Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 06:42

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 532 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 18  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 14 kwi 2017, 16:19 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 29.01.2017
Posty: 278
Rok produkcji: 2005
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
5w40 jest tak samo lepki

_________________
why?? - why not?!
lniane ubrania dla dzieci


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 kwi 2017, 18:08 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Zmień na 5W40, bo w temperaturze roboczej ma wyzszą lepkośc od 5W30. Poprzedź to markową płukanką. 10W30 nie ma sensu stosowac, bo jak napisał kolega wyżej lepkośc po rozgrzaniu będzie taka sama jak 5W30.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 maja 2017, 19:56 
Świeżak
Offline
Od: 08.03.2017
Posty: 28
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: kujawsko-pomorski
Obrazek takie coś kupiłem sorki za zdjęcia i będę zalewac spotkał się ktoś z tym?? W puszkach tego nie uraczylem jeszcze

Wysłane z mojego F3111 przy użyciu Tapatalka

_________________
Niechaj etylina bedzie z wami.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 maja 2017, 21:33 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.05.2017
Posty: 1
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: dolnośląski
Witam.
W dniu dzisiejszym zostalem szczesliwym posiadaczem pieknej mazdy 6 2,0 benzyna 2003r.
Chciałbym wymienić w niej oleje i filtry. Wiem jedynie ze lane bylo 5w30
Podpowiedzcie co najlepiej kupix. Są juź jakies gotowe zestawy olei i filtrow do kupna? Pomozcie. Pozdro


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 maja 2017, 21:37 
Świeżak
Offline
Od: 08.03.2017
Posty: 28
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: kujawsko-pomorski
Volvoline max life nie jest zły a w przystępnej cenie. Jak w poście wyżej widzisz zakupiłem oryginał Mazdy 5w30 i jest bardzo dobrze

Wysłane z mojego F3111 przy użyciu Tapatalka

_________________
Niechaj etylina bedzie z wami.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 maja 2017, 11:57 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.05.2017
Posty: 7
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Siemanko, jako nowy użytkownik Mazdy witam Wszystkich :)
Panowie, pytanie - niebawem czeka mnie wymiana oleju w mojej Mazdzie 6 2.0 2003rok (141km) przebieg aktualnie 194tyś.
Obecnie zalany jest mobilem 10w40, czy warto zalać innym lepszym olejem? Zawsze wszystkie moje auta zalewałem Motulem.
Przy okazji jaki filtr oleju polecacie?
Z góry dziękuję za rady.
Pozdrawiam,
Michał.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 maja 2017, 18:00 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Ja filtr kupuję Mann'a. Co do oleju to zmień na 5W40, bo latem lepkość pozostanie taka sama a zimą zobaczysz różnicę przy porannym odpalaniu. Nie mowiąc już że 5W40 są lepszymi jakościowo olejami od 10W40. Wczesniej przy wymianie oleju zastosuj płukankę.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 maja 2017, 19:10 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.05.2017
Posty: 7
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
krzysiek1980 napisał(a):
Ja filtr kupuję Mann'a. Co do oleju to zmień na 5W40, bo latem lepkość pozostanie taka sama a zimą zobaczysz różnicę przy porannym odpalaniu. Nie mowiąc już że 5W40 są lepszymi jakościowo olejami od 10W40. Wczesniej przy wymianie oleju zastosuj płukankę.

