Teraz jest Śr, 23 wrz 2020, 06:37

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 443 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 28 cze 2020, 09:02 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Te instrukcje to różnie podają. Nie chcę wprowadzać w błąd, ale chyba nawet występowały różnice między instrukcjami przed i po lifcie, chociaż silniki te same (różnica paru KM w 2.0). Mam w wersji pdf z 2002 r gdzie nawet do silników benzynowych jest podany 5W20 i 5W30, a 10W40 jest jedynie dla ON. W wersji papierowej (już nie posiadam) z 2005 r było o ile pamiętam zalecane 5W30 i 5W40, a jako alternatywę podano 10W40. Więc, co by nie było jak masz zdrowy motor, który nie bierze oleju to lej przyzwoity lub jak Cię stać klasy premium olej 5W30, a jak już silnik trochę podjada to zalej 5W40 i będzie dobrze. Nie przechodź na półsyntetyk.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 cze 2020, 19:21 
Wstydliwy
Offline
Od: 26.06.2020
Posty: 14
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: zagranica
Dobra będę zalewc 5w30 przeczytałem 15 stron wątku o zalecanych olejach i dalej nie wiem jaka markę wybrac :D

-- Dodano: 28 czerwca 2020, o 19:21 --

Chyba nie będę się za bardzo przejmował i kupię Mazda Original Oil Ultra 5W30


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 cze 2020, 21:54 
Wstydliwy
Offline
Od: 31.10.2019
Posty: 9
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
Witam, olej 5W-50-ktoś stosował, ma to sens?Główny problem-nadmierny pobór oleju.Silnik 1.8 benzynka.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 cze 2020, 12:25 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 916
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
28 czerwca 2020, o 22:54 CieniaczRider napisał(a):
Główny problem-nadmierny pobór oleju.Silnik 1.8 benzynka


Jakiej wielkości ubytki odnotowujesz w przeliczeniu na 1 tys. km?

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 cze 2020, 14:17 
Wstydliwy
Offline
Od: 31.10.2019
Posty: 9
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
Pi razy drzwi ok litr na tysiąc, po zakupie auta pod koniec 2019r wlałełem Valvoline 5W-30 (nie pamiętam dokładnie która to wersja Valvo była), ale w związku z poborem ok litr na tysiaka zacząłem dolewać 5W-40 niestety różnych marek-Orlen, Lotos i z raz może Total.

Reszta auta ok, tylko to żarcie oleju... O płukanie silnika czy nawet samych pierścieni naftą słyszałem, ale zanim zacznę czarować, chciałbym się dowiedzieć, czy warto iść w olej 5W-50?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 cze 2020, 16:02 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
28 czerwca 2020, o 20:21 wiruwa napisał(a):
Chyba nie będę się za bardzo przejmował i kupię Mazda Original Oil Ultra 5W30


Jeżeli chcesz ten olej to nie warto przepłacać, bo płacisz jedynie za naklejkę a oliwa ta sama co ELF SXR 5W30, gdzie ELF sporo tańszy i wszędzie dostępny. Jeżeli nie chcesz oleju premium to zalej jakimś Motulem, Valvoline, Millers, Gulf, Penrite, Fuchs, ceny ciut wyższe od ELF czy Total, ale i jakość trochę lepsza. Najważniejsze żeby kupować z pewnego źródła i od sprawdzonych sprzedawców.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 cze 2020, 17:13 
Wstydliwy
Offline
Od: 26.06.2020
Posty: 14
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: zagranica
Który valvolinebbedzie odpowiedni?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 cze 2020, 18:36 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Można Synpower albo Maxlife.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 cze 2020, 19:44 
Wstydliwy
Offline
Od: 26.06.2020
Posty: 14
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: zagranica
Mam 2 który wybrać?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 cze 2020, 20:17 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
To są oleje do Diesla. Do Pb https://pisheets.valvoline.com/#/valvol ... ower-5w-30 lub https://pisheets.valvoline.com/#/valvol ... r-fe-5w-30. Z czego osobiście bym raczej wybrał ten pierwszy z normą A3

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 30 cze 2020, 12:19 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 916
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
29 czerwca 2020, o 15:17 CieniaczRider napisał(a):
czy warto iść w olej 5W-50?


