Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 13:35

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 532 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 18  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 13 cze 2016, 07:47 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
martin6230i napisał(a):
dodam że posiadam olej Valvoline 10w-40 i waham się czy będzie odpowiedni.


Nie. Lepkość 10w40 to nie jest najlepsze rozwiązanie.

Brodam6 napisał(a):
Zobacz co mas na korku napisane


Nic nie ma.

Brodam6 napisał(a):
do beny polecam sypower 5w40


Ale kolega ma diesla...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 cze 2016, 21:20 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 30.05.2016
Posty: 103
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: zagranica
ZBANOWANY!
U jest napisane 1 :-P ,a to do dizla nie ma 5w40


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 cze 2016, 08:15 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.06.2016
Posty: 4
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Witam, szukam oleju do mojej mazdy. 2003r, 2.0 benzyna 141km
dzieki temu tematowi zawęziłem wybór do tych trzech, i teraz pytanie który bedzie lepiej pasowac, i czy moze jednak jakis inny?

http://www.kolegaberlin.pl/product-pol- ... -5-1-.html

http://www.kolegaberlin.pl/product-pol- ... -5-1-.html

http://www.kolegaberlin.pl/product-pol- ... 40-5L.html


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 17 cze 2016, 08:25 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Czym kierowałeś się w linkowaniu tych produktów? Podesłałeś dwa oleje 5w40 i jeden 10w40... Masz jakiś problem z konsumpcją oleju w swoim silniku?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 cze 2016, 08:31 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.06.2016
Posty: 4
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
ostatnim sie zasugerowalem, przyznaje dedykowaniem do mazd. a te dwa to 'standard' chyba, dlatego. nie mam problemu z konsumpcja oleju


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 17 cze 2016, 09:03 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Jeśli nie masz problemu z poborem oleju to wlałbym olej w lepkości 5w30 ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 cze 2016, 10:01 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.06.2016
Posty: 4
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
wiem, że teraz jest na motulu, tylko nie wiem na jakim dokładnie.
Myślisz, żeby dalej lać motula
http://www.kolegaberlin.pl/product-pol- ... 30-5L.html
czy elf bedzie lepszy?
http://www.kolegaberlin.pl/product-pol- ... -5-1-.html


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 cze 2016, 10:28 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 30.05.2016
Posty: 103
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: zagranica
ZBANOWANY!
A jakby mial problem z konsumcjia to co czarodziej poleci .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 cze 2016, 18:28 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Jak jest problem z konsumpcja to można spróbować zalać ciut bardziej lepki, czyli 5W40 zamiast 5W30. Może to problemu zbytnio nie rozwiązuje, ale zawsze ograniczy trochę przepalanie i częstotliwość dolewek. Najodpowiedniejszą lepkością pozostaje jednak 5W30.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 cze 2016, 11:43 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.06.2016
Posty: 2
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Witam

Na wstępie przepraszam jeśli przeoczyłem wątek na forum lub część odpowiedzi do tego tematu ale mam problem z doborem oleju do mojej Mazdy 1.8 benzyna+lpg.
Do tej pory z tego co wiem mazda jeździła na GTX 10w40 i Magnatecu 10w40 castrola, teraz przymierzam się do wymiany oleju i filterka. Co polecacie? Zastanawiałem się nad jakimś syntem 5w30 ale wolę się poradzić forumowiczów no i oczywiście poza pomocą z wyborem oleju proszę również o polecenie dobrego filterka.

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 19 cze 2016, 13:13 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
sogg31, przeczytaj tematy olejowe na forum. Wiele razy pisałem o olejach 10w40 w silnikach MZR i o tym co można zrobić żeby iść krok na przód z nową zmianą ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 cze 2016, 23:12 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.06.2016
Posty: 2
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Tomek wielkie dzięki :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 cze 2016, 07:34 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.06.2016
Posty: 4
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Witam wszystkich

Jestem od niedawna szczęśliwym posiadaczem M6 2007 2.0 CiTD z Dpf i muszę między innymi wymienić olej.

