W linku masz rozwiązanie pierwszego błędu....
viewtopic.php?f=41&t=8264A poniżej tłumaczenie drugiego błędu...Tłumaczenia dokonał Pan Google, więc proszę się nie śmiać. Mozna zrozumieć
"Definicja kodu usterki P2227
Albo czujnik ciśnienia barometrycznego dostarcza odczyt, który nie odpowiada parametrom ECM w odniesieniu do warunków atmosferycznych, albo sygnał wyjściowy powiązanych czujników, takich jak czujnik położenia przepustnicy lub czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze, nie są skorelowane.
Co oznacza kod P2227
Czujnik barometryczny (BARO) jest wykorzystywany przez moduł sterujący silnika (ECM) do pomiaru ciśnienia atmosferycznego. Na ciśnienie ma wpływ warunki pogodowe, objętość powietrza i wysokość. Membrana wbudowana jest w czujnik BARO, który otwiera się i zamyka w różnych warunkach atmosferycznych. Czujnik przełoży tę aktywność na rezystancję elektryczną.
Moduł ECM wyśle czujnik BARO o wartości 5 woltów. Napięcie zostanie spełnione przez rezystancję wytworzoną przez czujnik BARO. Czujnik BARO pochłonie napięcie w swoim własnym żołądku, znanym jako oporność. Napięcie wysyłane z powrotem do ECM będzie się różnić w zależności od wielkości rezystancji wewnątrz czujnika BARO. Jeśli napięcie wysyłane z powrotem do ECM jest zbyt wysokie lub zbyt niskie, zostanie ustawiony kod P2227.
Po przyłożeniu rezystancji pozostałe napięcie zostanie przesłane z powrotem do ECM, co powie ECM ciśnienie atmosferyczne.
Dokładny odczyt ciśnienia atmosferycznego jest wymagany przez ECM do utrzymania delikatnych zadań, takich jak dostarczanie paliwa.
Co powoduje kod P2227?
Wadliwy czujnik MAF (masowego przepływu powietrza)
Wadliwy czujnik BARO
Wadliwy ECM
Krótki lub otwarty stan w obwodzie czujnika BARO
Przykręcanie zaworu jałowego powietrza
Zatkany wlot - śmieci w airbox
Wadliwy czujnik położenia przepustnicy (TPS)
Jakie są objawy kodu P2227?
Sprawdź oświetlenie silnika
Pojazd może przejść w tryb limp. Tryb limp jest trybem awaryjnym dla silnika, w którym ECM pozwala na osiągnięcie tylko ograniczonej prędkości (zwykle mniej niż 30 mil na godzinę)
Powolne przyspieszanie
Szorstki bezczynny
Zawieszenie silnika
W jaki sposób mechanik diagnozuje kod P2227?
Najlepiej jest zdiagnozować takie kody za pomocą skanera i obserwować dane na żywo. Dane z MAF, BARO i TPS powinny wzrosnąć z zasadniczo taką samą prędkością przy otwieraniu przepustnicy
Pomiar napięcia pochodzącego z czujnika BARO, MAF i TPS za pomocą multimetru
Sprawdzanie skrzynki powietrznej i wlotu powietrza pod kątem gruzu
Typowe błędy podczas diagnozowania kodu P2227
Wymiana czujnika BARO bez sprawdzania innych czujników, takich jak MAF i TPS
Jak poważny jest kod P2227?
Jest to dość poważne, ponieważ ECM nie będzie w stanie właściwie regulować stosunku powietrza do paliwa w silniku. Niewłaściwy stosunek powietrza do paliwa skróci żywotność silnika, a także spowoduje wytwarzanie toksyn, które powodują szkody w środowisku.
Jakie naprawy mogą naprawić kod P2227?
Wymiana czujnika BARO, jeśli stwierdzono wadę
Wymiana czujnika TPS lub MAF, jeśli wykryto usterkę
Wymiana ECM
Naprawa lub wymiana uszkodzonego okablowania lub połączeń związanych z ECM, BARO, TPS lub MAF
Czyszczenie czujnika MAF, TPS lub BARO za pomocą sensora czyszczącego
Aktualizacja ECM za pomocą najnowszego oprogramowania
Dodatkowe uwagi do rozważań dotyczących kodu P2227
Niektóre modele, takie jak Honda lub Acura, zbudowały czujnik BARO wewnątrz ECM. Modele te są również najczęściej spotykane w przypadku awarii czujnika BARO. Jeśli czujnik BARO zostanie uznany za uszkodzony, cały moduł ECM musi zostać wymieniony. "