Teraz jest Pt, 19 paź 2018, 22:58

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 15 maja 2018, 23:52 
Świeżak
Offline
Od: 15.05.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: warmińsko-mazurski
Witam.
Jestem tu nowy więc z góry przepraszam za jakieś pomyłki. To mój pierwszy post.
Oddałem auto do naprawy i mechanik wycenił mi całą naprawę na 6 457 zł. To jakaś astronomiczna kwota. Czy nie sądzicie, że chce mnie naciągnąć? Naprawa ma polegać na wymianie pierścieni, na sprawdzeniu szczelności i regeneracji głowicy, wymianie rozrządu, wymianie pompy wody i wiadomo w takich sprawach wymiana oleju i płynu chłodzącego, filtra i uszczelek. Ceny za części strasznie wyśrubowane, chodzi mi np. o cenę pierścieni: 1 300 zł to jakaś kpina. Tak samo robocizna to jakaś masakra. Załączam skan kosztorysu i czekam na wasze opinie najszybciej jak można.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 maja 2018, 07:19 
Bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 347
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Fakt,że niektóre pozycje części dają dużo do myślenia.
Pierścienie proponują OE Mazda,więc należy zapytać w ASO ile kosztują,natomiast nie bardzo rozumiem konieczność wymiany rozrządu,termostatu,napinacza paska,rolki paska,że o wlaniu na końcu Castrola nie wspomnę.
Co do wartości robocizny to daleko jej do masakry.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 maja 2018, 12:23 
Świeżak
Offline
Od: 15.05.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: warmińsko-mazurski
Powiedzieli mi, że rozrząd do wymiany, bo łańcuch jest rozciągnięty na maksa, naciągacz łańcucha był na ostatnim ząbku i podobno jedno ogniwo było jakieś naruszone co groziło przeskoczeniem łańcucha. Trochę mnie to zdziwiło, bo byłem u nich kilka miesięcy temu jak kupiłem auto i powiedzieli mi, że rozrządu nie trzeba wymieniać przy takim przebiegu bo jest łańcuch (wtedy ok. 230 tys. km) Może przebieg był zaniżony lub tak szybko się zużył rozrząd albo to ściema, sam nie wiem już co myśleć. No a reszta, to pompa podobno się już poci i należałoby ją wymienić, lekki luz na napinaczu paska a termostat wg nich standardowo się wymienia przy okazji. I tak wszystko do kupy się nazbierało. Tylko martwi mnie ta robocizna, mówisz, że jest ok, ale może w porównaniu do ASO. Pytałem się w innym warsztacie to powiedzieli mi, że za pół ceny by to zrobili. Może tylko tak mówią.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 16 maja 2018, 12:41 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 992
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
16 maja 2018, o 13:23 azdam napisał(a):
może w porównaniu do ASO

Tadziol to mechanik i raczej nie odnosił się do ASO tylko do swoich doświadczeń.

Jeżeli chcesz zbić koszta, to niech nie dotykają napinacza paska. paska i termostatu.
Ja za mazdowski oryginalny pasek wielorowkowy + napinacz zapłaciłem niecałe 300zł, w Twojej wycenie sam napinacz to 375zł...

Sprawa kolejna olej - czemu Castrol :?:

Napisz o wycenę cześci do Rikiego:
viewtopic.php?p=44783#p44783

Napisz o dobór oleju po takim remoncie do CzarnePaliwo:
viewtopic.php?p=104251#p104251


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 maja 2018, 12:51 
Bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 347
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Ja stosuję zasadę,że wymieniamy to co konieczne,a nie to co się da i na czym można zarobić.
Jak długo robię remonty benzynek,to nie pamiętam konieczności wymiany pompy wody.
Nie chcę tu robić reklamy,ale u mnie taki remont wyszedłby znacznie taniej.Zakładam,że powodem naprawy jest pobór oleju.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 maja 2018, 16:29 
Świeżak
Offline
Od: 15.05.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: warmińsko-mazurski
Zgadłeś chodzi o branie oleju. Moja Mazda łykała gdzieś około 0,5 L/1000 km, raz mniej raz więcej, w zależności od tego jak mocno depnąłem na gaz. Zdecydowałem się na naprawę jedynie dlatego, że miałem wylupioną gwarancję i właśnie mi się kończyła. Inaczej w ogóle nie podejmował bym się tego. Na początku była mowa, że zapłacę jedynie za rozrząd bo gwarancja tego nie obejmuje. A teraz wychodzi, że muszę dopłacić 3000 do naprawy. Pojechali maksymalnie po kosztach. Z małej sprawy eyszła duża. Nie mam zamiaru im tyle płacić. Tadziol szkoda że tak daleko masz warsztat bo bym przyjechał do ciebie. A tutaj ewidentnie chcą wyciągnąć masymalnie kasę do tego zauważając ceny za części. Robocizna też moim zdaniem jest za wysoka. Zdaję sobie sprawę, że jest przy tym dużo roboty i nie chcę nic za pół darmo, ale taka kwota to przesada.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 maja 2018, 21:51 
Avatar użytkownika
Firma
Offline
Od: 02.01.2014
Posty: 39
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Taką operacje robi sie w ramie ( My tak robimy ) calosc zamyka sie w kwocie 4200-4500 max zl Warszawa ma troche wyzsze ceny uslugi niestety ale wiem o co chodzi w tych motorach ....

