Teraz jest Cz, 12 gru 2019, 18:16

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 219 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 30 cze 2018, 10:30 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 5608
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
A co ma twój diesel do 1.8 Pb? :) ;)

Kolega niech bierze astre LPG i jedzie do Francji....
Tata powinien uświadomić, że jak brał olej w mieście, to na trasie spali go kilkakrotnie więcej, i ile tata robił km, 4000km? Na dwa lata? ... Remont czeka ten silnik.

Przepraszam, Tapatalk uciął mi połowę postu...

Odnośnie Francji, jak musisz jechać wrócić to kupuj oliwę jaką chcesz, już jej nic nie zaszkodzi, szkoda kasy na lepszą oliwę. Po powrocie i tak auto idzie na remont pierścieni itp.

Patowa sytuacja, jak musisz to jedź, kup zapas oliwy i tyle.

;)

Lub, teraz oddaj mazde do dobrego mechanika a na wyjazd weź Astre, taniej wyniesie w kosztach, jeśli wogóle dojedzie i wróci do Polski.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 lip 2018, 15:40 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.06.2018
Posty: 2
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Dzięki za radę!

Astra raczej nie da rady niestety, jest dosyć mocno wyeksploatowana i brak u niej mocy a jedziemy w 3 osoby i full bagażnik ;p

Tato mnie uswiadamial ale nie miałem pojęcia na jaką skale będzie zabierać olej :/ po za tym faktycznie on robi 1k, 2k rocznie xd

Więc mówisz, że mogę jej lać 15w40 a po naprawie silnika wlać np 5w40?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 lip 2018, 17:42 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1551
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Osobiście bym nie lał, bo po pierwsze ta lepkość nie jest dopuszczalna przez producenta a po drugie nic nie da, bo zmieniasz jedynie pierwszy parametr więc w temperaturze roboczej wciągnie go tyle samo co 5W40. Osobiście bym wybrał dwa warianty, albo kupić jakiś tani olej np. Total, ELF itp 5W40 i dolewać, albo można wlać ciut bardziej lepki po uzyskaniu odpowiedniej temperatury pracy np. 5W50. Masz dość tani Valvoline VR1. Nie zmieni to faktu że jak najprędzej remont, bo nawet szkoda kasy na ten olej. Masz to szczęście że niedaleko Ciebie jest dobry fachowiec od silników Mazdy - Nasz forumowy Tadziol :wink:

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 lip 2018, 15:16 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.07.2018
Posty: 1
Rok produkcji: 2005
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: małopolski
Panowie mam mazde 5 z silnikiem benzynowym 1.8 bez lpg (l823). Mam problem z olejem. Wykrecilem dzisiaj cudem świece ( 3 podejscie) i okazuje sie ze na dwóch pierwszych cylindrach jest ok. Ciśnienie jednakowo rośnie na obu. Na trzecim rośnie trochę wolniej ale jest prawie takie samo jak na dwóch pierwszych. Natomiast na czwartym ciśnienie od razu spadalo( niestety zrobiłem tylko jedna próbę którą w najbliższym czasie powtórzę żeby wyeliminować złe podłączenie manomentru). Nalałem oleju i na manometrze pięknie rośnie ciśnienie i nie spada. W najbliższym czasie przy wolnej chwili zabiorę się za wymianę pierścieni i uszczelniaczy tylko.zastanawia mnie koszt bo we wcześniejszych postach piszecie, że to 3.5 koła. Możecie przybliżyć dokładniej dlaczego? Uszczelka pod głowicę niecałe 200, śruby 100, uszczelka rozrządu 100, uszczelniacze 160.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 lip 2018, 15:46 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1551
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Kiedyś jakiś forumowicz ładnie rozpisał koszty, ale nie pamiętam gdzie to było. Napisz do tego kolesia memberlist.php?mode=viewprofile&u=3667 lub zadzwoń, to Ci powie jakie są koszty i na co zwrócić uwagę.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 paź 2018, 19:31 
Wstydliwy
Offline
Od: 26.10.2016
Posty: 2
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Witam wszystkich, mam od jakiegoś czasu problem z moim silnikiem 1.8, mianowicie zaczął brać olej jak głupi. Zużywa go aż ponad 1l na 1000km. Ponad 2 lata temu go kupiłem i nie było takich ekscesów. Czy wiecie co mogło się podziać lub czym spowodowane jest takie zużycie oleju? Pozdrawiam.