Nie warto. Przy poborach wielkości 1 l na 1 tys. km skłaniałbym się ku ingerencji mechanicznej. Możesz oczywiście spróbować jeszcze oczyszczać silnik, ale musiałbyś odpowiedzieć sobie na pytanie jakiej wielkości ubytki jesteś w stanie zaakceptować i sprawdzić do jakich uda się zejść.

Wtedy zaproponowałbym płukanie silnika przy użyciu Mitasu Flush Fluid:
https://czarnepaliwo.pl/glowna/152-mita ... id-4l.html

i np. Ravenol VST 5w40 jako olej docelowy:
https://czarnepaliwo.pl/5w40/312-raveno ... 40-5l.html

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 30 cze 2020, 14:44 
Wstydliwy
Offline
Od: 31.10.2019
Posty: 9
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
Biorąc pod uwagę, że silnika rozbierać mi się nie chce zaakceptuję i litr na tysiaka xD W sumie przy rocznym przebiegu niecałych 10 tysięcy można przeżyć :D

Olej 5W-50 odradzasz, bo jest droższy i może nic nie dać, czy może wręcz zaszkodzić (chociaż na moje oko to jakby niemożliwe)?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 30 cze 2020, 16:12 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Dla mnie takie przepały nie były do zaakceptowania, a dodać trzeba że taki ubytki nie są stałe a wahają się w zależności od pokonywanych dystansów, prędkości obrotowej a nawet zewnętrznej temperatury. U mnie wynosiły od 1L do nawet 1,5L na autostradzie. To żadna przyjemność z jazdy jak po zrobieniu 100 km musisz sprawdzać olej ile Ci ubyło i czy już potrzebna dolewka. Niestety, w moim przypadku płukanka i dobry olej tylko w niewielkim stopniu zniwelowały te przepały, a w praktyce to tylko remont silnika by pomógł. W tamtym czasie średnia cena za remont oscylowała w granicach 3,5 tys. Dodatkowo dodam, że przez pobór oleju cyklicznie mi się zapalał check engine, bo zarzucało mi jedną świecę i wypadał zapłon, przez co co jakiś czas zmuszony byłem do czyszczenia świec i przepustnicy. Latem też lubiło podlatywać "jajem" z winy pewnie katalizatora. Nie wiem ile zamierzasz jeździć autem, ale to zawsze będzie dodatkowy wydatek na te 10 tys km rzędu 220 zł na olej ( już zakładam te 110 zł za 5L), więc po 10 latach masz 2200 zł na samą oliwe nie liczac innych rzeczy które dostają w dupę i nad którymi trzeba się pochylić. Osobiście albo bym popchnął auto, albo jeżeli chcesz na dłużej się związać to remont.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 30 cze 2020, 17:49 
Wstydliwy
Offline
Od: 31.10.2019
Posty: 9
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
Jasna sprawa, że lepiej, żeby nie brał oleju, no ale co poradzić...

Świece zaolejone, póki co wlałem naftę, może pomoże, może nie.Jeszcze tylko olej zamówić i się okaże :)

Nie mniej ponawiam pytanie dotyczące oleju 5W-50 z poprzedniego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 30 cze 2020, 18:37 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Kiedyś czytałem wpisy ludzi którzy zalewali olej 5W50, ale w myśl tego że powinniśmy zalewać oleje które są zalecane czy rekomendowane przez producenta, to nigdzie w instrukcji nie ma adnotacji że można zastosować taką lepkość. Lepkość 5W50 stosuje się w autach bardziej wysilonych, luźniej spasowanych, upalanych na torze, a w przypadku jak już w silniku są zużyte pierścienie, to niewiele to zmieni. Miałem ten problem i śledziłem wiele postów pisanych przez kolegów na tym i konkurencyjnym forum i w 99% przypadków to była wina zużytych, a nie zapieczonych pierścieni. Sam stosowałem 3 płukanki w mojej Maździnie i niewiele to dało. Tak jak poradził Ci Czarne Paliwo, zrób płukankę i zalej dobrym 5W40, a wtedy zobaczysz czy będzie jakaś zauważalna poprawa.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 lip 2020, 07:42 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 916
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
30 czerwca 2020, o 15:44 CieniaczRider napisał(a):
Olej 5W-50 odradzasz, bo jest droższy i może nic nie dać