Szukałem, nie znalazłem dlatego zapytuję

Jaki olej przy przebiegu ok 300kkm? Proszę o propozycje ze średniej i najwyższej półki, nie chcę oszczędzać :)


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 28 cze 2016, 09:26 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
r1nzl3r, na jakim oleju obecnie jeździsz? Masz jakieś problemy z poborem?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 cze 2016, 15:38 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.06.2016
Posty: 4
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Nie mam pojęcia jaki jest teraz olej ale auto było regularnie serwisowane w Niemczech w aso Mazdy więc zakładam że taki jak powinien być ;) (danych serwisowych szczegółowych nie posiadam)

Podobnie z drugim pytaniem - mam ją krótko ale silnik wygląda na czysty więc raczej nie pije...

Jeśli będzie trzeba wypłukać silnik - proszę o namiary czym


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 cze 2016, 16:23 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.06.2016
Posty: 3
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Przeszukałem forum, ale nie znalazłem odpowiedzi mnie satysfakcjonującej :-P
Szykuje sie do wymiany oleju. Ostatnio wlany przez mechaników Castrol Magnatec 5W40. Z tego co wyczytałem najlepiej zalać 5W30. Stąd teraz pytanie, czy muszę robić ewentualne płukanie silnika? Jeśli tak to czego użyć?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 cze 2016, 18:29 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
r1nzl3r napisał(a):
Nie mam pojęcia jaki jest teraz olej ale auto było regularnie serwisowane w Niemczech w aso Mazdy więc zakładam że taki jak powinien być ;) (danych serwisowych szczegółowych nie posiadam)

Podobnie z drugim pytaniem - mam ją krótko ale silnik wygląda na czysty więc raczej nie pije...

Jeśli będzie trzeba wypłukać silnik - proszę o namiary czym


To że w książce są wpisane okresowe wymiany w jakimś Niemieckim ASO nic nie oznacza. Teraz takie książki w internecie mozna kupić. Dla przykładu Ci powiem że parę tygodni temu mój ojciec nabył M3, gdzie w książce ostatni wpis w tamtym roku z przebiegiem 71 tys km, a ojciec ma na liczniku 69 tys km :lol: Oczywiście sprzedający deklaruje że nic nie kręcone. To że silnik czysty tez nic nie oznacza ( już pomijam mycie), bo mój nie ma żadnych wycieków a przepala 1L/1000 km. Po prostu jak masz zapieczone lub zuzyte pierscienie, albo uszczelniacze do wymiany to olej bedzie znikał a silnik suchutki. Musisz prześledzić jak to wygląda po dystansie powiedzmy 1000 km.

rafste1983 podobna kwestia. Jak silnik nic nie bierze to można przejść na 5W30 i wcześniej zalać dobrą płukankę, ale bardziej z tego względu że wczesniej był Castrol. Jak coś przepala to można lać 5W40. Ja pomykam na tej lepkości i nie zauwazyłem gorszego odpalania zimą czy większego zuzycia paliwa w stosunku do ELF'a SXR 5W30. Rozpiętośc cen jeśli chodzi o oleje jest tak duża, że może lepiej napisz w jakiej kwocie by Cię interesował produkt?

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 cze 2016, 19:02 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.06.2016
Posty: 3
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
krzysiek1980 napisał(a):
rafste1983 podobna kwestia. Jak silnik nic nie bierze to można przejść na 5W30 i wcześniej zalać dobrą płukankę, ale bardziej z tego względu że wczesniej był Castrol. Jak coś przepala to można lać 5W40. Ja pomykam na tej lepkości i nie zauwazyłem gorszego odpalania zimą czy większego zuzycia paliwa w stosunku do ELF'a SXR 5W30. Rozpiętośc cen jeśli chodzi o oleje jest tak duża, że może lepiej napisz w jakiej kwocie by Cię interesował produkt?

