Mazda 6 Forum
https://mazda6forum.pl/

Silnik po nagrzaniu do 2.500 obrotów dławi się
https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=82&t=10575
Strona 1 z 1

Autor:  Koniolgks [ Pt, 1 lut 2019, 11:17 ]
Tytuł:  Silnik po nagrzaniu do 2.500 obrotów dławi się

Witam , jestem posiadaczem poliftowej szóstki 2.3 benzyna. Jak w tytule pisałem po rozgrzaniu silnika silnik słabnie , ma słabą reakcję na gaz (przez sekundę , dwie coś dławi) podczas jazdy , na jałowym biegu przy znaczym dodaniu gazu dławi się i bardzo powoli wkręca się , po przekroczeniu 2,5-3 tysięcy obrótow dostaje strzał i wkręca się już szybko.
Jest to problematyczne , bo przy ruszaniu z miejsca po lekkim wciśnięciu gazu też się dławi i właściwie ruszam z 500 obrotów , co jest na pograniczu tego żeby silnik mi zaraz zgasł , przy próbie szybszego przyspieszenia też nie czuć takiej zrywnej reakcji na pedał gazu (piszę tu o jechaniu na trójce ok. 3000 obrotów , but w podłogę i nie czuć zrywności.
Ten silnik ma 166 KM , a zachowuje się jakby miał ich z kilkanaście , kilkadziesiąt mniej.

Byłem u wielu mechaników i nie wiedzą o co chodzi. Wymieniał już przepływomierz , świece , pierwszą sondę lambda , katalizatora nie ma , w miejscu drugiej sondy jest emulator.
Po podłączeniu pod kompa co ok. 60 km po usuwaniu błędu wraca P0420 (wydajność katalizatora poniżej progu , coś takiego) lecz z katalizatorem było tak samo.
Ostatnio pewien mechanik naprowadził mnie na klapki w kolektorze ssącym i sprawa wygląda tak :
Dźwigienka sterująca tymi klapkami zaraz za przepustnicą przy odpaleniu zimnego silnika przesuwa się z góry na dół , przy dodawaniu gazu od razu wskakuje do góry , zaś na nagrzaniu silnika , stoi w jednej pozycji (nie pamiętam dobrze czy w górze czy w dole) ale w ogóle nie reaguje na dodawanie gazu.
Czy to może być wina sterownika? Dodam , że na zimnym silniku silnik ładnie wkręca się na obroty. Po nagrzaniu do 2.500 czuć wyraźnie jak coś go męczy i nie może ładnie wejść na obroty. Podczas jazdy czuć takie schodkowe zyskiwanie mocy.

Na biegu jałowym bardzo lekko wciskam gaz , wchodzi powoli na obroty , coś go dławi , czasem lekko spadną (przy lekkim dodawaniu gazu) , a i gdy dotrze do 2.500 , jakby ktoś coś mu odciął i momentalnie wchodzi na wysokie obroty.

Także reasumując , na ciepłym silniku brakuje mu mocy w dolnym przedziale zakresie obrotów , oraz słaba reakcja na gaz. Na zimnym chodzi ładnie.

Spalanie w trasie 100-120 kmh ok. 8 litrów. W cyklu mieszanym 9,5 (70% wieś, 30% miasto).

Na prawdę nie mam już sił na ten samochód , czy ktoś pomoże?

Autor:  tadziol [ Pt, 1 lut 2019, 20:40 ]
Tytuł:  Re: Silnik po nagrzaniu do 2.500 obrotów dławi się

Ustawienie rozrządu sprawdzone ?
Ciśnienie pompy paliwa ?

Autor:  Tommy [ Pn, 4 lut 2019, 12:20 ]
Tytuł:  Re: Silnik po nagrzaniu do 2.500 obrotów dławi się

I jak sprawdziłeś to co kolega napisał. Ciśnienie na pompie i ustawienie rozrządu?

Autor:  Koniolgks [ N, 14 kwi 2019, 22:31 ]
Tytuł:  Re: Silnik po nagrzaniu do 2.500 obrotów dławi się

Dziś lub na dniach sprawdzę , ciśnienie pompy , nie wiem jak z rozrządem , bo mechanikiem nie jestem

-- Dodano: 11 lutego 2019, o 13:57 --

Zakupiłem tester diagnostyczny ELM 327 i sprawdziłem co się dzieje , sonda lambda regulacyjna (przed katem) cały czas pokazuje napięcie 0V , czy to silnik zimny czy ciepły , dodatkowo korekta paliwa (KRÓTKOTRWAŁA) cały czas oscyluje w granicach +20% , +25% , więc zamawiam sondę

-- Dodano: 27 lutego 2019, o 20:06 --

Przepraszam za długi brak odpowiedzi , byłem u mechanika , Mazda dosyć długo czekała na to aby ją sprawdził , mechanik powiedział , że pompa daje dobre ciśnienie , rozrząd też ok

-- Dodano: 14 kwietnia 2019, o 23:31 --

TEMAT ROZWIĄZANY!

Tak dla potomnych , silnik do remontu. A dokładniej głowica (brak luzów i wypalone przylgnie) , po regenracji silnik rakieta.

@Tadziol , rozrząd był dobrze ustawiony , sam sprawdzałem , ciśnienie pompa również daje dobre

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/