Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 18:36

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 25 sie 2017, 19:28 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: śląski
Witam,posiadam mazde 6 2005 147km.Wymienione zostały pierścienie oraz inne podzespoły,Pytanie brzmi-czy mogę docierać na lpg?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 wrz 2017, 17:14 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.04.2017
Posty: 8
Rok produkcji: 2005
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: mazowiecki
Nie ma czegoś takiego jak docieranie pierścieni po ich wymianie. Napisz co konkretnie zostało zrobione w silniku ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 paź 2017, 20:50 
Amator
Offline
Od: 26.07.2017
Posty: 85
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: mazowiecki
Rrc1 napisał(a):
Nie ma czegoś takiego jak docieranie pierścieni po ich wymianie. Napisz co konkretnie zostało zrobione w silniku ?
Jesteś chyba jedyny, który to pisze i uważa, że tak jest...jesteś unikat :)
Nie ma to, jak założyć nowe pierścienie i wyjechać na autostradę i sprawdzić, ile przybyło kucyków...mechanikiem, raczej nie powinieneś być! A może masz na myśli szlifowanie ? Albo nie wiesz, co oznacza słowo docieranie ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 6 paź 2017, 15:15 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 03.06.2017
Posty: 26
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: małopolski
Mnie mechanik zalecił spokojną jazdę po wymianie pierścionków więc się zastosowałem i problemów nie mam.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 maja 2018, 08:22 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.04.2017
Posty: 8
Rok produkcji: 2005
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: mazowiecki
5 października 2017, o 21:50 mariuszkam napisał(a):
Jesteś chyba jedyny, który to pisze i uważa, że tak jest...jesteś unikat

Jeżeli nie było nic robione z cylindrami, zostały stare tłoki które tylko zostały oczyszczone z nagaru i założone nowe standardowe pierścienie to co tam ma się docierać ?

Wystraczy po takim małym remoncie, stopniowo zwiększać obciążenie silnika. I bynajmniej nic tam się nie dociera, nie po samej wymianie pierścieni.
Dlatego zapytałem:
22 września 2017, o 18:14 Rrc1 napisał(a):
Napisz co konkretnie zostało zrobione w silniku ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 maja 2018, 20:15 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
A uważasz,ze nowe pierścienie są już dopasowane do kształtu cylindrów,które maja jakiś tam przebieg ?

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 maja 2018, 08:55 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.04.2017
Posty: 8
Rok produkcji: 2005
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: mazowiecki
22 maja 2018, o 21:15 tadziol napisał(a):
A uważasz,ze nowe pierścienie są już dopasowane do kształtu cylindrów

Tak.
Pod warunkiem że:
- został pomierzony tłok i trzyma wymiar
- został pomierzony cylinder w trzech miejscach i trzyma wymiar
- został zmierzony luz pierścienia w tłoku i trzyma wymiar
- został zmierzony luz zamka po włożeniu w cylinder i trzyma wymiar

Wtedy nie ma potrzeby docierać, ponieważ tak złożony silnik od samego poczatku, nie pobierze nawet grama oleju.

Docieranie robi się po remoncie kapitalnym, a nie wymianie samych pierścieni.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 maja 2018, 11:36 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Rrc1 napisał(a) napisał(a):
Docieranie robi się po remoncie kapitalnym, a nie wymianie samych pierścieni.

W takim razie na czym polega według Ciebie docieranie po remoncie kapitalnym i co wtedy się tam dociera skoro bez wątpienia mamy nowe tuleje cylindrów lub cylindry po szlifie,a wtedy :
Rrc1 napisał(a) napisał(a):
został pomierzony cylinder w trzech miejscach i trzyma wymiar

bo przecież nie może być inaczej.
Zakładamy nowe tłoki i pierścienie gdzie dla pewności :
Rrc1 napisał(a) napisał(a):
- został pomierzony tłok i trzyma wymiar
- został zmierzony luz pierścienia w tłoku i trzyma wymiar
- został zmierzony luz zamka po włożeniu w cylinder i trzyma wymiar

Proszę o odpowiedź w miarę możliwości popartą rzeczowymi argumentami.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 maja 2018, 10:40 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.04.2017
Posty: 8
Rok produkcji: 2005
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: mazowiecki
24 maja 2018, o 12:36 tadziol napisał(a):
W takim razie na czym polega według Ciebie docieranie po remoncie kapitalnym i co wtedy się tam dociera

Myślę że
24 maja 2018, o 12:36 tadziol napisał(a):
niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach
powinien takie rzeczy wiedzieć :wink:

W jakim celu dociera się wstępnie nowy silnik, dopiero co złożony w fabryce ?

