Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 10:33

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 22 sty 2014, 23:54 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.01.2014
Posty: 6
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
U mnie problem jest nastepujacy.
Odpalam , jezdze i wszystko jest ok do momentu nagrzania silnika.
Gdy sie nagrzeje lampka zaczyna mi sie swiecic przy hamowaniu i na wolnych obrotach...
Czy ktos mial podobny problem badz spotkal sie z podobnym problemem ?
Chcialbym tylko dodac ze niedawno wymieniali mi uszczelke pod glowica, problem ten wystepowal przed jak i po naprawie.
Mazda 2.0 disel


Ostatnio edytowano N, 26 sty 2014, 01:51 przez TOMASZ, łącznie edytowano 2 razy
Wydzieliłem do nowego wątku oraz poprawiłem tytuł.


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 23 sty 2014, 00:27 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Piszesz, że kontrolka Ci się świeci, ale jak? Domyślam się, że oleju?
Czy podczas wymiany podkładek wyczyścili Ci "smoka"? Bo przedmuchane uszczelki to skutek zapchanego "smoka" nie przyczyna...

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 23 sty 2014, 01:09 
Avatar użytkownika
Firma
Offline
Od: 02.01.2014
Posty: 40
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
dawidekkkkk napisał(a):
Gdy sie nagrzeje lampka zaczyna mi sie swiecic przy hamowaniu i na wolnych obrotach..
Moze byc to wina smoka olejowego w misce , czujnika cisnienia w bloku ,pompy olejowej lub zlego filtra oleju . Proponuje zwalic miske i sprawdzic sitko smoka ( to i tak trzeba zrobic po wymianie uszczelek wtryskow ) . Zakladam ze olej na bagnecie jest full , przy przedmuchach silnik "lyka" dosc sporo ....

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 23 sty 2014, 07:52 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.01.2014
Posty: 6
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Tak chodzilo mi o kontrolke oleju.
Nie wiem czy czyscili smoka, zapewne nie.
Olej i filtr nowy po naprawie glowicy...


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 25 sty 2014, 20:45 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.01.2014
Posty: 6
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
i ..uj strzelił
dziś jezdzac po miescie , zrobilem ok 15km
ruszajac ze swiatel silnik wkrecil sie na obroty i dym z rury, gosc ruszajacy za mna zapewne nie widzial i nie bedzie widzial wiecej takiej "racy dymnej"
samochod odrazu na pobocze , silnik nie pali. Pod maska prłno oleju , korek oleju zakrecony , ale bagnet oleju wysunięty...

Jestem tym bardziej zły ze tydzien temu robiona była uszczelka pod głowicą...
znajomy mowil ze może to być wina turbiny?? regenerowałem ja 4miesiace temu...

ktoś coś wie , pomoże ??


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 25 sty 2014, 21:01 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 03.09.2013
Posty: 172
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: warmińsko-mazurski
Jaksaauto napisał(a):
Moze byc to wina smoka olejowego w misce ........ Proponuje zwalic miske i sprawdzic sitko smoka ( to i tak trzeba zrobic po wymianie uszczelek wtryskow ) .....


dawidekkkkk napisał(a):
Nie wiem czy czyscili smoka, zapewne nie.



No to już chyba sam sobie odpowiedziałeś :>

_________________
"Cza­sem trze­ba długo iść, aby dojść do siebie..."


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 25 sty 2014, 21:03 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Napisz Proszę jaki masz przebieg.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 26 sty 2014, 01:50 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.01.2014
Posty: 6
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Przebieg to ok 140tys km
Autko mam juz 3 lata i przebieg wydaje mi sie byc rzeczywisty.
Serwis, wpisy do 2008r


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 26 sty 2014, 02:22 
Avatar użytkownika
Firma
Offline
Od: 02.01.2014
Posty: 40
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
No to pecha masz , silnik dostaje obrotow zawsze gdy zaciągnie olej nad tloki , czesto dzieje sie to w rocznikach po 2005 z DPF gdzie przybywa oleju w misce no i jest go za duzo ,w przedlifcie zaciaga z coolera gdy turbo napompuje tam towaru . Jak znam te motory to silnik juz masz zatarty chyba ze masz szczescie i padniesz tylko na wtryski bo one dostaja najszybciej ....

