Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 09:22

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 1 lut 2019, 11:17 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.02.2018
Posty: 13
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: kujawsko-pomorski
Witam , jestem posiadaczem poliftowej szóstki 2.3 benzyna. Jak w tytule pisałem po rozgrzaniu silnika silnik słabnie , ma słabą reakcję na gaz (przez sekundę , dwie coś dławi) podczas jazdy , na jałowym biegu przy znaczym dodaniu gazu dławi się i bardzo powoli wkręca się , po przekroczeniu 2,5-3 tysięcy obrótow dostaje strzał i wkręca się już szybko.
Jest to problematyczne , bo przy ruszaniu z miejsca po lekkim wciśnięciu gazu też się dławi i właściwie ruszam z 500 obrotów , co jest na pograniczu tego żeby silnik mi zaraz zgasł , przy próbie szybszego przyspieszenia też nie czuć takiej zrywnej reakcji na pedał gazu (piszę tu o jechaniu na trójce ok. 3000 obrotów , but w podłogę i nie czuć zrywności.
Ten silnik ma 166 KM , a zachowuje się jakby miał ich z kilkanaście , kilkadziesiąt mniej.

Byłem u wielu mechaników i nie wiedzą o co chodzi. Wymieniał już przepływomierz , świece , pierwszą sondę lambda , katalizatora nie ma , w miejscu drugiej sondy jest emulator.
Po podłączeniu pod kompa co ok. 60 km po usuwaniu błędu wraca P0420 (wydajność katalizatora poniżej progu , coś takiego) lecz z katalizatorem było tak samo.
Ostatnio pewien mechanik naprowadził mnie na klapki w kolektorze ssącym i sprawa wygląda tak :
Dźwigienka sterująca tymi klapkami zaraz za przepustnicą przy odpaleniu zimnego silnika przesuwa się z góry na dół , przy dodawaniu gazu od razu wskakuje do góry , zaś na nagrzaniu silnika , stoi w jednej pozycji (nie pamiętam dobrze czy w górze czy w dole) ale w ogóle nie reaguje na dodawanie gazu.
Czy to może być wina sterownika? Dodam , że na zimnym silniku silnik ładnie wkręca się na obroty. Po nagrzaniu do 2.500 czuć wyraźnie jak coś go męczy i nie może ładnie wejść na obroty. Podczas jazdy czuć takie schodkowe zyskiwanie mocy.

Na biegu jałowym bardzo lekko wciskam gaz , wchodzi powoli na obroty , coś go dławi , czasem lekko spadną (przy lekkim dodawaniu gazu) , a i gdy dotrze do 2.500 , jakby ktoś coś mu odciął i momentalnie wchodzi na wysokie obroty.

Także reasumując , na ciepłym silniku brakuje mu mocy w dolnym przedziale zakresie obrotów , oraz słaba reakcja na gaz. Na zimnym chodzi ładnie.

Spalanie w trasie 100-120 kmh ok. 8 litrów. W cyklu mieszanym 9,5 (70% wieś, 30% miasto).

Na prawdę nie mam już sił na ten samochód , czy ktoś pomoże?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 lut 2019, 20:40 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Ustawienie rozrządu sprawdzone ?
Ciśnienie pompy paliwa ?

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 lut 2019, 12:20 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.01.2019
Posty: 7
Rok produkcji: 2009
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: lubelski
I jak sprawdziłeś to co kolega napisał. Ciśnienie na pompie i ustawienie rozrządu?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 kwi 2019, 22:31 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.02.2018
Posty: 13
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: kujawsko-pomorski
Dziś lub na dniach sprawdzę , ciśnienie pompy , nie wiem jak z rozrządem , bo mechanikiem nie jestem

-- Dodano: 11 lutego 2019, o 13:57 --

Zakupiłem tester diagnostyczny ELM 327 i sprawdziłem co się dzieje , sonda lambda regulacyjna (przed katem) cały czas pokazuje napięcie 0V , czy to silnik zimny czy ciepły , dodatkowo korekta paliwa (KRÓTKOTRWAŁA) cały czas oscyluje w granicach +20% , +25% , więc zamawiam sondę

-- Dodano: 27 lutego 2019, o 20:06 --

Przepraszam za długi brak odpowiedzi , byłem u mechanika , Mazda dosyć długo czekała na to aby ją sprawdził , mechanik powiedział , że pompa daje dobre ciśnienie , rozrząd też ok

-- Dodano: 14 kwietnia 2019, o 23:31 --

TEMAT ROZWIĄZANY!

Tak dla potomnych , silnik do remontu. A dokładniej głowica (brak luzów i wypalone przylgnie) , po regenracji silnik rakieta.

@Tadziol , rozrząd był dobrze ustawiony , sam sprawdzałem , ciśnienie pompa również daje dobre


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.