Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 19:51

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 18 kwi 2017, 11:29 
Nowicjusz
Offline
Od: 17.03.2015
Posty: 60
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: pomorski
Mam pytanie odnośnie interfejsu diagnostycznego. Czy takie ustrojstwo jak FORD VCM IDS - JAGUAR MAZDA LAND ROVER - J. POLSKI z programem FoCOM posiada większe możliwości niż elm327 i FORScan??

Elm327 jest tani, FORScan darmowy i większość go poleca. Sprawdziłem wczoraj błędy w swoim aucie i pojawiło mi się m. inn. coś takiego:

===PCM DTC P1401-80===
Kod: P1401 - Wysokie napięcie w obwodzie czujnika DPFE.

Status:
- Lampka sygnalizująca wadliwe działanie układu włączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Wysokie napięcie w obwodzie czujnika DPFE.
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Możliwe uszkodzenie czujnika DPFE.
Zwarcie w obwodzie sygnałowym czujnika DPFE.
Przerwany obwód czujnika DPFE.
===END PCM DTC P1401-80===

===PCM DTC P0D00-41===
Kod: P0D00 - Obwód swiecy zarowej cylindra nr 10
Dodatkowe symptomy usterki:
- Sygnał powyżej maksymalnej wartości progowej
Status:
- DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
===END PCM DTC P0D00-41===




Nie wiem skąd takie wyniki?? DLatego chciałbym, spróbować czegoś innego. Ale jeżeli funkjonalność jest taka sama jak elm327 to większego sensu nie widzę.
Czy interfejsem el327 i FoCOM są kompatybilne?? Macie jakieś doświadczenia z tego typu intejfejsami, tzn VCM IDS??


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 kwi 2017, 18:16 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 29.01.2017
Posty: 278
Rok produkcji: 2005
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Możliwości odczytu kodów błędów dla każdego interfejsu będą takie same o ile zadziała, Ich interpretacja, zakres odczytu paramterów z kompuera lub mozliwości modyfikacji jego ustawień zalezy już od oprogramowania.

Co do P1401 to nie miałeś zaślepionego EGRu? Może aluminium się już przetopiło i dlatego czujnik wariuje
http://www.troublecodes.net/p1codes/p1401/

Co do
P0D00
to nie znalazłem informacji jak został ochrzczony ten kod jedynie "reserved for future use"

_________________
why?? - why not?!
lniane ubrania dla dzieci


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 kwi 2017, 18:43 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 18.08.2016
Posty: 92
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Z Torque pracuje chyba każdy za 20 zł, chyba że trafisz na kiepski egzemplarz.
Jeżeli chcesz się bawić Forscanem polecam każdy z ceną od 100zł w górę (i osobiście sugeruję WiFi) Forscan wykrywa tanie podróbki i nie chce współpracować z nimi.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 kwi 2017, 20:47 
Nowicjusz
Offline
Od: 17.03.2015
Posty: 60
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: pomorski
Cytuj:
Co do P1401 to nie miałeś zaślepionego EGRu? Może aluminium się już przetopiło i dlatego czujnik wariuje

Nic nie robiłem z EGR. I wydawało mi się, że chodzi o DPF?? Ten drugi błąd "Kod: P0D00 - Obwód swiecy zarowej cylindra nr 10" jeszcze bardziej dziwny. Ja mam silnik benzynowy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 kwi 2017, 21:45 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 29.01.2017
Posty: 278
Rok produkcji: 2005
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Może poprzedni zaślepiał a zazwyczaj robią to wycinając blaszkę z puchy od piwa :piatka: od tego bym zaczął żeby to wykluczyc i nie kupic niepotrzebnie cześci
DPFE = DIfferential(Delta) Pressure Feedback EGR o panie wrzucam ci link kawe na ławe a tobie nie chce sie nawet spojrzeć, jak lubisz tak się angażować to wyskakuj z hajsu i ktos tam cie wyreczy <czekam> wiec na temat P0D00 tez juz sie nie wysilam <ziewa>

_________________
why?? - why not?!
lniane ubrania dla dzieci


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 kwi 2017, 07:31 
Nowicjusz
Offline
Od: 17.03.2015
Posty: 60
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: pomorski
@fate czytałem to podesłałeś. Dzięki za tą stronkę. Napisałem:
Cytuj:
I wydawało mi się, że chodzi o DPF??

Nazwa DPFE, sądziłem że chodzi o DPF. Jakby był EGRE, to też moja pierwsza myśl, że mowa o EGR.
Tym bardziej, że kolejny błąd jest związany ze świecą żarową. Chyba że to jakiś błąd w tłumaczeniu.

Jeżeli nie widać różnicy pomiędzy FORScanem a FoCOM-em, nie widzę sensu kupować tego FORD VCM IDS.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 lip 2017, 20:07 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.07.2017
Posty: 1
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: lubelski
Witam wszystkich fanów mazdy 6 ;)


Mam problem z diagnostyką kabelek jest z tej aukcji http://allegro.pl/elmscan-5-elm-mazda-2 ... 79201.html

I kurde jedyne co da się zrobić po podpięciu go to z czytać błędy programem scanXL program scanToll wcale nie działa.

I szczerze mówiąc nie wiem czy używam odpowiednich programów do diagnostyki i czy kabel który mamy nie jest jakimś badziewiem nie nadającym się do niczego.

Mógł by mi ktoś coś podpowiedzieć jakim programem najlepiej diagnozować mazdę 6 z 2004 roku.I podesłać jakiś sensowny poradnik jak to wszystko ogarnąć żeby działało ?

Ja szczerze mówiąc jestem kompletnie zielony jeśli chodzi o mazdę 6 chce pomóc teściowi bo dostał ten kabel na urodziny i nie bardzo wiem jak to odpalić wszystko. W przypadku BMW było to dużo prostsze. Więc drodzy użytkownicy proszę o wyrozumiałość liczę że społeczność mazdy 6 okaże się równie pomocna co chłopaki od BMW ;)

Mój kabel wygląda tak : Obrazek


Ostatnio edytowano Pt, 7 lip 2017, 09:59 przez glowasiek, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 lip 2017, 11:26 
Nowicjusz
Offline
Od: 17.03.2015
Posty: 60
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: pomorski
Ja swój kabelek kupiłem za 44,60 zł a nie za 199. Do tego darmowy FORScan. Elm327 musi być w wersji 1.5 lub niższej i taką też kupowałem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 lip 2017, 16:36 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 386
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
To pisz do sprzedawcy, forscan tez moze w takim razie nie przejsc.. Odpalanie w BMW czym sie niby rozni - podpinasz w kostke i uruchamiasz oprogramowanie


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.