Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 21:30

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 24 maja 2019, 09:45 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.05.2019
Posty: 3
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Witam, mam problem z mazda.
Nie wiem czy to dobry dział na taki temat, mam nadzieję że tak.
Do rzeczy: kupiłem ostatnio mazde 2004 rok, 2.0 diesel 121 koni, jacyś geniusze z Sokołowa zmienili silnik i wszystko popieprzyli, podcisnienia nie zrobione, zmienili też rozrząd, ale zmienili go tak że się spieprzyl po kilku kilometrach.
Wziąłem ją i wzięliśmy się za robotę.
Co było przez nas wymienione żeby przywrócić jej życie?
Dosłownie wszystko, silnik zdrowy, ładnie pracuje, równo.
Turbine założyliśmy jak nowke, w poprzedniej był ten zawor ciśnienia przy gruszce zapieczony i nie pompowala dobrze.
Zrobiliśmy test wtryskow i jeden lał, zmieniliśmy już podają równo.
Egr zaslepiony.
Dpf nie ma.
Intercooler zmieniony.
Pompa vacum zmieniona.
Dolot zmieniony.
Węże, przewody posprawdzane, brzydsze zostały zmienione.
Przepływomierz zmieniony.
Nowy dwumas.
Podkładki pod wtryski są też ok.
Tylko że brakuje jej mocy od dołu, jak dostanie te 2.5k obrotów to jedzie, ale kopci na czarno.
Jak sie nią pojedzie dłużej nie piłujac tylko spokojnie to w moim odczuciu coraz słabiej ciągnęła od niższych obrotów, dopiero jak zredukowalem i dałem jej buta to się obudziła, ale z tyłu było gorzej niż wcześniej, ale trochę ją to obudziło.
Jestem załamany, od 3 dnia z nią walczę.
Komputer żadnych błędów nie pokazuje.
Jeszcze podejrzewam czujnik położenia wału, bo chyba tylko to nie było zmieniane.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 24 maja 2019, 09:46 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Co z DPF - jest?

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 maja 2019, 11:18 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Viktor dpf pisał że nie ma :wink: . Ale i tak montowany jest od 2005 roku, on ma 2004 rocznik wiec wychodziły bez filtrów jeszcze.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 24 maja 2019, 11:47 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Lucasbadboy :rozejm:, 2 razy czytałem ten opis i mi umknęło. Dziwna sprawa :idea:

Ciśnienie na tłokach mierzone?

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 maja 2019, 12:19 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.05.2019
Posty: 3
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Nie mierzone, ona ma normalną reakcje na gaz na postoju i tak nie dymi na wysokich obrotach, a tylko się nią ruszy i się zaczyna.
Podejrzewam czujnik walka rozrządu jeszcze, czujnik położenia wału, nie wyregulowane może(?)
A jak to nie pomoże, to chyba wina mapy silnika, może ktoś dał większą dawkę paliwa.
Już nie wiem, nie daje mi to spokoju.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 maja 2019, 14:20 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Viktor <spoko> . Powiem Ci że tak zostało namieszane przy tym aucie że ciężko będzie ci dojść teraz co to może być. Znajdź mechanika od mazd i jedz na diagnostykę, sam nic nie wymyślisz A wymienić na czuja możesz połowę silnika.....

