Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 14:59

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 532 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 18  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 18 gru 2017, 18:45 
Offline
CzarnePaliwo, ok znalazłem troszkę opinii i w sumie testy na YT. Bardzo dobry olej, za dobre pieniądze, po nowym roku zamawiam :]


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 kwi 2018, 11:18 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.05.2017
Posty: 10
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: łódzki
Tomek dzięki za naprowadzenie:
1 grudnia 2017, o 20:20 Tomek napisał(a):
Np. Mazda 6 1.8 MZR, 2.0 MZR itd. :hihi:, w których instrukcjach obsługi nie ma ani słowa odnośnie potrzeby stosowania olejów z grupy ACEA C do tych silników benzynowych :wink:

No właśnie zacząłem od przeczytania instrukcji mojej mazdy, gdzie jest zalecany olej A1 lub A3 i tutaj zaczęły się problemy. Większość producentów nie posiada już takich olejów w ofercie (niżej dlaczego)
Co ciekawe ASO Mazdy nie potrafi określić jaki olej (dokładna specyfikacja) zalewają, poza ogólną informacją, że jest to motul, odpowiednik wcześniejszej Dexelii.

1 grudnia 2017, o 21:03 Tomek napisał(a):
olej z obniżoną popiołowością z grupy ACEA C jest przeznaczony przede wszystkim do silników diesla z DPF, ponieważ to z DPF byłby problem, gdyby olej miał zbyt wysoką popiołowość. Katalizatorom przy silnikach benzynowych to bez większego znaczenia czy olej będzie w specyfikacji A3 czy C3 (na przykładzie silnika MZR). Sam silnik jednak z pewnością wolałby olej z pełną zawartością popiołów


Tutaj poległem, ale tak jak radziłeś wcześniej - przyłożyłem się bardziej w celu poszerzenia wiedzy.


Generalnie przy wyborze oleju ważne są:

1. Lepkość zależnie od temperatury otoczenia - np. 5W30

2. Lepkość kinematyczna - jest to lepkość wysokotemperaturowa HTHS (high temperature high shear rate),

w (-30, 100, 150 ) stopni Celsjusza 8-)

Tutaj zależnie od normy, ale przedziały to: <= 2,6 mPa/s, 2,9-3,5 mPa/s, >3,5mPa/s 8-)

3. Zawartość popiołów siarczanowych (SAPS)

To wartość wyrażona w: % lub T.B.N lub liczba zasadowa 8-)
Stopka

4. Cała trudność w doborze nowych olejów polega na kilku niedomówieniach, ale wynikają z nieprecyzyjnych uśrednień,

powstały po zmianach norm w 2004 roku:

https://drive.google.com/file/d/1TWcATe2k_foQ9DHye6zd_0HA_pUPh2pP/view?usp=sharing


A tak naprawdę:

a. W rozumieniu producentów "Katalizator" to DPF oraz TWC (Three way catalist) tak zwane "aftertreatment devices"

b. Starsze auta benzynowe posiadają katalizator, ale często nie jest to TWC w dzisiejszym rozumieniu.

c. Nowe normy: C1, C2, C3, C4 to oleje z niską zawartością popiołów siarczanowych lowSAPS oraz midSAPS i podwyższoną HTHS



Wnioski:

1. Popioły siarczanowe to zło, z którym walczą ekologowie i nowe normy.

2. Popioły siarczanowe nie ulegają spaleniu (jak sadza) w DPF ale z czasem trwale go zapychają.

3. Nowsze silniki diesla z DPF wymagają olejów lowSAPS by ten DPF pożył dłużej

4. Popioły siarczanowe są niezbędne dla silników, ponieważ wpływają bezpośrednio na zabezpieczenie gładzi cylindrycznych, tłokowych, układu korbowego, rozrządu.