Nie sądzę żeby brał olej. Od ostatniej wymiany minęło dość dużo kilometrów a dolewek nie było.
Olej raczej dedykowany Mazdy. Chodziło mi bardziej czym zrobić taką płukankę? :-) Konkretny produkt z instrukcją użytkowania <spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 cze 2016, 19:31 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Coś znanych producentów np. Penrite engine Flush, Millers Engine flush, Motul, Valvoline czy Liqui Moly. Wszystkie te płukanki są bezpieczne dla uszczelnień. Zasada jest na ogoł taka sama. Na rozgrzany silnik wlewasz płukankę, odpalasz na 10-15 minut i na wolnych obrotach ma sobie tak pyrkać, po czym spuszczasz olej i zalewasz nowym. To tyle jeśli chodzi o instrukcję, którą zresztą masz na każdym opakowaniu :wink: Za Dexalię płacisz praktycznie za znaczek, bo ten sam olej to ELF SXR 5W30 i rozlewane są przez ten sam koncern. Porównaj karty obu produktów.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 cze 2016, 19:59 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.06.2016
Posty: 3
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Super. Dzięki za informację. Na pewno będzie łatwiej :-)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 cze 2016, 20:16 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.06.2016
Posty: 4
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
A czy ja cos wspomnialem o ksiazce serwisowej? Wydruk (bogaty) historii wzialem z aso w polsce i to byl jeden z powodow dla ktorego kupilem ten samochod. Z calym szacunkiem, duby smalone o ksiazkach z netu, naprawianych przebiegach i mytych silnikach prosze zachowac, nie urodzilem sie wczoraj
Jutro mam umowioną wizyte u mechanika, olej wymieniam przy okazji kilku innych robót przy silniku i bylbym wdzieczny za skupienie sie na konkretnej odpowiedzi na konktretne pytanie, postawione wczesniej.
Jaki olej najlepszy przy takim przebiegu, jaka płukanka jeśli konieczna i jak nadmienilem interesuje mnie jakość oleju, dopiero potem cena


