Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 10:06

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 7 gru 2019, 20:29 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.08.2018
Posty: 8
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: S
LPG: Tak
Region: pomorski
Panowie, od roku borykam się z falowaniem obrotów. Jak np dojeżdżam do skrzyżowania to auto zaczyna falować w zakresie 500-1200obr czasem zdarzy się że zgaśnie. Dzieje się tak głównie na zimnym silniku. najlepiej widać to na gazie, wtedy są największe wahania, ale na benzynie też są. Jak przejadę kilka km i porządnie zagrzeje silnik, to problem znika całkowicie.Jadąc w korku na 1biegu bez dodawania gazu potrafi delikatnie poszarpywać. Wyczyściłem przepustnice, i później kupiłem druga i założyłem i nic się nie zmieniło. Dodatkowo czyscilem maf sensor,czyscilem także "silnik krokowy", sprawdzona szczelność dolotu, mierzona kompresja (na każdym cylindrze ok11 barów) sprawdzone sondy lambda w ASO, wymienione, kable i świece (i nie ma wypadania zapłonu), brak jakichkolwiek błędów, płyn chłodniczy na maxa. Spotkał się ktoś z czymś takim? Macie jakiś pomysł? Wykorzystałem już wszystkie porady z forum i nic się nie zmieniło

Mazda 6 2.3 pb+lpg 2002r


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 7 gru 2019, 22:26 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 618
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Kuri4n Widzę, że komputer był podpinany kilka razy, były może robione jakieś logi dynamiczne albo sprawdzane błędy? Ja bym pojechał do gazownika bo mi to wygląda na problemy z instalacją LPG.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 gru 2019, 02:55 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 28.04.2019
Posty: 53
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR DISI Turbo (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: MPS
Region: zachodniopomorski
Miałem podobnie, co prawda nie aż tak drastycznie ale obroty latały ok. 400-700 obrotów na jałowym. 2.3 166km, polift, benzyna. No i szarpanie na zimnym silniku przy ok 1900-2100 obrotów (po lekkim rozgrzaniu znika). OBD żadnych błędów nie wywalał.
Szarpania jeszcze nie udało mi się wyeliminować na zimnym silniku, przewody wysokiego napięcią nie zostały jeszcze wymienione, przepustnica nie była czyszczona, silnika krokowego nikt nie dotykał, kompresji cylindrów nikt nie sprawdzał jak i sond lambda.

Jako, że i tak planowałem wszystkie 4 cewki wymienić razem z świecami, to się zabrałem do tego. 4 cewki Delphi i 4 świece NGK. Koszt samych części to było ok 1200zł (robocizna w zakresie własnym).
Po wymianie falowanie zniknęło, ładnie wisi na 750rpm na jałowym czy zimny silnik czy rozgrzany (zarówno wskazówka jak i dane z OBD), szarpać dalej szarpie przy 1900-2100 rpm na zimnym, więc sam próbuję ustalić gdzie jest problem.
Nie wiem czy cewki czy świece to zmieniły ale jedno z dwóch pomogło. Fakt, że po tej zmianie potrzebowała dobre ~20-30km zrobić zanim przestała wariować (spadek obrotów przy hamowaniu tak agresywny, że gasła) ale zakładam, że to była kwestia przejechania trochę zanim IAC się ogarnął.

Nie wiem czy to pomoże, ale dorzucam jak to u mnie wyglądało.
Gazu w mojej brak, więc jeśli to gaz to może w ogóle nie być powiązane.

_________________
Moja Mazdziorka MPS6 :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 gru 2019, 07:56 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.08.2018
Posty: 8
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: S
LPG: Tak
Region: pomorski
Co do LPG to byłem u gazownika i to nie jest jego wina. Logów nie miałem robionych. A samochód nie szarpie w ogóle w czasie jazdy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 gru 2019, 13:01 
Świeżak
Offline
Od: 29.10.2019
Posty: 34
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SL
LPG: Tak
Region: lubuski
Jakie są korekty przy pracy na benzynę / LPG przy nie rozgrzanym silniku?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 gru 2019, 20:36 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.08.2018
Posty: 8
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: S
LPG: Tak
Region: pomorski
Nie robiłem korekt ani logów dynamicznych. Czy można to zrobić samemu z dostępnymi w necie darmowymi programami? Czy jechać do fachowca żeby to zrobił?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 gru 2019, 21:30 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Kuri4n napisał(a) napisał(a):
Dzieje się tak głównie na zimnym silniku.

Kuri4n napisał(a) napisał(a):
Jak przejadę kilka km i porządnie zagrzeje silnik, to problem znika całkowicie.

Luz zaworowy sprawdziłeś ?

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 gru 2019, 20:00 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.08.2018
Posty: 8
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: S
LPG: Tak
Region: pomorski
Luz zaworowy robiony 15kkm temu i był minimalny ale i tak zrobiony


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.