Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 10:06

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 3 lis 2019, 16:15 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.11.2019
Posty: 6
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: zachodniopomorski
Witam,

Przyszedłem prosić o pomoc z diagnozą mojego problemu. Samochód to Mazda 6 GG1 z 2006r. z silnikiem 2.0 diesel 105kw.
Otóż problem pojawił się wczoraj, jadąc 120km/h na tempomacie zauważyłem, że auto stopniowo zaczęło zwalniać. Na nic dodawanie gazu a później już redukcja.
Po chwili zaświecił się DPF następnie zaczął mrugać a do tego zapaliła się ESP oraz CHECK ENGINE. Z początku ledwo samochód jechał - do max 80km/h jednak po 3 godzinnym postoju błędy nie zniknęły aczkolwiek samochód przyspieszał jednak nie normalnie a w ogóle bez użycia turbiny. Tak jakby miał 70 KM.
Choć pierwszą myślą był zapchany filtr DPF (czyszczony ok. 3 miesiące temu chemicznie w warsztacie) to dziś po zdjęciu osłon i przejrzeniu "z grubsza" zauważyłem, że gruszka turbiny nie pracuje prawidłowo. Tak mi się przynajmniej wydaje. Nie dało rady ruszyć nią wcale a dopiero po zdjęciu od spodu węża podciśnienia ten "trzpień" (w załączniku element o który mi chodzi) opadł na dół i można było naciskać go śrubokrętem. Jednak po odpaleniu gdy on się podnosi wcale już nie opada i nie da się go wcisnąć ani poruszyć do góry.

Czy jest to element uszkodzony? Jest możliwość regeneracji, czyszczenia?
W ogóle co myślicie o moim problemie? Może szukam dziury w całym i tak być powinno a ja powinienem szukać problemu w innym miejscu?
Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam serdecznie :)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 lis 2019, 08:18 
Świeżak
Offline
Od: 29.10.2019
Posty: 34
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SL
LPG: Tak
Region: lubuski
Jakie kody błędów? W przypadku stojącej zmiennej geometrii turbine się regeneruje w całości a nie samą jej część.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 7 lis 2019, 09:33 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 618
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Jak wyżej podaj kody błędów i pomyślimy. Jeśli to będzie Turbo to na pewno całe do regeneracji a nawet jeśli to nie turbo a geometria stoi to jest do regeneracji. Byle nie jak najtańszej bo to chiński syf zazwyczaj


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 lis 2019, 09:49 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
gryff napisał(a) napisał(a):
Jakie kody błędów?


piotero13 napisał(a) napisał(a):
zaświecił się DPF następnie zaczął mrugać a do tego zapaliła się ESP oraz CHECK ENGINE. Z początku ledwo samochód jechał - do max 80km/h jednak po 3 godzinnym postoju błędy nie zniknęły aczkolwiek samochód przyspieszał jednak nie normalnie a w ogóle bez użycia turbiny. Tak jakby miał 70 KM.


Mój typ : P242f,P2458.....

piotero13 napisał(a) napisał(a):
Choć pierwszą myślą był zapchany filtr DPF

I na tym się trzeba skupić.

piotero13 napisał(a) napisał(a):
Nie dało rady ruszyć nią wcale a dopiero po zdjęciu od spodu węża podciśnienia ten "trzpień" (w załączniku element o który mi chodzi) opadł na dół i można było naciskać go śrubokrętem. Jednak po odpaleniu gdy on się podnosi wcale już nie opada i nie da się go wcisnąć ani poruszyć do góry.


piotero13 napisał(a) napisał(a):
tak być powinno a ja powinienem szukać problemu w innym miejscu?

Raczej tak....

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 lis 2019, 17:53 
Świeżak
Offline
Od: 29.10.2019
Posty: 34
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SL
LPG: Tak
Region: lubuski
O Pan z kulą przyszedł :D
Jak kto lubi. Odczytaj błędy, jeśli będą od zapchanego filtra to normalną rzeczą jest, że geometria stoi w najmniej agresywnym wysterowaniu bo silnik pracuje w trybie awaryjnym tylko to nie ma zupełnie nic do tego co opisywał autor - ponoć poruszał gruszką i według jego uznania gruszka pracuje zbyt ciężko więc może jeszcze sprawdzić podlaczajac podcisnienie do niej bezpośrednio pomijając zawór który nią steruje - i wtedy obserwować czy zakres pracy doszedł na Maxa.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 lis 2019, 22:04 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
gryff napisał(a) napisał(a):
O Pan z kulą przyszedł

Poczekamy,zobaczymy.....

P.S.
Powstrzymaj ironiczne zaczepki,to nie jest na miejscu.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.