Teraz jest Wt, 19 wrz 2017, 19:56

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 134 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 10 lip 2017, 06:15 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1279
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Pierścienie olejowe do wymiany, jak w większości Naszych przypadków.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 lip 2017, 16:50 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: śląski
Witam,zakupiłem Mazde 6 2,0 141km 2005r żre olej ok 1l na 1000km!!Przeglądając książkę serwisową przeżyłem szok..... Przy ok 36000 km olej został zmieniony z delixeri 5w30 na 10w40....?Prawdopodobnie wada fabryczna,czy w niemieckim serwisie dobrze zrobili?Póznie przy przebiegu ok 130tyś spowrotem wrócono do delixeri 5w30 i do dziś tak zalewany.W tej chwil;i poszukuje złotego środka na rozwiazanie problemu.Jest ktoś na forum kto wymienił pierścienie tłoki i po 20 tyś jest nadal ok?. <pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 wrz 2017, 16:45 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.09.2017
Posty: 3
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Witam. Zakupiłem mazde 6 2006 1.8 . Póki nie wymieniłem oleju było wporzadku. Na warsztacie wymienili mi olej na Castrol 5w40. Nie wiem jaki był wcześniej. Po tysiacu km zapaliła mi się kontrolka oleju dolalem 2litry zanim ukazał się na bagnecie. Dolalem jest wporzadku. Jak dodam gazu na wolnych obrotach i przytrzymam na 5 tys leci niebieski dym. Przed wymianą oleju tego nie było. Zakupiłem olej dexelia 5w30 tak mi poradzili, wątpię że to coś pomoże. Co o tym myślicie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 wrz 2017, 17:38 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 159
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
W starym oleju mogł być doktor? Kiedy zakupiłeś auto


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 wrz 2017, 18:09 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 03.06.2017
Posty: 15
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: małopolski
Miałem tak samo, też po wymianie oleju zaczęło mi ubywać (0,8-1l na 1000km), pomogła wymiana pierścieni, uszczelniaczy i uszczelki pod głowicą.
Prawdopodobnie musisz się szykować na spore koszty.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 wrz 2017, 20:56 
Wtajemniczony
Online
Od: 13.11.2016
Posty: 169
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
spore koszty to raz... dwa to znaleźć odpowiednią i zaufaną osobę aby autko później szczęśliwie hulało, bo jak wiadomo partaczy nie brakuje...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 wrz 2017, 21:00 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.09.2017
Posty: 3
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Auto kupiłem miesiąc temu. Czyli żadna zmiana oleju z Castrol 5w40 na dexelia 5w30 mi nie pomoże jak mi doradzają? Też pomyślałem że własny był moto doktor.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 wrz 2017, 21:06 
Wtajemniczony
Online
Od: 13.11.2016
Posty: 169
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
spróbuj zrobić jak wcześniej już w temacie pisali. kup płukankę wlej do ciepłego nich pochodzi i wypłucze co ma wypłukać. i później zrobił bym szybsza wymianę po ok 5 tys. i znów płukanka może pomoże i zaoszczędzisz trochę kasy na pewno nie zaszkodzi ;) nie jestem ekspertę ale ja bym popróbował.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 wrz 2017, 18:15 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1279
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Kukus8850 napisał(a):
Auto kupiłem miesiąc temu. Czyli żadna zmiana oleju z Castrol 5w40 na dexelia 5w30 mi nie pomoże jak mi doradzają? Też pomyślałem że własny był moto doktor.