dzięki, myślisz, że nie spowoduje to jakiś problemów? Auto mam od paru dni, nie znam jego historii -tzn jak długo już na tym oleju jezdzi... nie spowoduje to jakiegoś spalania oleju? Płukankę stosowałem w ubiegłym samochodzie (diesel), nie miałem żadnych problemów, nie chciałbym spowodować jakiś problemów stosując te rozwiązanie, tzn jakieś rozszczelnienia itp... Myślisz, że ktoś przede mną nie miał jakiegoś celu stosując 10w40?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 maja 2017, 19:52 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Zapocenia mogą się pojawić w przypadku kiedy uszczelka jest już do d...y a wszystko trzyma się dzięki lakom i nagarowi w silniku. Silnik ma być czysty, bo to wpłynie na jego żywotnośc. Mnie też mechanicy przestrzegali, a wręcz odradzali stosowanie płukanek bo silnik mi będzie wiadrami palił olej. Zrobiłem 2 płukanki i nic się nie stało, a wręcz zmniejszył mi się apetyt na olej. Ludzie często podchodzą do silnika starym tokiem rozumowania, że po 100 tys km już lać półsyntetyk a po 200 tys minarał, ale to błąd. Teraz silniki są tak konstuowane że praktycznie do końca powinny jeździć na dedykowanym przez producenta oleju sytetycznym o okreslonej lepkości i normach. Korzyści z zastosowania 10W40 nie widzę, bo na ogół to są półsyntetyki o gorszych parametrach od 5W40. Do tego w temperaturze roboczej mają one taką samą lepkość ( W40), a zimą olej 10W40 jest bardziej gęsty przez co utrudnia poranny rozruch i dłużej trwa docieranie oleju do elementów smarowania. Co Ci na początek mogę poradzić, to zobacz czy silnik nie przepala oliwy, bo to częsta przypadłość benzyniaków. Może ktoś myslał że jak zaleje 10W40 to mu będzie wolniej olej znikał? Mam kumpla któremu tez bierze olej i zamiast 5W40 zalał 10W40, ale żadnych korzyści z tego tytułu nie osiągnął. Te silniki najlepiej się czują na lepkościach 5W30 i 5W40.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 maja 2017, 20:00 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.05.2017
Posty: 7
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
krzysiek1980 napisał(a):
Zapocenia mogą się pojawić w przypadku kiedy uszczelka jest już do d...y a wszystko trzyma się dzięki lakom i nagarowi w silniku. Silnik ma być czysty, bo to wpłynie na jego żywotnośc. Mnie też mechanicy przestrzegali, a wręcz odradzali stosowanie płukanek bo silnik mi będzie wiadrami palił olej. Zrobiłem 2 płukanki i nic się nie stało, a wręcz zmniejszył mi się apetyt na olej. Ludzie często podchodzą do silnika starym tokiem rozumowania, że po 100 tys km już lać półsyntetyk a po 200 tys minarał, ale to błąd. Teraz silniki są tak konstuowane że praktycznie do końca powinny jeździć na dedykowanym przez producenta oleju sytetycznym o okreslonej lepkości i normach. Korzyści z zastosowania 10W40 nie widzę, bo na ogół to są półsyntetyki o gorszych parametrach od 5W40. Do tego w temperaturze roboczej mają one taką samą lepkość ( W40), a zimą olej 10W40 jest bardziej gęsty przez co utrudnia poranny rozruch i dłużej trwa docieranie oleju do elementów smarowania. Co Ci na początek mogę poradzić, to zobacz czy silnik nie przepala oliwy, bo to częsta przypadłość benzyniaków. Może ktoś myslał że jak zaleje 10W40 to mu będzie wolniej olej znikał? Mam kumpla któremu tez bierze olej i zamiast 5W40 zalał 10W40, ale żadnych korzyści z tego tytułu nie osiągnął. Te silniki najlepiej się czują na lepkościach 5W30 i 5W40.

