Teraz jest Wt, 16 kwi 2024, 14:41

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 14 gru 2017, 13:14 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.12.2017
Posty: 2
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Witam wszystkich, wiem że nie zdążyłem się jeszcze przedstawić ani pochwalić swoją Madzia ale mam dość pilną sprawę.
Rano tuż przed dotarciem do pracy zapaliła się kontrolka braku ładowania akumulatora. Nie szukam przyczyny jak na razie, bo najpierw muszę wrócić do domu żeby cokolwiek zdiagnozować.
I tu pojawia się pytanie- jak daleko można jechać bez ładowania? Do domu ok 50km co ma ogół zajmuje godzinę z korkiem po drodze. Ryzykować, czy lepiej szukać mechanika blizej?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 gru 2017, 15:06 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 386
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Pewnie alternator jedz do elektryka, wg mnie za daleko dla benzynki


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 gru 2017, 20:41 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.12.2017
Posty: 2
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Zaryzykowałem, i ostatnie 20km musiałem na holu jechać. :| Ale na przyszłość dobrze wiedzieć ile można zrobić kilometrów na akumulatorze, może komuś jeszcze się ta wiedza przyda. Jutro idzie auto do mechanika, zobaczymy co zdiagnozuje :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 sty 2024, 18:40 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.12.2023
Posty: 13
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: dolnośląski
no i co zdiagnozował ?

Dzień dobry,
Koledzy, kupiłem auto w komisie ale nie udało mi się dojechać do domu bez awarii

Otóż podczas jazdy, zaczęły się problemy ze światłami, gasły i mrugały, myślałem że to problem z automatem do świateł.
Przestawiłem na stałe mijania, ale zaczęło śmierdzieć plastikiem i po chwili pojawił się brak ładowania.

Podłączyłem się komputerem
P2503 - napięcie ładowanie - za niskie - nie ciągły
P2504 - napięcie ładowania - za wysokie - nie ciagły
U0155 - CAN: usterka komunikacji ze sterownikiem zestawu IC - nieciągły

Błędy udało się skasować, ale ponieważ nie ma ładowania, to pojawia się P2503 - napięcie ładowanie - za niskie - nie ciągły
Nie ma też świateł przeciwmgielnych.
Był też błąd silniczka świateł , ale nie zapisałem sobie tego.
No i teraz pytanie,
Czy padł alternator, czy może jest szansa że jakiś bezpiecznik.
W puszcze w komorze silnika sprawdziłem, wszystkie bezpieczniki sprawne.
Zauważyłem też, że nadpalony jest skrajny PIN w tej wtyczce co idzie do puszki bezpieczników (takie cienki zielony , zaraz przy grubym pomarańczowym)

Możecie coś podpowiedzieć, jak się zabrać do tematu ?
Gdzie pomierzyć sygnały alternatora (bardziej dostępne miejsce miejsce niż na samy alternatorze z tyłu silnika)

Tylko proszę bez komentarzy : oddaj sprzedawcy (wiem że mogę tak zrobić, ale nie pora jeszcze na to, a możne uda się naprawić samodzielnie)

-- Dodano: 31 grudnia 2023, o 11:02 --

tak wygląda nadpalone złącze
https://ibb.co/sCb63HS



Obrazek

-- Dodano: 4 stycznia 2024, o 13:07 --

Witam.
Uszkodzony alternator, rozmawiałem z regeneracją alternatorów i gość powiedział tak:
Jeśli jest to alternator Mitsubishi - nie naprawia tego (próbował i zawsze były problemy bo Mitshubishi nie dostarcza samych regulatorów a zamienniki nie działają w aucie)

No i teraz pytanie :
czy może ktoś to potwierdzić ?
A może ktoś naprawiał alternator i mu to działa ?

Zaczyna mnie to martwić

Pozdrawiam

-- Dodano: 10 stycznia 2024, o 18:36 --

w moim przypadku okazał się uszkodzony regulator alternatora.
Naprawiacz alternatorów powiedział, żebym nie myślał o kupnie zamienników, dlatego kupiłem drugi alternator i zrobiłem regenerację alternatora.

Ładowanie powróciło.
Pozostaje pytanie upalonego gniazda w skrzynce bezpieczników.

Dodatkowa informacja
W tej maździe miałem alternator A2TJ0391B
założyłem A2TJ0391A i działa
jest jeszcze A2TJ0391C

Ponoć wszystkie są zamienne między sobą
Opisane i innym wątku

-- Dodano: 10 stycznia 2024, o 18:40 --

--------------------------------------------
Info dodatkowe - ponoć nie wolno odpalać tych aut ze startera i lądować tylko na odłączonym plusie akumulatora,
dlatego, że iskrzenie na klemie plusowej powoduje uszkodzenie regulatora właśnie (pierwsze o co zapytał mechanik od alternatorów)
Co może potwierdzać mój przypadek, bo musieliśmy odpalać ze startera.

Ile w tm prawdy, nie wiem, ale u mnie tak było. (może przypadek, może nie)
------------------------------------------------


Ostatnio edytowano So, 30 gru 2023, 22:35 przez basyl, łącznie edytowano 2 razy
Połączono z istniejącym tematem. Korzystaj z wyszukiwarki, a nie zakładasz nowe wątki.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.