5. Zmniejszenie popiołów siarczanowych wymaga zwiększenia (co jest naturalne w dieslach) HTHS (czyli lepkości/ciśnienia, by olej mógł dotrzeć szybko do wszystkich elementów), w benzynowch powoduje to zwiększenie spalania oraz/lub przyspieszone zużycie silnika.

6. Olejów z grupy np. C1,C2, C3, C4 nie powinno się stosować w benzynowcach nawet tych, które posiadają katalizator ale nie TWC, chociaż często opisane są jako pasujące do benzyny

7. Oleje z grupy Ax/Bx nie powinno się lać do diesla z DPF, bo maja niższą HTHS i większą zawartość popiołów siarczanowych co zabija DPF, chociaż często opisane są jako pasujące do diesla


Ciekawostką jest znacznie mniejsza oferta ilościowa znanych producentów olejów dla grup: A3/B4, A5/B5 w stosunku do tych z grup C1, C2, C3. C4.
Zalałem więc olej Mazda Original Ultra 5W30, ACEA A5/B5


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 10 kwi 2018, 12:27 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
avrski z całym szacunkiem dla Ciebie za poświęcony czas, ale dlaczego nie zapytałeś wprost CzarnePaliwo ?
Nie ufasz jego wiedzy i doświadczeniu ? Ja zawsze przy wyborze oleju piszę do Tomka i jeszcze się nie zawiodłem.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 kwi 2018, 13:13 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
@avrski, gratuluję zagłębienia wiedzy, popieram talię wnikliwosci.
Wiedza zostaje w głowie i w tym temacie.

Ps, kolega zgłębił temat, nie poszedł na łatwiznę, chociaż ja nic z tego nie rozumiem ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 kwi 2018, 14:25 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.05.2017
Posty: 10
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: łódzki
victor napisał(a):
avrski z całym szacunkiem dla Ciebie za poświęcony czas, ale dlaczego nie zapytałeś wprost CzarnePaliwo ?
Nie ufasz jego wiedzy i doświadczeniu ? Ja zawsze przy wyborze oleju piszę do Tomka i jeszcze się nie zawiodłem.
Tomek mnie naprowadzał i miał rację. Każdy ma swoją ścieżkę. Ja jestem upierdliwy i muszę poznać wszystkie szczegóły. Pytając wprost pewnie zamęczyłbym...

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 maja 2018, 21:23 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.02.2016
Posty: 159
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Nie wszyscy "jadą" - ja stosuję i elfa i dexelię i nie narzekam :-P
Instrukcja jest: zalewasz i czekasz 15 min na wolnych obrotach (chociaż ja sobie teraz przed wymianą wleję ten szuwaks i przejadę parę km do warsztatu na wymianę (jestem przekonany, że NIC się nie stanie złego :> )


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 maja 2018, 08:33 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.11.2017
Posty: 5
Rok produkcji: 2006
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: łódzki
Witam. Zbliza mi sie wymiana oleju. Moje pytanie brzmi jaki olej zalac bo moj problem tkwi w tym ze silnik spala go ok 0.5l na 1000 km. Aktualnie mam zalany Olej amsoil 5w30 ale jest on cholernie drogi na dolewki. Czy polecicie jakis olej ktory moze zmniejszy jego spalanie i będzie dobrej jakosci i w miare przystepnej cenie? A moze elf evolution 900 sxr 5w30?


Ostatnio edytowano Pn, 14 maja 2018, 08:33 przez victor, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 maja 2018, 09:19 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 386
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Olej nic nie poprawi ani żadna płukanka tylko drogi remont może pomóc, ale Elf ogólnie jest ok

-- Dodano: 14 maja 2018, o 10:19 --

Olej nic nie poprawi ani żadna płukanka tylko drogi remont może pomóc, ale Elf ogólnie jest ok


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 maja 2018, 16:02 
Świeżak
Offline
Od: 17.12.2016
Posty: 20
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Będę zmieniał dziurawy silnik 1.8 PB na taki sam z mniejszym przebiegiem. Nie wiadomo jaki olej był stosowany w nim wcześniej.