Dzięki, w takim razie tak zrobię. Ewentualnie w przyszłości gdy zobaczę znaczne ubytki to wrócę do 10w40, ale nachwilę obecną wyglada na zdrowy motor :) pracuje równo i nie dymi nawet przy wkręcaniu go na duże obroty :) Pozdrawiam i jeszcze raz dziekuję za poradę :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 maja 2017, 20:05 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Czy silnik przepala olej to można szybko zobaczyć po stanie świec lub czy końcówki wydechu nie są czarne i osmolone. U mnie też raczej nic nie kopci ( nie jechałem nigdy za swoim autem), silnik pracuje równo, ma moc a przepala nawet ponad 1L oleju na 1000 km. Na początek bądź czujny i często kontroluj stan, bo nie mamy kontrolki niskiego poziomu.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 30 maja 2017, 08:54 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 09.10.2016
Posty: 187
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Sprawdzając dogłębnie historię oleju w moim aucie doszedłem do info że "niemiec" lał 15w40 ale przed zakupem tego nie wiedziałem. Po zmianie na 5w40 zaczął palić olej jak smok ( 500ml na 1000tyś, dla mnie jak smok chociaż miałem vectre b :D ) , ale już przy drugiej zmianie z płukaniem i ceramizerem okazuje się że od 5 tyś km ani kropelki nie spalił.... Kontrolowane co 3 dni, mniejwięcej 50 tyś rocznie robię. Od zakupu minęło już 29 tyś i jeszcze chwila i trzecia zmiana się szukuje........ Zmieniam tak co 10 - 15 tyś około, zależy jak mam czas na kanał wjechać :)
Myślę, że to zależy od historii auta ale czasem warto poświęcić troche więcej na wymianie bo tu różne cuda się dzieją :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 30 maja 2017, 18:17 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.05.2017
Posty: 7
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Dziś się dowiedziałem, że moja mazda jest zalewana tym mobilem 10w40 już od przeszło dwóch lat :/ więc chyba będzie to mogło być bardziej ryzykowne niż w innych przypadkach :)
Poza tym ruszając temat, że olej 10w40 nam pozostawia nagar i szlam wewnątrz silnika to wydaje mi się, że tylko w sytuacjach gdy olej nie jest wymieniany na czas... Trochę nie trzyma się to "kupy", że narażeni jesteśmy wyjątkowo na takie sytuacje podczas gdy regularnie wymieniamy olej... Czyżbym się tak bardzo mylił Panowie? :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 30 maja 2017, 19:14 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.05.2017
Posty: 1
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Witam. W mojej Mazdzie 2.0 diesel 238tys km. zbliżam się do wymiany oleju, zalany jest Penrite HPR 5w40. Zostać przy tym oleju? Jaki olej do mojej mazdy polecacie? Z góry dzięki. Pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 cze 2017, 10:24 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.10.2013
Posty: 6
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Koledzy, podpowiedzcie, jest sens zamieniać Mazdowską Dexelię na MOTUL 5W-30 8100 X-Clean Fe ?

Cena praktycznie jednakowa. I drugie pytanie, czy zamawiał ktoś właśnie Motula lub Dexelię z "oficjalnego sklepu allegro" ? Czy to sprawdzone źródło? <niewiem>

http://allegro.pl/olej-motul-5w-30-8100 ... 33395.html
http://allegro.pl/olej-mazda-dexelia-5w ... 23285.html


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 cze 2017, 12:02 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Jak to ktoś napisał, najważniejsze są czeste wymiany oleju, a czy wybierzemy markę X czy Y to już są detale. Teraz wiekszośc olejów to tzw. HC, a za pełnego syntetyka trzeba sporo więcej wydać. Jeżeli Ci dobrze silnik chodzi, to zmieniać olej co 10 tys i wszystko. Motul miał kiedyś świetne oleje, ale teraz trzeba uważać bo w necie jest sporo podróbek, więc jak już to dylko od sprawdzonego dystrybutora.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 cze 2017, 17:12 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.10.2013
Posty: 6
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Chyba zdecyduje się na Motula z tym że nie wiem który :

1.MOTUL 8100 X-CLEAN FE 5 L 5W30
http://allegro.pl/olej-motul-5w-30-8100 ... 33395.html

ten ma specyfikację : ACEA C2/C3, API SERVICES SN/CF

2. MOTUL 8100 X-CLEAN 5 L 5W30 ( nazewnictwem różni się tym, że nie ma końcówki "FE"
http://allegro.pl/olej-motul-5w-30-8100 ... 31466.html

ten ma specyfikację : ACEA C3; API SM/CF

3. MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W30 ( ten ma "+")
http://allegro.pl/motul-8100-x-clean-5w ... 31990.html

ten ma specyfikację : ACEA A3/B4,

Z tego kiedyś gdzieś przeczytałem to do mazdowskiego diesla musi być norma C1 ? czyli wszystkie powyższe od motula odpadają? ? <o0>
Pomóżcie proszę ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 24 cze 2017, 06:57 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.02.2016
Posty: 159
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Adriang - z "oficjalnego sklepu" nie kupowałem, widzę, że cenę tam mają z du#y! "Moim" stałym dostawcą, którego polecam, jest FILTRY_Gdansk z allegro. Ja Dexelię - czyli tę wodę 5W30 zmieniłem ostatnio na Elfa Evolution 900 NF 5W40.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 lip 2017, 11:23 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.07.2017
Posty: 3
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: kujawsko-pomorski
Witam serdecznie.
Przeleciałem cały temat i mam nadzieję, że dokonałem słusznego wyboru

Liqui Moly Top Tec 4200 5W30 8973 3707

Mogę śmiało wlewac?