Ostatnio edytowano Śr, 17 paź 2018, 19:31 przez victor, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 paź 2018, 05:19 
Bywalec
Offline
Od: 19.04.2016
Posty: 276
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
Pewnie pierścienie olejowe się zużyły dlatego tak masz.
Niestety to dość częsty przypadek.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 sty 2019, 11:11 
Wstydliwy
Offline
Od: 26.01.2019
Posty: 1
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Witam. Kupiłam. Tak jestem dziewczyną. Mazdę 6 1.8 z gazem. I tu taki problem się pojawił, że zgubił mi się olej. Auto zakupione u Ukraińskich chłopaków po których skąd zaginął i jeszcze grubo przepłacone, ale cóż stało się!!!!!!!. Moj mechanik wraca z ferii dopiero 6 lutego i bedzie mi mogl powiedziec czy powinnam się juz wieszac czy jeszcze nie, ale o co mi chodzi. Silnik pracuje fajnie, blacha zdrowa co jest rzadkością, ale znika mi olej. Wczoraj było minimum a dziś już nic i to bez ruszania auta. Co to może być?


Ostatnio edytowano N, 27 sty 2019, 11:11 przez victor, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 sty 2019, 10:04 
Bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 464
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Złodziej oleju ?

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 sty 2019, 14:03 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 762
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
tadziol, :hihi:

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 lut 2019, 06:26 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.02.2019
Posty: 1
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: warmińsko-mazurski
Witam mam problem z moja mazda 6 2.3 benzyna 2007 150tys nalatane. W tamtym roku zrobiłem 6000km nic nie ubywało trzymało na bagnecie. A teraz co chwile sprawdzam suchy bagnet na 4000km już 3 litry kupiłem a pół roku temu zmieniłem olej na elfa i wszystkie filtry. Pali ładnie nic nie szarpie trzyma obroty nie kopci zaglądałem domokola silnika sucho. Ale ostatnio odkręciłem korek oleju i wali tam powietrze z ilościami oleju dość mocno te powietrze daje. Proszę o rady i co mogę sprawdxic albo może ktoś miał podobny przypadek.


Ostatnio edytowano Śr, 6 lut 2019, 06:26 przez victor, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 cze 2019, 08:06 
Świeżak
Offline
Od: 27.01.2018
Posty: 24
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zachodniopomorski
Ja podzielę się swoimi doświadczeniami , a mianowicie , kupiłem auto jakoś 1.5 roku temu wszystko z nim ok prucz problemu z olejem który znika w dużych ilościach . Dodam że im szybsza jazda (autostrady) tym oleju więcej znikało .Na początku wymiana na 5w30 Valvoline plus płukanka dobrej jakości , olej znikal w dużych ilościach (około 1l/1000 może więcej ) , zmieniłem na Elfa 5w30 i znikało go jeszcze więcej .w między czasie auto stało u mechanika zalane nafta ,by rozpiec pierścienie , nic to nie dało . Po nafcie zalalem 5w40 Valvoline znikało może trochę mniej ale nadal duzo. Przy ostatniej wymianie Maj 2019 zalalem 5w50 Valvoline Vr1 , nie spodziewałem się spektakularnych zmian ,ale muszę przyznać zrobiłem ostatnio przeszło 900km (Głównie Niemieckie autostrady ) i oleju zniknęło na prawdę mało około 150ml , jak na mój przypadek uważam że jest to dobry wynik ,zważywszy że przed 5w50 brało mi go 1l na 1000 lub więcej . Tak że dla osób które nie planują remontu jest to dobra opcja do sprawdzenia , olej może troszkę drożdży ale nie trzeba dolewać co 100 km. Jak zrobię kolejne 1000 km dam znać jak to dalej wygląda u mnie .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 cze 2019, 08:19 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 02.02.2016
Posty: 66
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: kujawsko-pomorski
Moja 2.3 po remoncie i poki co jest bardzo dobrze :) Zaraz bedzie 5000km za mna, stan sprawdzam na biezaco - poko co dolalem 200ml

