Teraz jest So, 15 gru 2018, 09:02

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 13 sty 2018, 17:02 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.01.2018
Posty: 2
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: pomorski
Witam Koledzy i Koleżanki. Starałem się mocno przeszukać forum, ale znalazłem tylko wątki dotyczące II. Jeżeli dubluję temat albo umieszczam w złym dziale to przepraszam i proszę Moderatora o poprawkę.

Od miesiąca szukam czegoś dla siebie, wybór padł na M6 I 2.0 albo M3 I 1.6, oba w benzynie.

Przeszukałem dogłębnie OLXy i inne OtoMoto, wybrałem kilka interesujących ofert.
Pytanie numero uno, jak sobie radzi automat w "szósteczce"? W jednej z ofert jest klasyczna, hydrauliczna skrzynia. Chciałbym wiedzieć jak z awaryjnością, bo z mojego doświadczenia to z automatami jest tak, że jeden rabin powie tak, a drugi inaczej. Chcę nią pojeździć kilka lat i niezbyt mam ochotę ładować kilka tysięcy jak się coś zepsuje na amen.
Można ryzykować czy lepiej postawić na stary, dobry manual? Dużo będę jeździł po Trójmieście i okolicach, więc duże ilości korków, automat by się przydał.

Pytanie numer 2. Do tego może się zapytam przy okazji o 6 jak i 3. Jak radzi sobie instalacja gazowa w obu tych modelach i pojemnościach jakie podałem? Czy występują jakieś problemy techniczne, spadki mocy etc.?

Jeżeli będziecie chcieli mi pomóc to mogę wkleić linki do tych aut, które biorę pod uwagę, w tym temacie albo w innym jeśli będzie to niezgodne z regulaminem. Proszę o wskazanie dobrego miejsca.

Pozdrawiam serdecznie, z góry dzięki za pomoc.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 sty 2018, 19:02 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 388
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Najlepiej polift jak AT bo ma 5 przełożeń, skrzynie są fordowskie jedne z trwalszych ale dosyć mułowate mają przełożenie
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_4F27E_transmission
Wg tego artykułu wytrzymuja nawet 0.5mlnkm
http://www.wyborkierowcow.pl/wiadomosci ... e-ranking/

Mazdom trzeba robić regulacje luzów zaworowych mechanicznie co 2 lata na lpg a wymaga to wyjęcia wałka, ale śmiało instaluj dobry gazownik, dobre wtryski i jechana <disco>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 sty 2018, 20:29 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1514
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
1. Zawsze byłem zwolennikiem manuali i to nie ze względu na mniejsze spalanie, osiągi itd. ale głównie z obawy o awaryjność i ewentualne koszty. To moja subiektywna opinia. Nie wiemy jak ktoś wcześniej użytkował auto.
2. Tu również tylko moja opinia. Miałem auta na gaz i na Pb. Z perspektywy czasu jak jeździsz średnio 10-12 tys km na rok to chyba nie warto montować instalacji. Jasne, ktoś zaraz napisze że gaz Mu się zwrócił w rok i same plusy, ale niewiele osób napisze o podwyższonych kosztach przeglądu rocznego jak i u gazownika. Że jak coś szwankuje to jeździsz od mechanika do gazownika, bo jeden zwala na drugiego. Chłopaki na forum mają pozakładane instalacje, natomiast jak czytałem w prasie to te silniki nie specjalnie tolerują instalacje. Nie zapominajmy również o częstszym sprawdzaniu luzu zaworowego przy gazie. Auto z tym silnikiem przy powiedzmy normalnej jeździe mi spalało średnio 9.5L lato, 10,5 zima a na autostradzie 6,5-7L. Dodam że 90% trasy to miałem kręcenie się wokół komina, bo do pracy było z 3 km w jedną stronę, więc spalanie uważam że jest ok przy tej mocy silnika.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 13 sty 2018, 23:13 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1113
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Nie jeździłem automatem Mazdy, jestem zwolennikiem skrzyni manualnej. Nie dlatego, że manualna skrzynia więcej wytrzymuje, jeżeli dba się o automat wytrzyma tyle samo, albo i więcej. Wybieram manual, ponieważ lubię zmianę biegów, redukcję i jakoś tak za młody jestem na automat :lol:

Nie wiem gdzie krzysiek1980 wyczytał o:
13 stycznia 2018, o 20:29 krzysiek1980 napisał(a):
natomiast jak czytałem w prasie to te silniki nie specjalnie tolerują instalacje