W takim samym celu jak, dociera się silnik po remoncie kapitalnym, gdzie wiele części jest nowych i/lub po szlifie. Wtedy nowe części, w skutek tarcia, spasowują się ze sobą produkując opiłki metalu. Są to wszystkie elementy ruchome w kadłubie i głowicy silnika.
Dlatego pierwszą wymianę oleju robi się bardzo szybko, w zależności od silnika (w wyczynowych szybciej) około 500-1000km.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 25 maja 2018, 11:06 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Rrc1 ale to Ty napisałeś w 2gim poście, że nie ma potrzeby docierania silnika.

22 września 2017, o 18:14 Rrc1 napisał(a):
Nie ma czegoś takiego jak docieranie pierścieni po ich wymianie.


Czyli wg tego co napisałeś, nowy silnik i taki po kapitalnym remoncie trzeba docierać, a po samej zmianie pierścieni już nie trzeba ?

Wydaje mi się, że nie zaszkodzi, jeżeli po wymianie pierścieni będziemy ostrożniej operować pedałem gazu i po tym 1000km wymienimy olej. Olej z wymianą wyjdzie taniej, niż kolejne pierścionki lub kapitalka...

Więc chyba warto "przemęczyć się" te 1sze 1000km w każdym przypadku, zmienić olej i cieszyć się dalej naszym autem :)

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 maja 2018, 21:29 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Rrc1 napisał(a) napisał(a):
24 maja 2018, o 12:36 tadziol napisał(a):
W takim razie na czym polega według Ciebie docieranie po remoncie kapitalnym i co wtedy się tam dociera

Myślę że
24 maja 2018, o 12:36 tadziol napisał(a):
niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach
powinien takie rzeczy wiedzieć :wink:

Dla podtrzymania kultury dyskusji zignoruję tę osobistą wycieczkę ;)
Ale do rzeczy....
tadziol napisał(a) napisał(a):
Proszę o odpowiedź w miarę możliwości popartą rzeczowymi argumentami.

I tu uważam,że nadal ich nie przedstawiłeś.
Ponadto twierdzisz :
Rrc1 napisał(a) napisał(a):
Docieranie robi się po remoncie kapitalnym, a nie wymianie samych pierścieni.

Argumentujesz to tym :
Rrc1 napisał(a) napisał(a):
- został pomierzony tłok i trzyma wymiar
- został pomierzony cylinder w trzech miejscach i trzyma wymiar
- został zmierzony luz pierścienia w tłoku i trzyma wymiar
- został zmierzony luz zamka po włożeniu w cylinder i trzyma wymiar

Wtedy nie ma potrzeby docierać

A tu piszesz :
Rrc1 napisał(a) napisał(a):
W jakim celu dociera się wstępnie nowy silnik, dopiero co złożony w fabryce ?

W takim samym celu jak, dociera się silnik po remoncie kapitalnym, gdzie wiele części jest nowych i/lub po szlifie. Wtedy nowe części, w skutek tarcia, spasowują się ze sobą produkując opiłki metalu.

