Teraz jest Pn, 15 sie 2022, 20:53

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 4 lut 2019, 12:30 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.01.2019
Posty: 7
Rok produkcji: 2009
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: lubelski
Może i za wcześnie, ale zapytam i jak, czy kompresja już zmierzona? Jakie wyniki?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 lut 2019, 09:25 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 23.01.2019
Posty: 4
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: mazowiecki
Niestety nie miałem czasu zaprowadzić auta na sprawdzenie kompresji.
Po wymianie wtrysków auto pochodziło pół godziny i wywaliło 2 błędy: P0304 zapłon cylindra 4 wypadanie zapłonów - nieciagły i U0121 Brak komunikacji między ABS ECU a modułem sterowania szyny paliwowej - nieciągły.
Może w przyszłym tygodniu będe miał czas żeby go zaprowadzić na kompresję.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 lut 2019, 17:16 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.02.2019
Posty: 1
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: podlaski
Witam posiadam mazde 6 , 2.0 CD 136 km 2004r.
Przy prędkości 110-120 km\h autko dławi się , szarpie i czasami odczuwalny jest spadek mocy. Nie zawsze jest ten problem najczęściej podczas podjazdu pod górkę. Czy miał ktoś podobną sytuację i zna rozwiązanie ? Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Pozdrawian


Ostatnio edytowano Wt, 19 lut 2019, 17:16 przez victor, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 paź 2020, 11:33 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 03.01.2020
Posty: 5
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Cześć.
Od 2 tygodni mam podobny problem z moją MAZDA 6 2006 105kW / 143KM GG RFT MZR-CD 16V.
Otóż auto pewnego dnia stwierdziło ze ma za dużo mocy i zaczęło jeździć jak wolnossacy diesel.
Chodzi równo,nie dymi, nie ma bledow, pali na szczał tylko nie ma tego kopa od 1800 obrotów a do tego pali w mieście około 15l.
Wyczysclem przeplywke, wymieniłem lambde, wtryski ok.. A auto dalej nie chodzi. Dodam tylko ze pol roku temu zawlepilem EGR ale było cały czas Dobrze .
Proszę pomóżcie


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 4 paź 2020, 15:58 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 584
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Nie ma błędów na liczniku czy w komputerze ? Warto byłoby podpiąć komputer bo mogą być błędy bez sygnalizacji i sprawdzić parametry na żywo.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 paź 2020, 18:04 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 03.01.2020
Posty: 5
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Nie ma nic. Ani jednego , do tego chodzi bardzo równo. Które sprawdzić parametry.
Kurde a moal iść na sprzedaż, obrazil się..


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 paź 2020, 07:27 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 537
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Obok przepływomierza w obudowie filtra powietrza masz dwa wężyki z podciśnieniem. Zobacz czy nie są popękane.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 paź 2020, 07:29 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 03.01.2020
Posty: 5
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Sprawdziłem , są ok. Działają tak jak trzeba


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 paź 2020, 09:28 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 537
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Układ dolotu szczelny ? Może te zaślepienie egr uszkodziło ?

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 paź 2020, 09:32 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 03.01.2020
Posty: 5
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Niby szczelny, co do EGR to szczerze mówiąc nie wiem, aż tak się nie znam. Póki co poszła do znajomego mechanika, wstępnie sterowanie turbo nie działa, jakiś tłoczek się nie wysuwa, i geometria się nie przestawia. Zobaczymy. Czekam na tel


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 paź 2020, 09:51 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6706
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Wężyk albo zaworek (salenoid) od sterowania zmienną geometrią turbiny.
Wężyków tam dużo nie jest, ale jeden jest schowany i przechodzi przez metalową rurkę pod rurą od turbo.
Może grzybek (gruszka) starciła szczelność i nie steruje dźwigni od zmiennej geometrii etc.
Tam jest też tłumik powietrza na wężyku założony.
Może króciec gdzieś pękł...

Jeśli błędów nie ma, to czujnik Boost na kolektorze ssącym (a raczej jego pęknięty wężyk) odpada.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.
CBDC is coming, freedom is gone.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 paź 2020, 18:07 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 03.01.2020
Posty: 5
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Zobaczymy, sprawdzi zawór, i później pójdzie w stronę vacum..

