu ;)

W kontekście mojej wypowiedzi z pierwszej strony tego tematu, którą zacytowałeś - nie ma sensu stosowanie olejów w specyfikacji ACEA C3 w silnikach benzynowych Mazdy konstrukcji MZR. Wiele razy pisałem na forum dlaczego ;) Linkuję doskonałą lekturę: http://www.aftonchemical.com/Insights-a ... n-Handbook
No stary nie bierz tego do siebie
Fajny materiał podrzuciłeś - obiecuję przestudiować. Oczywiście nie ma sensu pisać w kolejnym wątku tego samego (co jak piszesz Ty sam już opisałeś), więc przydatny byłby link do tychże wątków (to byłby konkret), lub w jednym zdaniu wniosek czemu jak piszesz "nie ma sensu".
Jeśli jesteś obeznany szczegółowo ze specyfikacjami, proszę Cię ja (i może inni uczestnicy tego wątku) o wskazanie krytycznych różnić między castrol 5W30:
" rekomendowanym" (tak rozumiem Twój post") A3/B4
a C3.
Poniżej zrzuty danych tech. dla obu.
Nie odbieraj moich postów jako złośliwych .
Jak wielu z nas szukam info, a obiektywnych, rzetelnych źródeł mało... tylko korporacyjny szlam. ObrazekObrazek

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 1 gru 2017, 20:18 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
1 grudnia 2017, o 20:03 avrski napisał(a):
Jeśli jesteś obeznany szczegółowo ze specyfikacjami, proszę Cię ja (i może inni uczestnicy tego wątku) o wskazanie krytycznych różnić między castrol 5W30:
" rekomendowanym" (tak rozumiem Twój post") A3/B4
a C3.


To nie ma sprowadzać się do bezpośredniego porównania pomiędzy dwoma konkretnymi produktami - jednym Castrolem 5w30 A3/B4 a drugim 5w30 C3. Różnica tkwi w tym czego Castrol nawet nie podaje (zawartości cynku czy fosforu). Spójrz na pozycję popiołów siarczanowych. W olejach C3 mogą wynosić maksymalnie 0,8%. Poczytaj z czego biorą się popioły siarczanowe i jaka jest rola tych dodatków w silniku. Zapewniam, że pozytywna, dlatego miło, kiedy ich poziom jest wyższy. Wybierając C3 do aplikacji, która tego nie wymaga nie wykorzystujemy pełni ochrony silnika, którą możemy zapewnić.

http://www.penriteoil.com.au/assets/tec ... 202014.pdf


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 gru 2017, 20:30 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.05.2017
Posty: 10
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: łódzki
krzysiek1980 napisał(a):
Napisz do Czarne Paliwo to Ci doradzi jaki konkretnie olej, bo dla aut z DPF się inne stosuje i bez DPF też inne. Z DPF muszą mieć oznaczenie C2/C3 czyli niskopopiołowe. Co do producenta, to każdy lubi coś innego i ja osobiście bym wybierał oleje nie rozlewane w PL z powodu mniejszego ryzyka trafienia podróbki, chociaż teraz to chyba już wszystko podrabiają. Możesz kupić dobry olej HC za powiedzmy 120 zł/5L a możesz kupić typowy Full Syntetyk marki premium ( Amsoil, Redline, Royal Purple, Penrite itd) gdzie ceny oscylują pod 200 zł i więcej za 5L. Uważam że bardziej od producenta i czy to będzie dobre HC czy Full syntetyk, to liczy się odpowiedni interwał wymiany i rozsądek przy użytkowaniu pojazdu. Co do płukanki, to kupuj znanych marek olejowych np. Penrite Engine Flush, Liqui Moly, Valvoline, Millers, Motul, a unikaj badziewia marketowego na bazie rozpuszczalników. Ja w M6 stosowałem Penrite, Valvoline VPS i Ligui Moly Pro Line ( ta niby mocniejsza) i żadnego negatywnego skutku nie zauważyłem. Żadnych wycieków czy pogorszenia pracy silnika. W składzie w większości to chyba nafta plus jakieś dodatki.
Dobrze podsumowałeś. Rozsądek najważniejszy.


edit 2:
Tomek napisał(a):

To nie ma sprowadzać się do bezpośredniego porównania pomiędzy dwoma konkretnymi produktami - jednym Castrolem 5w30 A3/B4 a drugim 5w30 C3. Różnica tkwi w tym czego Castrol nawet nie podaje (zawartości cynku czy fosforu). Spójrz na pozycję popiołów siarczanowych. W olejach C3 mogą wynosić maksymalnie 0,8%. Poczytaj z czego biorą się popioły siarczanowe i jaka jest rola tych dodatków w silniku. Zapewniam, że pozytywna, dlatego miło, kiedy ich poziom jest wyższy. Wybierając C3 do aplikacji, która tego nie wymaga nie wykorzystujemy pełni ochrony silnika, którą możemy zapewnić.

http://www.penriteoil.com.au/assets/tec ... 202014.pdf
Kolego dalej naprowadzasz, ale wniosku i linków do Twych wątków w tym temacie brak. Nie musisz dzielić się wiedzą jeśli nie chcesz. Fajnie, że Ty wiesz.


edit 1:
Niestety pdf (ten ostatni) nie otwiera się.

edit:
Czyli im więcej siarczanów tym lepiej? Uzasadnisz?
W sensie silników: starszych?, nowszych? wszystkich? , silników konkretnych producentów? (których silników ?).

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka


Ostatnio edytowano So, 2 gru 2017, 08:27 przez victor, łącznie edytowano 2 razy
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 1 gru 2017, 21:25 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
1 grudnia 2017, o 20:40 avrski napisał(a):
Nie musisz dzielić się wiedzą jeśli nie chcesz. Fajnie, że Ty wiesz.


Poświęć się nieco i skorzystaj z forumowej wyszukiwarki. Będziesz mógł ocenić mój wkład merytoryczny w tutejsze wątki olejowe. Przykro mi, że nie chce Ci się szukać, ani nawet przejrzeć podlinkowanego Ci handbooka w kontekście naszej dyskusji.

1 grudnia 2017, o 20:55 avrski napisał(a):
Niestety pdf (ten ostatni) nie otwiera się.


Otwiera się.

1 grudnia 2017, o 21:08 avrski napisał(a):
Czyli im więcej siarczanów tym lepiej? Uzasadnisz?


1 grudnia 2017, o 20:18 Tomek napisał(a):
Poczytaj z czego biorą się popioły siarczanowe i jaka jest rola tych dodatków w silniku.


Ponawiam link, który podobno Ci nie działa: http://www.penriteoil.com.au/assets/tec ... 202014.pdf

Dodatkowo: http://www.penriteoil.com.au/assets/tec ... 202016.pdf


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 gru 2017, 21:58 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.05.2017
Posty: 10
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: łódzki
Pierwszy link:
Jak na zrzucie, zobaczę na kompie
Drugi link ok - przestudiuję
Obrazek

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka


Ostatnio edytowano Pt, 1 gru 2017, 21:58 przez victor, łącznie edytowano 3 razy
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 gru 2017, 12:07 
Offline
Słyszałem ktoś o takim oleju Ravenol 5w40 został mi polecony, ale coś mało opinii o tej firmie.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 gru 2017, 12:32 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
http://www.ravenol.de/uploads/tx_raveno ... 5W40_1.pdf

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 532 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 18  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.