Do tego płukanka tej samej firmy Pro Line
Bo teraz mam zalany 5w30 jakiś z marketu Halford do Forda.
Pół syntetyk.
Nie robię dużych dolewek.

2.0 benzyna anglik 200 000 km 2005
Jeżdżę dużo po mieście i dużo tras, po mieście przyciskam czasem, ale w trasie nie szaleje.

Producent oleju proponuję wymianę po 50 000km, tak długo czekać, czy robić wymianę wcześniej?

Dzięki z góry za informację.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 lip 2017, 13:30 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 09.10.2016
Posty: 187
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Jeżeli dobrze pamiętam to 5w to pełny syntetyk, natomiast 10w to półsyntetyk. Samego oleju nigdy nie stosowałem więc nie umiem powiedzieć jak się sprawuje. Nigdy nie zrobiłem na oleju więcej jak 15 tyś km i tego się trzymam. W instrukcji samochodów często piszą o 25tyś km do 30 tyś km, gdzie podczas wymian zdarza się wyciągać kisiel.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 lip 2017, 14:13 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
5W czy 10W to nie jest żadna reguła.
Ważny jest opis na etykiecie, FULL albo SEMI syntetyk.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 lip 2017, 15:27 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.07.2017
Posty: 3
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: kujawsko-pomorski
DarthRevan napisał(a):
Jeżeli dobrze pamiętam to 5w to pełny syntetyk, natomiast 10w to półsyntetyk. Samego oleju nigdy nie stosowałem więc nie umiem powiedzieć jak się sprawuje. Nigdy nie zrobiłem na oleju więcej jak 15 tyś km i tego się trzymam. W instrukcji samochodów często piszą o 25tyś km do 30 tyś km, gdzie podczas wymian zdarza się wyciągać kisiel.


Klasyfikacja SAE dzieli oleje na podstawie parametrów użytkowych. SAE wyróżnia 14 klas lepkości:

6 klas zimowych oznaczonych liczbą i literą W: 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W;
8 klas letnich: 8, 12, 16, 20, 30, 40, 50, 60.

Symbole liczbowe nie mają żadnego związku z rodzajem oleju. W przypadku olejów syntetycznych z bazami grupy IV i V występują oleje zarówno 0W20, jak i 25W50, tak samo w przypadku olejów mineralnych występują w zakresie lepkości takim samym jak syntetyczny. Potoczne odczytywanie olejów np. 5W40 jako syntetyczny, 20W50 jako mineralny jest błędem, gdyż lepkość nie mówi nic o jakości oleju i informacji z jakiej grupy pochodzi.


Doczytałem dalej. W moim Manualu od Mazdy w dziale utrzymania pojazdu- olej do europejskich jednostek benzynowych zalecany typ API SL lub ACEA A3/A5

O lepkości : 5w30 10w40 lub 5w20

API :
Klasyfikacja ta wyróżnia normy olejów dla silników benzynowych oznaczane literą „S” i silników Diesla oznaczane literą „C”. Po literze oznaczającej typ silnika umieszczana jest druga litera oznaczająca normę właściwą (im dalsza litera alfabetu tym norma wyższa i nowsza), a w przypadku silników dieslowskich dodatkowo umieszczana jest cyfra oznaczająca podnormę. Najnowsze obowiązujące obecnie normy to SN i CJ-4.

