Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 12:09

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 239 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 16 paź 2019, 19:31 
Amator
Offline
Od: 29.01.2014
Posty: 94
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
okoniowaty na zimnym nie potrafisz ocenić poziomu? dziwne bo akurat najlepiej widać :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 paź 2019, 19:34 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.10.2019
Posty: 3
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
16 października 2019, o 13:55 okoniowaty napisał(a):
na zimnym silniku bardzo słabo co kolwiek widać


Wytrzyj dobrze końcówkę bagnetu, włóż, wyjmij, patrz pod takim kątem, żeby światło odbijało się na powierzchni oleju, sucha końcówka bagnetu jest matowa, więc nie będzie się błyszczeć tak jak olej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 paź 2019, 13:31 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 10.06.2019
Posty: 32
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: warmińsko-mazurski
16 października 2019, o 19:31 tramwaj napisał(a):
okoniowaty na zimnym nie potrafisz ocenić poziomu? dziwne bo akurat najlepiej widać :wink:


W innych autach nie miałem nigdy problemu, a w madzi nie tylko ja mam ten problem.

_________________
Nigdy więcej ropy - tylko benzyna w czystej postaci - może kiedyś fabryczny lpg.
Póki co: Ropa do traktorów,
Gaz do kuchenek.
Dieasel - prowizoryczna oszczędność.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 21 paź 2019, 13:54 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
tramwaj FrozenShade okoniowaty - bardzo proszę bez off-topic'u.
Jak sprawdzać poziom oleju jest w oddzielnym wątku:

viewtopic.php?p=104253#p104253

Każdy kolejny post nie na temat będzie usuwany.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 2 lis 2019, 16:06 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.09.2019
Posty: 10
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Podobnie jak u poprzedników boryka mnie branie oleju. 1300 km temu zmieniłem filtry i olej na motul 5w40, dziś ponad litr dolewki. W instrukcji mazdy jest napisane, że może siorbać nawet 0.8l/1000km i u mnie właśnie jest w okolicach tej górnej granicy. Po przeczytaniu wątku rozumiem, że ten zapis to tylko dupochron producenta i w rzeczywistości nawet połowy tego silnik brać nie powinien. Nachodzi mnie tylko jedno pytanie: co się stanie jak oleję temat i po prostu będę tak jeździł dolewając olej? Bo wydatek kilku tys. PLN na remot mi się nie uśmiecha, ten samochód nie jest tego wart...


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 2 lis 2019, 16:20 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
2 listopada 2019, o 16:06 jmzgg2004 napisał(a):
1300 km temu zmieniłem filtry i olej na motul 5w40, dziś ponad litr dolewki


Który dokładnie Motul używasz?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 2 lis 2019, 18:52 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.09.2019
Posty: 10
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: mazowiecki
2 listopada 2019, o 16:20 Tomek napisał(a):
2 listopada 2019, o 16:06 jmzgg2004 napisał(a):
1300 km temu zmieniłem filtry i olej na motul 5w40, dziś ponad litr dolewki


Który dokładnie Motul używasz?

Mechanik jaki zalał przy wymianie to wiem tylko, że motul 5w40, a dzisiaj żeby być kompatybilnym to kupiłem motul x-cess 8100. Silnik mam zagazowany, jeśli to ma jakieś znaczenie. Gość w sklepie sugerował, że przy spragnionym silniku można spróbować chlapnąć 10w40, ale się nie odważyłem.
Dodatkowo za dwa tygodnie muszę na przegląd jechać i trochę się obawiam emisji spalin.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 2 lis 2019, 21:28 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Podejrzewam, że pomocny będzie remoncik silnika.
Czy to będzie Valvoline (którego to, powiedzmy dobra opinia jako super olej, ciągnie się od dwóch dekad...), czy jakiś inny sklepowy w InterCarsie, nie pomoże na jego konsumowanie przez silnik.
To dobry silnik ale delikatny, interwal 20kkm na jednym oleju, a tym bardziej dedykowanym, prowadzi do zatrzymania pierścieni i ich dalsze i szybsze zużywanie. Ciężka noga kierującego nie pomaga

Albo remoncik, albo ewentualnie dobrze wypłukany silnik z nagaru złogów itp... , i zalanie go dobrym/odpowiednim olejem może pomóc.