Pytanie do Was: Zalać syntetyk czy półsyntetyk?
Sprzedawca silnika powiedział, że bezpieczniej dać półsyntetyk, ponieważ syntetyk mógłby wypłukać osad i zrobi się problem.
Proszę o Wasze opinie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 maja 2018, 07:27 
Świeżak
Offline
Od: 15.05.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: warmińsko-mazurski
A co sądzicie o Mobilu? Nadaje się do szóstki? Rozmawiałem z jednym gościem i powiedział mi, że on do swojej starej Mazdy 626 lał zawsze mobila i do tej pory silnik śmiga i nie bierze grama oleju :wink:


Ostatnio edytowano Pn, 28 maja 2018, 07:27 przez victor, łącznie edytowano 1 raz
Przeniesiono do właściwego tematu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 maja 2018, 09:19 
Nowicjusz
Offline
Od: 19.01.2018
Posty: 38
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
LPG: Tak
Region: małopolski
A co sądzicie o oleju Motul 8100 X-clean 5W-30 do Mazdy 6 GY 2.0 Pb 147 KM (polift, 2007 r.)
wg specyfikacji producenta:

Gasoline & Diesel lubricant - EURO 4, EURO 5 or EURO 6
100% Synthetic
ACEA C3
API SM / CF
TBN: 7.4 mg KOH/g

Do tej pory, z tego co mi wiadomo, ww. Mazda jeździła na oryginalnym mazdowskim oleju (Dexelia 5W30 Ultra), a przynajmniej tak wynikałoby z wyciągu ASO.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 maja 2018, 11:30 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Lord, nie potrzebujesz oleju o obniżonej popiołowości spełniającego ACEA C3. Takim jest Motul, o którego pytasz.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 maja 2018, 13:06 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.05.2017
Posty: 10
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: łódzki
Lord napisał(a):
A co sądzicie o oleju Motul 8100 X-clean 5W-30 do Mazdy 6 GY 2.0 Pb 147 KM (polift, 2007 r.)
wg specyfikacji producenta:

Gasoline & Diesel lubricant - EURO 4, EURO 5 or EURO 6
100% Synthetic
ACEA C3
API SM / CF
TBN: 7.4 mg KOH/g

Do tej pory, z tego co mi wiadomo, ww. Mazda jeździła na oryginalnym mazdowskim oleju (Dexelia 5W30 Ultra), a przynajmniej tak wynikałoby z wyciągu ASO.
Jeśli Motul do tego silnika to: 8100 Eco-nergy

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 2 cze 2018, 14:58 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 29.01.2017
Posty: 123
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Z całą pewnością zwiększony apetyt na olej jest na trasie, trzymanie obrotów (w moim przypadku) ok 3500 przez dłuższy czas. W samym mieście apetyt ma mniejszy. Od samego początku mojej przygody z Mazdą stosuje AMSOIL i płuczę silnik przy każdej wymianie. Wymieniam co 10.000 i niestety nie wiem jaki dokładnie olej był lany przed moim zakupem. Pierścienie w naszych Mazdach są problemem, jeżeli poprzedni właściciel zaniedbał wymiany, lał bardzo kiepski olej, a wymianę robił co 20-30 tysięcy km (bo tak jest napisane w ksiazce) to problem gotowy. Pisałem tu na forum do kilku osób z pytaniem o ewentualny remont silnika (wymiana pierścieni) czy to się oplaca, jakie są koszty, ale niestety bez odpowiedzi. Możemy delikatnie zmniejszyć spalanie poprzez zalewanie oleju z najwyższej półki, ale to tylko pudrowanie syfa, chyba że komuś nie przeszkadza ciągła dolewka i kontrolowanie bagnetu. Na przyszłą wymianę zaleje olej Penrite i zobaczymy jak się silnik zachowa. Jeżeli chodzi o płukankę to ja stosuje Archoil 2820, możesz zastosować także Mitasu Flush Fluid 4l. W tym przypadku nie dolewamy do starego, tylko płuczemy tylko tym olejem, czarnepaliwo ma go w swojej ofercie.
Co do remontu silnika, jeżeli ktoś się zna, albo orientuje w cenie, bardzo bym prosił o jakieś informacje.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 cze 2018, 07:20 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.06.2018
Posty: 13
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Po pierwsze witam wszystkich na forum, wczoraj zanabyłem w końcu madzie i okazuje się że młody poprzedni właściciel wymienił ostatni raz olej przy zakupie czyli około 25kkm temu to było około 3 lata temu, z jego relacji słownej wynika że dolewał 3 razy po litrze jakiś olej z orlenu czerwony platinum 10W40 półsyntetyk. Po kilku godzinnym przeglądaniu forum doszedłem do wniosku że jednak nie wiem co jakim zalać madzie, jaki polecacie w takim przypadku 10W30? płukanka przed ? jak tak to czym?