_________________
Stilgardozaurus


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 29 cze 2019, 15:19 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.03.2019
Posty: 5
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: małopolski
Witam. Czytam te wszystkie posty i mam pytanie. Mam 2.0 MZR 140 GH zagazowana przy 400kkm. Robię miesięcznie 2500km. Po zmianie po zakupie oleju na ELF 900SXR 5w30 po 1200 km dolałem ok 800 ml. Jazda z kompletem bagażu + 3 pasażerów i prędkości do 140km a tak to 120-130. Auto nie kopci, ma teraz 407kkm czyli 7tyś km. na gazie bez problemu chodzi równo i chicho, ma moc. Pytanie czy grzebać w silniku (remont) czy po prostu dolewać. Na ile jest szansa ten silnik zregenerować żeby np. dolewać 100ml na 3000tys km. ? Jaki koszt remontu i jak długo trwa taki remont trwa? Dzięki za wszelkie informacje.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 29 cze 2019, 15:31 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1573
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
pawelkrak masz GH, piszesz w dziale GG/GY, ale to ten sam silnik, więc przymknę oko :wink:

Remont silnika u dobrego fachowca to koszt 3500-4000zł. Jak popatrzysz na ceny części to zrozumiesz skąd taka kwota.
Głowica, luzy zaworowe, pierścienie, uszczelki i robocizna muszą kosztować, ale po takim poprawnym remoncie spalanie oleju powinno być 0 bądź niezauważalne.
Pytasz jak długo trwa - zależy od obłożenia pracą no i jest czas wakacyjny - każdy zasługuje na urlop :grill:

Ja bym spróbował zrobić płukankę i zalać olejem 5W40 wysokiej jakości - to nie naprawi silnika oczywiście, ale może zmniejszyć zużycie.
Osobiście bardzo zadowolony byłem z Penrite HPR 5W40 - ale są ogromne problemy z dostępnością.

Pytanie brzmi czy chcesz wydać 4000zł i nie martwić się stanem oleju co 1000km, czy jeździć i dolewać (chociaż to tylko odwlekanie nieuniknonego).
Na to pytanie musisz odpowiedzieć sobie sam :)

_________________
///////////////////////////////////////////////////////////////////////
FORUMOWE KOSZULKI
///////////////////////////////////////////////////////////////////////


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 sie 2019, 15:07 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.08.2019
Posty: 1
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Cześć

W tym samym wątku ... taka sama historia jak u innych osób.

Mazda (rocznik 2006 Pb) została zakupiona w roku 2012. Przez około 7 lat jeździła bezawaryjnie. Samochód pił olej jak prawie każda mazda (mniej więcej 5 litrów na 12 - 15 000 km). Ten dodatkowy koszt był do zaakceptowania. W tym roku (początek maja) na badaniach technicznych okazało się, że w spalinach jest sporo oleju i samochód nie przeszedł badań. Nie wiem jak to się stało, ale po wymianie oleju, filtrów, świec (4 irydowe), czyszczeniu przepustnicy, ponowne badanie spalin okazało "w normie" i przegląd został zaakceptowany bez żadnych wątpliwości. Okazało się również, że mechanik wlał mi do silnika olej GM 5W-30 dexos2. Miałem zrobić "aferkę" o ten olej, ale skoro przeszedł badania, to odpuściłem. Niestety po okresie 3,5 miesiąca autko przejeździło około 4500km i wciągnęło 5 litrów oleju..... a więc sporo za dużo. W międzyczasie musiałem też wymienić termostat i autko miało badaną kompresję. Auto nie stało przez noc u fachowca... więc kompresja była badana "na ciepło). Każdy z 4 pomiarów wykazał ponoć prawie 12 bar.

Pytanie mam takie, czy płukanka i zalanie ELF EVOLUTION 900 SXR 5W40 pomoże?

Ogólnie auto jest w średniej kondycji wizualnej (sporo rys, zadrapań), więc jego wartość jest niewielka, a w mojej ocenie koszt remontu podwoi jego wartość ;)

Może coś doradzicie.

Borek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 sie 2019, 16:00 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 5608
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Sporo pali oleju, naprawdę sporo.
Jeśli uważasz że romont podwoi wartość mazdy, to dylemat jest, faktycznie.

