Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 06:23

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 2 mar 2017, 18:22 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 110
Rok produkcji: 2002
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
https://www.youtube.com/watch?v=sPkAanjwQZs

-- Dodano: 2 mar 2017, o 19:22 --

a tu masz zdjęcie gdzie się znajduje w m6

Obrazek

-- Dodano: 2 mar 2017, o 19:22 --

http://allegro.pl/mazda-6-2-0-b-kolekto ... l#imglayer

_________________
Sti Prodrive limited
Albo Grubo Albo Wcale


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 mar 2017, 10:22 
Świeżak
Offline
Od: 18.02.2016
Posty: 19
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: wielkopolski
Panowie problem rozwiązany. Kupiłem najtańszą używaną przepustnice za 20 zł, założyłem ją i jak ręką odjął. Jeszcze tak obroty mi pięknie nie spadały. Ogólnie lepiej się rusza, nie szarpie tak. Naprawdę rewelacja.
Tylko ciekawe czy czujnik był uszkodzony czy cała przepustnica? Hmm.
Dziękuję wszystkim za pomoc, pozdrawiam!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 mar 2017, 18:57 
Świeżak
Offline
Od: 24.09.2015
Posty: 16
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Podczepię się pod temat, żeby nie zaśmiecać forum. Rozkręciłem ostatnio przepustnicę w celu wyczyszczenia i na moje oko wygląda, że chyba muszę kupić sobie nową, bo ta ruchoma cześć w środku wydaje się być lekko skrzywiona. Coś jakby wysunęła się lekko z mocowania tymi dwoma śrubkami, czy to jest w ogóle możliwe? Wydaje się, że to jest jedna całość i ma możliwości się to "rozejść". Nie odkręcałem tych śrubek i nie mam pojęcia jak mogło dojść do takiego zniekształcenia. Załączam zdjęcie http://imgur.com/uN5epFx Dodam, że wcześniej nie zaobserwowałem żadnych problemów z obrotami, jedynie na piątym biegu przy dłuższych przebiegach gaz się blokował, stąd moja chęć jej przeczyszczenia. Czy ktoś się z czymś podobnym spotkał? Mam się rozglądać za nową przepustnicą dla świętego spokoju?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 mar 2017, 19:18 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Jak dla mnie jest ok. i nie ma przeżywać :wink: Tutaj chodzi żeby przepustnica nigdzie się nie blokowała i płynnie otwierała oraz zamykała. Nieraz jak jest zasyfiona to się przycina i obroty potrafią falować, ale u Ciebie jak piszesz jest wszystko ok. Masz przedlifta czy polifta, bo może linka gdzieś się blokuje od przepustnicy? W poliftach była sterowana elektronicznie. W starym aucie jak miałem przepustnicę zasyfiałą, to po długim postoju gaz stawiał taki opór i jak pocniej wcisnąłem to odpuszczało i dalej już było ok. Ja bym niczego nie kupował, bo jak chodzi ci dobrze to po co ruszać.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 mar 2017, 19:27 
Świeżak
Offline
Od: 24.09.2015
Posty: 16
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
No to jestem spokojniejszy, dzięki, a jakim środkiem najlepiej czyścić przepustnice? Mam takie coś ala pianka do czyszczenia silnika, ale to jakoś słabo sobie z tym radzi...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 mar 2017, 20:05 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Powiem Ci że ja czysciłem bez demontowania przepustnicy, bo w sumie to chodzi o miejsce styku tej klapki żeby nie było tam syfu, ale niektórzy wykręcają i czyszczą aż do połysku. Ja do czyszczenia użyłem preparatu Carb Clean do gaźnika/przepustnic ale możesz też kupić np. Liqui Moly Pro Line (5111) oczyszczacz do przepustnic. Do tego wspomagałem się benzyną ekstrakcyjną i pędzelkiem takim od farb plakatowych :)

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 wrz 2018, 21:01 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.08.2018
Posty: 8
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: S
LPG: Tak
Region: pomorski
Witam, mam problem z moją mazdą 6 2.3 2002r. Mianowicie obroty skaczą biegu jałowym (500-1000obr) przez około 5 sekund na nierozgrzanym silniku po czym wszytko wraca do normy. Jak silnik się zagrzeje to objawy mijają. Wyczyściłem przepustnicę i teraz chiałbym ją zaadaptować tylko nie wiem jak. Czy mógłby mi ktoś ten proces opisać? Czy miał ktoś podobny problem? Czy jest może jakaś inna przyczyna? Dodam że problem mam od niedawna i pojawił się z dnia na dzień. Mazdę mam od 1,5 miesiąca. Z góry dziękuję za pomoc