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 17 maja 2018, 00:16 
Świeżak
Offline
Od: 15.05.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: warmińsko-mazurski
Jaksaauto napisał(a):
calosc zamyka sie w kwocie 4200-4500 max zl

dzięki za odpowiedź. To mi wiele wyjaśniło. Taką cenę bym zaakceptował. Wydaje się uczciwa, a nie 6,5 tys!!! :mad: <baseball> ja się jutro z nimi policzę.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 17 maja 2018, 15:20 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3397
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
16 maja 2018, o 08:19 tadziol napisał(a):
że o wlaniu na końcu Castrola nie wspomnę


Żeby tego było mało to na wycenie widnieją dwa różne oleje.
4L Castrol Edge Turbo Diesel 5w40: https://www.castrol.com/pl_pl/poland/ca ... iesel.html
1L Castrol Edge 5w40 https://www.castrol.com/pl_pl/poland/ca ... -edge.html

<oczy>

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi i dodatkami do paliwa Twojej Mazdy :pilot: Polecam jako współzałożyciel forum! :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 19 maja 2018, 01:31 
Świeżak
Offline
Od: 15.05.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: warmińsko-mazurski
tadziol napisał(a):
,że o wlaniu na końcu Castrola nie wspomnę.

A co chcecie od Castrola? Co z nim jest nie tak?

-- Dodano: 19 maja 2018, o 01:31 --

Powiedzcie mi jeszcze co wchodzi w skład rozrządu? Łańcuch, rolki i napinacz? I ile jest tych rolek? Łańcuch można założyć ponownie ten sam po zdjęciu?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 19 maja 2018, 07:42 
Bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 347
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Gdybys miał toyote to nie byłoby dyskusji,ale z doświadczenia sugerujemy,ze mazda i castrol to złe połączenie.
To mniej więcej tak jakby położyć parkiet dębowy i zaraz pomalować olejną na jasny orzech.
Rozrząd to łańcuch,ślizgi,napinacz hydrauliczny. Osobiście zawsze zakładam ten sam lancuch co był. Owszem miałem jednostkowe przypadki,ze musiałem wymienić,ale dotyczyło to silnika L3.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 19 maja 2018, 10:21 
Świeżak
Offline
Od: 15.05.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: warmińsko-mazurski
19 maja 2018, o 07:42 tadziol napisał(a):
.
To mniej więcej tak jakby położyć parkiet dębowy i zaraz pomalować olejną na jasny orzech.
tzn. mazda taka kiepska czy castrol? :)
Miałem już zalany castrol wcześniej jak tylko ją kupiłem. Może to było przyczyną zapieczenia pierścieni, chociaż wydaje mi się to mało prawdopodobne :idea: A potem był total 10w40, ale krótko do tej naprawy. A teraz mają wlać orlen platinum na przepłukanie silnika i mam przyjechać po 1000 km na wymianę na "lepszy".
Co do rozrządu to chyba go zostawię i pojadę do innego warsztatu niech mi to sprawdzą, czy rzeczywiście wymaga wymiany. Tym bardziej, że jak byłem u nich wcześniej przy okazji wymiany oleju to mi powiedzieli, że przy tym przebiegu jeszcze długo wymiana rozrządu nie będzie konieczna bo jest łańcuch. Nie wiem co mam o tym myśleć. Obawiam się, żeby przez ten rozrząd nie pierdyknął mi silnik po naprawie <niewiem>
PS. Tadziol jesteś nieoceniony
dzięki


