Teraz jest Cz, 23 lis 2017, 16:01

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 30 gru 2016, 11:57 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.12.2016
Posty: 4
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Witam jestem nowym użytkownikiem a zależy mi pilnie na odpowiedzi. Mam nadzieje że znajdę tu odpowiedź ;)
Jakiś czas temu jechałem moją mazdą i zabłysnęły mi nagle wszystkie kontrolki i od razu zgasły. Zgasiłem auto wyszedłem i patrze że się kable smażą. Potraktowałem je gaśnicą i po rozłączałem wszystkie posklejane kable i wróciłem do domu (jakieś 3km). Odkąd to błysnęło przestały działaś kierunkowskazy, komputer nie pokazuje spalania i całej reszty, prędkościomierz, obrotomierz, wskaźnik paliwa, wskaźnik temperatury silnika i podczas odpalania/przekręcania zapłonu nie palą się żadne kontrolki. Dałem auto znajomemu elektrykowi i zrobił mi prawie całą nową wiązkę która była pomiędzy lampami. Niestety mój elektryk jest bardzo zapracowany i nie ma chwilowo czasu na dalsze próby naprawy. Okazało się że poprzedni właściciel coś kombinował z długimi światłami i zamiast naprawić przełamany kabel to jakoś dziwnie wlutował kable w te od pozycji i jakoś to zrobił że były wszystkie światła. Niestety przez to właśnie zapaliły się inne kable, przez co zaczął się mój problem. Auto po wymianie tej wiązki chodzi są światła (również długie zrobione tak jak powinny być), lecz nadal nie mam kierunków i całej reszty o której wcześniej pisałem. Auto po złożeniu nie miało ładowania a po wzbudzeniu zaczął ładować po 18V . Tutaj też moje pytanie czy kable od alternatora mogą mieć coś wspólnego z niedziałającym licznikiem i kierunkowskazami? Czytałem wcześniej że te objawy ładowania są charakterystyczne dla spalonego regulatora napięcia (dodatkowo czuć co jakiś czas zapach zgnitych jaj). Byłem z Nim również na podlączenie pod komputer i pokazał ,, nieprawidłowe napięcie zasilające instalacji elektrycznej pojazdu-napięcie za wysokie" ,,nieciągły"(nie wiem o co w tym chodzi) ,,CAN usterka komunikacji ze sterownikiem zestawu wskaźników IC"

-- Dodano: Pt, 30 gru 2016, 11:57 --

Ma ktoś jakiś pomysł gdzie szukać?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 30 gru 2016, 13:56 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 536
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Problem dość poważny z tego co piszesz. Myślę, że nikt Ci nie da instrukcji co masz zrobić żeby zaczęło wszystko działać.
Za wysokie napięcie to prawdopodobnie wina spalonego regulatora, może to od alternatora wszystko się zaczęło.

Myślę, że ja zacząłbym od wyciągnięcia alternatora i oddanie go do sprawdzenia.
Dalsza droga to już elektryk. Ciekawe czy nie ucierpiał główny komputer i dlatego nie ma komunikacji.

_________________
moja マツダ <pucu>
126p 84' :houk:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 sty 2017, 14:42 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.12.2016
Posty: 4
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
A kable idące we wiazce koło prawej lampy maja cos wspolnego z polaczeniem z komputerem?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 cze 2017, 00:47 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.06.2017
Posty: 1
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Witam.
Mam problem z migajacymi kontrolkami od ładowania i filtra paliwa.Podczas ruszania lub dodawaniu nagle gazu kontrolki migaja i gasną.Mechanik pokazał mi na warsztacie na hamulcu i podczas podnoszenia auta kontrolki świecą kumacie nie hihi Przy stałej predkosci jest ok.Mechanik przejrzał akumulator rozrusznik i alternator.Wszystko jest wporządku.Samochód posiadam od roku i uwierzcie mi nie mam z nim kłopotu aż po dziś.Jutro ma przejrzeć wiązke i sie okaże tak myślę.Co najlepsze dzieję sie to tylko na rozgrzanym silniku!Co mnie zastanawia? Ostatnio na swiatłach wyleciał biały dym z pod auta i śmierdziało(czytałem normalne)I stąd moje pytanie czy webasto mogło miec z tym cos wspolnego.Dodam że 3 tyg. temu robiłem wszystkie wtryski mechanik był pod wrażeniem wtryski były tylko do czyszczenia.Powiedział ze garażowi mechanicy wkładają o wiele wiele gorsze używki.Czyszczony egr,wymieniony filtr paliwa i wszystkie płyny.Miałem problem z odpalaniem pochodził i gasł,pochodził i gasł przy rozgrzanym silniku było ok Dlatego w sumie go oddałem do przejrzenia . Z tego co pamiętam to w zeszłe lato miałem podobny problem ze 4 razy także to z ignorowałem .Ale wszystko opanowane działa bez zarzutu.egr był w tragicznym stanie.Auto jest w bardzo dobrym stanie zero wycieków stuków i o dziwo deko tylko rdzy.Trafiłem super egzemplarz i i kurcze chciałbym miec ją już w domu.Może cos podpowiecie na temat tych kontrolek.Z góry dziekuje i pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.