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 cze 2016, 05:16 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Po pierwsze nikt Cię nie zna, a ludzie różnie podchodzą do zakupu auta i innych czynności które należy wykonać na pierwszy ogień. Napisałeś żeby dać sobie na wstrzymanie, bo nie urodziłeś się wczoraj a stwierdzasz że silnik oleju nie bierze bo jest czysty? Co ma jedno do drugiego? Branie oleju nie oznacza tylko wycieków. Przebieg nie ma nic wspólnego z doborem oleju, bo te czasy się już skończyly że po pewnym przebiegu zalewa się minerał. Jeżeli kondycja silnika jest ok., to lejesz taki olej jaki zaleca producent ( parametry) i pełny syntetyk. Tutaj zapytałem o cenę bo możesz zalać tez dość porządny olej za powiedzmy 110zł/ 5L tzw. hydrokrak i zmieniać go co 8-10 tys km, a możesz zalać full syntetyk za 200zł/5L, gdzie parametry będą ciut lepsze i dłużej będzie trzymał swoje właściwości. Są tez oleje klasy premium, gdzie za np. Royal Purple zapłacisz ponad 300zł/5L. W każdej ofercie producentów znajdziesz odpowiedni olej. Normy podane przez producenta to 5W30, B1/B5 o niskiej zawartości popiołów C1/C4 dla silnikow z DPF, gdzie Tomek ( Nasz forumowy ekspert od olejów) kiedyś napisał że najlepszym wyborem jest C2. Jeżeli kasa nie gra roli pogadaj z Nim lub napisz na konto Czarne Paliwo, bo kolega ma w ofercie porządne oleje. Płukanka mile widziana i już podałem przykłady wyżej.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 lip 2016, 22:15 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.07.2016
Posty: 1
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Czesc wszystkim,
Nowy na forum.
Krotko opisze: sprowadzilem Mazde 6 2.0 2009 benzyna 117km z pelna ksiazka serwisowa, sprawdzilem autko w ASO z potwierdzeniem zgodnosci. W Polsce zmienilem olej na Castrol 5w30 po przejechaniu 5 tys zauwazylem ze znika olej.
Pytanie zly olej , czy inny problem 1 litr na 1000km. Zero dymku z ruru przy zimnym rozruchu, kompresja cylindrow wporzadku, zero spadku mocy ,zero wyciekow. Licze na wasza pomoc. Teraz mam 10tys od wymiany :) po dolewce 2 litrow jakies sugestie.
Dzieki :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 lip 2016, 05:39 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Castrol to nie jest najlepszy wybór, więc nastepnym razem zrób płukankę i zmień na inny. Tutaj masz całe spektrum mozliwości od tańszych HC po pełne syntetyki klasy premium. Wszystko zależy ile chcesz wydać. Druga kwestia to pobór oleju i tutaj trochę uściślij, bo najpierw podajesz wartość 1L/1000 km a później że przejechałeś od wymiany 10 tys i dolałeś 2L? W drugim przypadku daje to 0,2L/1000 więc tragedii nie ma i może byc spowodowane syfem w silniku czy po prostu zalaniem takiego a nie innego oleju. Nieraz też czytałem jak to na oleju marki X komuś znikał, a po zmianie na Y już przez cały interwał dolewki nie były konieczne. Gdyby nadal po zmianie nic się nie poprawiło, to można zalać ciut bardziej lepki 5W40. Może też być że któryś pierścień przepuszcza olej czy do wymiany same uszczelniacze. Wykręć świece i zobacz które są czarne i mają nagar. Przy dobrym spalaniu świeca powinna mieć kolor taki kawowy.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 lip 2016, 19:27 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.07.2016
Posty: 1
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: pomorski
Witam.
Jestem tu nowy i chciał bym się zapytać jakiego oleju użyć w mojej "Madzi" :D
Posiadam Mazdę 6 z 2003r. 2.0l Diesel 136km. Aktualnie jest zalany Castrol EDGE 5W-30 C3 FULLI SYTNTHETICK.
Ogólnie auto po regeneracji turbiny, dwumasa, niestety też po wymianie tłoku, panewek, pierścieni, uszczelki pod głowicą i oczywiście oleju.
W najbliższym czasie zjeżdżam moją "Madzią" do PL i zbliża się wymiana OLEJU. Jakiego oleju użyć?
Ps:Zacząłem moja przygodę z Mazdą w listopadzie 2015r. Jestem młodym człowiek (20 lat), i pytam bo kto pyta to podobno nie błądzi :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 lip 2016, 19:52 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.07.2015
Posty: 10
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Po roku czasu z połowy stanu oleju spadł mi poniżej minimum. Do wymiany oleju zostało mi okolo 5 tys km, kupiłem samochód rok temu i niestety nie widziałem jaki olej był wcześniej lany, mechanik stwierdził że Castrol (nie wiem jak) i wlał mi 10w40 Vavoline, z racji tego że mam już go mało zastanawiam się nad wcześniejszą zmianą i tu pytanie do was na jaki ? Myślę na DEXELIA 5W30, czy może nie warto wracać do tej lepkości? Przejechane mam około 275 tys km a moja Madzie to Mazda 2002 2,0 Benzyna.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 lip 2016, 20:45 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Paff Jeżeli już silnik ci bierze olej to nie ma sensu przechodzić na 5W30, bo po prostu będzie Ci go brał jeszcze więcej. Zrób płukankę i zastąp 10W40 olejem 5W40 dobrym jakościowo. Jeżeli nie chcesz wydawac sporo kasy i kupowac oleje typu premium, to kup sobie np. Valvoline Maxlife czy Synpower 5w40. Możesz też zastosować inne marki typu Motul ( uwaga na podróbki), Penrite, Millers czy Liqui Moly. Castroli, Lotosów, Orlenów itp. raczej bym nie kupował. Yankess jeśli masz DPF stosuj oleje z normą C2/C3 5W30 i tak jak kolega wyżej dobrych marek. Na ogół unika się olejów które są bardzo popularne na rynku i często podrabiane.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 lip 2016, 21:05 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.07.2015
Posty: 10
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
krzysiek1980 napisał(a):
Paff Jeżeli już silnik ci bierze olej to nie ma sensu przechodzić na 5W30, bo po prostu będzie Ci go brał jeszcze więcej. Zrób płukankę i zastąp 10W40 olejem 5W40 dobrym jakościowo. Jeżeli nie chcesz wydawac sporo kasy i kupowac oleje typu premium, to kup sobie np. Valvoline Maxlife czy Synpower 5w40. Możesz też zastosować inne marki typu Motul ( uwaga na podróbki), Penrite, Millers czy Liqui Moly. Castroli, Lotosów, Orlenów itp. raczej bym nie kupował. Yankess jeśli masz DPF stosuj oleje z normą C2/C3 5W30 i tak jak kolega wyżej dobrych marek. Na ogół unika się olejów które są bardzo popularne na rynku i często podrabiane.