Kilka rzeczy na początek. Po pierwsze nie lej Castrola, bo to niezbyt chwalone oleje i pozostawiają depozyty w silniku. Kup sobie np. Liqui Moly, Valvoline, Motul, Penrite, Millers itd. Jezeli sporo oleju przepala to mozna również przejśc na coś tańszego np. ELF czy Total. Dexelia to nic innego jak olej ELF SXR 5W30, te same parametry i oba produkuje ten sam koncern Totala. Przy poborze oleju nie ma sensu lac lepkośc 5W30, tylko lepiej przejść na 5W40 a poprzedzić to dobra płukanką w/w firm olejowych. Teraz gorsza wiadomośc. Z własnego doświadczenia Ci powiem że te zmiany oleju czy płukanki dają minimalną korzyść a najczęściej jest to efekt autosugestii że coś się poprawiło. Ja jak kupiłem to brał mi pod 2L ELF'a SXR 5W30, po 4 tys km zrobiłem płukankę i zalałem Penrite HPR 5W40 i troche się poprawiło, a przynajmniej jakoś tak przepalało równomiernie. Po 6 tys km zmieniłem olej na Valvoline Maxlife 5W40 i płukanka Liqui Moly Pro Line, ale nic się juz na plus nie zmieniło. W tym roku również poszedł olej Valvoline i płukanka tej samej firmy...i również bez większego efektu. Postanowiłem się z M6 rozstac pomimo że auto sliczne i miałem doinwestowane, bo miałem dość jeżdżenia z bańką oleju. W tych autach są kiepskie pierscienie olejowe i stad cały problem. Niewdawno nabyłem Cytryne C5 i 300 km cisnałem prawie pod 180 km/h bez najmniejszego ubytku oleju. Dodatkowo olej pomimo przebiegu 16 tys od wymiany jest nadal ciemnozłoty, a nie ciemnobrązowy po 2000 km w M6. Niestety, albo remont za ok. 3,5 tys zł ( polecam Tadziola z katowic) albo dolewanie oleju czy odsprzedanie pojazdu. Dodam jeszcze że branie oleju może odbic się na katalizatorze, u mnie przepustnica była do czyszczenia i po roku musiałem przeczyścić swiece, bo miałem wypadanie zapłonu na jednym cylindrze i świecił się check engine. Ja bym jeszcze spróbował skontaktowac się z handlarzem i próbowac wyciągnąc parę groszy za wadę ukrytą.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 wrz 2017, 05:01 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.09.2017
Posty: 3
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Kupiłem już ten olej dexelia. Zmienię go i zobaczę ile oleju bierze na tysiąc kilometrów jak będę miał pewność że to nic nie da to będę myślał o wymianie pierscieni. To jest moje pierwsze auto z silnikiem benzynowym i takie akcje. Słyszałem od wielu ludzi że to bardzo dobre silniki. A tu niespodzianka. Przepustnice tez czyscilem było na niej dużo takiego nagaru lepkiego. Jeszcze sprawdzę jej ciśnienie w sobotę.

--


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 wrz 2017, 07:56 
Wtajemniczony
Online
Od: 13.11.2016
Posty: 169
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Tez czasami dolewam. Teraz dolalem na 11 tys. Ok 0.6 l.oleju. Słyszałem ze te silniki tak maja wiec nie dramatyzuje. Silnik suchy brak wycieków ogólnie jestem (odpukać ) zadowolony. Trzeba szukac plusów tej sytuacji wiec lepiej jak ubywa niż miałoby przybywać :p


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 wrz 2017, 10:59 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1279
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Kukus8850 może tak być że kompresja będzie ok., bo tylko pierścienie olejowe klękneły. Remont robi się kompleksowo, bo często sama wymiana pierścieni nic nie daje.

ZoZo u Ciebie nie ma dramatu, ale dolewać 1-1,5 L /1000 km to trochę kiepsko i powoduje dyskomfort.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 wrz 2017, 11:18 
Wtajemniczony
Online
Od: 13.11.2016
Posty: 169
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Dyskomfort dokladnie. Nie wyobrażam sobie codziennie sprawdzać czy olej jest w silniku. Zreszta czy opłaca sie jeździć na takim przepalaniu. Olej tez tani nie jest.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 wrz 2017, 17:48 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1279
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
To zależy co komu się opłaca i ile jeździ. Ja za 5L Valvoline Maxlife 5W40 płacę ok. 110 zł z przesyłką. Rocznie jak ktoś robi 10 tys km, to koszt oleju na dolewki wyniesie 220 zł przy spalaniu 1L/1000, więc żeby koszt remontu się wyrównał to by musiał z 15 lat jeździć. Sorki, ale nie wyobrazam sobie M6 I mającej ponad 20 lat :-P Pewnie juz nawet blachy by się nie opłacało naprawiać. Tu właśnie chyba bardziej chodzi o ten dyskomfort.

P.s Kukus8850 kontroluj olej na bieżąco. M6 I nie mają kontrolki niskiego stanu oleju, a ta kontrolka co Tobie się już zapaliła to kontrolka od ciśnienia oleju. W ten sposób można zatrzeć silnik. W układ wchodzi 4,3 litra, a od min. do max. na bagnecie jest 0,75 L, więc jak Ty dolałeś 2 L i dopiero pokazał się olej na dole bagnetu, to w silniku miałeś może 1,6-1,7 litra oleju.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 134 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.