Witam szanownych forumowiczów.
Piszę tutaj ponieważ nie mam pewności, czy dobrze napisałem poniższy post w fotorelacji dotyczącej wymiany uszczelki pod głowicę.
Tak więc jeszcze raz przesyłam prośbę o pomoc.
Wleciało kawałek metalu do otworu powtrysku, nie da się wyciągnąć bo magnesy nie wejdą przez otwór fi7mm.
Padła decyzja o zdjęciu głowicy i mam kilka pytań do osób będących w temacie.
1. Czy trzeba wyciągnąć silnik z komory aby zdemontować głowicę?
2. Czy trzeba demontować wałek rozrządu z kołem zębatym od strony rozrządu, czy da się to wyjqąć razem?
3. Czy trzeba demontować te rzeczy po prawej stronie wałka rozrządu to chyba jest pompa wspomagania i pompa vacuum?
4. Odkręciłem kolektor wydechowy od rur prowadzących do turbosprężarki ale ani nie drgnie do tyłu a nie mam pewności czy muszę odkręcać osobno kolektr wydechowy i ssący?
Proszę o pomoc bo jak narazie jestem w czarnej głębokiej D....
Jeżeli ktoś byłby tak uprzejmy i podał jakiś kontakt na priv, to było by to miłe i bardzo pomocne.
-- Dodano: 7 kwietnia 2019, o 12:12 --
[quote="7 kwietnia 2019, o 09:01 marinopl"]Witam szanownych forumowiczów.
Piszę tutaj ponieważ nie mam pewności, czy dobrze napisałem poniższy post w fotorelacji dotyczącej wymiany uszczelki pod głowicę.
Tak więc jeszcze raz przesyłam prośbę o pomoc.
Wleciało kawałek metalu do otworu powtrysku, nie da się wyciągnąć bo magnesy nie wejdą przez otwór fi7mm.
Padła decyzja o zdjęciu głowicy i mam kilka pytań do osób będących w temacie.
1. Czy trzeba wyciągnąć silnik z komory aby zdemontować głowicę?
2. Czy trzeba demontować wałek rozrządu z kołem zębatym od strony rozrządu, czy da się to wyjqąć razem?
3. Czy trzeba demontować te rzeczy po prawej stronie wałka rozrządu to chyba jest pompa wspomagania i pompa vacuum?
4. Odkręciłem kolektor wydechowy od rur prowadzących do turbosprężarki ale ani nie drgnie do tyłu a nie mam pewności czy muszę odkręcać osobno kolektr wydechowy i ssący?
Metoda dedukcji
doszedłem, ze mozna głowicę wyciagnac bez wyciagania silnika z komory.
Wałek razem z kolem od zaworów niestety trzeba wyciagnac aby dostac sie do śrub od głowicy.
Zaworu EGR raczej nie trzeba demontowac, ale jeszcze na 100% nie mam pewności.
Pompa vacuum niestety do rozebrania, zaraz sie za nia zabieram...
-- Dodano: 7 kwietnia 2019, o 21:10 --
Edit
Kolejny dzień rozbierania minął, poniżej aktualny stan
Nie potrafiię wyciągnąc głowicy przez skośne szpili kolektora turbiny.
Teoretycznie powinna wyjść, jak podważam z prawej strony to się unosi.
Sprawdzałerm czy jest jeszcze jakieś mocowanie ale to co znalazłem to z tyłu silnika nakrętka M10, która mocuje 2 rurki z płynem chłodniczym prawdopodobnie za pomocą zgrzanej blaszki do tych rurek a pod tą blaszką jest większa nakrętka M12. Ta blaszka mocujaca jest bardzo sztywna - nie ma szans na odgiecie. Ciężko dojść aby zrobić zdjęcie.
Na innym zdjęciu przesyłam osłonę kolektora wydechowego (1), która też bardzo niechętnie dała się wyciągnąć. Też trzymała ją blaszka zgrzana do przewodów z płynem chłodniczmym.
Po jej odgięciu małą breszką udało się ją wysunąć.
Mam nadzieję, że ktoś jest na tym forum i podzieli się trochę fachową wiedzą.