Między normami API istnieje ograniczona kompatybilność. Zastosowanie oleju o normie niższej niż ta, do jakiej zaprojektowany został silnik, jak np. oleju SM lub SL w silniku zaprojektowanym do SN, może prowadzić do jego (silnika) przedwczesnego zużycia, a nawet uszkodzenia. Natomiast można stosować olej o normie wyższej do silników zaprojektowanych do najbliższych niższych norm (np. SN w silniku do SM i SL). W przypadku jednak stosowania np. oleju SN w silniku zaprojektowanym do SA, też może dojść do uszkodzenia silnika – dlatego też nadal produkowane są oleje spełniające starsze normy do użytku w starszych silnikach.

Producent oleju na podstawie parametrów produktu i norm, podaje na opakowaniu, jaką normę API spełnia dany olej. Ponadto możliwe jest przedstawienie oleju do przebadania przez API – oleje takie posiadają na opakowaniu znak z powodu kształtu zwany obwarzankiem zawierający informację o normie API i lepkości SAE.

ACEA:
Klasyfikacja ta wyróżnia normy olejów dla silników benzynowych oznaczane literą „A”, silników Diesla w samochodach osobowych oznaczane literą „B”, silników dieslowskich w samochodach osobowych wyposażonych w DPF (i silnikach benzynowych wymagających olejów o niskiej lub średniej zawartości popiołów siarczanowych – lowSAPS i midSAPS) oznaczane literą „C” i silników Diesla w samochodach ciężarowych oznaczane literą „E”. Po literze oznaczającej rodzaj silnika umieszczana jest cyfra oznaczająca określoną grupę silników, w jakich dany olej może być stosowany. Lista obecnie obowiązujących norm (obecnie wymogi norm A i B są identyczne, więc oleje oznaczane są obydwoma literami; cyfra 2 dla olei A i B oraz niektóre cyfry dla olei E nie są obecnie stosowane – cyfra 3 oznacza automatycznie cyfrę 2, podobne zależności są wśród olejów do ciężarówek):

A1/B1 – energooszczędne oleje o przedłużonej trwałości do silników o „ciasnym spasowaniu” (nowe samochody japońskie i amerykańskie);
A3/B3 – oleje do silników o „luźnym spasowaniu” (samochody europejskie oraz starsze samochody japońskie i amerykańskie) poza silnikami wysokoprężnymi z bezpośrednim wtryskiem paliwa;
A3/B4 – oleje do silników o „luźnym spasowaniu” wraz z silnikami wysokoprężnymi z bezpośrednim wtryskiem paliwa;
A5/B5 – energooszczędne oleje o przedłużonej trwałości do wysokowydajnych silników o „ciasnym spasowaniu”;
C1 – oleje do silników wymagających lowSAPS i niższego indeksu lepkości wysokotemperaturowej (HTHS);
C2 – oleje do silników wymagających midSAPS i niższego indeksu lepkości wysokotemperaturowej (HTHS);
C3 – oleje do silników wymagających midSAPS i wyższego indeksu lepkości wysokotemperaturowej (HTHS);
C4 – oleje do silników wymagających lowSAPS i wyższego indeksu lepkości wysokotemperaturowej (HTHS);
E4, E6, E7 i E9 – klasyfikacja uzależniona jest przede wszystkim od spełnianych przez pojazd norm emisji spalin oraz interwałów wymiany oleju.
Zaletą norm ACEA są bardzo rozbudowane i restryktywne kryteria przydziału olejów do poszczególnych grup (ściślejsze i dokładniejsze niż w klasyfikacjach API i ILSAC), a wadą bardzo skomplikowane reguły kompatybilności. W uproszczeniu:

olej A3/B3 może zostać zastąpiony przez A3/B4;
wymogi norm A1/B1 i A5/B5 są identyczne poza jednym parametrem (HTHS, który dla A1/B1 ma szerszy zakres niż dla A5/B5), więc większość olei spełnia obie normy (tylko nieliczne niskolepkościowe oleje A1/B1 nie spełniają normy A5/B5);
wśród olejów z grupy C olej lowSAPS może zastąpić olej midSAPS o tej samej grupie HTHS.
Problemom z kompatybilnością mogą zaradzać producenci podając na opakowaniach listę wszystkich grup ACEA, gdzie dany olej może być stosowany, ale nie zawsze to czynią w pełni, co może poważnie utrudniać dobór oleju.