Te silniki jak były młode, nie miały zużycia oleju. Chyba że marginalne...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 lis 2019, 13:02 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
2 listopada 2019, o 18:52 jmzgg2004 napisał(a):
Gość w sklepie sugerował, że przy spragnionym silniku można spróbować chlapnąć 10w40, ale się nie odważyłem.


Lepkość 10w40 nie jest dobrym pomysłem. Szczególnie już w sezonie jesienno-zimowym, kiedy od oleju wymaga się dobrej płynności i pompowalności w niskich temperaturach. To po całości zła rada. Opisywałem tę kwestię na forum wiele razy :wink:

2 listopada 2019, o 21:28 Millerek napisał(a):
To dobry silnik ale delikatny, interwal 20kkm na jednym oleju, a tym bardziej dedykowanym, prowadzi do zatrzymania pierścieni i ich dalsze i szybsze zużywanie. Ciężka noga kierującego nie pomaga

Albo remoncik, albo ewentualnie dobrze wypłukany silnik z nagaru złogów itp... , i zalanie go dobrym/odpowiednim olejem może pomóc.

Te silniki jak były młode, nie miały zużycia oleju. Chyba że marginalne...


Zgadzam się z Tobą. Masz rację.

jmzgg2004, zastosuj na początek płukankę. Płukanka ma za zadanie usunąć z silnika osady, szlam inne zanieczyszczenia. Rozrzedza wyeksploatowany olej, do którego została wlana dzięki czemu ten efektywniej spływa z miski olejowej. Dobrej jakości produkt jest wolny od agresywnych rozpuszczalników, które mogłyby uszkodzić strukturę gumy, z której wykonane są uszczelnienia silnika (wysuszenie i w konsekwencji tworzenie się mikropęknięć). Powinien zawierać pakiet myjący o określonej rezerwie alkalicznej, która pozwoli na rozpuszczenie (za to odpowiadają detergenty) i rozproszenie (za to odpowiadają środki dyspergujące) szlamu, lakierów i osadów. Zerknij na płukankę AR2820: https://czarnepaliwo.pl/dodatki-do-olej ... 250ml.html Archoil stosuje w niej od połowy 2018 roku także dodatki antykorozyjne i dozę środka smarnego :wink:

Jako olej docelowy rekomenduję 5w40 o możliwie niskiej odparowalności (parametr Noack w karcie danych technicznych). Możesz zastosować np. Amsoil OE 5w40. Cechuje go odparowalność na poziomie 8,5%: https://www.amsoil.com/lit/internationa ... /I3404.pdf

https://czarnepaliwo.pl/glowna/424-amso ... b-1qt.html

Motul nie publikuje wartości Noack w swoich kartach danych technicznych. Linkuję kartę X-cess 5w40, którego dokupiłeś jak rozumiem na dolewkę, żeby nie pozostawać gołosłownym: https://d23zpyj32c5wn3.cloudfront.net/i ... 1503652273
Zwróć także uwagę na dość wysoką temp. płynięcia -36'C. Świadczy o jakości zastosowanej bazy olejowej i/lub ilości zastosowanych dodatków poprawiających płynność oleju. Amsoil OE 5w40 jest płynny do -44'C :zimno:

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 gru 2019, 02:12 
Świeżak
Offline
Od: 23.12.2019
Posty: 21
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Panowie, moja M6 też bierze..

