Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 13:28

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 7 lis 2018, 09:18 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.11.2018
Posty: 3
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zachodniopomorski
Witam, jestem świeżym użytkownikiem Mazdy 6. Interesuje mnie przy jakich obrotach powinienem zmieniac biegi. Auto to lubi nizsze czy wyzsze obroty przy zmianie(2,5tyś - 3.5tyś).
Interesuje mnie rowniez załozenie gazu. Czy auto nadaje się do zagazowania? Nie ma z nim pozniej problemow? Z gory dziekuje za pomoc. Pozdrawiam :-P


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 lis 2018, 10:18 
Nowicjusz
Offline
Od: 19.01.2018
Posty: 38
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
LPG: Tak
Region: małopolski
W profilu masz podane, że posiadasz diesela. Domyślam się, zę chodzi o założenie instalacji LPG do wersji benzynowej. Popraw proszę swoje dane.
Osobiście moge wypowiedzieć się odnośnie benzyny 2.0. Ogólnie są to silniki, które dobrze pracują przy nieco wyższych obrotach. @,5 tys. obr/min lub nawet podchodzących pod 3000. Niemniej jeśli chcesz trochę dynamiczniej to nie musisz bać się obrotów rzędu 4000-5000 obr/min. Nie jest to co prawda Honda, która zdaje się, ze pracuje na jeszcze wyższych obrotach, ale Mazdy różnią się od tzw. europejczyków.
Przy spokojnej jeździe zmieniam biegi na wyższe w okolicach 2500-3000 obr./min i wcale więcej nie pali. Przeciągnięcie nieco powyżej podanych też jakoś znacząco nie wpływa na spalanie.

Wcześniej miałem 626 GF 2.0 115KM i było podobnie.

Natomiast co do LPG to jak najbardziej ta jednostka nadaje się do tego, ale potrzeba kumatego gazownika, żeby porządnie zestroił, a nie tylko na zasadzie plug-and-play. Dodatkowo co jakiś czas pasowałoby skontrolować luzy zaworowe, bo nie są regulowane hydraulicznie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 lis 2018, 10:29 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Chyba czujesz przy jakich obrotach auto jedzie, a przy jakich nie. To benzyna bez turbo, więc jak chcesz jechać to kręcisz na wysokie obroty, a jak chcesz się odpychać jak taczką to sobie pyrkasz na niskich. Bo przy 2,5 tys rpm czy 3,5 to się jeździ dieslem.
Te silniki dobrze działają na gazie. Kwestia instalatora jest ważna tak jak przy każdym innym samochodzie. Kolega wyżej ma rację pisząc, że trzeba kontrolować i ew. korygować luzy zaworowe.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 lis 2018, 07:51 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.11.2018
Posty: 3
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zachodniopomorski
Dzieki wielkie za odpowiedz, zmienilem juz na Pb. Bede myslal nad zalozeniem gazu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 lis 2018, 19:46 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 29.01.2017
Posty: 278
Rok produkcji: 2005
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
gdzies od 2.5k zmienia sie faza rozrzadu

_________________
why?? - why not?!
lniane ubrania dla dzieci


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.