Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 17:55

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 10 paź 2018, 01:21 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.10.2018
Posty: 2
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Witam wszystkich. Jeśli dubluję temat - proszę admina o podpięcie i wyrozumiałość. To moje pierwsze japońskie auto i jeżdżę Mazdą od 3 tygodni. Zauważyłem problem z wrzucaniem 1 i 2 biegu ( wyłącznie). Problemy występują nieregularnie i niesystematycznie. Rzecz jasna nie wbijam biegów na siłe oraz nie wbijam 1 podczas toczenia się auta. Czasami wyczuwam podczas wrzucania 3 biegu dziwny "przeskok". cała reszta działa gładko i bez żadnych zastrzeżeń. Na co zwrócić uwagę, co może być przyczyną? Czy znacie jakiś serwis w 3miescie zajmujący się japończykami a głównie mazdami?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 10 paź 2018, 06:58 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Na początek wymieniłbym olej w skrzyni.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 paź 2018, 07:30 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
...oraz, przesmarowac lewarek wewnątrz aż po całe linki aż do skrzyni biegów, zobaczył czy nie ma już nadmiernego luzu na linkach przy lewarku i przy skrzyni.
Później przesmarowac łapę wewnątrz skrzyni oraz zmienił płyn hamulcowy w układzie sprzęgła. Dodatkowo pedał sprzęgła też można przesmarowac. Oczywiście oliwa też do wymiany.
Jeszcze można pokusić się na wymianę przewodu elastycznego łączącego pod akumulatorem, on z czasem koroduje wewnątrz co daje efekt puchnięcia co prowadzi do strat ciśnienia w układzie wysprzeglika. Wysprzeglik również koroduje i ma taki łącznik z łapą od łożyska oporowego wewnątrz, na tej łapie z czasem robi się luz od ciężkich warunków wewnątrz skrzyni.
Jak już nic nie pomoże to trzeba się będzie przyzwyczaić, niektórzy robią wszystko a i tak haczy z 1 na 2.
To bardzo dobry i prosty układ sprzęgła, szkoda że zaniedbany z niewiedzy, z czasem ciężko pracuje i są problemy. Poczekaj na mrozy....
Pomijam jak narazie usterkę skrzyni.
Ogólnie TTTM (ten typ tak ma.)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 paź 2018, 21:58 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.10.2018
Posty: 2
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Ok, bardzo dziękuję, przekażę Wasze uwagi mechanikowi jak będę niedługo stawiał. Pozdrawiam. W razie kolejnych pytań będę pisał.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.