Poprzedni właściciel lał półsyntetyk. Czy mogę zmienić teraz na tego syntetyka Elfa?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 gru 2019, 11:39 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
MikeWawa, jakiej wielkości ubytek odnotowujesz w przeliczeniu na 1 tys. km?

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 gru 2019, 14:22 
Świeżak
Offline
Od: 23.12.2019
Posty: 21
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Nie wiem dokładnie. Poprzedni właściciel przekazał mi tylko taką informację..


Ostatnio edytowano Pt, 27 gru 2019, 14:22 przez Burman, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 gru 2019, 21:14 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Kontroluj poziom oleju co 1 tys. km. W razie potrzeby uzupełniaj stan i czyń notatki. Pomogą Ci wyrobić sobie zdanie o kondycji jednostki.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 mar 2020, 00:19 
Świeżak
Offline
Od: 23.12.2019
Posty: 21
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Niestety.. Pobór oleju to ponad 2 litry na 1000km więc chyba czas na remont lub sprzedaż na części :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 mar 2020, 19:10 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Masz rację. Przy tej wielkości poborze oleju silnik jest już z pewnością bardzo zdegradowany.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 lip 2020, 08:28 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.04.2020
Posty: 4
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: śląski
Słuchajcie , przejrzałem sporo wątków ale nie natrafiłem na jasną odpwiedź. Czy branie przez 2.0 147km w granicach 500ml oleju na 1000km jest akceptowalne? Nie widzę by dymiło na niebiesko, a oleju ubywa .


Ostatnio edytowano Pt, 10 lip 2020, 08:28 przez victor, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 10 lip 2020, 08:35 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Szukasz odpowiedzi, ale to Ty decydujesz czy 0,5l/1000km jest OK - nie forumowicze.
Jak Cię nie zraża dolewanie i przechodzisz przeglądy to jest akceptowalne.

Jak Cię irytuje dolewanie i nie pamiętasz o tym - to nie jest akceptowalne.

Mazda benz ma ogromny katalizator i ciężko ją zmusić do dymienia na niebiesko.
Zauważalne kopcenie będzie kiedy z bardzo wysokich obrotów będziesz odpuszczał pedał gazu. Wtedy prawdopodobnie będzie coś widać - to objaw zużytych pierścieni olejowych.
Kiedy odpuszczasz gaz to mało mieszanki paliwo-powietrze dostaje się do cylindra i wtedy olej który nie jest zgarniany przez pierścienie ulega spalaniu.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 lip 2020, 09:32 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.04.2020
Posty: 4
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: śląski
chodziło mi bardziej o to, czy że tak powiem farbycznie ten silnik ma jakis pułap brania oleju, nie miałem wcześniej doczynienia z siilnikiem benzynowym, a wątpię, by przy przebiegu 120 000 km wymagany byłby remont pierścieni.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 10 lip 2020, 09:40 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Marine1994 gdyby miała 120 000km nie brałaby 0,5l/1000km - kupiłem auto z takim przebiegiem. Podobno jest nawet do 1000ml na 1000km - ale nie mogę nigdzie odnaleźć żródła.
Jaki masz olej obecnie zalany?

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 lip 2020, 17:40 
Bywalec
Offline
Od: 19.04.2016
Posty: 278
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
Dużo też zależy od stylu jazdy. U mnie na 1000 km przy dość dynamicznej jeździe
bierze 0,8 a na spokojnie ok. 0,5.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 lip 2020, 16:16 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
10 lipca 2020, o 10:32 Marine1994 napisał(a):
chodziło mi bardziej o to, czy że tak powiem farbycznie ten silnik ma jakis pułap brania oleju, nie miałem wcześniej doczynienia z siilnikiem benzynowym, a wątpię, by przy przebiegu 120 000 km wymagany byłby remont pierścieni.