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 19 maja 2018, 15:35 
Bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 347
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Mazda cacy,castrol be....
Nie wiem dlaczego,ale mazda go nie toleruje. O dziwo toyota śmiga na tym i silniki są w środku czyste. Rozbierałem silniki mazdy po castrolu i nagar można było szpachlą skrobać.
Nie bój żaby.....nic Ci nie pierdyknie.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 20 maja 2018, 13:15 
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.05.2017
Posty: 169
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
MAZVAGTECH 2 + Mysłowice.
Pytałem o remont silnika w M6 2006 2.3. problem oleju. 2.800zł robocizna, plyny, części. Na fb firmowym, znalazłem jakieś komentarze ludzi którzy mieli taki remont tam, akurat nazda 5 chyba i napisałem do nich bezpośrednio żeby sprawdzić jak się ma samochód po remoncie silnika, i dostałem bardzo pozytywne opinie i oczywiście info że już auto nie bierze oleju ... ;)

5-6 tys za remont silnika samochodu który jest wart 15-20tys to dość sporo, chyba wolałbym dołożyć do innego auta.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 20 maja 2018, 17:47 
Bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 347
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Tylko pytałeś czy może robiłeś tam ? Wiesz,można obniżyć cenę naprawy używając tanich części zamiennych.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 maja 2018, 19:08 
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.05.2017
Posty: 169
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Pytałem w sumie bezpośrednio tego mechanika. Ale znalazłem osobę która naprawiała tam Mazdę i za bardzo podobną kwotę zrobiła ta osoba remont silnika u tego mechanika, i po remoncie przestało brać olej. Nie reklamuje nikogo, żeby nie było. Jestem z Wrocławia i trochę do tego mechanika mam, opisuję tylko sytuację. No i nie wiem jakie części, po opiniach tego warsztatu myślę że gość zna się na rzeczy i nie wkłada najgorszego shitu.

-- Dodano: 21 maja 2018, o 19:52 --

Ok, znalazłem tą rozmowę, jakieś pół roku temu pisałem z osobą na messnegere która robiła tam remont silnika. Dostałem informację że mazda siorbała aż do 2 litrów oleju na 100km. Remont kosztował 2,700zł. Był kompletny remont głowicy + wymiana pierścieni, płyny. Reszta była ok. Po remoncie praktycznie zerowe ubytki oleju. Takie info mam.

Ale generalnie jak szukałem po Wrocławiu, to też rzucali podobnymi kwotami, 2,500-3,500 zł. Ale jakoś we Wrocławiu, nikogo polecanego nie widać zbytnio. Dlatego na taką operację wolałbym nawet zrobić te x kilometrów do kogoś polecanego ! ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 maja 2018, 21:06 
Bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 347
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Ok,dzięki za info.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 maja 2018, 10:36 
Świeżak
Offline
Od: 15.05.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: warmińsko-mazurski
2 700 to jakoś dziwnie mało :idea: pewnie jakieś bardzo tanie zamienniki części. Dzwoniłem do ASO do Gdańska z pytaniem o cenę części to mi powiedzieli, że pierścienie oryginalne mazdowskie kosztują 850 NETTO a zestaw uszczelek tylko bagatela 916 netto!!! :arrow: ja za zrobienie samej głowicy będę musiał wywalić 920, a gdzie jeszcze robocizna?!
21 maja 2018, o 19:08 kurczeblade napisał(a):
...mazda siorbała aż do 2 litrów oleju na 100km...

aż tyle? <o0> to możliwe? chyba jeździła na samym oleju


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 maja 2018, 18:44 
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.05.2017
Posty: 169
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
To możliwe że na zamiennikach. W każdym razie, można zawsze zapytać, akurat dobry jest kontakt przez fanpage z tym mechanikiem.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 30 maja 2018, 00:58 
Świeżak
Offline
Od: 15.05.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: warmińsko-mazurski
A co powiecie o Mobilu? Czy nadaje się do Mazdy? Bo jeden gość mi powiedział, że on do swojej starej mazdy 626 leje właśnie mobil i silnik do tej pory śmiga i nawet grama oleju nie bierze :)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 30 maja 2018, 05:53 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 992
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
azdam to nie jest miejsce na dyskusje o oleju.
Dokładnie taki sam Twój post przeniosłem do działu olejowego.

viewtopic.php?p=297346#p297346

Wystarczy troszkę poszukać na forum.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.