Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 13:58

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 30 lis 2017, 13:57 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.11.2017
Posty: 1
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Witam.
Zaraz po odpaleniu świecą się kontrolki nad lusterkiem tylnym. Problem polega na tym, że mimo tego, że nikt nie jedzie z tyłu, kontrolka prawego siedzenia świeci się na zielono. Można to jakoś wyregulować?
Mazda6 2.0 2006 po lifcie.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 gru 2017, 20:41 
Amator
Offline
Od: 26.07.2017
Posty: 85
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: mazowiecki
Spróbuj docisnąć siedzenie w miejscu gdzie jest czujnik...może to coś da. Nie wiem jak wygląda schemat podpięcia czujników, ale może, jeśli się da, podepnij czujnik który nie reaguje pod inne łącze.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 gru 2017, 21:00 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Masz przerwany kabelek od czujnika przy klamrze pasa - prawy tył. Da się naprawić.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 lut 2018, 21:23 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.09.2016
Posty: 10
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Zgadza się, ja ten kabelek wylutowałem i wstawiłem nowy. Problem przestał istnieć. Nie mam dyskoteki w czasie jazdy na panelu ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 30 kwi 2019, 07:45 
Świeżak
Offline
Od: 06.12.2018
Posty: 16
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Mam pytanie - czy jest problem, żeby rozebrać obudowę klamry pasa? Boję się, że jak spróbuję ją rozebrać, to później już jej nie złożę. Obudowa jest klejona, czy na zatrzaskach?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 30 kwi 2019, 22:18 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.09.2016
Posty: 10
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Nie pamiętam jak to było, ale na pewno nic nie zepsujesz.
Teraz mam dyskotekę z drugiej strony kanapy więc też będę to naprawiał ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 maja 2019, 06:27 
Świeżak
Offline
Od: 06.12.2018
Posty: 16
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Kontrolki pasów naprawione :)
Dla potomnych - osłony pasów są na dwa zatrzaski. Żeby je otworzyć należy podważyć plastik płaskim śrubokrętem, wkładając go z boku zapięcia, prostopadle do wkładanej klamry.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 gru 2019, 23:32 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 15.12.2014
Posty: 147
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: śląski
Heja,

Wiecie może w jaki sposób pociągnięta jest elektronika odpowiedzialna za czujnik zapięcia pasów tylnych?
Wyczytałem już, że przerwanie zamkniętego obwodu czujnika pasa powoduje "wieczne" świecenie czujnika na zielono na panelu przy lusterku - akurat mam ten problem po naprawie pompy paliwa. Zapinanie, odpinanie pasu bez reakcji - ciągle zielono. Próbowałem ruszać przewodem pod klamrą, ale też raczej bez żadnych przebłysków. Wątpię, by sama klamra uległa uszkodzeniu.

Zastanawiam się, czy pod fotelem tylnej kanapy jest jakaś kostka, którą zapomniał podłączyć mechanik czy przewód jest stały aż do przodu samochodu?
Którędy jest puszczony?
Jak mógł zostać uszkodzony przy demontowaniu kanapy?
Czy może klamry pasów nie są w ogóle stałym elementem kanapy?

Ofc środkowy i prawy działa jak działał. Niestety lewa strona została skopana <slabo>

Jutro dopiero zajrzę w te sfery, ale jak coś można już podpowiedzieć jak się kanapę demontuje, nie mam jasnego obrazu / doświadczenia.
Dla przedFL (czego w moim FL też się spodziewam) powinny w okolicy łydki być śruby 12, potem po demontażu poddupnika złożyć oparcie, "wyrwać" zza pleców oparcia matę podłogi i kolejne dwie śruby... potem liczę już coś zobaczyć.

_________________

│ :: dexterxx.pl ─ Kontakt ─ O mnie ─ Blog

───
Obrazek
───
dostałem warna za to, że linkowałem "dexterxx.pl", mimo, że nie zarabiam na reklamach ani seo.
Znowu linkowanie do motostat oblepionego reklamami jest całkowicie w porządku.... (-.-')


Ostatnio edytowano N, 8 gru 2019, 12:08 przez Burman, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 8 gru 2019, 12:09 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 618
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
dexterxx na 100% masz przerwany kabelek, dołożyć kawałek, zlutować i gotowe :) ja u siebie od razu wszystkie tak zrobiłem by się nie psuło. Kanapy nie ruszałem nawet.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 gru 2019, 13:24 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 15.12.2014
Posty: 147
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: śląski
Pudło! Na szczęście ;) Bo lutownicy nie mam stacjonarnie.

Mechanicy zapomnieli spiąć kostkę z powrotem, na co miałem nadzieję. Tak, jest kostka 5-10cm od zapinki pasa. Okablowanie czujników dla pasów jest poprowadzona przez środkowy tunel.

Tak to wyglądało (przed sprzątaniem) u mnie:

Obrazek


Zieloną linią przerwa, którą trzeba było skorygować.

Obrazek

Koska z klamer pasów jest dość blisko, powinno dać się ją wymacać bez wykręcania i podnoszenia siedlisk. Jeśli ktoś ma wątpliwość na podobną usterkę jak u mnie to polecam od tego spróbować zacząć.

Obrazek

Sama kostka to prosty patent dwupinowy. Jak można już przeczytać na forum przerwanie obwodu zachowuje się i sygnalizuje ciągle świecące się pasy.
Zamknięcie obwodu to pasy odpięte.
Zapinka pasów otwiera obwód elektroniczny.



Mechany ochrzan dostaną za tę wycinkę nad pompą paliwa, ale z drugiej strony rozumiem ich bo w ten sposób nie trzeba w ogóle przejmować się śrubami i oparciem kanapy. Bez ich demontażu z tego co zorientowałem się raczej nie wytargaliby maty wykończeniowej.


A teraz mały poradnik bo operacja też jest pikobello, a przy okazji warto zastosować ten myk przy odkurzaniu samochodu. Pod siedliskami zastał mnie okropny syf więc polecam...


1. Plastiki na wysokości łydek bez większej szarpaniny wyciągamy
2. Kluczem nasadowym 12 odkręcamy dwie śruby siedliska. (ps. o ironio moja grzechotka marki "dexter" zdupcyła się i musiałem to kluczem francuskim najpierw odkręcić-wzruszyć)

Obrazek

3. Siedlisko już po tych dwóch śrubach można podnieść. Polecam zapiąć sobie je o zagłówki z użyciem smyczy, których tak nienawidzę dostawać i kolekcjonować, ale w samochodzie zawsze warto je mieć :D

Obrazek

4. Pod matą wygłuszającą i wykończeniem jak na zdjęciach wyżej w okolicy środka powinno iść okablowanie dla pasów. Ja miałem ułatwione zadanie przez "okno życia"


Kto nigdy nie odkręcał siedlisk polecam to zrobić przed odkurzaniem samochodu, inwestycja około 15 minut, a znacząco większy porządek :O

<witam>

_________________

│ :: dexterxx.pl ─ Kontakt ─ O mnie ─ Blog

───
Obrazek
───
dostałem warna za to, że linkowałem "dexterxx.pl", mimo, że nie zarabiam na reklamach ani seo.
Znowu linkowanie do motostat oblepionego reklamami jest całkowicie w porządku.... (-.-')


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.