W mojej ocenie poziom poboru oleju determinowany jest bardziej przez przebieg eksploatacji a nie cechy nabyte fabrycznie. Moje 1.8 MZR ma obecnie 12 lat, około 120 tys. km przebiegu i praktycznie nie pobiera oleju. Jest to jednak samochód kupiony w polskim salonie, od zawsze w rodzinie, skrupulatnie serwisowany przy użyciu dobrej klasy olejów.

Sytuacja, w której silnik z przebiegiem 120 tys. km może wymagać ingerencji mechanicznej wcale nie jest oderwana od rzeczywistości, jeśli wymiany oleju przeprowadzane były rzadko i na marnej jakości produktach. W przypadku samochodu z kolejnej ręki dochodzi dodatkowo ryzyko fałszowania przebiegu licznika.

10 lipca 2020, o 09:28 Marine1994 napisał(a):
Czy branie przez 2.0 147km w granicach 500ml oleju na 1000km jest akceptowalne?


Na jakim oleju pracuje obecnie silnik? Co ile tys. km był dotychczas wymieniany? Czy posiadasz rzetelnie prowadzoną historię serwisowania?

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 maja 2022, 20:27 
Wstydliwy
Offline
Od: 16.05.2022
Posty: 1
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Dzień dobry witam forumowiczów :-)

Mam problem z moją Madzią 6 1.8benzyna-120km

Pobiera duże ilości oleju dymi na niebiesko wyskakuje 'Check engine'
Błąd P0303 Wypadanie zapłonu cylindra 3 , świeca bardzo zaolejona reszta jeden nagar oleju
przejechane na nich może 1000km , zmierzyłem kompresję na wszystkich cylindrach 16-16,5bar

Moja Diagnoza to Uszczelka pod głowicą + Uszczelniacze Zaworowe

Moje pytanie czy pierścienie nadają się do wymiany przy takiej kompresji ?


Pozdrawiam Artur


Ostatnio edytowano Wt, 17 maja 2022, 15:04 przez Burman, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 26 wrz 2022, 18:06 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.08.2022
Posty: 4
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: MPS
Region: wielkopolski
Witam wszystkich. Odgrzeje troszkę kotlecika.
Co prawda nie mogę dojść do porozumienia z moją m6 z 2007r 1.8bp czyste, ile łyka oleju bo nie ogarniam tego bagnetu, ale pewnie wali gdzieś 1l na może 200/300km :) lata to to na elfie evolution 900 sxr 5w40 auto kupiłem w sierpniu sprzedawca zapewniał że dolewa max 1.5l na 10tys km :) a po 5 dniach od kupna auto zaczęło kopcić w przedziale 2-3tys obrotów do tego dochodzi dziwne tyrkotanie przy przyspieszaniu też w przedziałe 2-3tys. Czy płukanka coś może pomóc czy nie bardzo? Lub gdzie szukać przyczyny, bo życiowy niefart daje się we znaki gdzie vectra C poszła na zyletki bo waliła 1l na 100 i całe oszczędności poszły w mazdę i też problem :) ktoś coś podpowie poradzi? A dodam że pali mi się check z błędem P0420, auto na obrotach nie faluje, w sumie silnik pracuje ok, czasem przy przyspieszeniu na 2gim biegu potrafi zrobić kangurka ze szarpnie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 wrz 2022, 17:05 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 14.11.2021
Posty: 175
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
1litr na 200km ?
toż to jakiś armagedon :)
sory że sie uśmiecham ale w takim stanie silnika to musiałbys olej zamiast w baniakach to w beczkach zacząć kupować :)
żadne płukanki żadne inne super specyfiki odcarboniacze itp już Ci nie pomogą
tylko kompletny remont silnika góra/doł jest w stanie to auto uratować
a błąd p420 to katalizator ,wartość poniżej progu
i sie wcale nie dziwie przy takim poborze oleju jest po prostu zawalony ,to samo z sondami lambda
katalizator może już być nie do uratowania sondy również

_________________
------------------------------------------------
Jak coś jest dobre...to jest dobre
:wink:
------------------------------------------------