Wygląda na to, że olej który wybrałem spełnia normy ACEA A3/A5 oraz Jest nowszy, niż API SL, co zgodnie z opisem z Wikipedii normy API nadaje się do użytkowania.

Olej jest w technologii syntetycznej, więc zawiera więcej jak 20% grupy III.

I teraz pytanie. Do silnika lepszy jest pełny olej syntetyczny, czy właśnie taki z domieszką, czy polsyntetyczny?
Czy to już tylko upodobanie użytkownika?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 3 lip 2017, 20:05 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Mayoris

Umiesz ewidentnie korzystać z dobrodziejstwa jakim jest internet.
Czego tutaj szukasz, jeżeli odpowiedzi Forumowiczów Cię nie zadowalają ?

Tak jak napisał PanPawel lej sobie olej który upatrzyłeś i wymieniaj co 50kkm...

Jeżeli tak bardzo chcesz poczytać/posłuchać kumatego człowieka, a nie używać "ctrl+c --> ctrl+v" to poszukaj użytkownika CzarnePaliwo

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 lip 2017, 20:14 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 386
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Mayoris nie bedzie zauwazalnej roznicy, lepiej wymieniac czesciej wraz z filtrem


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 lip 2017, 20:42 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Dokładnie jak koledzy napisali. Normalny interwał wymiany oleju jest ok. 12 tys km, oczywiście w zależności od stylu jazdy i eksploatowania pojazdu może być niższy lub ciut wyższy. Ja na pewno po setkach przeczytanych wpisach na forach i opiniach mechaników bym nie przekraczał 15 tys km. Każdy mechanik Ci powie że przebiegi między wymianami rzędu 30 tys km to można między bajki włożyć, bo doprowadzisz silnik do ruiny, a co dopiero 50 tys km. To co piszą na olejach typu Long Life to często czysty marketing i nabijanie klienta. Oczywiście są lepsze i gorsze oleje, ale do przeciętnego wolnossącego i nie wyżyłowanego silnika co byś nie wlał i kontrolował interwał wymiany będzie dobrze ( oczywiście zgodnego z normami producenta). Ja osobiście też trochę eksperymentowalem z olejami, ale z uwagi na zminimalizowanie dolewek i jeżeli w tym roku po wymianie nic się nie zmieni to też myslę nad przejściem nad jakimś Totalem czy Elfem. Mayoris myslisz że lepszy dla silnika będzie olej za 200 zł i wymieniany co 30 tys km ( o 50 tys to nawet nie myslę :lol: ), czy olej za 90 zł wymieniany co 10 tys?

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 lip 2017, 22:19 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.07.2017
Posty: 3
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: kujawsko-pomorski
Zapytałem z czystej ciekawości o te 50000 i jak to się ma właściwie do samego oleju, bo właśnie taką informację zobaczyłem na opakowaniu, chociaż na stronie tego samego producenta sami zalecają zmianę przy maksimum 20000.

Przeczytałem temat od góry do dołu i tylko raz, aż do dzisiaj pada stwierdzenie, że sam olej nie jest aż tak ważny, jak częstotliwość jego wymiany.

Wielokrotnie tutaj pada nazwa Liqui Moly jako jednego z kilku polecanych olejów i patrząc na ceny u siebie stwierdziłem, że nawet jakbym miał wymieniać co 10000, to różnica nie jest tak straszna I ostatecznie zdecydowałem się na lepszy olej, bo może nie jest to Ferrari, ale to moje auto i może zachodzi radzą gorzej jak ople i alarm się włącza czasem bez powodu, ale przy mojej jeździe planuje wymieniać olej dwa razy do roku i te 200 zł różnicy w skali roku nie wydaje mi się czymś strasznym przy wydatkach na paliwo rzędu 10 000zł rocznie, ubezpieczeniu i I innych opłatach. Dlaczego akurat oszczędzać na najważniejszym, co również przełoży się na bezawaryjną I oszczędną jazdę?


