Teraz jest Cz, 13 gru 2018, 02:41

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 11 paź 2018, 12:27 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 4620
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jakie konkretnie świeczki założyłeś?

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 paź 2018, 13:02 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1514
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Nie ma znaczenia, poza trwałością samej świecy. Może miałeś źle dobrane poprzednie lub już kwalifikowały się do wymiany? W M6 I generacji do silnika 2.0 były dwa rodzaje świec i różniły się długością gwintów. Po lifcie już świece są takie same w M6 I i II generacji dla silnika 147 KM, więc możliwe że ktoś źle spojrzał lub zamontował te swiece z krótszym gwintem? Osobiście, na tyle aut co miałem nigdy nie odczuwałem żadnej różnicy po wymianie świeczek.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 paź 2018, 19:41 
Amator
Offline
Od: 12.05.2017
Posty: 72
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: opolski
miałem świece PTR5A-13 takie mi sprzedał gość w sklepie motoryzacyjnym bo nie miał na stanie irydowych. powiedział że różnią się trwałością i są w katalogu do tego auta. zmieniłem na ILTR5A-13G z napisem mazda . kupiłem je na allegro. różnica jest i nie ma co gadać. zmieniłem bo nie dawało mi to spokoju.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 11 paź 2018, 19:52 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1112
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Ja miałem ILTR5A-13G i na takie same zmieniłem. Co ile wymieniać świece zapłonowe? :idea:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 paź 2018, 20:01 
Amator
Offline
Od: 12.05.2017
Posty: 72
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: opolski
Irydowe co 100 tyś. km.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 paź 2018, 20:07 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1514
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
standardowe - do 30 tys km
platynowe - do 80 tys km
irydowe - do 120 tys km

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 11 paź 2018, 20:14 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1112
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
No to jeszcze około 40 000km przede mną.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 paź 2018, 10:03 
Bywalec
Offline
Od: 19.04.2016
Posty: 276
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
Ja mam irydowe NGK i jestem zadowolony. Mi pozostało jeszcze jakieś 80 000km :D


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 paź 2018, 11:15 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1514
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Podejrzewam, że w praktyce nawet po przejechaniu tego założonego dystansu świece od razu nie padną i nadal będą spełniały swoją rolę. Znam osoby co standardowych świec nigdy nie wymieniały i auto im chodzi bez żadnego zarzutu. Te przebiegi to troche są podawane tak asekuracyjnie, podobnie jak terminy wymiany płynu hamulcowego czy chłodniczego.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 12 paź 2018, 11:31 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1112
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
A ja znam przypadek, kiedy upalił się ten "języczek" - przeskakuje do niego iskra.
Element wpadł do cylindra i głowica do zrobienia.

Także wolę nawet wydać to 150zł na nowe świece i wymienić w okresie podanym przez producenta :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 paź 2018, 12:45 
Bywalec
Offline
Od: 19.04.2016
Posty: 276
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
No to zamiast wydać prędzej te parę złoty niż potem robić silnik.
Jak wymieniałem świece to przy okazji przewody zapłonowe. I pewnie po 70 tys wymienię znów jedno i drugie :D
Nie wiem jak Panowie ale ja po 40 tys pewnie wykręcę świece przeczyszczę, zobaczę czy mieszanka jest ok.
Ale z tym remontem silnika to już taki skrajny przypadek. Ale trzeba uważać żeby gwintu podczas wymiany nie przekręcić bo też może się urwać i wpaść do cylindra.
Co racja to racja.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron



Samochody używane

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.