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 29 wrz 2022, 20:58 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.08.2022
Posty: 4
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: MPS
Region: wielkopolski
Właśnie nie potrafię dokładnie tego określić, bo nie dość że ten bagnet jest zryty to pod blokiem praktycznie zawsze auto jest w jakimś stopniu pochylone. <niewiem>
Dziwne to jest bo przy oględzinach nie było żadnych objawów niczego jak kupowałem, 50 km wracałem tym do domu wieczorem gdzie auta za mną jechały to pod światło bym dym widział no nic :/ a po 5 dniach zaczęło się dziwne tyrkotanie przy przyspieszeniu i ten dym, błąd kata w sumie już był przy kupnie :|
Myślę nad zmianą oleju i płukaniu może cosik da


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 paź 2022, 18:36 
Świeżak
Offline
Od: 15.03.2021
Posty: 18
Rok produkcji: inny
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Siemano!
Słuchajcie mam problem z moją bestią.

Zacznijmy od oleju, bierze gdzieś ok. 1l/250km i do tej pory to był jedyny mankament.

Obecnie przy 180 wyskoczył mi check i nastąpiło trochę zmian...:

- check raz się świeci / raz miga;
- nie przyspiesza z taką dynamiką;
- na postoju się trzęsie;
- przy 2k obrotów prosi o bieg w dół bo też się trzęsie;
- ciężej odpala;
- silnik pracuje mega nierówno;
- spalanie wzrosło o 2-3l/100km

Wiec jest masakra ;)

Muszę coś z tym zrobić tylko co?
Regeneracja, nowy silnik?
Czy są jakieś konkretne części, które muszę wymienić?
Czy tu trzeba wszystko?

Mazda 6 GG 2006 2.0 147KM

Dzięki z góry, muszę się tym zająć w ciągu tygodnia.

Pozdrowienia dla Was!


Ostatnio edytowano N, 16 paź 2022, 18:36 przez Burman, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 16 paź 2022, 18:38 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 618
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Wolfik150 aż dziwne, że przy takim zużyciu ten silnik jeszcze chodzi i odpala.

W tym temacie chyba wszystko było już opisane.

To czy remont czy kupno używanego silnika to musisz sam przeliczyć co wychodzi Ci lepiej.
Remont trochę droższy pewnie ale jak będzie dobry mechanik to spokój na lata a drugi silnik może za pół roku mieć ten sam problem jak nie od razu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 paź 2022, 18:42 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.08.2022
Posty: 4
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: MPS
Region: wielkopolski
16 października 2022, o 18:38 Burman napisał(a):
Wolfik150 aż dziwne, że przy takim zużyciu ten silnik jeszcze chodzi i odpala.

.

Nie wiem co w tym dziwnego xD mój 1.8 bierze 1l na 100km i odpala normalnie na obrotach nie faluje działa normalnie tylko przy przyspieszaniu tyrkocze więc nie jest to dziwne ze odpala i chodzi...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 gru 2022, 21:12 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 29.01.2017
Posty: 278
Rok produkcji: 2005
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
16 października 2022, o 19:42 Matheoos napisał(a):
16 października 2022, o 18:38 Burman napisał(a):
Wolfik150 aż dziwne, że przy takim zużyciu ten silnik jeszcze chodzi i odpala.

.

Nie wiem co w tym dziwnego xD mój 1.8 bierze 1l na 100km i odpala normalnie na obrotach nie faluje działa normalnie tylko przy przyspieszaniu tyrkocze więc nie jest to dziwne ze odpala i chodzi...

dramat
ja swojej 6 sie pozbyłem, piła szklankę/dwie na 1/2 miesiące w zależności od pałowania, chciałem stestować ten ceramizator ale nie zdażyłem nei było mi po drodze, ktoś testował w M?

_________________
why?? - why not?!
lniane ubrania dla dzieci


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 239 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.