Stąd mam pytanie, czy jeszcze lepszy będzie jakiś pełny syntetyk? Czy jakiś lepszy olej zrobi różnice?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 lip 2017, 05:52 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Temat jest głębszy i mozna poczytać sobie w sieci czym się róznią oleje typu Full syntetic od olejów HC (hydrokrakowane). Teraz te oleje są produkowane na tak wysokim poziomie, że nie odbiegają parametrami od typowych Full syntetyków. Druga sprawa jest taka, że w PL dopuszcza się nazewnictwo takich olejów HC jako Full Syntetyk, czyli jeżeli widzisz że na flaszce oleju za 100zł/5L widnieje napis Full syntetyk, to najczęściej jest to olej HC. Typowe syntetyki sporo kosztują i ceny niekiedy oscylują pod 200zł i ponad. Po krótce, oleje o lepkościach 5W30, 5W40 to na ogół Full Syntetyki lub HC, a oleje 10W40 to tzw. półsyntetyki ( chociaż też nie zawsze) i te bym sobie darował. Czy kupisz dobry olej HC czy Full Syntetyk to róznicy nie odczujesz, bo każdy z tych produktów do pewnego przebiegu będzie dbał o silnik i trzymał parametry. Najważniejsze żeby kupować olej nie podrabiany i sprawdzonego producenta np. Liqui moly, Motul, Valvoline, Millers, Penrite a z tańszych Specol, Elf, Total czy Shell. Jest opinia że pewniej jest kupować oleje nie rozlewane w PL, bo zmniejsza to ryzyko podróbek. Zobacz, że kiedyś ludzie lali tanie oleje półsyntetyczne i jeżdzili po 500 tys km, a silniki im się nie rozleciały :wink:

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 lip 2017, 13:02 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 386
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Mayoris napisał(a):
bo może nie jest to Ferrari, ale to moje auto i może zachodzi radzą gorzej jak ople i alarm się włącza czasem bez powodu, ale przy mojej jeździe planuje wymieniać olej dwa razy do roku

no bardzo dobrze, że o autko chcesz dbać, szkoda tylko że niemiec tak nie dbał przez minione lata
Lej tego Liqui Moly co 10k a niech inne Mazdy zazdroszcza traktowania <spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 lip 2017, 06:41 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Tomek napisał(a):
Dexelia to A5, wspomniany Shell A3/B4 - jest trochę "cięższy", ale można lać. Na cenę tylko zwróć uwagę, bo z tego co kiedyś widziałem to na stacjach Shella ich produkty są dużo droższe niż w innych miejscach.


Ostatnio jak wracałem z wakacji to na stacji Shell'a 1L oleju 5W30 kosztował ok. 70 zł. Cena mnie delikatnie zszokowała :-P

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 lip 2017, 17:28 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 15.12.2014
Posty: 147
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: śląski
Siemano,
Właśnie przyszedł do mnie mazdowy 5w30 z jparts - co ciekawe produkcji TOTAL'a.
Mieliscie z nim jakąś styczność? Jak dotąd zalewalem wyłącznie Dexelia i taka też przy zamówieniu dostawałem... No i czuję mały opór przed zmianą :s :D

Jakie opinie?
Obrazek

Wysłane z mojego X2_Soul_Xtreme przy użyciu Tapatalka

edit

viewtopic.php?p=19130#p19130

Cytuj:
Co ciekawe, pewnie nie wszyscy o tym wiedzą, że producentem oleju dla mazdy jest „TOTAL”.


:O

No a panikę sieję, bo ogólnie to niewiele wynaleźć w sieci o tym umiem - wszędzie tylko Dexelia...

edit2:
W sumie to poprzednie opakowanie jeszcze mam w bagażniku i sprawdzę co na tyle etykiety było. Front na pewno jest inny...

edit3:
Dobra nie było tematu :D po lewej (góry) stary, po prawej (dół) nowy
Obrazek
Obrazek

Oba z logo TOTALa <oczy> :mur: :facepalm:

_________________

│ :: dexterxx.pl ─ Kontakt ─ O mnie ─ Blog

───
Obrazek
───
dostałem warna za to, że linkowałem "dexterxx.pl", mimo, że nie zarabiam na reklamach ani seo.
Znowu linkowanie do motostat oblepionego reklamami jest całkowicie w porządku.... (-.-')


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 532 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 18  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.