-- Dodano: 6 października 2020, o 19:05 --

Auto zrobione, winny byl jeden wężyk od podciśnienia gdzies lekko przetarty (Tadziol mial racje, zle je sprawdziłem) i zawór od sterowania geometria turbiny, ale udało się go zrobić. Koszt z robocizna 100 zl


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 mar 2021, 18:47 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.03.2021
Posty: 2
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Witam mam nastepujący problem z Mazdą 6 2,0 diesel 136KM 2004r. Wszystko zaczęło się prawdopodobnie przy mrozach około -20C. Auto po przejechaniu paru km zaczęło na maksa szarpać zero mocy dało się jechać na niskich obrotach i małym gazie przez około parę minut później jazda już nie była możliwa tak szarpało autem, że zostawiłem je w spokoju na parkingu. Jak auto odstało po południu na słonku to normalnie wróciłem do domu. Po tym zdarzeniu auto muli powyżej 3tys obrotów (rozpędza się ale bardzo powoli) spadkowi mocy towarzyszy spora ilość siwego dymu z rury, auto czasami przyspiesza normalnie bez siwego dymu i tak parę razy po czym kolejne przyspieszanie to tragedia. Nie ma na to reguły jadę do pracy auto pracuje bardzo dobrze, wracam tragedia lub odwrotnie (czasem to i to). W między czasie padł alternator (nie wiem czy to ma jakiś związek czy po prostu nadszedł na niego czas).

- co do błędów to Forscan nic mi nie wywala
- przeczyściłem EGRa, katalizator i czujnik przepływomierza powietrza przy filtrze po czym za każdym razem robiłem reset (aku off + hamulec)

Nie wiem za co się teraz zabrać ciężko mi też coś znaleść na temat prawidłowych wartości czujników. Na początek wklejam zdjęcie na biegu jałowym, czy 13,3g/s i 2,08V na przepływomierzu to nie za dużo?
Co jeszcze można by posprawdzać??

MAF.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Ostatnio edytowano Cz, 4 mar 2021, 20:14 przez Burman, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 4 mar 2021, 20:15 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 584
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Kiedy ostatnio zmieniałeś filtr paliwa ?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 mar 2021, 20:56 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.03.2021
Posty: 2
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Maj 2020 12 tys przebiegu (pozostałe filtry w tym samym czasie)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 sie 2021, 11:51 
Wstydliwy
Offline
Od: 29.12.2020
Posty: 3
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Mazda jak w temacie, otóż jadą w trasę auto nagle straciło moc i nie reagowało na gaz. Trzymając pedał gazu mieszałem biegami aż nagle czarny dym z rury i auto odżyło. Po powrocie 1400km auto jeździło i nagle na postoju na biegu jałowym zgasło i nie dało się odpalić. Po przejrzeniu internetu doszedłem do wniosku zawór scv oczywiście zamówiony i wymieniony. Teraz Mazda odpala chodzi na jałowym biegu jednak po dodaniu gazu obroty max 1500rpm i nic przerywa dusi sie. Wyczyscilem egr i nadal nic nie pomogło. Ktoś ma jakiś pomysł co to może byc? Czy faktycznie padł egr bo jest elektroniczny lub pedał gazu


Ostatnio edytowano Pt, 13 sie 2021, 11:51 przez Burman, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 paź 2021, 18:03 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.10.2021
Posty: 2
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: lubuski
Witam. Przepraszam że piszę nie w tej kategorii jakiej powinienem ale problem mam że swoją mazda 6 silnik 2.0 on auto odpala ledwo jakby lapalo na obroty i potrafi nieraz zgasnąć! Po czym jest ok rusza się z 1 raz ciężej raz płynnie przy redukcji biegów potrafi przymulić a po chwili jakby znów jechała prawidłowo! Ma chwilę że jeździ normalnie i chwilę że problem pojawia się ponownie
Dodam że praca na rozgrzanym silniki jej to ułatwia
Byłem na kompie lecz błędów 0 wartości prawidłowe mechanik stwierdził że może być gdzieś przydany układ kazał dolac płynu czyszczącego do paliwa o przejechać około 200 km troszkę poprawiło to jazdę ale tylko jak już się jia pojeździ i jest ciepła.. Filr paliwa wymieniony turbo sprawdzone wtryski również kolega stawiał na czujnik. Ciśnienia paliwa lub jakis zawór oraz przestawiony rozrząd ktoś spotkał się z podobna sytuacja? :arrow:


Ostatnio edytowano N, 3 paź 2021, 18:03 przez Burman, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem. Skoro wiesz, że są na to inne działy bądź jak w tym przypadku kilka podobnych tematów to pisz tam. Nie będziesz musiał czekać na akceptację postów.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 3 paź 2021, 18:05 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 584
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Na początek na pewno warto sprawdzić rozrząd dużo roboty nie ma.
Jest w tym jakaś zależność? Np dusi przy szczególnych biegach bądź warunkach/ prędkości/ obrotach? W jaki sposób sprawdzone wtryskiwacze oraz Turbo?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 paź 2021, 19:09 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.10.2021
Posty: 2
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: lubuski
Nieraz ruszając z 1 jak chce się ją pociągnąć do ponad 3 tys obrotów to nie ma takiej mocy dasz 2 jedzie już ok później przykładowo 4 lekko poszarpuje albo zamula przy prędkości jedzie normalnie auto rospedza się nawet do 140km na godzinie nie ma jakiegoś mula.. Zaczęło się od tego że po pewnych trasach auto na wolnych obrotach zaczęło lekko sobie falować.. Ale jedzila normalnie a później z czasem właśnie ta sytuacja.. Dodam że auto ma usuniętego dpf oraz katalizator ale było to robione przez fachowy serwis dawno temu.. Diagnoza postawiona była przez sprawdzenie wydajności na kompie z turbo i wtryskami


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 17 mar 2022, 21:32 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.03.2022
Posty: 1
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.

Pojawił się problem z moją mazda 2.0 diesel 140 km .A mianowicie od pewnego czasu auto zaczęło falować na biegu jałowym i czasami moc uciekała tak jakby turbo nie działało. Wczoraj zacząłem rozbierać okazała się nieszczelnosc na wylocie z filtra powietrza .Szybka akcja i naprawione. Jednak problem nie zniknął. Wyjąłem i wyczyściłem przepustnice. Nowy filtr powietrza. Dalej turbina nie działa i faluje. Dzisiaj pojawił się check engine. Wszystkie podcisnienia szczelne. Odpiąłem akumulator i błędy zniknęły po tym turbina się załącza na chwilę i znowu wywala błąd. Moja diagnoza padła na zawór podciśnienia sterujący turbiną rf4f denso. Ktoś miał podobny problem? Nowy ponad 100 euro . Z góry dziękuję za odpowiedź


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 19 mar 2022, 05:28 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 584
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Może powiedz pierw jaki błąd wywaliło? Bo to może być podstawą diagnozy. Jak wystukuje błąd to by poinformować o czymś konkretnym a nie tylko by go usunąć ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 8 sie 2022, 21:06 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.08.2022
Posty: 1
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: pomorski
Od niedawna mieszkam w Oleśnicy i nie wiem kto tu zna się na mazdach póki co tam gdzie byłem to wszyscy vw albo fordy mało kto chce się podepnac pod mazde

-- Dodano: 8 sierpnia 2022, o 21:05 --

Pojawił się problem z moją mazda 2.0 diesel 140 km .A mianowicie od pewnego czasu auto zaczęło falować na biegu jałowym i czasami moc uciekała tak jakby turbo nie działało. Wczoraj zacząłem rozbierać okazała się nieszczelnosc na wylocie z filtra powietrza .Szybka akcja i naprawione. Jednak problem nie zniknął. Wyjąłem i wyczyściłem przepustnice. Nowy filtr powietrza. Dalej turbina nie działa i faluje. Dzisiaj pojawił się check engine. Wszystkie podcisnienia szczelne. Odpiąłem akumulator i błędy zniknęły po tym turbina się załącza na chwilę i znowu wywala błąd. Moja diagnoza padła na zawór podciśnienia sterujący turbiną rf4f denso. Ktoś miał podobny problem? Nowy ponad 100 euro . https://get-vidmateapp.com/
https://get-mobdroapk.com


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.