Moja opinia jest krótka. Zacznę tak finansowo, napewno jakieś oszczędności masz których ie przeznaczysz na remont. Więc, klika tysi remont, kilka tysi za mazde weźmiesz, kilka tysi dołożysz z oszczędności. Jaka suma wyjdzie? Napewno starczy na inny pozadniejszy samochód może i przykładowo na Mazde6 GH (chociaż tam dolewki też bywają częste), a z pewnością młodszy który zapewni jakiś inny spokój niż ciągłe pamiętanie o dolewce oleju co tysiąc kilometrów.

Sprzedawaj i szukaj następnego wozidła, bo za rok będzie gorzej z tym autem, nie tylko na badaniu technicznym

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 paź 2019, 05:27 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 10.06.2019
Posty: 27
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: warmińsko-mazurski
Witam
Czy wiecie jakie ubytki oleju macie w swoich autach?? Jak wiadomo jeśli ktoś twierdzi, że jego auto nie bierze oleju to jest nieświadomy, albo po prostu kłamie.
Moja mazda 1.8 benz. z moich obliczeń wciąga około 0,7 l/1000km, - następna dolewka myślę, że będzie dokładniej wyliczona - teraz pytanie czy to jest dużo, czy w normie.

_________________
Nigdy więcej ropy - tylko benzyna w czystej postaci - może kiedyś fabryczny lpg.
Póki co: Ropa do traktorów,
Gaz do kuchenek.
Dieasel - prowizoryczna oszczędność.


Ostatnio edytowano Pn, 14 paź 2019, 05:27 przez victor, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 paź 2019, 10:38 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 762
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
14 października 2019, o 06:27 okoniowaty napisał(a):
Moja mazda 1.8 benz. z moich obliczeń wciąga około 0,7 l/1000km


Na jakim oleju eksploatujesz ten silnik?

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 paź 2019, 14:28 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 10.06.2019
Posty: 27
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: warmińsko-mazurski
14 października 2019, o 10:38 CzarnePaliwo napisał(a):

Na jakim oleju eksploatujesz ten silnik?


Elf 5w30, następna wymiana będzie na któryś z polecanych do mazdy.

_________________
Nigdy więcej ropy - tylko benzyna w czystej postaci - może kiedyś fabryczny lpg.
Póki co: Ropa do traktorów,
Gaz do kuchenek.
Dieasel - prowizoryczna oszczędność.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 paź 2019, 16:06 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 762
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
http://www.lubs-products-database.total ... 1500/21993 Evolution SXR 5w30?

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 paź 2019, 18:39 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 10.06.2019
Posty: 27
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: warmińsko-mazurski
Elf evolution full tech 5w30. Raz kupowałem 5 l, drugi raz taki jak wskazujesz 4 l. Jaka jest różnica nie wiem.

_________________
Nigdy więcej ropy - tylko benzyna w czystej postaci - może kiedyś fabryczny lpg.
Póki co: Ropa do traktorów,
Gaz do kuchenek.
Dieasel - prowizoryczna oszczędność.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 paź 2019, 19:42 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.10.2019
Posty: 3
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Pn, 14 paź 2019, 05:27 okoniowaty napisał(a):
z moich obliczeń wciąga około 0,7 l/1000km, - następna dolewka myślę, że będzie dokładniej wyliczona - teraz pytanie czy to jest dużo, czy w normie.


0,7 na 1000? Kurde, mało ;) Moja paliła ponad 2l na 1000, tylko to było na oleju 5w40,


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 paź 2019, 09:08 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 762
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
14 października 2019, o 19:39 okoniowaty napisał(a):
Elf evolution full tech 5w30


Jest ich kilka wariantów. DTX, FE, LLX, MSX. Dopytuję, bo uważam, że te 0,7 L/100 km to już jednak więcej niż mniej i można próbować coś z tym zrobić :wink:

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 15 paź 2019, 09:24 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1573
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
CzarnePaliwo 0,7L na 1000km :wink: nie na 100km

_________________
///////////////////////////////////////////////////////////////////////
FORUMOWE KOSZULKI
///////////////////////////////////////////////////////////////////////