Ostatnio edytowano Pn, 17 wrz 2018, 21:01 przez victor, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 wrz 2018, 13:40 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 29.01.2017
Posty: 278
Rok produkcji: 2005
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
W skrócie:
Odłącz aku
Poczekaj chwilę
Podłącz aku
Odpal silnik niech pochodzi na wolnych obrotach z 5-10min aż uruchomi się dmuchawa
Tyle

_________________
why?? - why not?!
lniane ubrania dla dzieci


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 wrz 2018, 19:14 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
To ja jeszcze dodam.

Odłącz aku, masę.
Wciśnij pedał hamulca na 30sek.
Podłącz aku.
Uruchom.silnik bez żadnych odbiorników prądu typu radio światełko, cokolwiek innego.
Silnik niech pracuje aż załączy się wentylator chłodnicy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 wrz 2018, 21:08 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Na temat adaptacji wolnych obrotów kiedyś widziałem temat z dyskusją, czy należy bezwzględnie wszystkie odbiorniki powyłączać, czy zostawić tak jak jest po odpięciu aku. Czyli klima na auto 22*C, światła mijania, radio włączone, ale nie grające bo z pamięci ulotniły się ustawienia stacji. Niestety, nie pamiętam konkluzji. Ludzie pisali, że jeden z tych sposobów nie załatwiał sprawy do końca, natomiast drugi tak. Moim zdaniem, na logikę powinno się wszystko wyłączyć bo sama klima załącza co chwilę wiatrak, a to daje duże wahania napięcia, które odbiją się na obrotach. Ale to tylko moje przypuszczenia. Może ktoś coś wie na ten temat? Sprawa dotyczyła GH, ale tu chyba będzie tak samo..
Przy okazji pytanko: czy trzeba po tym ustawiać na nowo lpg?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 18 wrz 2018, 21:34 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Adaptacja najlepiej jak będzie robiona gdy wszystko jest wyłączone, bo wtedy bez obciążenia silnika będą właściwe obroty silnika po adaptacji. Jaki ma sens adaptacja z włączoną np. klimatyzacja, jak później po adaptacji będziesz na wolnych obrotach bez klimy to obroty będą za niskie. Na logikę moim zdaniem.

Nie trzeba nic robić z LPG po adaptacji. Wszystko będzie ok.

Wysłane z XIAOMI MI 6 przy użyciu Tapatalka

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 wrz 2018, 21:52 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Mam podobne zdanie. Nie wiem, może to czytałem na temat Hondy, która jeździłem przed GH. Pamiętam, co bardzo zaskakujące, jak ktoś napisał o tym, że dobrze wyszła adaptacja dopiero wtedy gdy klima chodziła. Jednak spróbuję zrobić gdy wszystko jest wyłączone bo coś za bardzo ostatnio da się odczuć włączanie się kompresora.
Dzięki Dejwid za odp. Pozdr


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 mar 2020, 11:28 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.03.2020
Posty: 1
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: łódzki
Witam mam problem z mazda 6 wersja GG 2.0 2005r 147kw . Mianowicie przy zimnym silniku obroty utrzymują się na 2 tyś przy ustawieniu skrzyni na literę P. Natomiast przy przelaczeniu na R,N,D wydobywa się dźwięk lekkiego chrobotania z okolic prawej strony skrzyni biegów i obroty dalej się utrzymują. Po rozgrzaniu silnika około 5 min w/w objawy ustępują i obroty spadają do 900/1000 oraz nie słychać tego dźwięku przy przestawianiu biegów. Dodam jeszcze że oddałem auto do mechanika ,po podłączeniu pod komputer wyskoczył błąd ciśnienia oleju (stwierdził że filtr jest zapchany) doradzi wymianę oleju dynamiczna wraz z filtrem ASD . Olej i filtr zostal wymieniony A objawy są cały czas takie same jak przed wymiana. Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie informacje . P. S mam nagrany filmik dźwięku który występuje podczas zmiany biegu ( jedynie na zimnym silniku) jeśli ktoś byłby w stanie doradzić to mogę podesłać na maila ponieważ nie można tutaj dodać mp4.


Ostatnio edytowano Śr, 25 mar 2020, 11:28 przez victor, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.