Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 21:46

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 24 lis 2017, 21:35 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 12.11.2016
Posty: 27
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
LPG: Tak
Region: kujawsko-pomorski
Od dwóch dni zauważyłem zwiększone spalanie. Wcześniej średnio 9.3 teraz 10.3. Oprócz tego dzisiaj zaczęło momentami brakować mocy podczas przyspieszania, wciskam pedał i się dławi.
Jakieś typy co to może być? Gdzie szukać?

GY 2.0 benzyna 147 KM

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 24 lis 2017, 22:38 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Check engine pewnie się nie pojawił ? (sonda lambda)
Koła lub któreś z kół nie nagrzewa się mocniej ? (zapieczone hamulce)

Kiedy wymieniałeś świece zapłonowe ?
Sprawdzałeś jak wygląda sitko na pompie paliwowej ?

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 lis 2017, 06:08 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 12.11.2016
Posty: 27
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
LPG: Tak
Region: kujawsko-pomorski
Właśnie dzisiaj podczas jazdy do pracy zapalił się check.

Jechać na kompa?

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 25 lis 2017, 08:13 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Tak, ja obstawiam zużytą sondę lambda.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 gru 2017, 06:12 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 12.11.2016
Posty: 27
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
LPG: Tak
Region: kujawsko-pomorski
Miałeś rację to sonda, po wymianie wszystko wróciło do normy

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 gru 2017, 08:49 
Świeżak
Offline
Od: 09.05.2014
Posty: 27
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: podlaski
To powiem Ci masz szczęście. Mam bardzo podobny problem. A dokładniej: Spalanie lekko podwyższone - tak około 13-14 litrów. Mocy brak przy przyspieszaniu - zaczyna strasznie szarpać.
A wymieniłem już:
-świece
-cewki
-przepływomierz
-wyczyściłem przepustnice
-sprawdziłem kompresję
-sprawdziłem sitko w pompie paliwa
-sprawdziłem ciśnienie paliwa
-żadna kontrolka się nie pali (niestety)

Więc może ktoś coś może jeszcze zaproponować co się dzieje? Ja mam powoli dość.
Najlepsi są regionalni mechanicy: Jak czegoś nie ma na tacy to oni nie widzą. Byłem u paru i za każdym razem nie wiedzą co się dzieje. Na komputerze wsio gra. (się zastanawiam czy to oby nie jedyna czynność, którą robią-komputer).
Może od Was drodzy forumowicze się czegoś dowiem. Co mogę jeszcze zrobić? Czy jak kontrolka się nie pali to czy warto zaglądać do sondy? W sumie jeden mechanik jak mu wspomniałem o sondzie to powiedział: "jak nie pali się kontrolka to nie ma po co".

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 gru 2017, 21:20 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 386
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Cisnienie paliwa na wyjściu z pompy? Może wina wtryskiwaczy albo łapie jakies lewe powietrze


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 gru 2017, 16:40 
Świeżak
Offline
Od: 09.05.2014
Posty: 27
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: podlaski
A tego to nie powiem. Mechanik powiedział, że ciśnienie jest super i tyle w temacie. Dostałem info żeby sprawdzić sondę. Więc na razie w tym kierunku pójdę. Jak coś będę pisać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 gru 2017, 10:45 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Szkoda czasu na jej sprawdzanie. Należy ją wymienić i tyle. Stosować jedynie NTK !

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 sty 2018, 14:42 
Wstydliwy
Offline
Od: 16.01.2018
Posty: 3
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: małopolski
Witam, od pewnego czasu moja Madzia ma pewne dolegliwości. Brakuje jej mocy, dużo pali, zaczyna normalnie przyśpieszać dopiero od 2000 obrotów. Po odpaleniu ma wysokie obroty przez 2 min. Co to może być ?


Ostatnio edytowano Wt, 16 sty 2018, 14:42 przez victor, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiono wypowiedź pod względem estetycznym i stylistycznym (regulamin, pkt 4).


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 16 sty 2018, 14:45 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
1. Check engine się "świeci" ?
2. Wysokie obroty po odpaleniu to znaczy jakie ?
3. Jak zmieniło się spalanie ? O ile poszło w górę ?

Pomimo braku odpowiedzi na te pytania stawiałbym na układ zapłonowy lub sondę lambda.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 sty 2018, 17:46 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 386
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
sonda albo lewe powietrze


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 sty 2018, 23:33 
Wstydliwy
Offline
Od: 16.01.2018
Posty: 3
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: małopolski
2500 obr p.o. odpaleniu spalanie do 12 litrow myslalem ze uklad zaplonowy albo czujnik polozenia walka

Zadna kontrolka sie nie swieci nie ma zadnych bledow


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 16 sty 2018, 23:37 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Na początek wyczyściłbym przepustnicę i przepływomierz - najmniejsze koszta.

Instrukcja do przepływomierza tak jak ja to zrobiłem:
1. Zamówiłem CRC Air Sensor Clearner
2. Odłączyłem AKU.
3. Dolałem do max. płynu chłodniczego (dosłownie z 50ml).
4. Wyjąłem przepływomierz, zatkałem otwór czystą szmatką.
5. Zdjąłem gumowy o-ring z przepływomierza i wyczyściłem solidnie go preparatem CRC.
Dodam, że "łezka" od strony filtra była baardzo zabrudzona. Widać było czarny nalot.
6. Kilkakrotnie użyłem CRC, odłożyłem przepływomierz na 20-30min aby wszystko odparowało.
7. Założyłem o-ring, włożyłem przepływkę na swoje miejsce, podłączyłem AKU.
8. Wyłączyłem wszystko co pobiera prąd i odpaliłem, obroty na zimnym 1500, po rozgrzaniu 750.
9. Miałem paliwa pod korek, komputer pokazał zasięg 800km.

Przepustnicę możesz wyczyścić tym samym środkiem.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 sty 2018, 03:00 
Wstydliwy
Offline
Od: 16.01.2018
Posty: 3
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: małopolski
Spoko dzieki postaram sie w weekend jak one bedzie padac jak tylko czegos sie dowiem napisze


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.