Dobrej klasy 5w30 bazujące na PAO jest znacznie droższe od byle 5w50 :wink: Nie chodzi o cenę a zbyt wysoką lepkość w temp. pracy. Przetestuj zestaw, który poleciłem Ci w swoim poprzednim poście. Po płukaniu i na zaproponowanym 5w40 wiele się wyklaruje. Oferuję też porządne filtry do tego silnika: https://czarnepaliwo.pl/glowna/471-amso ... 1-szt.html

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 lip 2020, 11:41 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.07.2020
Posty: 1
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.3 MZR DISI Turbo (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Witam ;) Jaki wybrać olej silnikowy i wkład filtra do Mazdy z silnikiem 2.3 T MZR DISI, chip u Miśka + LPG. Przebieg 166 kkm, LPG od 30 kkm. Poprzednio PMO Extreme 5W40 + płukanka PMO Flush. Jeszcze Wcześniej Valvoline SynPower 5W40 oraz najwcześniej Dexelia. Filtry Mann/Bosch. Pobór oleju ok 1,5l / 10 kkm. Kompresja 14-13-14-14 bar. Caramizer 25 kkm temu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 lip 2020, 14:40 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 505
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Ja bym wlał Elf Evo 900 sxr 5-w30.
W moim L3-VDT Cx-7 tez taki leje.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 wrz 2020, 10:19 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.11.2017
Posty: 5
Rok produkcji: 2006
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: łódzki
Cześć. Poszukuje olej do Mazdy 6 2.0 mzr 147km z LPG. Silnik świeżo po remoncie były wymienione pierścienie, uszczelniacze, panewki. Zalany jest teraz olejem 5W30 ENEOS Premium Japonia dostałem go do zamówionych części potrzebnych do remontu silnika. Przed remontem silnik brał 1l/1000km teraz jest wszystko w jak najlepszym porządku.
Pytanie czy zostać przy tym oleju eneos czy zalalibyscie coś lepszego?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 wrz 2020, 10:15 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 916
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Czegon, ile tys. km przejechałeś już od remontu?

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 wrz 2020, 21:54 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.11.2017
Posty: 5
Rok produkcji: 2006
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: łódzki
Około 5tys.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 wrz 2020, 11:48 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 916
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Czegon, pierwszy olej po remoncie warto zmienić szybciej. Te 5 tys. km to jest już na tyle dużo, że można wyrobić sobie zdanie o skuteczności przeprowadzonego remontu. Z tego co piszesz wszystko poszło zgodnie z planem, silnik przestał nadmiernie pobierać olej, teraz pozostała tylko profilaktyka :wink:

MZR 2.0 mieści 4,3 l oleju. Polecam np. Ravenol FDS 5w30 do pary z syntetycznym filtrem oleju Amsoil do tego silnika.

https://czarnepaliwo.pl/glowna/416-rave ... 30-5l.html
https://czarnepaliwo.pl/glowna/471-amso ... 1-szt.html

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 wrz 2020, 20:26 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 22.09.2020
Posty: 1
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: lubelski
Szukałem w kilku wątkach, ale chyba nie znajdę odpowiedzi, więc może spróbuję tutaj zadać pytanie:
Po remoncie zaworów jakiś czas temu (ehh to LPG...) silnik zaczął mi brać olej mniej więcej 0,5l/1000km.
Zalewałem dotychczas Dexelią/Mazda original ultra 5W30, ale przy ostatnim zakupie w sklepie gdzie się od kilku lat zaopatruje nie było go, a że pamiętałem z forum gdy ktoś kiedyś wspominał, że zrezygnował z mazdowskiego oleju i po zalaniu Penrite spadło mu zużycie oleju, to właśnie o taki poprosiłem w zamian.
Poprosiłem dokładnie o taki jak na forum (nie pamiętam nazwy, ale chodziło o full syntetyk 5W30 A5/B5), wspominając do jakiego silnika, dobierałem też filtr) i nie sprawdziłem, co dostałem...
Dopiero po wymianie rzuciło mi się w oczy, że zostało mi na dolewkę Penrite 5W30 Enviro+, ale C3...
Czy to się nadaje w ogolę do benzyny 2,0 141km z 2005?
Czy z racji wieku i przebiegu (powyżej 230tys), mimo niedawnej wymiany zrobić płukankę i zalać jakimś 5W40?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 443 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.