piec to 2,3 PB 166 KM, mazda GY 2005


Ostatnio edytowano Pt, 22 cze 2018, 07:20 przez victor, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 22 cze 2018, 07:28 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Zrobiłbym płukankę np. Penrite Engine Flush
Obrazek

Nowa oliwa powinna być dobra, ale za rozsądną cenę, może być Penrite/Ravenol - zdecydowanie zalałbym 5W40 i obserwował stan co 500km.

Jeżeli masz wątpliwości co do płukani i oleju pisz do:
viewtopic.php?p=104251#p104251

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 cze 2018, 11:22 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Ogólnie zalecanym olejem jest 5W30 lub ewentualnie 5W40 i tych lepkości bym się trzymał. Na pewno nie żadne 10WXX. Jeżeli silnik ma już trochę najechane i co jakiś czas wymaga dolewek, to bym zalał 5W40 jakieś dobrej firmy. Może to być Motul, Valvoline, Millers, Penrite, Liqui Moly, Revanol, Fuchs, Specol itp. Możesz też jak masz kasę zalewać olejami premium typu: Amsoil, Redline, Royal Purple itp., ale czy w aucie 13 letnim jest sens? Chyba nie. Najważniejsza od marki oleju jest jego regularna wymiana co 12 tys/km ( max 15 tys). Można też co którąś wymianę zastosować płukanki, bo to nie jest drogie a będzie utrzymywać silnik w czystości.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 cze 2018, 15:36 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.06.2018
Posty: 13
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: wielkopolski
dzięki wielki za podpowiedzi,
penrite hpr 5W40 6l i płuczka penrite engine flush już zamówione, będzie we wtorek
mam nadzieje że M6 się ucieszy,
nie rozumiem dlaczego poprzedni właściciel przez 3 lata/25 tys. km nie wymienił oleju.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 cze 2018, 15:39 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Bo wlał, polecany olej typu long live :) całe szczęście nie jeździł aż 40kkm ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 lip 2018, 19:06 
Świeżak
Offline
Od: 13.05.2018
Posty: 25
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Trochę odkopie temat by powiedzieć że olej Elf Evo 900 5w40 (obie wersje, ja wziąłem tą mniej sportową) jest bardzo fajną opcją, i że po 200k+ km warto zrobić płukankę, szczególnie jeśli był wcześniej stosowany jakiś 10w40, u mnie co prawda nagaru nie było dużo, ani nie jadł oleju, ale wszystko w silniku było brązowe (nawet po wytarciu) a po przepłulaniu widać srebrny kolor metalu, więc to działa :) Ja akurat użyłem liquid molly. Co ciekawe do maksa weszło bliżej 4,5l niż wszędzie mowionego 4,2l.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 sie 2018, 19:34 
Świeżak
Offline
Od: 26.04.2017
Posty: 15
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: mazowiecki
Dowiedziałem się dzisiaj w sklepie Petrostar, że Dexelia to już od jakiegoś czasu Castrol a nie Total i że ogólnie lepiej już tego oleju nie kupować (ja kupiłem 1L na dolewki).