:idea: :idea: :idea: chyba, że mowa o 1.6... (poproszę jakiś link, chętnie poczytam, bo chyba popełniłem błąd życiowy wrzucając LPG do Mazdy 6 :lol: )

Mam wersję manualną 6-biegową, 147KM 2.0l, gaz założony przy 122 000km, obecnie 172 000km.
Czy miałem problemy z LPG ?? - nie, ale przed założeniem zmieniłem świece zapłonowe na irydowe, leję dobry olej, wymieniam co 10 000km + wszystkie filtry i co tyle samo jeżdżę do gazownika (niektórzy mówią mi, że za często serwisuje LPG i wyrzucam $$ w błoto).
Jedynym elementem, który szybciej się zużył prawdopodobnie przez LPG to sonda lambda. Trzeba też pamiętać o luzach zaworowych, które regulowane są przez tzw. szklanki.

Zakładając instalację LPG dopłaciłem za lepszą listwę wtryskową, wiele osób mówiło, że niepotrzebnie.
Po 50 000km z LPG stwierdzam, że dopłata za dobre wtryski i regularny serwis popłacają.
Przełączanie odbywa się płynnie i praktycznie niezauważalnie, spadek mocy jest nieodczuwalny.

Spalanie średnie z tych 50 000km to około 9,5-10l LPG na 100km.
Latem mam wyższe spalanie, ponieważ 17" + klima robi różnicę.

Czy warto zakładać LPG ? - wszystko zależy ile km rocznie pokonujesz.
Sama instalacja LPG to wydatek 2500zł, droższy przegląd, serwisy u gazownika, niektóre ubezpieczalnie potrafią wyliczyć droższe OC, ponieważ zakładają, że pojazd zrobi dużo km rocznie.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 sty 2018, 12:52 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.01.2018
Posty: 2
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: pomorski
Ok, dzięki piękne wszystkim za odpowiedź. Wezmę w manualu i jednak postaram się zostać przy PB. Tygodniowo będę robił około 100 km, raz na miesiąc-półtora trafi się trasa na 600km. Chyba nie ma sensu szukać w gazie.
A podpowiecie mi gdzie mogę wrzucić linki do ogłoszeń i spytać czy warto w ogóle jechać oglądać?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 sty 2018, 13:26 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 13.08.2015
Posty: 1129
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
Najlepiej kupić benzynę i samemu zlecić instalację gazową.

_________________
Ruch Chorzów - Legenda bez końca


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 sty 2018, 19:50 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1514
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
13 stycznia 2018, o 23:13 victor napisał(a):

Nie wiem gdzie krzysiek1980 wyczytał o:
13 stycznia 2018, o 20:29 krzysiek1980 napisał(a):
natomiast jak czytałem w prasie to te silniki nie specjalnie tolerują instalacje

:idea: :idea: :idea: chyba, że mowa o 1.6... (poproszę jakiś link, chętnie poczytam, bo chyba popełniłem błąd życiowy wrzucając LPG do Mazdy 6 :lol: )



Natknąłem się już kilka razy na podobne artykuły. Przykładem może być katalog "Auto Świat" nr 1/2013r, gdzie na końcu jest tabela producentów i konkretnych modeli z oznaczeniami silnika w których po zamontowaniu LPG istnieje możliwość uszkodzenia głowicy (zaworów). Jest wymieniona M6 od 2002r i od 2008r z oznaczeniem MZR L8 1.8L 16V, CX7 od 2007r L3 2.3L, CX9 od 2009r MZI i M3 BK B6ZE 1.6L. Nawet powiem że Accord 2.0 i Civic 1.8 od 2008r też są w tym gronie. Wiesz, ile w tym prawdy nie wiem, bo ktoś może przejeździć kupę km bez żadnej awarii i będzie zadowolony. Odbijając piłkę w stronę "Auto Swiat" można napisać że te silniki benzynowe w M6 wcale nie są tak idealne jak to się wszędzie rozpisują, bo jedynie o 2.3 mogłem wyczytać że biorą więcej oleju, a na forum i z własnego doświadczenia wiemy że 1.8 i 2.0 też często mają z tym problem.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 sty 2018, 10:55 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 388
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Wszystkie japończyki z mechaniczną regulacją luzów zaworowych są narażone i jak się nie zadba to LPG je zniszczy i wpisywane są w te rankingi właśnie z tego powodu


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Samochody używane

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.