Czytałem wiele opinie na temat tego że w takim "starym" samochodzie płukanka może rozszczelnić silnik i raczej zalecają lanie tego samego oleju czyli w tym wypadku 10w40. Osobiście już zgłupiałem od tego wszystkiego, i nie wiem za bardzo co zrobić. Z jednej strony czasami wydaje mi się że silnik ma mniej mocy po zalaniu tego 10w40 w porównaniu z tym co było na początku. Z drugiej strony w tym roku wymieniłem już sprzęgło, teraz wysprzęglnik i nie za bardzo chciałbym wymieniać silnik przez olej. Myślisz że wlanie ponownie 10w40 może zaszkodzić? Naprawdę warto wlać 5w40. Prosiłbym o konkretne olejem raczej nie oszczędzam na samochodzie, bo jest moim oczkiem w głowie ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 lip 2016, 05:45 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
To wszystko są mity powtarzane przez starych mechaników. Jesli byś miał 25 letni samochód który ma nabite z 500 tys i jeżdził większośc czasu na mineralnym, to jeszcze mozna by się było zastanowić nad sensem przechodzenia na full syntetyk o mniejszej lepkości i stosowanie płukanek, natomiast przy takim silniku tylko mu wyjdzie na zdrowie. 5W40 w stosunku do 10W40 ma lepszą pompowalnośc i niższą temp. krzepnięcia, dzięki czemu zimą nawet w większe mrozy spokojnie odpalasz samochód a nie musisz kręcić i olej szybciej dociera do elementów smarowania. Lepkość letnia jest taka sama w obu przypadkach, więc ja nie widzę żadnego plusa dla stosowania 10W40. Pomijając fakt że na ogół to sporo gorsze jakościowo oleje. Dodatkowo płukanka w skrajnych przypadkach może pomóc nawet odblokować zapieczone pierścienie i usunie Ci syfy zalegające w silniku po starym oleju. Powiem Ci z własnego przykładu. Kupiłem auto i była zalana prawdopodobnie Dexalia 5W30, ale zmieniłem olej na ELF SXR 5W30. Przez 1 tys km silnik przepalił mi 1L oliwy, ale im bardziej robilo się ciepło i z upływem km. ten pobór się zwiększał, aż po 4 tys km średnia mi wyszła ok. 2L/1000 km. Powiedziałem sibie dość i że coś z tym muszę zrobić. Porozmawiałem z forumowym Tomkiem, przeczytałem chyba wszystko w necie :lol: i obdzwoniłem jeszcze z 10 innych mechaników. Ciekawostka, na 10 mechaników tylko jeden mi polecił płukankę, bo reszta mówiła o rozszczelnieniach, wyciekach i większej konsumpcji. Kompletne bzdury. Po 4 tys km. zmieniłem olej na Penrite HPR 5W40 + płukanka Penrite. Po tym zabiegu olej mi już znikał w ilości 1L/1000 przez cały okres między wymianami. Pewnie bym pozostał przy Penrite, no ale cena 165zł/5L i jednak dość spory pobór spowodował że postanowiłem przejść na coś tańszego. Tydzień temu po zrobieniu w roku ok. 6 tys km ( mało jeżdżę, praca na miejscu) zalałem płukankę Liqui moly Pro Line i olej Valvoline Maxlife 5W40. Za wcześnie na wnioski, ale na pewno napiszę na forum czym to poskutkowało. Liczę na jeszcze większy spadek konsumpcji, a jeżeli nie to wrócę do Penrite. Tak więc widzisz, że w ciągu 10 tys km zrobiłem 2 płukanki i absolutnie nic się nie rozszczelniło, ale silnik pracuje dużo ładniej i olej pozostaje przez kilka tys klarowny. Poczytaj w necie posty ludzi co stosowali płukanki i są bardzo zadowoleni. Musisz jedynie pamiętać żeby kupować markowe produkty, a nie jakieś płukanki marketowe. Te markowe są bezpieczne dla uszczelnień, bo te najtańsze marketowe mogą być na bazie rozpuszczalników i takich unikamy. Tu masz podobny problem:
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=13837