Ponadto pan ze sklepu polecił mi olej Xado (https://www.petrostar.pl/oleje/oleje-si ... 1309870390).

Czy ktoś słyszał coś o tej marce i może ją polecić albo odradzić?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 sie 2018, 05:14 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Jeżeli nie chcesz Dexelii, to kup sobie ELF SXR, bo to praktycznie ten sam olej. Nie słyszałem żeby Dexelia miała coś wspólnego z Castrolem. Xado miało dobre ceramizery, ale o oleju nie czytałem zbyt wiele. Na rynku jest duzo dobrych producentów i mozna wybrać coś pewnego i sprawdzonego. Wszystko zależy od kasy jaką chcesz przeznaczyć na olej.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 sie 2018, 20:12 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.08.2018
Posty: 8
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: S
LPG: Tak
Region: pomorski
Cześć,
od niedawna jestem posiadaczem mazdy 6 z motorem 2.3 166KM. W aucie założyłem instalacje LPG BRC. Czeka mnie wymiana oleju i nie wiem jaki wybrać. Pomożecie


Ostatnio edytowano Śr, 15 sie 2018, 20:12 przez victor, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 sie 2018, 10:20 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.12.2016
Posty: 3
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: pomorski
Witam mam mazde 6gg 2003r 2.0 benzyna 141KM. Do tej pory zalewalem Amsoil 5w30 ale chciałbym zejść na coś tańszego, co polecacie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 sie 2018, 19:11 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Było już mnóstwo tematów w sprawie doboru oleju. Masz sporo różnych producentów i szeroki zakres cenowy. Zalejesz Lotosa i będziesz jeździł, zalejesz Millersa tez będziesz jeździł, czy Royal Purple :-P Ja osobiście jeżdżę na Valvoline Maxlife 5W40, ktoś inny poleci Ci Revanol, inny Fuchsa czy Motula, a jeszcze inny Liqui moly. Każda z tych marek jest dobra i nie spowoduje że silnik się zatrze. Przede wszystkim trzymamy się specyfikacji i norm producenta i wymieniamy olej co 12 tys km, a będzie dobrze. Do aut francuskich dużo ludzi leje taniego Elfa czy Totala i też silniki mają po ponad 300 tys bez żadnej awarii.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 wrz 2018, 11:52 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Będziesz zalewać Neste do swojej GL?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 wrz 2018, 16:50 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.09.2018
Posty: 7
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Witam jestem nowym użytkownikiem forum oraz posiadaczem Mazdy 6 drugiej generacji .Zrobiłem sobie servis czyli olej filter i zerkłem co jest pod miską olejową ,wszystko ok. przebieg auta to 80 00 tys mil .Olej użyty to Millers C3 full synt. A pytanie moje to po zalaniu oleju 4,8 litra na bagnecie stan oleju ukazał mi się 4 milimetry nad minimum czy to jest odpowiedni stan oleju? Dla tego silnika ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 wrz 2018, 18:35 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Totemboy, tutaj znajdziesz wszystkie informacje dot. Twojej generacji: viewtopic.php?f=39&t=46

10 września 2018, o 17:50 Totemboy napisał(a):
Olej użyty to Millers C3 full synt.


Jeśli masz DPF to nie jest to właściwy olej. Ma zbyt wysoką popiołowość.

https://drive.google.com/open?id=0B9Ddv ... UtQRFlIeGs

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 wrz 2018, 18:43 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Kiedyś tzn 4 lata temu, też wlewalem do GH 2.0 DPF ale MILLERS C1 DPF.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 wrz 2018, 18:54 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
24 października 2012, o 00:01 Tomek napisał(a):
Silniki diesla: ACEA C1 lub JASO DL-1, 5w30


10 września 2018, o 19:43 Millerek napisał(a):
C1


C1 <spoko>

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 532 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 18  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google BOT i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.