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 mar 2020, 20:32 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.03.2020
Posty: 6
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: małopolski
Witam.
Zakupiłem Mazdę 6 2.0 diesel 2003 bez dpf.Nie znalazłem takiego tematu...
Pali pięknie. Silnik na wolnych obrotach jest bardzo cichy. Pali mega mało. Trasa Krk -Nowy Targ 5L na 100km wg kompa. Na autostradzie 190 poszłai może by jeszcze poszła...ale ten dym... czarny i grzechotania między 2500-3000 takie jakby wzmożone. Podkładki pod wtryskami raczej ok. Spod korka nic nie wylatuje. Jak ją trochę pogoniliłem to lepiej się wkręca, lecz dalej dymi. Jeszcze do tego śwista jak turbo wstaje tak przy ok 1800 obrotów. Na postoju mniej dymi. Pod obciążeniem z pewnością bardziej. Widzę w tylnym lusterku. Jak jadę bez dociekania powyżej 1/4 gazu to spaliny są czyste bez względu na obroty. Gwizda generalnie cały czas. Wykluczam pierścienie tłoki cylindry...bo raczej moc jest, szybciej się rozpędza od 140 do 170. Niż od 100 do 120 wiec raczej coś z zasilaniem/osprzętem silnika ... proszę o radę co sprawdzić, aby usunąć problem. Dzięki


Ostatnio edytowano Wt, 10 mar 2020, 13:01 przez Burman, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 10 mar 2020, 12:19 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 618
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Skokus2006 Jakie korekty wtryskiwaczy ? Jak sztangą na Turbo ? Komputer był podpinany ?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 mar 2020, 12:37 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.03.2020
Posty: 6
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: małopolski
Jeszcze nie... czekałem, aż jakiś check engine wyskoczy ale póki co nic nie ma... Dziś spróbuje podpiąć... coś wrzucę jak się uda. Dzięki za odpowiedź.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 10 mar 2020, 13:02 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 618
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Skokus2006 to nie czekaj... Wtryski nie dadzą błędów a będą jak by cykać i lać. Efekt czarny dym i dziura w tłoku. I dopiero w tedy wyskoczył błąd.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 mar 2020, 00:22 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.03.2020
Posty: 6
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: małopolski
Ok... okazało się że mój kabel vag nie współpracuje...muszę kupić odpowiedni. Histori nie znam tego samochodu. Ale jak zaczyna dymić to dostaje dodatkowego kopa. Klekocze wtedy tak jak nie rozgrzany diesel i wkręca się jak benzynka. Zwykle wszystkie diesele, którymi jeździłem ciągnęły od dołu a powyżej 4000 już zwalniały. Nie miałem nigdy chipowanego diesela. Czy to możliwe, że ktoś mu wgrał taki program, że od 3200 ciśnie jak szalona? Mam wrażenie że nie ma odcinki bo przechodzi łatwo lekko na czerwone pole...Dziś sprawdzałem przy 110 km/h pokazuje 3.3 litra na 100 na płaskim... dla mnie to szok, że tak mało. I rzeczywiście pokazuje prawidłowo bo już tankowałem i średnie spalanie się potwierdziło... Czy te Mazdy chodzą jak benzyny??? Po odpaleniu zimny czy ciepły nic nie kopci. Nawet najmniejszej chmurki nie puści...

-- Dodano: 11 marca 2020, o 00:22 --

Nie znam się na dieselach, ale ponieważ mam dobry słuch muzyczny Hah to brzmi to jak zbyt wczesny zapłon... czyli mapa wtrysku zbyt wczesna i za duuużo paliwa. Poprzednik musiał katować bo średnia wyszła 6,7 wg wskazań. I kupił sobie Evo więc wniosek nasuwa mi się jeden.... chip na chama. Da się to jakoś w prosty sposób ustawić tak jak japońscy inżynierowie wymyślili. Trick z kabelkiem ? Może warto zacząć od tego? Miałem Imprezę i cuda się działy po „ulepszeniach”. Ja chce po prostu pojechać do Biedronki po jogurty ... Hah. Oczywiście kupię sobie odpowiedni kabel żeby coś wiedzieć więcej ...


