Teraz jest Cz, 30 mar 2017, 21:32

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 30 gru 2016, 11:57 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.12.2016
Posty: 4
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Witam jestem nowym użytkownikiem a zależy mi pilnie na odpowiedzi. Mam nadzieje że znajdę tu odpowiedź ;)
Jakiś czas temu jechałem moją mazdą i zabłysnęły mi nagle wszystkie kontrolki i od razu zgasły. Zgasiłem auto wyszedłem i patrze że się kable smażą. Potraktowałem je gaśnicą i po rozłączałem wszystkie posklejane kable i wróciłem do domu (jakieś 3km). Odkąd to błysnęło przestały działaś kierunkowskazy, komputer nie pokazuje spalania i całej reszty, prędkościomierz, obrotomierz, wskaźnik paliwa, wskaźnik temperatury silnika i podczas odpalania/przekręcania zapłonu nie palą się żadne kontrolki. Dałem auto znajomemu elektrykowi i zrobił mi prawie całą nową wiązkę która była pomiędzy lampami. Niestety mój elektryk jest bardzo zapracowany i nie ma chwilowo czasu na dalsze próby naprawy. Okazało się że poprzedni właściciel coś kombinował z długimi światłami i zamiast naprawić przełamany kabel to jakoś dziwnie wlutował kable w te od pozycji i jakoś to zrobił że były wszystkie światła. Niestety przez to właśnie zapaliły się inne kable, przez co zaczął się mój problem. Auto po wymianie tej wiązki chodzi są światła (również długie zrobione tak jak powinny być), lecz nadal nie mam kierunków i całej reszty o której wcześniej pisałem. Auto po złożeniu nie miało ładowania a po wzbudzeniu zaczął ładować po 18V . Tutaj też moje pytanie czy kable od alternatora mogą mieć coś wspólnego z niedziałającym licznikiem i kierunkowskazami? Czytałem wcześniej że te objawy ładowania są charakterystyczne dla spalonego regulatora napięcia (dodatkowo czuć co jakiś czas zapach zgnitych jaj). Byłem z Nim również na podlączenie pod komputer i pokazał ,, nieprawidłowe napięcie zasilające instalacji elektrycznej pojazdu-napięcie za wysokie" ,,nieciągły"(nie wiem o co w tym chodzi) ,,CAN usterka komunikacji ze sterownikiem zestawu wskaźników IC"

-- Dodano: Pt, 30 gru 2016, 11:57 --

Ma ktoś jakiś pomysł gdzie szukać?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 gru 2016, 13:56 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 242
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Problem dość poważny z tego co piszesz. Myślę, że nikt Ci nie da instrukcji co masz zrobić żeby zaczęło wszystko działać.
Za wysokie napięcie to prawdopodobnie wina spalonego regulatora, może to od alternatora wszystko się zaczęło.

Myślę, że ja zacząłbym od wyciągnięcia alternatora i oddanie go do sprawdzenia.
Dalsza droga to już elektryk. Ciekawe czy nie ucierpiał główny komputer i dlatego nie ma komunikacji.

_________________
moja マツダ <pucu>
126p 84' :houk:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 sty 2017, 14:42 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.12.2016
Posty: 4
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
A kable idące we wiazce koło prawej lampy maja cos wspolnego z polaczeniem z komputerem?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.