Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 13:21

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 20 lip 2020, 13:52 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.11.2019
Posty: 6
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: zachodniopomorski
Witam,

Mam problem ze spalaniem w swojej mazdzie 6 GG 2006r 2.0 diesel 143KM.
Otóż przeważnie wyświetlacz nad radiem pokazuje dobre spalanie, tj. około 6 litrów na 6 biegu jadąc ok. 110km/h. Czasami jednak staje się tak, że autem delikatnie szarpnie i spalanie wg. komputera drastycznie wzrasta nawet o 3-5 litrów. Dzieje się tak niezależnie od stylu jazdy. Czy macie może jakieś pomysły?

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 21 lip 2020, 13:06 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 618
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Mówisz o spalaniu chwilowym czy średnim? Od czego uwarunkowane jest szarpnięcie ? Oraz w jakim miejscu jest wyczuwalne ?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 lip 2020, 20:18 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.11.2019
Posty: 6
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: zachodniopomorski
Mówię o spalaniu chwilowym jadąc jednostajnym ruchem. Szarpnięcie jest wyczuwalne na równej drodze, gdy jadę równo (nie zwalniając ani nie przyspieszając). Czuć delikatne szarpnięcie i w tym momencie wg komputera wzrasta spalanie. Nie zauważyłem, aby auto kopciło albo wykazywało jakieś inne dziwne objawy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 lip 2020, 21:07 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Czy ma to związek z cyklami włączania sprężarki klimy? Może stawia tak duży opór że zwiększa spalanie?
Pytanie czy to jest cyklicznie czy trwa aż do zgaszenia silnika?

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 lip 2020, 09:53 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.11.2019
Posty: 6
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: zachodniopomorski
Wydaje mi się, że nie jest to zależne od klimy, bo bywa tak, że klima śmiga, spalanie jest normalne i dopiero po kilkunastu/kilkudziesięciu kilometrach wzrasta. A rzeczywiście, potrafi skoczyć spalanie do góry i po jakimś czasie wrócić do normy. Wtedy nawet nie odczuwam kiedy, nie ma żadnego szarpnięcia itd. Błędów żadnych nie ma.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 23 lip 2020, 10:42 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
A przez jaki okres jest to podwyższone spalanie?
Spalanie wzrasta tylko na rozgrzanym silniku?
Masz DFPa?
Jaki przebieg?

Może DPF jest mocno "przytkany" i często włącza się dopalanie.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 lip 2020, 14:53 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.11.2019
Posty: 6
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: zachodniopomorski
Nie ma stałego czasu jaki trwa takie podwyższone spalanie. Czasem jest to dłuższy okres a czasem po kilku kilometrach mija. Dzieje się tak zarówno na rozgrzanym, jak i zimnym silniku.
DPFa mam, był już ogarniany bo wykazywał oznaki przytkania i od prawie roku nie mam z nim żadnych problemów.
Mazda ma już prawie 350 tysięcy kilometrów. Trochę nalatała, większość po trasie i nie widać po niej jakoś zmęczenia. :D


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 25 lip 2020, 20:45 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 618
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Zawsze możesz sprawdzić sprzęgło klimy oraz alternatora ;) może po prostu jest gdzieś uszkodzone i przy załączeniu stawia większy opór.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 lip 2020, 22:12 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.11.2019
Posty: 6
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: zachodniopomorski
Z braku innych pomysłów postaram się to sprawdzić. Da radę sprawdzić to samemu, jakieś luzy czy cos, czy prowadzić do mechanika?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.