Z tego wynika,że silnik po remoncie lub nawet fabrycznie nowy nie spełnia postawionych przez Ciebie warunków (jeszcze raz dla pewności) :
Rrc1 napisał(a) napisał(a):
- został pomierzony tłok i trzyma wymiar
- został pomierzony cylinder w trzech miejscach i trzyma wymiar
- został zmierzony luz pierścienia w tłoku i trzyma wymiar
- został zmierzony luz zamka po włożeniu w cylinder i trzyma wymiar

skoro wymaga docierania.
Według mnie sam sobie zaprzeczasz.
A przy okazji....
Rrc1 napisał(a) napisał(a):
dociera się silnik po remoncie kapitalnym, gdzie wiele części jest nowych i/lub po szlifie. Wtedy nowe części, w skutek tarcia, spasowują się ze sobą produkując opiłki metalu. Są to wszystkie elementy ruchome w kadłubie i głowicy silnika.

poproszę konkretnie wskaż,jakie to są elementy/części. Odpowiedzi w stylu "gdzieś tam,coś tam,powinieneś wiedzieć" zostawmy politykom ;)
Aaaaaa......i zapomniałem dodać :
Rrc1 napisał(a) napisał(a):
spasowują się ze sobą produkując opiłki metalu.

Czy to aby nie jakaś autodestrukcja ?? Silnik,który "produkuje" opiłki metalu raczej kwalifikuje się do remontu.

-- Dodano: 25 maja 2018, o 22:29 --

Post nie mieści się na ekranie....sorki :oops:

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 26 maja 2018, 10:52 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.04.2017
Posty: 8
Rok produkcji: 2005
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: mazowiecki
25 maja 2018, o 12:06 victor napisał(a):
Czyli wg tego co napisałeś, nowy silnik i taki po kapitalnym remoncie trzeba docierać, a po samej zmianie pierścieni już nie trzeba ?

Tak. Można nawet od razu dawać w palnik. Jednak zaleca się stopniowe zwiększanie obciążenia, o którym już pisałem wcześniej.

tadziol, nie wiem czy to nie jest jakaś prowokacja z Twojej strony, ale napiszę to w najprostszy sposób jak potrafię. Zależy mi na konstruktywnej wymianie zdań, ponieważ po to jest forum. Nie wiem czy mnie źle zrozumiałeś, czy uważasz za osobę która pitoli głupoty :wink:
Jestem pasjonatem motoryzacji, siedzę w grzebaniu przy autach wiele lat.

Po samej wymianie pierścieni, nie ma potrzeby docierać silnika.
Wszystkie inne graty, takie jak np: wał, panewki, tłoki z korbami, cylindry bez robienia honowania czy rozwiercania , wałki rozrządu z łożyskowaniem itp itd... zostają stare, więc nie ma potrzeby robić docierania, bo są już dotarte przez x kilometrów użytkowania.

25 maja 2018, o 22:29 tadziol napisał(a):
Czy to aby nie jakaś autodestrukcja ?? Silnik,który "produkuje" opiłki metalu raczej kwalifikuje się do remontu.

Po co jest w silniku filtr oleju ? :cool:
Każdy nowy element metalowy, czy aluminiowy czy z jakiegoś innego stopu, wspópracując z inną częścią, zawsze wytworzy delikatne opiłki. Można je sobie zobaczyć, jak się odcedzi przez sitko zlany olej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 26 maja 2018, 11:57 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
To żadna prowokacja,źle odbierasz pewne rzeczy. Mnie również zależy na owocnej i merytorycznej dyskusji.
Nie ustosunkowaleś się do mojego poprzedniego postu. Może jednak spróbujesz ? Dla ułatwienia przypomnę w skrócie o co chodzi. Stwierdziłeś ze nie dociera się pierścieni po ich wymianie jeżeli tłoki spełniają wszelkie wymagania wymiarowe i cylindry również. Nowy silnik lub taki po remoncie tez spełnia te wymagania,a według Ciebie jego należy docierać. Gdzieś tu brakło logiki.
Poza tym wg mnie (to akurat wynika z wieloletniej praktyki) silnik po remoncie nie generuje żadnych opiłków metalu. I nie pomoże tu filtr oleju. Jest jeszcze komora korbowa i miska olejowa. Olej w czasie pracy silnika spływa swobodnie kanałami w bloku i jego część jest rozrzucana przez wał korbowy. Są na przykład jeszcze walki balansowe albo układ rozrządu i te elementy tez rozrzucą olej tak,ze nie wszystko zostanie przefiltrowane. Osobiście robiłem silnik gdzie opiłki ze zniszczonych panewek dostały się właśnie w taki sposób pomiędzy tłoki a cylindry i uszkodziły gładzie.
To tak na marginesie.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.