Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 12:00

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 25 kwi 2019, 07:23 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.01.2019
Posty: 4
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Przejrzałem mnóstwo tematów na ten temat, ale informacje, które znajduję są raczej szczątkowe, dlatego chciałbym poprosić o wypowiedź osoby, które przez to przechodziły:

Jak przeprowadzaliście adaptację przepustnicy i z jakim efektem?

Niedługo po kupnie auta odłączyłem na chwilę akumulator (żeby poprawić mocowanie klemy) i od tamtego momentu pojawiło się falowanie obrotów, a po odpaleniu obroty wskakiwały prawie na poziom 1600-1800. Dopiero chyba po dwóch miesiącach ktoś podpowiedział mi, że to ma związek z tym, że odłączyłem akumulator. Wtedy odłączyłem go ponownie i próbowałem zrobić adaptację zgodnie ze wskazówkami z forum. Niezależnie od tego, czy odpiąłem klemę na zimnym silniku i potem pozostawiłem go na 15 minut na biegu jałowym do rozgrzania, czy odpinałem ją na ciepłym, czy jeździłem od razu po odłączeniu, czy nie - za każdym razem falowanie obrotów dalej występuje, a auto na prawie każdym wysprzęgleniu przed zatrzymaniem gaśnie, o ile nie dodam gazu.

Ile km potrzebowały wasze auta, żeby wszystko się unormowało?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 25 kwi 2019, 09:07 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Czy wyczyściłeś przepustnicę i przepływomierz przed adaptacją?

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 kwi 2019, 10:03 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.01.2019
Posty: 4
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Jeszcze nie, czas mi na to nie pozwolił :wink: czyszczone były jakieś 15k km temu, po majówce będę miał trochę wolnego i zamierzałem wtedy wziąć się za czyszczenie, jeśli jazda nie unormuje się do tego czasu


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 kwi 2019, 13:44 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.08.2018
Posty: 6
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: dolnośląski
Mam podobnie.
Odpiąłem akumulator (kilkukrotnie) ponieważ sprawdzałem linki od skrzyni biegów i po pewnym czasie i czytaniu forum połączyłem fakt odpięcia akumulatora z nagłym falowaniem obrotów.
Falowanie miało miejsce w zakresie 500-750 obr/min.
Adaptacji nie robiłem, ponieważ w niedługim czasie znowu będzie aku odłączany - chyba czeka mnie remont skrzyni.
Natomiast zauważyłem że po około 5 dniach i przejechaniu 300-400 km obroty się uspokoiły.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 kwi 2019, 17:14 
Świeżak
Offline
Od: 02.04.2018
Posty: 18
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: pomorski
Ogólnie jeśli po odłączeniu aku nie zrobimy adaptacji według instrukcji w forum tj. pozostawienie auta odpalonego na biegu jałowym i czekanie na załączenie się wentylatora to w sumie nic złego się nie stanie. Przepustnica sama zaadaptuje się również podczas jazdy z tym, że zanim to nastąpi to będą właśnie falować obroty, a nawet będzie gasł silnik. Dodatkowo z tym odpięciem aku to też różnie bywa... Na akcji gdy wymieniali mi poduszki powoe8i ich inflatory również odłączyli mi aku i adaptacji później nie robili, a silnik pracował normalnie. Zmieniałem klemy na nowe i też musiałem je odłączyć, po podłączeniu silnik również pracował normalnie. Wydaje mi się że do rozregulowania dochodzi wtedy gdy odłączymy przepustnice, przepływkę, krokomierz i zaczniemy przy nich szperać/czyścić. Wtedy po ponownym zamontowaniu ECU najprawdopodobniej widzi zmiany i nie może się dostosować od razu do normalnej pracy silnika. Sam adaptowałem różnymi sposobami już, na luzie, na zimnym, na lekko ciepłym, w trasie, w mieście i efekt zawsze był ten sam czyli wszystko było ok.

_________________
JAZDA JAZDA SREBRNA MAZDA!!

<hahaha> Było: Punto II 1.6 Pb, Corsa 1.0 Pb, Mondeo Mk3 2.0 TDDi, A4 1.9 Tdi, Alfa Romeo 156 1.8 TS (Pb), Focus 1.8 Pb, BMW E36 1.6i Pb, Volvo S40 1.9 TD :lol:

:> Jest: Mazda 6 2.0 (Pb) :cool:


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.