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 lip 2016, 06:45 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.07.2015
Posty: 10
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
krzysiek1980 napisał(a):
To wszystko są mity powtarzane przez starych mechaników. Jesli byś miał 25 letni samochód który ma nabite z 500 tys i jeżdził większośc czasu na mineralnym, to jeszcze mozna by się było zastanowić nad sensem przechodzenia na full syntetyk o mniejszej lepkości i stosowanie płukanek, natomiast przy takim silniku tylko mu wyjdzie na zdrowie. 5W40 w stosunku do 10W40 ma lepszą pompowalnośc i niższą temp. krzepnięcia, dzięki czemu zimą nawet w większe mrozy spokojnie odpalasz samochód a nie musisz kręcić i olej szybciej dociera do elementów smarowania. Lepkość letnia jest taka sama w obu przypadkach, więc ja nie widzę żadnego plusa dla stosowania 10W40. Pomijając fakt że na ogół to sporo gorsze jakościowo oleje. Dodatkowo płukanka w skrajnych przypadkach może pomóc nawet odblokować zapieczone pierścienie i usunie Ci syfy zalegające w silniku po starym oleju. Powiem Ci z własnego przykładu. Kupiłem auto i była zalana prawdopodobnie Dexalia 5W30, ale zmieniłem olej na ELF SXR 5W30. Przez 1 tys km silnik przepalił mi 1L oliwy, ale im bardziej robilo się ciepło i z upływem km. ten pobór się zwiększał, aż po 4 tys km średnia mi wyszła ok. 2L/1000 km. Powiedziałem sibie dość i że coś z tym muszę zrobić. Porozmawiałem z forumowym Tomkiem, przeczytałem chyba wszystko w necie :lol: i obdzwoniłem jeszcze z 10 innych mechaników. Ciekawostka, na 10 mechaników tylko jeden mi polecił płukankę, bo reszta mówiła o rozszczelnieniach, wyciekach i większej konsumpcji. Kompletne bzdury. Po 4 tys km. zmieniłem olej na Penrite HPR 5W40 + płukanka Penrite. Po tym zabiegu olej mi już znikał w ilości 1L/1000 przez cały okres między wymianami. Pewnie bym pozostał przy Penrite, no ale cena 165zł/5L i jednak dość spory pobór spowodował że postanowiłem przejść na coś tańszego. Tydzień temu po zrobieniu w roku ok. 6 tys km ( mało jeżdżę, praca na miejscu) zalałem płukankę Liqui moly Pro Line i olej Valvoline Maxlife 5W40. Za wcześnie na wnioski, ale na pewno napiszę na forum czym to poskutkowało. Liczę na jeszcze większy spadek konsumpcji, a jeżeli nie to wrócę do Penrite. Tak więc widzisz, że w ciągu 10 tys km zrobiłem 2 płukanki i absolutnie nic się nie rozszczelniło, ale silnik pracuje dużo ładniej i olej pozostaje przez kilka tys klarowny. Poczytaj w necie posty ludzi co stosowali płukanki i są bardzo zadowoleni. Musisz jedynie pamiętać żeby kupować markowe produkty, a nie jakieś płukanki marketowe. Te markowe są bezpieczne dla uszczelnień, bo te najtańsze marketowe mogą być na bazie rozpuszczalników i takich unikamy. Tu masz podobny problem:
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=13837

Chyba mnie namówiłeś, i teraz pytanie czy dolać porpostu do tego co mam teraz i poczekać do wymiany oleju, czy zrobić wszystko od razu. Nie ukrywam że nie mam tu zaufanego mechanika a stan oleju mam poniżej minimum... Generalnie silnik pracuje bardzo cicho i równo. A szczerze boje się oddać do jakiegoś magika który może zwyczajnie mnie oszukać. A do mechanika który robi mi cały czas samochód i jestem zadowolony mam ponad 200 km i będę za około 2 tyg ale boje się że teraz mam ten stan poniżej min i mogę coś uszkodzić ...

PS może mógłbyś mi i tu pomóc : viewtopic.php?f=85&t=3083. ?:)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 532 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 18  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.