Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 07:12

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 27 gru 2019, 19:04 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.09.2016
Posty: 11
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Mazda 6 2.0 D 2004r. Od kilku dni sprzęgło bierze nisko lub normalnie w połowie, losowo...
Ktoś mi podpowiadał że jakiś przewód puchnie i są takie objawy. Może ktoś miał taki przypadek i czy trzeba zmieniać całe sprzęgło?.

_________________
po dawnej 323, potem 626.... po latach wracam do Mazdy...


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 27 gru 2019, 22:56 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 618
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Nocry Jeśli tylko puchnie przewód gumowy to wystarczy go wymienić i odpowietrzyć układ. Patrzyłeś czy nie ma gdzieś wycieku oraz ile płynu hamulcowego jest w zbiorniczku ? Hamulce działają normalnie ? Najlepiej by było wjechać na kanał/podnośnik i obejrzeć przewody.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 gru 2019, 18:24 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Przewód elastyczny i którym mowa, znajduje się w okolicy pod akumulatorem.
Pełno działanie łącznika w instalacji hydraulicznej sprzęgła.

Różnica w działaniu sprzęgła o której mowa w poście autora, można przypisać do tego przewodu ale tylko wtedy kiedy różnice działania można przypisać do warunków atmosferycznych lato zima.

Przewód ten, można sprawdzić pod kątem działania. Tak, zgadza się że lubi puchnąć co może powodować zmianę działania sprzęgła, ale nie aż tyle. Pchnięcie w tym przypadku, powinno być widać gołym okiem.

Do weryfikacji jest oczywiście wysprzeglik,bdzialanie samej łapy wewnątrz (pomaga częste smarowanie), jak również..., i przede wszystkim do przeglądu hydraulika pod kątem wyciek ów szczelności i zapowierzenia układu. Działa on jak hamulcowy, wymiana i odpowietrzanie jest tożsame.

A..., no i jeszcze słynna sciana grodziowa oraz samo mocowanie pedału sprzęgła, lubi pękać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 gru 2019, 22:12 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.09.2016
Posty: 11
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
dziękuję za podpowiedzi. Na początku sprawdzałem zasoby płynów w zbiorniczkach i wszystko idealnie. Wasze podpowiedzi przekażę mechanikowi... może nie będzie potrzeby wymiany wszystkiego co mu przyjdzie do głowy. Po naprawie napiszę co konkretnie si e uszkodziło.

_________________
po dawnej 323, potem 626.... po latach wracam do Mazdy...


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.