Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 01:52

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 14 gru 2018, 22:58 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.09.2018
Posty: 8
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Witam jak w tytule zabieram się za wymianę owej uszczelki niestety to mój pierwszy diesel . Na co trzeba zwrócić uwagę przy wymianie no i na pokrywie są jeszcze wtryski czy po zdemontowaniu i ponownym założeniu auto normalnie odpali?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 gru 2018, 05:48 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Do wymiany samej uszczelki pokrywy zaworów, nie wyjmujesz wtryskiwaczy.

Polecam uszczelkę w oryginale (sklep u kolegi Riki).
Uszczelke kładziesz bez silikonu, na sucho... Oprócz dwóch lub czterech miejsc. Miejsca newralgiczne to te gdzie są załamania uszczelki w okolicy walka rozrządu, w tych zagłębienia h na głowicy.

Oczywiście czystość głowicy oraz samej pokrywy pod miejsce nowej uszczelki jest bardzo ważne , odtluszczenie ma największe znaczenie.

Miłej zabawy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 gru 2018, 09:27 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Brak możliwości edycji...

Dodam jeszcze, że jak już wymieniasz uszczelkę pod pokrywą zaworów, to aż się prosi o regulacje luzu zaworowego no i przy okazji wymienić podkładki pod wtryskami jak już zdejmiesz łapy wtrysków.
Chociaż przy odrobinie szczęścia, dasz radę wcisnąć szczelinomierz pomiędzy łapy wtrysków...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 gru 2018, 06:26 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.09.2018
Posty: 8
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
A więc zabrałem się dzisiaj za wymianę owej uszczelki niestety po zdjęciu pokrywy. Wszędzie był olej i widać że wszystko co tylko można jakiś partacz zrobił na silikon. Widać czeka mnie większą zabawa . Tak jak pisałeś regulacja zaworów bo coś dziwnie klekocze ostatnio no i podkładki już też mam . Ale dopiero w sobotę mogę się tym zająć przeciek jest dość poważny jakoś 0.5 litra oleju mam na silniku bez porządnego mycia komory się nie obejdzie .


Obrazek


Ostatnio edytowano Pn, 17 gru 2018, 06:26 przez victor, łącznie edytowano 1 raz
Poprawa linku.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 gru 2018, 07:45 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Twój silnik wygląda strasznie
Jeśli pokrywa była klejona na sporą ilość silikonu, wycieczka do smoka olejowa byłaby wskazana.
Zajrzyj do paska rozrządu, sprawdź co tam się dzieje i ile oliwy będzie na pasku...
To dobry silnik, choć delikatny...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 gru 2018, 12:26 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.09.2018
Posty: 8
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Muszę pierwsze zamówić uszczelkę na miskę bo silikonu staram się unikać awidzialem że na misce też jest. Powoli dochodze do wniosku że prawie wszystko co się da jest uszczelnione na silikon.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 gru 2018, 12:43 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Silikonu i tak musisz użyć w kilku miejscach, tak jak pisałem wyżej pomoeniewaz tak mówi serwisowka. Delikatnie też możesz użyć silikonu na głowicę ale tak naprawdę delikatnie.

Zamówisz uszczelki, i umyjesz silnik bo ciężko tam łapy wsadzić tyle tam oliwy...

Miska olejowa i tak jest klejona na Silikon, jak będziesz ja zciągać to zwróć uwagę na pustą nakrętke, ona służy do w kręcenia śruby z tych dłuższych po to, aby mise odkleic.

Smok kontrola i ewentualnie czyszczenie.

Kleisz mise po wewnętrznej stronie tak, aby śruby były czyste.

Luzy zaworów nie pamiętam ale coś było ssace 15 a wydechowe 30? Naprawdę nie pamiętam choć robiłem to kilkukrotnie...
Podkładki pod wtryski wycięciem do góry. Nie pomyl kabli oporowych, każdy ma swoją rezystancje i tak samo wtrysk, idą jeden do jednego.

Odchyl osłonę paska rozrządu, spójrz na pasek czy nie jest zaolejony. Jeśli zęby już są zalane to będą dodatkowe koszty.

Zgłoś się do Rikiego, poradzi doradzi itd....

Melduj jak stoją sprawy


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google BOT i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.