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 26 sty 2014, 14:42 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.01.2014
Posty: 10
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Mam takie pytanko, czy jest prawdą że zapycha się sitko od smoka oleju w misce i trzeba je czyścić co 60 tys km. Aktualnie rodzinna 6 ma 182 tys przebiegu. Silnik 2.0 143km


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 26 sty 2014, 15:09 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tak, prawdą jest ze smok olejowy zatyka się co w konsekwencji prowadzi do remontu silnika (4-9tys zł ).
Poprzez stare miedziane wypalone podkładki pod wtryskami w głowicy, spaliny i wysokie ciśnienie spalin spala/koksuje olej w postaci granulek, i to one zatykaja smok.


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 26 sty 2014, 20:02 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Dawidekkkkk ten przebieg to jakiś podejrzany...
Wpisy w książce do 2008 roku piszesz, czyli pierwszy właściciel miał Mazdę 2-3 lata, zrobił nią 120-240 tys i sprzedał. Dlaczego tak twierdzę? Bo nikt nie kupuje 2.0 diesela żeby do kościoła nim jeździć. Jak od Niemca to minimum 200.000 pierwszy właściciel zrobił. Książki podrabiają tak, że się nie zorientujesz.
Drugi właściciel pojeździł dwa lata i sprzedał autko. Myślę, że Twoje autko może mieć grubo ponad 240.000. :-(
To są tylko moje domysły ale niestety dość realistyczne...
Niech Twój przypadek będzie dla nas przestrogą. Ja za smok biorę się przy najbliższej wymianie oleju, czyli przy 100.000 km.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 26 sty 2014, 20:07 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Czacha, książka w sens papierowa... to GH miała tylko Książkę Obsługi.. tak? ;)


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 26 sty 2014, 20:16 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
A czy kolega nie ma czasem GG?
W przypadku GH ile miała przebiegu w 2008 roku na ostatnim przeglądzie?

Dodatkowe pytanie: czemy wymieniali Ci uszczelkę pod głowicą w samochodzie z przebiegiem 140.000 km? Toż to nie maluch.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


Ostatnio edytowano N, 26 sty 2014, 20:20 przez Czacha, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 26 sty 2014, 20:17 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
O kurka.... przepraszam :mrgreen: no tak to dział GG/GY :D


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 27 sty 2014, 14:42 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.01.2014
Posty: 6
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
czacha83 napisał(a):
Dawidekkkkk ten przebieg to jakiś podejrzany...
Wpisy w książce do 2008 roku piszesz, czyli pierwszy właściciel miał Mazdę 2-3 lata, zrobił nią 120-240 tys i sprzedał. Dlaczego tak twierdzę? Bo nikt nie kupuje 2.0 diesela żeby do kościoła nim jeździć. Jak od Niemca to minimum 200.000 pierwszy właściciel zrobił. Książki podrabiają tak, że się nie zorientujesz.
Drugi właściciel pojeździł dwa lata i sprzedał autko. Myślę, że Twoje autko może mieć grubo ponad 240.000. :-(
To są tylko moje domysły ale niestety dość realistyczne...
Niech Twój przypadek będzie dla nas przestrogą. Ja za smok biorę się przy najbliższej wymianie oleju, czyli przy 100.000


Przebieg sprawdzony w ksiazce i w systemie salonowym mazdy.
Jak by nie bylo samochod zarejestrowany na babeczke w wieku 56lat a kto jezdzil nie wiadomo.
Jedyna zagadka to 2 brakujace lata i brak wpisow i serwisowania...
Stan zew. Jak i wew. pozwalal mi uwierzyc w rzeczywisty przebieg, chodz wiadomo ze zawsze mozna troche odpicowac przed sprzedaza.
Samochod sciagniety z Wloch.

Dzis znajomy podpowiedzial mi ze przyczyna tego mogla byc zamarznieta odma..
Co o tym sadzicie ?


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 27 sty 2014, 14:54 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Zamarznięta odma tak, ale nie w silnikach Made In Japan.
Grupy GM czyli VW i podobne maja problemy z zamarzajaca odma, tam odpowietrzenie dołu z górą jest wyciągnięte poza silnik.
W naszej mazdzie nie słyszałem, ale łatwo to zobaczyć bo masz tylko jeden przewód na wierzchu.


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 28 sty 2014, 16:35 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.01.2014
Posty: 6
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Nowy dzien , nowe wiadomosci i usmiech na twarzy...
Panowie duzy dramat a problemem okazala sie odma , przymarzla , jednak ostatnie podlaskie mrozy zrobily swoje...silnik juz odpalony , chodzi i wszystko jest ok.
Ciesze sie ze tylko to wyniklo. Zapobiegawczo zlecilem odrazu czyszczenie smoka.
Dziekuje wszystkim za odpowiedzi, pomoc i podtrzymanie na duchu


 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.