Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 09:14

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 13 lut 2019, 22:04 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.02.2019
Posty: 2
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: podkarpacki
Cześć, silnik zalany elfem 5w30, wymiana na dniach bo sprzedający nastukał na nim około 17 tysięcy. Pytanie jest takie, czy zostać przy obecnym czy przechodzić na dexelie bądź zacząć lać już 5w40? Zasugerowałem 5w40 ponieważ sprawa wygląda następująco: przy odpalonym samochodzie gdy odkręcam korek wlewu oleju są przedmuchy i przykładając dłoń lekko ten olej pryska. Nie wiem czy to jest normalne, to moja pierwsza Mazda.

Do tego z innych usterek (być może powiązane) jest drganie na postoju (bardziej na gazie niż benzynie - chyba tylko bieg jałowy) i druga to podczas jazdy wrzucając bieg jałowy trzyma 1700-1800 obrotów (to już na benzynie i gazie). Dziś zauważyłem, że było to już mniej bo około 1600 obrotów.

Silnik ma 212 tysięcy na wyświetlaczu, czy to prawda - nie wiem.

Moc trzyma, nic go nie dławi, jeździ się normalnie.

Wolę dopytać doświadczonych posiadaczy bo niewiadomo na jakiego mechanika znowu trafię :)

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 lut 2019, 17:55 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
1. Zostań przy 5W30 jeżeli silnik Ci nie bierze oleju lub jak wolisz możesz też zalewać 5W40, bo obie lepkości są ok dla tego silnika. Dexelia to nic innego jak właśnie ELF, tylko inna etykieta bo producentem obu jest Total. Możesz zostać przy tej marce lub wybrać coś lepszego np. Liqui Moly, Valvoline, Motul, Millers, Penrite, Amsoil, itd. Wszystko zależy od zasobności portfela i zaufania do producenta. Najważniejsza jest wymiana co 12 - max. 15 tys km.
2. Pod odkręceniu korka zawsze będzie dmuchać/pryskać, bo z tego co czytałem silniki na łańcuchu tak mają bo są właśnie smarowane olejem.
3. Co do podwyższonych obrotów i lekkiego drgania, to zobacz w jakim stanie jest przepustnica i czy się nie blokuje przez nagar. Trzeba ją wyczyścić i ponownie zaadaptować.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 lut 2019, 09:20 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 08.09.2017
Posty: 29
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: opolski
Co do obrotów silnika to sprawdź świece i kable, moze tez byc przez paliwo. Znajomy miał bardzo podobny problem do twojego i okazało się że wina była przez slabej jakości paliwo. Zaatakował 2-4 razy prawie pełny bak lepszego paliwa i problem zniknął. Co do oleju silnikowego to zostań przy tym 5w30.
===================
Mati_Brzeg (Mazda 6 Sport Kombi. 2005r. 146KM)

_________________
Mati_Brzeg.
Mazda 6 GY Sport Kombi 2004r. ON


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.