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 11 mar 2020, 07:20 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 618
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Raczej niezbyt. Mapa jest zawsze ustawiana by niżej Turbo wstawało. Obstawiam wtrysk który stuka oraz leje. Usterka do szybkiej weryfikacji zanim narobi szkód

Edit. Zawsze możesz podjechać na hamownie i doradzić jaką ma moc. Koszt ok 70 zł za rolki.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 mar 2020, 08:26 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.03.2020
Posty: 6
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: małopolski
Czekając na interfejs w między czasie zakupiłem środek do czyszczenia wtrysków, który wlałam do baku. Ponoć taki z gorszych, przejechałem jakieś 20 km. Nie zastosowałem się do zaleceń, buteleczka na 50 litrów. Wlałam całą na jakieś 20 litrów. Kilka minut na biegu jałowym. Potem z 2 razy do odcinki, przestała dymić. Wiec mała przejażdżka, zwykła jazda. Kilka przyspieszeń i dymu nie ma już widocznego w tylnej szybie... Nie klekocze już niepokojąco. Raz jak ją od 1000 do 5000 przeciągnąłem cały czas z pedałem w podłodze to przykopciła. Może warto takie środki stosować zanim się zacznie dłubać ??? Czuć moc od jakiś 1200 obrotów. Czyli znacznie niżej niż przedtem. Natomiast nadal charakterystyka jest silnika benzynowego powyżej 3000 obr. Szybko osiąga 5000 obrotów ... Czy te silniki liniowo przyspieszają, czy pod koniec szybciej się wkręcają brzmiąc jak benzyna? Dziś doleje tak żeby wyszło jakieś 35-45 litrów ON na specyfik, żeby nie przedobrzyć... Jak będę miał tylko interfejs wyślę wyniki... Tak czy inaczej coś u mnie jest z wtryskami, skoro jest poprawa....?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 13 mar 2020, 10:11 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 618
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Można stosować takie środki doraźnie. Ale na pewno zawsze warto wiedzieć w jakim stanie są wtryskiwacze.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 mar 2020, 18:27 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
13 marca 2020, o 08:26 Skokus2006 napisał(a):
Czekając na interfejs w między czasie zakupiłem środek do czyszczenia wtrysków, który wlałam do baku. Ponoć taki z gorszych, przejechałem jakieś 20 km. Nie zastosowałem się do zaleceń, buteleczka na 50 litrów. Wlałam całą na jakieś 20 litrów.


Nierozsądnie jest nie stosować się do zaleceń producenta. Szczególnie, jeśli dodatek określasz jako taki z gorszych. Może mieć skład, który w wyższym niż zalecane stężeniu jest zbyt agresywny wobec elementów układu, które napotka po drodze.

Gdybyś szukał czegoś skutecznego i bezpiecznego to polecam Archoil AR6400-D MAX:
https://czarnepaliwo.pl/dodatki-do-olej ... 400ml.html

400 ml opakowanie stosuje się na 40 do 80 l ON.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 mar 2020, 19:11 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.03.2020
Posty: 6
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: małopolski
Dziś podłączyłem pod kompa z interfejsem elm 327 na FORScan. Opcji „wyprzedzenia” wtryskiwaczy nie znalazłem. W historii błędów zero błędów. Próbowałem włączyć kalibrację wtrysków. Operacja zakończona niepowodzeniem. Konfiguracja po jakiś 10% przerwana po tym jak jak chwilę po zwiększeniu obrotów silnik pracował jak traktor... Jakieś sugestie? Jaki program sprawdzi korekty czasu wtrysku? Poniżej zdjęcie... Zrobiłem reset PTC przeszło w autoadaptacje. Nie dymi teraz mimo ciężkiej nogi. Ale przejechałem raptem kilka kilometrów.

-- Dodano: 18 marca 2020, o 19:11 --



Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 19 mar 2020, 10:00 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 618
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Wejdź w parametry na żywo i zobacz korekty wtryskiwaczy. Jak nie potrafisz znaleźć to jest opcja szukaj w wszystkich danych które są do wyboru. Podczas kalibracji spełniłeś wymagania ? 65st silnika. 30st paliwo. Wszystko wyłączone w aucie. I inne?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.