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 paź 2019, 19:27 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 10.06.2019
Posty: 27
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: warmińsko-mazurski
0,7 na tysiąc km by była jasność, policzyłem tak pobieżnie, w taki sposób, że wiem przy jakim stanie licznika zacząłem dolewać i wiem przy jakim stanie licznika wlałem resztę z 4 l buteleczki. Policzyłem proporcją i wyszło. Tylko jestem w stanie bardziej dokładnie to przypilnować przy następnych dolewkach.
W jaki sposób coś można z tym zrobić by zastopować jej łakomstwo. Swoją drogą czy te <%> 0,7 <%> to przypadek??

_________________
Nigdy więcej ropy - tylko benzyna w czystej postaci - może kiedyś fabryczny lpg.
Póki co: Ropa do traktorów,
Gaz do kuchenek.
Dieasel - prowizoryczna oszczędność.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 paź 2019, 11:00 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 762
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
15 października 2019, o 10:24 victor napisał(a):
CzarnePaliwo 0,7L na 1000km :wink: nie na 100km


Tak, miałem na myśli na 1000 km :wink:

15 października 2019, o 20:27 okoniowaty napisał(a):
W jaki sposób coś można z tym zrobić by zastopować jej łakomstwo.


Oczyszczanie silnika z zanieczyszczeń (płukanie) + olej o lepkości 5w40 o niskiej odparowalności powinny realnie pomóc. Kwestia tylko do jakiego poziomu zużycia udałoby się zejść. To już pokazałaby tylko praktyka :wink:

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 paź 2019, 13:55 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 10.06.2019
Posty: 27
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: warmińsko-mazurski
16 października 2019, o 11:00 CzarnePaliwo napisał(a):

Oczyszczanie silnika z zanieczyszczeń (płukanie):wink:

Jakoś sceptycznie podchodzę do takich rzeczy jak i do dodatków czyszczących układ paliwowy. Bo po takich atrakcjach nagle mogą się pojawić wycieki etc. moim zdaniem można bardziej zaszkodzić niż pomóc.
Jedynie przy najbliższej wymianie oleju poproszę o wyczyszczenie smogu??smoga?? olejowego.
I to by było tyle :) Ale najgorsze jest to, że nie potrafię sprawdzić stanu oleju "normalnie", tzn. na zimnym silniku bardzo słabo co kolwiek widać, na ciepłym niby jest dobrze, ale tak naprawdę polegam na kontrolce ciśnienia oleju i jeśli się zapala przy hamowaniu dolewam oleju.

_________________
Nigdy więcej ropy - tylko benzyna w czystej postaci - może kiedyś fabryczny lpg.
Póki co: Ropa do traktorów,
Gaz do kuchenek.
Dieasel - prowizoryczna oszczędność.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 16 paź 2019, 14:11 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1573
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
16 października 2019, o 14:55 okoniowaty napisał(a):
ale tak naprawdę polegam na kontrolce ciśnienia oleju i jeśli się zapala przy hamowaniu dolewam oleju.

Ty tak na serio czy to jakaś prowokacja???? :arrow:

16 października 2019, o 14:55 okoniowaty napisał(a):
Bo po takich atrakcjach nagle mogą się pojawić wycieki etc. moim zdaniem można bardziej zaszkodzić niż pomóc.

od 120tyś km co 10tyś km robię płukanki i nic nie wycieka, niczemu nie zaszkodziłem

_________________
///////////////////////////////////////////////////////////////////////
FORUMOWE KOSZULKI
///////////////////////////////////////////////////////////////////////


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 paź 2019, 14:16 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 10.06.2019
Posty: 27
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: warmińsko-mazurski
16 października 2019, o 14:11 victor napisał(a):
Ty tak na serio czy to jakaś prowokacja???? :arrow:


Żadna prowokacja, w innym dziale jest opisane, że nie tylko ja mam z tym problem. Na rozgrzanym silniku jest trochę lepiej ale też słabo widać.

_________________
Nigdy więcej ropy - tylko benzyna w czystej postaci - może kiedyś fabryczny lpg.
Póki co: Ropa do traktorów,
Gaz do kuchenek.
Dieasel - prowizoryczna oszczędność.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 219 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.